Átadták a forgalomnak Romániában a moldvai autópálya újabb szakaszát
A kedden megnyitott sztrádaszakasszal 1416 kilométerre bővült Románia gyorsforgalmi úthálózata, amiből 146 kilométert idén adtak át.
A közlekedési nagyberuházásokat figyelemmel követő Pro Infrastructura szakportál szerint a most megnyílt Foksány (Focsani) - Egyedhalma szakaszon nem készültek el a pihenőparkolók, a szakasz idei átadása érdekében pedig az A7-es pálya megépítését csaknem teljes egészében magára vállaló - Dorinel Umbrarescu román építkezési vállalkozó által ellenőrzött - UMB más építkezéseket "áldozott fel".
A portál szerint a 2022-ben megkötött szerződések értelmében az A7-en autópályának mostanig el kellett volna érnie Páskánig (Pascani),
de az építkezés jelenlegi állapota alapján az is kétséges, hogy 2026 végéig sikerül-e megnyitni a hiányzó 120 kilométernyi sztrádát, amelyet szintén az UMB épít. Ha az építő hajlandó lesz szakaszokban megnyitni a sztrádát, akkor van remény arra, hogy az A7-es augusztusig elérjen Románvásárig (Roman) és így a helyreállítási alapokból finanszírozott projekt ne veszítsen el egyetlen eurónyi uniós támogatást sem - írta a szakportál.
A bukaresti vezetés azt követően tett konkrét lépéseket az A7-es autópálya megépítésére, hogy 2018-19-ben az országrész járművezetői autós felvonulásokat rendeztek Bukarestben, tiltakozva amiatt, hogy Moldvában addig egyetlen méternyi autópálya sem épült, ami megfosztja a gazdaságilag leszakadt térséget a felzárkózás lehetőségétől.
A tüntetők akkor elsősorban a Marosvásárhelyt Jászvásárral (Iasi) összekötni hivatott, az "egyesülés autópályájának" nevezett A8-as sztráda megépítését követelték, hogy Moldva mielőbb az európai gyorsforgalmi úthálózathoz csatlakozzék.
A bukaresti vezetés azonban a gyorsabban megvalósítható A7-es sztrádát részesítette előnyben.
A Keleti-Kárpátokat átszelő A8-as autópályából még egyetlen szakasz sem készült el, de immár valamennyi hegyvidéki szakaszára meg van kötve a tervezési és kivitelezési szerződés és a Marosvásárhely és Nyárádszereda közötti, illetve a moldvai Páskán melletti szakaszokon megkezdődött már az építkezés.