Budapesti Békéltető Testület: 1,7 milliárd forintnyi ügyben döntöttek tavaly
A tavalyi 4822 kérelemből 4725-öt zártak le az év végéig, mindkettő több, mint 2023-ban. Az egyezséggel zárult esetek száma 10 százalékkal nőtt, az eljárások átlagosan 75 napig tartottak. 56 százalékuk szolgáltatásokkal szembeni kifogások miatt kezdődött, főképp postai, távközlési és közüzemi ügyek kapcsán.
Az előző évhez képest a légtér nyári leterheltsége és a feszített menetrendek miatt lényegesen nőtt a légitársaságokkal szembeni kompenzációs igények száma, és ismét jelentős volt a parkolási ügyek aránya - írták.
Az árukkal szembeni kifogások közül kiemelték a lábbelik, bútortok, matracok, műszaki cikkek meghibásodását, és - tették hozzá - továbbra is sok ügy került a BBT elé használt autók és internetről vásárolt termékek utáni szavatossági igények miatt.
A jogérvényesítést a közlemény szerint sokszor hátráltatja, hogy a vevők nem ismerik a webáruházat működtető vállalkozások adatait, de a testület ezzel együtt úgy látja, hogy a jogszabályi követelményeknek megfelelve képesek gyorsan és hatékonyan rendezni a jogvitákat.
A BBT szerint a fogyasztókat folyamatosan tájékoztatni kell jogaikról, az igényérvényesítés módjáról, valamint az ezzel kapcsolatos kötelezettségekről és határidőkről. Fontosnak tartják továbbá a fogyasztóvédelem és a nemzeti alternatív vitarendezési szervezetek hálózatba szervezését, valamint az együttműködést a nemzeti fogyasztóvédelmi és végrehajtó szervekkel - olvasható a közleményben.