A szén-dioxid-semleges mobilitás jegyében fog össze a Volkswagen és az EIT InnoEnergy
“Ahhoz, hogy szén-dioxid-mentessé tegyük a közlekedési ágazatot, temérdek fejlesztésre van szükség. Ezek megvalósításához a saját tevékenységünk mellett a jövőben egyre inkább a startup vállalkozásokra támaszkodunk majd. Az EIT InnoEnergy partnereként lehetőségünk lesz rátalálni a legígéretesebb vállalatokra az energetikai átállás minden területéről, amelyeknek aztán az üzleti modelljük bővítésében mi is segíthetünk” – hangsúlyozta Jens Wiese a Volkswagen M&A, Befektetés-tanácsadói és Partnerségek Csoportjának vezetője.
„A közlekedési szektor a történetének eddigi egyik legnagyobb változásán megy keresztül. Az autóipari vállalatok komoly választás előtt állnak: vagy úttörőként lépnek fel, vagy hagyják, hogy mások vezessék őket. A Volkswagen úgy döntött, hogy a változások élére áll, és megragadja az irányító szerepet. Éppen ezért külön büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Volkswagen csatlakozott a részvényeseink köréhez. Készen arra, hogy ezzel az együttműködésünket újabb szintre emeljük. Végig tekintve a portfóliónkba tartozó háromszáz, a fenntartható energia területén tevékenykedő vállalkozáson, óriási lehetőség rejlik a Volkswagennel közös munkában a közlekedési szektor szén-dioxid-mentesítésének felgyorsítására” – emelte ki a megállapodás kapcsán Diego Pavia, az EIT InnoEnergy vezérigazgatója.
A Volkswagen és az EIT InnoEnergy együttműködése több mint ötéves közös múltra tekint vissza. Az Európai Akkumulátorszövetség (EBA) kulcsfontosságú tagjaiként jelentős szerepet vállalnak együttes erővel a nemzetközileg versenyképes európai akkumulátoripar fejlesztésében, amelynek hozzájárulása az éves GDP-hez, az előrejelzések szerint, 2025-től eléri a 250 milliárd eurót, miközben négymillió közvetlen és közvetett munkahelyet teremt. A két vállalat befektetéseiken keresztül egyaránt elkötelezett a svéd zöld acél gyártó H2 Green Steel-ben, és a szintén svéd akkumulátor-gyártó Northvolt-ban. A Volkswagen az idén márciusi „Power Day” rendezvényén jelentette be, hogy hat hatalmas akkumulátorgyárat, úgynevezett giga factory-t építenek Európában 2030-ig a partnereikkel közösen, összesen 240 Gigawatt órás teljesítménnyel.