Azonnali párbeszéd szükséges az energiahatékonyságról!
A jelenleg több mint félmillió négyzetméternyi ingatlant kezelő vállalat ügyvezetője az ICON Real Estate Management első számú feladatának azt tartja, hogy az ügyfelek változó igényeihez folyamatosan igazodva olyan komplex szolgáltatási csomagot állítsanak össze, amely a tulajdonosok és a bérlők számára is egyaránt elfogadható.
Az ICON műszaki üzemeltetési (facility management) és ingatlankezelési (property management) szakembergárdája azért képes magas színvonalon kezelni a teljeskörű, integrált szolgáltatás biztosításával járó kihívásokat, mert évtizedes tapasztalattal rendelkező munkatársaik egyaránt rálátnak mindkét terület működésére, így hatékonyan tudják kihasználni az együttműködésben rejlő lehetőségeket.
A tulajdonosok, a bérlők és üzemeltetők között az energiahatékonyság kapcsán kezdődő párbeszédnek 3-4 héten belül le kell záródnia! Az ICON már megkezdte a felkészülést: a cég által kezelt ingatlanokban kezdeményezői ezeknek az egyeztetéseknek annak érdekében, hogy egyedi igények mentén támogassák a partnereiket a költséghatékony megoldások bevezetésében.
„Van egy olyan tényező, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni: a bérlők nagyon eltérő igényekkel rendelkeznek. Vannak, akik elsődlegesen a saját munkatársaik jóllétét tartják szem előtt az irodában, míg másutt látunk akár 100%-os home office stratégiát is. Mivel a fűtési szezon heteken belül kezdődik, ez a párbeszédet nagyon gyorsan le kell folytatni! Az egyes ingatlanokra vonatkozóan az érintettekkel közösen létre kell hoznunk azt a protokollt, ami az adott ház működését meghatározza a következő hónapokban. Ezután kezdődik majd a műszaki, üzemeltetési feladat, hogy hogyan állítjuk be a rendelkezésünkre álló eszközökkel az energiafelhasználást optimális szintre." – mondta Nagy Gábor a panelbeszélgetés során.
Az ICON szakértői a korábbi energiaválságok során 2008-2009-ben és 2013-ban széleskörű tapasztalatra tettek szert a jelen piaci környezetben is jól alkalmazható eszközök tekintetében. A jelenlegi gazdasági környezetben és piaci kihívások mentén a szakértelem és tapasztalat felértékelődik, a szakmai kiválóság mellett kiemelten fontos lesz az emberi kapcsolatok ápolása, cégen kívül is belül egyaránt.
2-6%-os energiaköltség-megtakarítás érhető el az ICON szakértőinek tapasztalatai szerint az irodaépületek meglévő rendszereinek optimalizálásával anélkül, hogy ezt az épületet használók különösebben megéreznék.
Kommunikálnunk kell a bérlőink munkatársaival. Találhatunk nagyon okos megoldásokat, akár fejleszthetünk, akár nagyon jól beállíthatunk valamit, ha nyitva marad az ablak vagy véletlenszerű mozdulatokkal csavargatják a termosztátot, akkor biztos vagyok benne, hogy nem fogunk tudni látható eredményeket elérni. Ezért nagyon fontos feladatunk a bérlők munkatársainak edukációja” – hangsúlyozta az ICON Real Estate Management ügyvezető igazgatója.
Az iparágban egyre fontosabb kérdésként jelennek meg a zöld törekvések. Azzal, hogy előtérbe kerül az energetika témaköre, egyben fontos lépést teszünk a környezettudatosság irányába is. Nagy Gábor aláhúzta a szereplők együttműködésének fontosságát: „A gazdasági környezet mindenképpen fel fogja gyorsítani az előrelépést a fenntarthatóság és az energiahatékonyság kérdésében. Most érkeztünk el oda, amikor az ingatlanfejlesztőknek már a leendő üzemeltetőket is be kell vonni a tervezési folyamatokba és közösen kell felkészülniük a beépített rendszerek hatékony üzemeltetésére.”
Az ICON célkitűzése, hogy élén járjon a folyamatoknak és saját működésével mutasson példát a munkatársainak és partnereinknek egyaránt. Ezért fektetett be a vállalat többek között még tervezési fázisban a magyar fejlesztésű Compocity komposztáló ökorobot megvásárlásába.