Az árösszehasonlító oldalak hátrányai a webáruházak számára
Árösszehasonlító oldalak tiltása?
Meglepő, de ahelyett, hogy a cégek beülnének a “nyomjuk minél alacsonyabbra az árat” körhintába, egyre inkább kezdenek elhatárolódni az árösszehasonlító oldalakról. A Connestic webáruházakat köt össze nagykereskedésekkel, melynek segítségével a webáruházak közvetlen és folyamatosan frissülő API kapcsolaton keresztül tudják a nagykereskedés áruit kínálni saját platformjukon.
Ebben az esetben külön lehetőséget biztosítanak a felhasználóik számára, hogy bizonyos árösszehasonlító oldalakat tiltsanak, így nem fognak megjelenni ezeken az általuk beállított oldalakon.
Miért jó ez a webáruház számára?
A kereskedő célja az, hogy lehetőleg minél nagyobb profitot érjen el úgy, hogy közben vásárlási élményt biztosít a vevők számára. Ennek elérése érdekében alakítja ki a webshop megjelenését, tart fenn ügyfélszolgálatot és igyekszik egyedi bánásmódot biztosítani a vásárlók számára, bízva abban, hogy ezzel sikerül magához kötnie a megrendelőt. Az összehasonlító oldalak azonban ezeket a törekvéseket teszik hasztalanná azzal, hogy kizárólag az árat helyezik a középpontba.
Árverseny és profitcsökkenés
Az összehasonlító oldalak célja, hogy a termékek árát mutassa be a vásárlónak, figyelmen kívül hagyva minden más paramétert. Ez arra ösztönzi a kereskedőket, hogy a termékeket alacsony áron tartsák, beszálljanak az árversenybe, ezzel minimalizálva a saját hasznukat. Elmondható, hogy a kisebb webáruházak nem tudják felvenni a versenyt a nagy és tőkeerős cégekkel.
Csökkenő márkaérték
Mivel az összehasonlító oldal kizárólag az árra helyezi a hangsúlyt, így teljesen kiesik a figyelemből a webáruház egyedi sajátossága, például egy kiváló ügyfélszolgálat vagy a vásárlói élmény. Nem beszélve arról, hogy sok esetben már a vásárlás sem jut el a kereskedő oldalára, hanem teljes egészében az összehasonlító oldalon bonyolódik, ezáltal a vásárló meg sem ismeri a kereskedő egyedi weboldalát, a dizájnt és a befektetett munkát.
Megszűnő vásárlói lojalitás
Ha a vásárló az összehasonlító oldalon választja ki, vagy veszi meg az adott terméket és semmi sem köti a webáruházhoz, akkor nem lesz visszatérő vásárló, hiszen teljes mértékben hiányozni fog a közvetlen kapcsolat. Így nem tud kialakulni vásárlói lojalitás, ezáltal hiába az összehasonlító oldalon elköltött marketingköltség, ha a vásárló mindig a legolcsóbb árat és nem a webáruházat keresi.
Az árösszehasonlító oldalak letiltása egyáltalán nem ördögtől való, nyugodtan lehet élni vele. Ha a webáruház szeretné kiépíteni saját arculatát, törzsvásárlói közösségre vágyik, akkor ebben az esetben nagyon lényeges az, hogy elégedett és visszatérő vásárlókat szerezzen.