Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Rekordmértékű hitelkihelyezés és dinamikus növekedés jellemezte az EXIM 2023-as évét

Minden eddiginél eredményesebben és rekord-hitelkihelyezéssel zárta a tavalyi évet az Eximbank Zrt. A bővülő hitelezésnek köszönhetően a tavalyi évben a bank mérlegfőösszege több mint 74%-kal 3642 milliárd forintra emelkedett, hitelállománya 50%-os bővüléssel megközelítette a kétbillió-ötszázmilliárd forintot az év végére – derül ki a frissen közzétett beszámolókból. A hitelfolyósítások összértéke tavaly közel egybillió-négyszáznegyvennégymilliárd forint volt, így a 2022. évi folyósítások két és félszeresét is meghaladta.
2024. 05. 19. 10:00
Megosztás:

Döntött a Kúria: fizessenek a pervesztesek!

Sokan ismerhetik akár saját kárukon azt a jelenséget, hogy a bíróságok jellemzően mérséklik a pernyertes számára megítélt ügyvédi munkadíjakat. Ezzel a pernyertesnek indokolatlan veszteséget kell elkönyvelnie, közvetetten pedig piactorzító hatása is van. Most a Kúria precedensértékű, tehát kötelező döntésben reagált erre a jelenségre. Nézzük előbb a legfontosabb fejleményeket, majd azt, hogy mindez hogyan hat a perstratégiára!
2024. 05. 19. 09:00
Megosztás:

Csökkenő forgalomban esett a BUX a héten

Csökkenő forgalom mellett esett a héten a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 68 088,24 ponton zárt pénteken, 1113,71 ponttal, 1,61 százalékkal alacsonyabban, mint egy héttel korábban.
2024. 05. 19. 08:00
Megosztás:

Bikapiac a láthatáron: melyik kriptó fog legjobban emelkedni?

A Toncoin (TON) bullish pályát mutatott a legutóbbi on-chain teljesítménye nyomán, mivel a Total Value Locked (TVLK) megugrott, és a napi címek száma 500%-kal nőtt. Ezzel párhuzamosan a NEAR Protocol (NEAR) jelentős, 388,9%-os év eleje óta (YTD) tartó emelkedést tapasztalt, és a legújabb on-chart metrikák alapján hamarosan meghaladhatja a 10 dolláros értéket. A KangaMoon (KANG) egy lőértékesítési szakaszban lévő projekt, amely már több mint 6,7 millió dollárt gyűjtött, és értéke eddig 400%-kal emelkedett. Ahhoz, hogy megtudjuk, melyik a legjobb kriptovaluta befektetésre, mindhárom projektet egyenként megvizsgáljuk.
2024. 05. 19. 07:15
Megosztás:

Horvátország és Olaszország szinte mindent visz - Hová utazik a magyar idén?

A hosszú hétvégékén - például a pünkösdin - jellemzően egy-egy várost látogatnak meg az utasbiztosítással külföldre utazók magyarok. Tavaly pünkösdkor átlagosan 5 napra kötöttek biztosítást 8800 forintért - derül ki a Netrisk összeállításából, amelyből kiderül az is, melyek a legnépszerűbb célországok. Az első negyedévben egyébként a megkötött utasbiztosítások átlagdíja 9 százalékkal nőtt éves szinten.
2024. 05. 19. 07:00
Megosztás:

Már több mint négymilliárd forintot ér az Ötös- és Hatoslottó jackpotja

Bár idén már két szerencsés is örülhetett az Ötöslottó főnyereményének és további egy nyertes közel egy milliárd forintot vihetett haza a Hatoslottón, jelenleg két és fél hónapja nem volt telitalálatos szelvény a két legnépszerűbb számsorsjátékon. Így a hétvégén megnyerhető összeg összesen több mint négymilliárd forint lesz.
2024. 05. 19. 06:00
Megosztás:

A tanácsadók munkáját segítő compliance-szakemberként teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát.
2024. 05. 19. 05:00
Megosztás:

Számos ponton módosít a Viber a GVH eljárásának köszönhetően

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy újabb globális technológiai cég magatartását korrigálta egy komplex intézkedéscsomaggal, amely összhangban van a legfrissebb adatvédelmi elvárásokkal is. A GVH által előírt kötelezettségek alapján a Viber alkalmazást üzemeltető Viber Media egy sor olyan intézkedés végrehajtását volt kénytelen vállalni, amelyeknek köszönhetően a fogyasztók könnyebben megismerhetik a platform jellemzőit és tudatosabb döntéseket hozhatnak a szolgáltatással kapcsolatban.
2024. 05. 19. 04:00
Megosztás:

Bálnák halmoznak fel Chainlinket (LINK), Rollblockot (RBLK) és Binance Coint (BNB) májusban – Mit tudhatnak ők?

A kripto bálnák mozgolódni kezdtek a legutóbbi medvepiacot követően. A Bitcoin 66 000 dollárra emelkedésével a szakértők úgy vélik, hogy több projekt is jelentős emelkedés elé nézhet az elkövetkező hetekben. Három projekt, amely már felkeltette a bálnák figyelmét, a Chainlink, a Rollblock és a Binance Coin (BNB). Mivel mindhárom projekt már pozitív tartományban van, a szakértők szerint jelentős emelkedésre lehet számítani, különösen a Rollblock esetében, amely több mint 720%-os hozamot is elérhet.
2024. 05. 19. 03:00
Megosztás:

Ön is kaphat 8.000 Ft havi nyugdíjemelést! Így kell igényelni

Mi az a méltányossági nyugdíj, és mit kell tudni róla? Mik a 2023-as jogszabályi háttér pontos részletei? Mint ahogy a jogszabályok általában, a méltányossági nyugdíjak szabályai is változtak 2023-ban. Fontos ismerni a pontos szabályokat, mert akár havi maximum 8.000 Ft-ot is igényelhetünk méltányossági emelésként. Hogyan lehet élni ezzel a lehetőséggel? Ki igényelheti, és milyen nyugdíj esetén használható ki ez az opció? Cikkünkben az ado.hu szakmai portál útmutatásai alapján részletesen bemutatjuk a témát.
2024. 05. 19. 02:00
Megosztás:

Négymillió eurós tőkebefektetéssel fokozza a nemzetközi terjeszkedést a Parkl

A Parkl Digital Technologies négymillió eurós befektetést kapott a kockázati tőkealapkezelő Lead Ventures-től. A tőkebefektetés célja a Parkl növekedési stratégiájának finanszírozása, amivel a magyar tech scale-up az irodapiac meghatározó digitális szolgáltatójává válhat külföldön is.
2024. 05. 19. 01:00
Megosztás:

A Sealana érme előértékesítése egyre csak duzzad

A Sealana ICO-ja eddig 1,366,148.52 dollárt gyűjtött össze, és szerencséjére a SOL mém érmék iránti kíváncsiság sem apad. Sokak szerint a Sealana lesz a Solana mém érmék következő tündöklő csillaga, és egyszerűen túl jó lehetőség ahhoz, hogy szem elől téveszd.
2024. 05. 19. 00:01
Megosztás:

A jövő zöldenergiáinak találkozóhelye lehetne Magyarország

A jövő a zöldenergiáé Lantos Csaba energiaügyi miniszter szerint, ezért a legkorszerűbb nyugati és keleti technológiák találkozóhelyévé teszik Magyarországot - írta a hirado.hu pénteken.
2024. 05. 18. 23:00
Megosztás:

Franciaországban stagnált a munkanélküliség az első negyedévben

Franciaországban az elemzők által várt csökkenés helyett stagnált a munkanélküliség az idei első negyedévben.
2024. 05. 18. 22:00
Megosztás:

Csökkent a Baidu negyedéves nyeresége

Hat százalékkal csökkent a Baidu kínai multinacionális technológiai vállalat bevétele az idei első negyedévben, amikor a korrigált nyeresége a vártnál kedvezőbben alakult.
2024. 05. 18. 21:00
Megosztás:

Márciusban stagnált a munkanélküliség az OECD-országokban

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) országaiban átlagosan 4,9 százalék volt a munkanélküliség márciusban nem végleges adatok szerint, ami megegyezett a februárival - áll a párizsi székhelyű szervezet honlapján.
2024. 05. 18. 20:00
Megosztás:

Korszerűsítések indulnak Medgyesegyházán

Két pályázaton csaknem 150 millió forintot nyert el a Békés vármegyei Medgyesegyháza, amelyből a helyi idősek klubját és az orvosi rendelőt korszerűsítik - közölte az önkormányzat közleményben az MTI-vel.
2024. 05. 18. 18:00
Megosztás:

Négy településen is turisztikai fejlesztések indulnak Komárom-Esztergom vármegyében

Félmilliárd forint értékű turisztikai fejlesztések kezdődnek Komárom-Esztergom vármegyében, négy Duna menti településen, Lábatlanon, Péliföldszentkereszten, Piliscséven és Tokodon - közölte a vármegyei közgyűlés elnöke az MTI-vel
2024. 05. 18. 17:00
Megosztás:

A tíz legjobb újító közé akarunk kerülni néhány éven belül Európában

A tudásszolgáltató rendszerek egybehangolása is azt a kormányzati célt szolgálja, hogy Magyarország 2030-ra Európa 10 legjobb innovátora közé kerüljön - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, innovációért, szakképzésért és felnőttképzésért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten.
2024. 05. 18. 16:00
Megosztás:

Elkötelezettek vagyunk hazánk védelme iránt is

A kormánynak költségvetési oldalon is fontos az ország védelme, ezért elkötelezett a védelmi kiadások emelése iránt a NATO elvárásainak megfelelő mértékben - mondta a Pénzügyminisztérium (PM) makrogazdasági és európai ügyekért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Budapesten, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Gazdaság és Versenyképesség Kutatóintézetének konferenciáján.
2024. 05. 18. 15:00
Megosztás: