A vártnál nagyobb bevételt ért el a kínai Baidu
Jóllehet a bevétel nőtt, a vállalat a harmadik negyedévben 16,56 milliárd jüan (2,57 milliárd dollár) veszteséget könyvelt el. Az egyszeri tételeket nem számolva az egy amerikai letéti részvényre (ADS) jutó nyereség 14,66 jüan (2,28 dollár) volt. A pekingi székhelyű, internet alapú szolgáltatások és termékek előállítására, valamint mesterséges intelligencia fejlesztésére szakosodott céget, amely a legnagyobb kínai keresőportál, a Baidu.com üzemeltetője is, gyakran emlegetik a kínai Google-ként. Részvényeit a New York-i Nasdaq elektronikus kereskedelmi rendszerben jegyzik.
A Baidu szerdán azt közölte, hogy 31,92 milliárd jüan (5,00 milliárd dollár) bevételt ért el a szeptember végével záródott három hónapban, 13 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, és valamivel nagyobb lett az elemzők 31,71 milliárdos várakozásánál. A második negyedévben a vállalat 31,35 milliárd jüanos bevételről számolt be. Szembetűnő növekedést ért el a vállalat mesterséges intelligenciára épülő, felhőszolgáltatásokat nyújtó ágazata, amely 73 százalékkal bővült éves összevetésben.
A Baidu, amely az Alibaba és a Tencent mellett a három legnagyobb kínai technológiai óriás egyike, arra számít, hogy az idei utolsó negyedévben a bevétele 31,0 milliárd jüan (4,81 milliárd dollár) és 34,0 milliárd jüan (5,27 milliárd dollár) között alakulhat.
A kínai hatóságok az utóbbi időben szigorú intézkedéseket alkalmaztak a korábban engedékeny szabályok között fejlődő technológiai vállalatokkal szemben. A szektorban működő vállalatok között mindeközben egyre éleződő verseny folyik a piaci térnyerésért. A Baidu idén egyebek mellett az alternatív energiával működő autók gyártásával foglalkozó ágazatban is megvetette a lábát, miután januárban bejelentette, hogy a Geely kínai autógyártóval elektromos autókat gyártó, közös céget hoz létre.