Covid-válság: a fenntarthatóság egyre fontosabb a vállalatoknak
A vállalatok már olyan jó állapotban vannak, hogy sokkal kevésbé kell őrködniük a likviditás fölött, mint tavaly. A 2020-as hasonló felmérésben a likviditás tartós javítását a 4. legfontosabb feladatuknak tartották a cégvezetők, mostanra viszont ez a 10. helyre került.
„Amikor mindenkit érintő válság van, nagyon fontos, hogy fenntartsuk a világunkat, vagyis a beszállítóinkat is. A válságban a vállalatok nagyon féltek attól, hogy a beszállítói láncból kiesik egy-egy láncszem, s ezért segítették a gyenge beszállítókat. Ezzel a saját likviditásukat is védték, de ma már erre nincs szükség” - adott hátteret Vida Gábor, az IFUA Horváth partnere.
Nagyot ugrott viszont a teendők rangsorában a fenntarthatóság és az árazás. Az üzleti stratégia és tevékenység ökológiai fenntarthatósága a 2. helyre lépett elő a tavalyi 6-ikról, az árazási és bevételi modellek kiigazítása pedig a 10-ikről a 7-ikre emelkedett.
„A járvány megmutatta, mennyire sérülékeny a környezetünk. A vállalatvezetők nem akarnak klímakatasztrófát, s ehhez új szervezeti struktúrákra, új termékekre, szolgáltatásokra van szükség. Ezért lett sokkal fontosabb a fenntarthatóság” – mutat rá az IFUA Horváth szakembere. Az árazás újragondolására is a megváltozott a környezet miatt van szükség, hiszen új üzleti modellben, új termékekkel az árazás sem maradhat a régi.
A digitalizáció stabilan tartja első helyét a prioritási listán, s a tavalyival megegyezően harmadik a munkatársak megtartása és az újfajta munkavégzés témája – mutatta ki a 26 országban, 11 különböző ágazatban, 250 felsővezető részvételével végzett felmérés. A költségcsökkentés viszont a tavalyi 2. helyről a 4-ikre szorult vissza, ami szintén a gazdaság stabilizálódását mutatja.