Bújtatott reklámért szabott ki bírságot a médiatanács
A közlemény szerint az ATV Hazahúzó című műsorának egyik májusi adásában a riporter egy kistermelővel beszélgetett. A riport mindvégig egy reklámfelület előtt zajlott, amelyen látható volt a vállalkozás teljes elérhetősége. A közvetítés során elhangzott a termékek értékesítési helye is. Bár a műsor célja a hazai turizmus népszerűsítése, az ennyire részletes ajánlás, többletinformáció már burkolt reklámnak minősül, ami egyértelműen jogsértő - írták.
Szabálytalannak bizonyult továbbá a Start+ Egészségügyi Percek rovatának két műsorrésze és a Pro Car című műsorszám egyik adása is.
A hatóság vizsgálata alapján olyan részletességgel ábrázolták a műsort támogató termékeket és cégeket, ami már túllép a műsortámogatási és termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok keretein, emellett a médiaszolgáltató egy alkalommal még a termékmegjelenítés tényéről sem tájékoztatta a nézőket - tették hozzá.
A jogsértések miatt a hatóság két esetben bírságot szabott ki, két esetben pedig figyelmeztette a médiaszolgáltatót - olvasható a közleményben. A médiatanács nézői bejelentés alapján vizsgálta a Disney+ streamingszolgáltató tartalomkínálatában elérhető Baymax! című animációs sorozat egyik epizódját. A műsorrészben a sorozat főszereplője, egy robot arra bátorítja az egyik fiú szereplőt, hogy hívjon el randevúra egy másik fiút.
A hatóság vizsgálata megállapította, hogy a szolgáltató által "9+" kategóriába sorolt műsorszámot a magyar szabályozás értelmében a "12 éven aluliak számára nem ajánlott" minősítéssel lehetett volna csak sugározni. Mivel azonban a magyar nyelven is elérhető Disney+ Hollandiában bejegyzett társaság, a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, így a testület továbbítja az ellenőrzés eredményét az illetékes társhatóság, a Commissariaat voor de Media (CvdM) részére - áll az NMHH közleményében.