A Waberer’s Csoport tesztelhette először a BYD elektromos teherautóját az EU-ban
A 15 napos próba során a WSZL a BYD teherautó teljesítményének, hatékonyságának és városi környezetben való alkalmazkodóképességének megismerését tűzte ki célul. A napi útvonalak ütemezésénél a hangsúlyt a teherautó hasznos teherbírásának és rakterének maximalizálására helyezték, figyelembe véve a jármű hatótávolságát.
Az elektromos teherautó naponta 150 kilométer megtételével 10-12 lerakodást teljesített. A BYD elektromos teherautójának maximális hatótávja 250 km 9,7 tonnás teherbírással, így versenytársaihoz képest több áru kiszállítását tudja elvégezni egyetlen út során. A hátsó emelővel és a raktér automatizált szintezésével felszerelt teherautó a teszt ideje alatt is bizonyította, hogy ideális megoldást jelenthet kisebb rakományok szállítására.
Minden márkának megvannak a maga egyedi erősségei, a BYD esetében pedig a hasznos teherbírás az a tulajdonság, ami mindenképpen kiemelendő. A környezetvédelmi előnyökön túl ezek az elektromos teherautók halkabbak is, így csökkentik a zajszennyezést, ami a városi fuvarozás terén rendkívül előnyös – értékelte a több mint két hetes tesztet Cser Szilárd, a WSZL ügyvezetője.
A BYD elektromos teherautójának próbája jól illeszkedik a Waberer’s Csoport azon törekvésébe, hogy a vállalat csökkentse ökológiai lábnyomát, és továbbra is a fenntartható szállítás úttörő szereplője legyen a piacon. A vállalat ennek érdekében a közelmúltban szerzett be 50 darab könnyített félpótkocsit, a stratégiai céloknak megfelelően pedig 2,5 év alá csökkentette a magyar flottája átlagéletkorát ügyfelei zöldebb kiszolgálása érdekében.