Áthúzta az előzetes számításokat az elektronikus fizetés
Az OTP Bank szakértői előzetesen az elektronikus fizetés tavalyi évben tapasztalható, robbanásszerű fejlődésének lassulására számítottak, azonban az idei év első három hónapjának statisztikái arról árulkodnak, hogy a bővülés üteme továbbra is változatlan. Az előző negyedévhez képest elenyésző mértékben, 1,27 százalékkal csökkent az elektronikus fizetés forgalma és hasonló változás figyelhető meg az OTP Bank POS-termináljain végrehajtott tranzakciók számában (-1,62%) is, derül ki a pénzintézet legfrissebb adataiból. Míg első pillantásra a csökkenés egyértelműnek látszik, hozzá kell tenni, hogy a fizetési forgalomban hagyományosan legerősebbnek számító október-decemberi időszakhoz képest az idei első negyedévben nem a szokásos 8-10 százalékkal esett vissza a forgalom, hanem jóval kevésbé, éves összehasonlításban pedig látványos növekedés látható.
2021 és 2022 első negyedéveit összehasonlítva az idei év első három hónapjában az elektronikus fizetés forgalma 32,61 százalékkal, a tranzakciók száma 32,13 százalékkal, míg az OTP Bank által kihelyezett POS-terminálok száma 3,68 százalékkal növekedett. Ugyanezen időszakokat összehasonlítva a SimpleBusiness forgalma 2,7-szeresére, a tranzakciók száma pedig a korábbi 3,8-szorosára nőtt.
Fontos kiemelni, hogy részben az idén februártól kibővült felhasználási lehetőségeknek köszöntően a SZÉP-kártyával végzett tranzakciók összege 179 százalékkal, míg darabszámuk 152 százalékkal növekedett 2022. első negyedévében a tavalyi azonos időszakhoz képest.
„Az elektronikus fizetés első negyedéves eredményei jócskán felülírták előzetes várakozásainkat. Ahhoz, hogy a forgalomban és a tranzakciószámban is újabb rekord dőlt meg, több külső tényező is hozzájárult, mint az emelkedő infláció és a családi adóvisszatérítés. Jelenlegi információink alapján arra számítunk, hogy ez az egyértelműen növekvő tendencia folytatódik az év további részében is. A termináligénylések folyamatosan növekvő száma azt jelzi, hogy az elektronikus fizetési megoldások nemcsak a vásárlók, hanem a kereskedők számára is egyre inkább a mindennapok részévé válnak. Az OTP Csoport számos megoldást kínál partnereinek a kártyaelfogadáshoz” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusinessmobilalkalmazás használatát javasolja, amivel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.
A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.