Duplázott az ALDI: két kategóriában is elnyerte az Év Boltja címet
Az Év boltja versenyt 2015 óta rendezi meg a Store Insider élelmiszeripari szaklap és kiadója a PPH Media. A 8. alkalommal meghirdetett kiírásra ebben az évben 72 pályázatot adtak be élelmiszer-kiskereskedelmi láncok, valamint egyéni üzletek és dohányáru boltok. A kereskedelmi láncok számára kiírt kategóriákban összesen hat díjat osztottak ki, amelyből kettőt is az ALDI Magyarország nyert el, így egyúttal a kategóriában a legtöbb díjat mondhatja magáénak.
Látványpékségek fejlesztése és zöld intézkedések
Az ALDI az elmúlt évben kétmilliárd forintot fordított a valamennyi üzletében megtalálható látványpékségek modernizálására, amely beruházás keretében lecserélte a részlegek állványait. Ennek köszönhetően – üzletmérettől függően – 60, illetve 100%-kal növelte a pékség rekeszeinek számát, ezzel együtt pedig még több frissen sült pékáru közül választhatnak a vásárlók.
A fejlesztések eredményeképp is a látványpékség termékeinek 20%-át immár az egészégtudatos, alacsony kalóriatartalmú és az ételintoleranciával érintett fogyasztók igényeit kiszolgáló termékek teszik ki. A zsűri a jelentős fejlesztésnek, a bővülő kínálatnak, valamint a próbavásárlásokkal igazolt frissességnek és minőségnek köszönhetően az ALDI-nak ítélte az Év Friss Pékáru Kereskedője 2022-es címet.
A fenntarthatósági intézkedések egyre több vállalat életében kerülnek a középpontba, jelentős lépések születnek, amelyek csökkentik a kereskedelem, a vásárlás karbonlábnyomát. Az ALDI a tavalyi évben újabb 16 üzleténél telepített napelemes rendszereket, elkezdte kiépíteni 100 üzleténél az ingyenes használt sütőolaj leadókat, bővítette e-töltői számát és az országos láncok közül elsőként állított napi forgalomba e-kamiont. A szektorban végrehajtott számos környezetvédelmi intézkedés közül a zsűri az ALDI tevékenységét találta a legkiemelkedőbbnek, így egymást követően immár másodszor, 2021 után 2022-ben is az ALDI-nak ítélte az Év Környezettudatos kereskedője díjat.
„Büszke vagyok arra, hogy hosszú távú elköteleződésünk a magyar fogyasztók színvonalas kiszolgálása és a környezetvédelem iránt ismét kivívta a szakma elismerését és két kategóriában is elnyertük az Év Boltja címet. Látványpékségeink folyamatosan bővülő számú, mindig frissen sült és alacsony árú termékekkel állnak a fogyasztók rendelkezésére, akik vásárlásaikkal a magyar élelmiszeripart is támogatják, hiszen a helyben sült termékeink több mint 80%-a, a regionális és központi kiszállítású, csomagolt pékáruink közel 70%-a magyar forrásból származik. A fenntarthatósági intézkedések területén pedig továbbra is élen járunk, ezt igazolja vissza az immár második alkalommal elnyert az Év Környezettudatos Kereskedője cím is. Örömmel tölt el, hogy az Év Boltja díjért folyó kiélezett versenyben az ALDI kapta a legtöbb díjat a kereskedelmi láncok kategóriában” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.