Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Megnyitott Magyarország legnagyobb spekulatív raktárcsarnoka

Hosszú távú bérleti szerződést kötött a magyar tulajdonú RETRO JEANS és a HelloParks. A magyar divatmárka új központi raktárat létesít a HelloParks AN1 csarnokban Alsónémediben, ahol 5000 négyzetméteren alakítja ki új telephelyét. A létesítmény a magyar hátterű ipari ingatlanfejlesztő eddigi legnagyobb logisztikai és ipari csarnoka, ami a legmagasabb fenntarthatósági követelmények szerint épült.
2025. 06. 03. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak kedden a befektetők?

A kínai Caixin feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index 48,3 lett, ami több mint két ponttal múlja alul a várakozásokat.
2025. 06. 03. 11:00
Megosztás:

Újra emelkedtek a fejlett piaci hozamok

Bár az amerikai ISM feldolgozóipari bizalmi index a vártnál is mélyebbre süllyedt a recessziós, 50-es érték alatti tartományban és az építőipari kiadások is estek váratlanul, az amerikai kötvényhozamokat feljebb tolták a vámháború eszkalációjával kapcsolatos hírek.
2025. 06. 03. 10:30
Megosztás:

"ETF-láz? Minket nem érint” – A Polygon társalapítója az idő előtti kripto-ETF kérelmek ellen szólal fel

A Bitcoin és Ethereum ETF-ek engedélyezése után számos altcoin projekt indult harcba a tőzsdén kereskedett alapok (ETF-ek) jóváhagyásáért. A Polygon viszont más utat választ. Sandeep Nailwal, a hálózat társalapítója egy exkluzív interjúban elmondta, miért tartja elhibázottnak a korai ETF-törekvéseket, és hogy miért fókuszálnak inkább valódi felhasználói értékre.
2025. 06. 03. 10:00
Megosztás:

A zöld tartományban zárták a hétfői kereskedést a vezető Wall Street-i indexek

Trump elnök péntek este közölte, hogy szerdától 25%-ról 50%-ra emeli az importvámokat, miközben Kínát azzal vádolta, hogy megszegte a genfi tárgyalásokon elért megállapodást.
2025. 06. 03. 09:30
Megosztás:

Csökkenéssel kezdték a hónapot a főbb európai indexek

Borús hangulatban indult a kereskedés a héten az európai tőzsdéken, miután Donald Trump amerikai elnök új vámemelési tervei ismét felerősítették a globális kereskedelmi feszültségeket.
2025. 06. 03. 09:00
Megosztás:

"Vedd a mélypontot!” – Frank Holmes szerint az M2 pénzmennyiség növekedése új Bitcoin-rallit jelez

Frank Holmes, a Bitcoin-bányászat egyik legismertebb alakja, egy friss interjúban osztotta meg kriptopiaci meglátásait. Szerinte a kínai és indiai pénzkínálat robbanásszerű bővülése, valamint az ETF-beáramlások felerősödése komoly árfolyamemelkedést vetítenek előre. Holmes egyszerű, mégis határozott tanácsa: „vegyük meg a mélypontokat és halmozzuk a Satoshi-kat”.
2025. 06. 03. 08:30
Megosztás:

A MILAB az egyik legsikeresebben működő nemzeti laboratórium

A Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium (MILAB) az egyik legsikeresebben működő nemzeti laboratórium - mondta Palkovics László mesterséges intelligenciáért (MI) felelős kormánybiztos hétfőn a MILAB szakmai napján Budapesten, a SZTAKI-ban (Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet).
2025. 06. 03. 08:00
Megosztás:

Esett az adásvételek száma az ingatlanpiacon májusban is

A magyarországi ingatlanpiac konszolidációjára utal, hogy a tranzakciószámok visszaesésének áprilisban kezdődött tendenciája májusban sem fordult meg: 10 262 adásvétel történt, ami az áprilisi adathoz képest 1,5 százalékos, éves összevetésben pedig 6,5 százalékos csökkenés - közölte tranzakciószám becslése alapján a Duna House hétfőn az MTI-vel.
2025. 06. 03. 07:30
Megosztás:

Összefogásra van szükség a sikeres vízgazdálkodáshoz

A vízgazdálkodás területén csak összefogással és szemléletváltással érhetünk el eredményeket: a gazdálkodók, a vízügyi ágazat, az önkormányzatok és az állam együttműködésére egyaránt szükség van – hangsúlyozta Hubai Imre, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára a Vízgazdálkodási Társulatok Országos Szövetségének szakmai rendezvényén hétfőn Maroslelén a szaktárca közleménye szerint.
2025. 06. 03. 07:00
Megosztás:

Aggasztó hírek érkeztek az orosz-ukrán háborúból

Most ért véget a Védelmi Tanács ülése, amit azért hívtunk össze, mert újabb aggasztó hírek érkeztek az orosz-ukrán háborúból. A helyzet egyértelmű: sajnos Trump elnök úr törekvései ellenére, nem kifelé, hanem befelé megyünk a háborúba - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a közösségi oldalán hétfő este közzétett videóban.
2025. 06. 03. 06:00
Megosztás:

Százezreket érint, mégis kevés szó esik róla: ki festi a jövő otthonait?

A festő-, mázoló- és tapétázó szakma jelenleg hiányszakmának számít Magyarországon, miközben nagy a kereslet a jó szakemberekre, különösen a lakásfelújítási hullámok idején.
2025. 06. 03. 05:30
Megosztás:

Ki nyert nagyot? Ez történt májusban a magyar tőzsdén

Májusban folyamatos emelkedéssel újabb rekordot döntött a BUX index, amely 3,8 százalékos emelkedéssel 95 698,3 ponton zárta a hónapot. A Budapesti Értéktőzsde azonnali részvénypiaci forgalma konszolidált teljesítmény mellett összesen 385,4 milliárd forintot tett ki, ami napi átlagban 14,3 milliárd forintnak felel meg.
2025. 06. 03. 05:00
Megosztás:

Nem a profit, hanem a magyar családok az elsők – a kamatstop a lakhatás biztonsága mellett a bankokat is védi!

Célzott és hatékony kormányzati beavatkozás nélkül családok tízezrei veszíthették volna el otthonukat a megemelkedett törlesztőrészletek miatt.
2025. 06. 03. 04:30
Megosztás:

Hatékonyság és fenntarthatóság: így takaríthatnak meg időt és pénzt a vállalkozások

A hatékonyság, az idő- és költségmegtakarítás kulcsszerepet játszik minden vállalkozás életében, ami a jelenlegi nehéz gazdasági körülmények között még hatványozottabban jelentkezik. Eközben egyre több vállalkozás számára jelent kihívást a szakemberek megtartása és a munkaerő utánpótlása is. Innovatív eszközök beszerzésével ugyanakkor a munkakörülmények is jelentősen javíthatók, miközben felgyorsíthatók a napi munkafolyamatok, ami minden területen jelentős megtakarítást jelent a cégeknek.
2025. 06. 03. 04:00
Megosztás:

A Bolt Magyarország arra ösztönzi a lakosokat, hogy június 5-én válasszák a közösségi közlekedést

Június 5-én, a Környezetvédelem Világnapján a Bolt Magyarország felhívást intéz a Budapesten és az agglomerációban élők számára, hogy minél több embert ösztönözzön a közösségi és megosztott közlekedési formák választására. A Közösségi Közlekedés Napja elnevezésű kezdeményezés arra buzdít mindenkit, hogy ezen a napon hagyja otthon az autót, és helyette a közösségi közlekedést válassza. Az akció szakmai partnerei a Tüdőközpont és a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége (KSZGYSZ).
2025. 06. 03. 03:30
Megosztás:

Mennyi pénzt hajlandó vakációra költeni egy magyar? És Ön?

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel. Sokan maximum egyhetes vakációt terveznek idén, amire a legtöbben maximum 100 ezer forintot (38 százalék), illetve 100-200 ezer forint közötti összeget (33 százalék) szánnak. A magyarok jellemzően előre spórolnak a nyári szabadságra, kevesen utaznak hitelből vagy a családtól, barátoktól kért kölcsönből.
2025. 06. 03. 02:30
Megosztás:

Törvény készül! Változik az özvegyi nyugdíj!

A 2026-os központi költségvetés megalapozásáról szóló magyar salátatörvény-javaslat néhány váratlan elemet is tartalmaz – ezek egyike az özvegyi nyugdíjat érinti.
2025. 06. 03. 02:00
Megosztás:

Újgenerációs rák-gyógyszer kapott zöld lámpát

A két vállalat között létrejött megállapodás értelmében a Bristol-Myers Squibb 11,1 milliárd dollárt fizethet a BioNTech-nek egy új generációs rákgyógyszer licencjogaiért, amely az immunrendszer segítségével igyekszik leküzdeni a daganatokat.
2025. 06. 03. 01:00
Megosztás:

Veszélyben a légkondícionálók! Bajban a kereskedők és ügyfelek

A piaci visszajelzések szerint egyes kereskedők készlethiánnyal, logisztikai nehézségekkel küzdenek, mert a piacra tavaly hirtelen rázúduló óriási kereslet kiürítette a raktárakat.
2025. 06. 03. 00:30
Megosztás: