Cseh online drogéria kiskereskedelmi lánc lépett be a magyar piacra
A közlemény szerint a 2013-ban alapított cseh online gyógyszer kiskereskedelmi és csomagküldő cég több mint 6 00 termékkel kezdi meg működését a magyar piacon és a legnagyobb drogérialáncokkal készül felvenni a versenyt.
A cég közlése szerint a magyar jogszabályokkal összhangban sem receptre felírt, sem vény nélkül kapható gyógyszerek kiszállításával nem foglalkoznak.Magyarországon a legnépszerűbb márkákra építenek, a jövőben pedig saját márkás étrendkiegészítőkkel is megjelenhet a cég - írták. A rendeléseket az interneten és a Pilulka mobilapplikáción adhatják le a vásárlók. Terveik szerint a későbbiekben lehetőség lesz a kiszállítást egy meghatározott időszakra időzíteni.
A Pilulka közlése szerint a működést a szlovák leányvállalat logisztikájára és raktárkészletére építik, míg Magyarországon kereskedelmi, marketing és ügyfélszolgálati részleggel lesznek jelen.
"Ez a megközelítés óriási rugalmasságot és hatékonyságot biztosít számunkra szolgáltatásaink és termékeink fogyasztói igényekhez igazításában. Heteken belül Ausztriában is hasonló modellel szeretnénk elindulni" - mondta a közlemény szerint Petr Kasa vezérigazgató.
A céget egy cseh testvérpár alapította 2013-ban, és azóta Csehország és Szlovákia legnagyobb csomagküldő gyógyszertárhálózatát építették ki. A társaság 2018-ban kezdte meg működését a román piacon.
A Pilulka csoport 145 millió euró árbevétellel zárta a 2021-es évet, ezen belül a cseh anyavállalat eladásai 35 százalékkal 97 millió euróra emelkedtek.
A Pilulka az első e-kereskedelmi vállalat, amelyet bejegyeztek a prágai értéktőzsdén. A cég árfolyama a 2020-as tőzsdei bevezetés óta négyszeresére emelkedett- írták.