AutoWallis: közel tíz százalékkal nőtt a gépjármű-értékesítés

Azt írták, hogy a bővülést elsősorban a kiskereskedelmi üzletág hajtotta 21 százalékot meghaladó mértékben, ugyanakkor a korábbi negyedévek elmaradását ledolgozva a nagykereskedelmi üzletág eladásai is 2,5 százalékkal meghaladják az egy évvel korábbit.
A használtautó-eladások 45,2 százalékkal 2766-ra nőttek. Az üzletág annak ellenére teljesített jól, hogy a bázisidőszakban egyedi hatások - a japán márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) tavaly márciusban záródó kampányai - miatt az akkori időszakban jelentősen megugrott az értékesítés.
Az AutoWallis mobilitási szolgáltatások üzletágánál 5,8 százalékkal közel 300 ezerre nőtt a bérleti események száma, míg a bérleti napok száma 16,8 százalékos növekedés mellett 183 433-ra bővült. A csoport átlagos flottamérete 4,6 százalékkal 4032 darabra emelkedett az év első kilenc hónapjában.
Ormosy Gábor vezérigazgató a harmadik negyedéves értékesítési adatokról elmondta: a régió 17 országában már 30 márkát képviselő AutoWallis teljesítményéhez az organikus növekedés mellett az elmúlt időszakban végrehajtott üzletfejlesztések, akvizíciók is hozzájárultak. A vállalat újgépjármű-értékesítése így 2028-ban elérheti a 100 ezer darabot, amiből 75 ezret a nagykereskedelmi, míg 25 ezret a kiskereskedelmi üzletág adhat - tette hozzá a vezérigazgató.
Az AutoWallis tavaly tavasszal publikálta frissített stratégiáját, melyben duplázódó árbevételt és nyereséget, továbbá nemzetközi növekedést tervez 2028-ig - jelezte.
A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában, valamint a BUX és BUMIX indexekben jegyzett AutoWallis konszolidált árbevétele 2024-ben 398,460 milliárd forintra nőtt az előző évi 366,266 milliárd forint után. Adózott eredménye tavaly 6,976 milliárd forintra esett vissza 9,842 milliárd forintról.