Az Emirates Group közzétette a 2025–26-os pénzügyi év első felére vonatkozó jelentését
A működési teljesítmény erejét jelzi, hogy a cégcsoport EBITDA-ja 5,7 milliárd dollár volt, 3 százalékkal magasabb a tavalyi azonos időszakhoz képest. A csoportszintű bevétel a 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában 20,6 milliárd dollárra nőtt, ami 4 százalékos bővülés. A vállalatcsoport készpénzállománya szeptember 30-án rekordot döntött 15,2 milliárd dollárral. Erre támaszkodva finanszírozták többek között az új repülőgépek átvételét és a fennálló adósságkötelezettségek törlesztését. A vállalat kifizette a 2024–25-ös pénzügyi évben bejelentett, 1,6 milliárd dolláros osztalék fennmaradó, 545 millió dolláros részét tulajdonosa számára.
A tartós növekedéssel párhuzamosan a cégcsoportnál dolgozók létszáma 3 százalékkal bővült, és 2025. szeptember 30-án 124 927 főt tett ki. Mind a légitársaság, mind pedig a földi kiszolgálásra szakosodott leányvállalat folyamatosan toboroz új munkatársakat, köztük Magyarországról is.
Az Emirates tovább bővítette járathálózatát és csatlakozási lehetőségeit a dubaji központon keresztül. A 2025–26-os pénzügyi év első felében új járatokat indított Da Nangba, Siem Reapbe, Sencsenbe és Hangcsouba. Szeptember 30-án az Emirates utas- és cargo-hálózata 153 repülőteret kapcsolt össze 81 országban. A légitársaság heti 28 új menetrendi járattal erősítette a kapcsolódási lehetőségeket Antananarivóba, Johannesburgba, Muscatba, Rómába, Rijádba és Tajpejbe, továbbá három új codeshare/interline megállapodást kötött az Air Seychelles, Condor és Aurigny légitársaságokkal.
Április 1. és szeptember 30. között az Emirates öt új Airbus A350 repülőgépet vett át, ezzel legfőképpen a Business és a Premium Economy férőhelyek számát növelte. Ugyanezen időszakban 23 repülőgép – hat A380-as és tizenhét Boeing 777-es – állt vissza a forgalomba, miután az 5 milliárd dolláros kabinmodernizációs program keretében teljesen megújították a belső utastereket. Ennek köszönhetően a légitársaság még több útvonalon kínálja legújabb fedélzeti termékeit, köztük az iparágban referenciának számító Emirates Premium Economy-t, amely szeptember végéig 61 város és Dubaj között vált elérhetővé. A dubaji repülőtéren megnyílt az „Emirates First” privát check-in terület a First Class utasok és Skywards Platinum tagok számára.
Az Emirates már 37 repülőtéren használ fenntartható repülőüzemanyagot (SAF). Áprilisban a vállalat csatlakozott az Aviation Circularity Consortiumhoz (ACC), amely a körforgásos gazdaság elveit alkalmazva új, magas hozzáadott értékű fenntarthatósági megoldásokkal gyorsítja a dekarbonizációt a globális ellátási láncban.
A 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az összkapacitás 5 százalékkal, 31,3 milliárd ATKM-re (Available Tonne Kilometres) nőtt. A rendelkezésre álló üléskilométer (ASKM) szintén 5 százalékkal bővült, míg az átlagos utasülés-kihasználtság 79,5% volt, szemben az előző év azonos időszakának 80 százalékával. Az Emirates 27,8 millió utast szállított április 1. és szeptember 30. között, ami 4 százalékos bővülés.
Az Emirates SkyCargo az első fél évben 1,25 millió tonna árut fuvarozott, 4 százalékkal többet, mint egy éve. Az ügyfélkereslet stabil maradt a cargo speciális szolgáltatásai és a teherszállító valamint bellyhold hálózati kapacitások iránt. Az áruszállítási üzletágban tapasztalt hozam ugyanakkor 6 százalékkal mérséklődött egyes piaci szegmensekben tapasztalt lanyhuló kereslet és a vámtarifa-kockázatok miatt. A cargo üzletág kapacitását három új Boeing 777F repülőgép átvétele növelte. Áprilisban a részleg elindította az Emirates Courier Express szolgáltatást, amely a légitársaság globális hálózatára támaszkodva ajtótól ajtóig típusú expressz szállítást kínál vállalkozásoknak.
A 2025–26-os első fél évben az Emirates légitársaság adózás előtti nyeresége rekordot döntött, 3,1 milliárd dollár volt, 13 százalékkal javítva a tavalyi, már akkor is rekordnak számító eredményen. A bevétel (egyéb működési bevételekkel együtt) 17,9 milliárd dollárra emelkedett. A működési költségek (üzemanyaggal együtt számítva) 4 százalékkal emelkedtek, összhangban az általános növekedéssel. Az üzemanyag továbbra is a költségek legnagyobb tétele (30%). Az Emirates EBITDA-ja 5,4 milliárd dollár volt.