Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

CYBRO vs. Ripple vs. Cardano: Lehetséges egy 10-szeres emelkedés a CYBRO árfolyamában?

A CYBRO, a Ripple és a Cardano körüli felhajtás egyre növekszik, ahogy a befektetők izgatottan találgatnak a következő nagy kriptodeviza fellendülésről. Mivel a piac a lehetséges emelkedés jeleit mutatja, felmerül a kérdés: képes lesz-e a CYBRO felülmúlni versenytársait, és jelentős árfolyamugrást elérni? Ez a cikk a piac dinamikáját és előrejelzéseit vizsgálja, hogy feltárja, melyik érme állhat kiemelkedő növekedés előtt.
2024. 09. 10. 22:00
Megosztás:

Raktározási problémák alakultak ki az aratás idején Békés vármegyében

Raktározási problémák alakultak ki az aratás idején Békés vármegyében, a korábban betakarított búza még több helyen a raktárakban van, nincs hova tenni a kukoricát, napraforgót - tájékoztatta a Békés Vármegyei Betakarítási Koordinációs Bizottság kedden az MTI-t.
2024. 09. 10. 21:30
Megosztás:

Az ÉVOSZ szorgalmazza az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások felhasználhatóságát otthonteremtésre

Az ÉVOSZ szorgalmazza, hogy az önkéntes nyugdíjpénztárakban megtakarítók szabad önrendelkezésük alapján, adómentesen felhasználhassák pénztári megtakarításaikat otthonteremtésre, lakásfelújításra - közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) az MTI-nek kedden eljuttatott közleményében.
2024. 09. 10. 20:00
Megosztás:

Marshall-terv méretű gazdaságélénkítésre van szüksége az EU-nak

Példátlan mértékű gazdaságélénkítést javasol Mario Draghi.
2024. 09. 10. 19:00
Megosztás:

A kilencedik legszárazabb volt az idei augusztus 1901 óta

Az idei augusztus a kilencedik legszárazabb volt 1901 óta – írta a HungaroMet Zrt. a honlapján kedden.
2024. 09. 10. 18:30
Megosztás:

Az EU bírósága helybenhagyta a Google-ra kiszabott több milliárd euró bírságot

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára - közölte a luxemburgi székhelyű testület kedden.
2024. 09. 10. 18:00
Megosztás:

Új termékekkel bővült a Maradék nélkül program lejárati útmutatója

Új termékekkel - mint például a tojás, a margarin, a szendvicskrém, a kolbász, a szalámi, a sonka, a szalonna, a keménysajtok, a készételek és a kávéital - bővült a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programjának lejárati útmutatója, amely a lakosság, a kereskedelmi szektor és a karitatív szervezetek számára ad hasznos iránymutatást a minőségmegőrzési idejű termékek lejárat utáni fogyaszthatóságáról - közölte a Nébih kedden az MTI-vel.
2024. 09. 10. 17:30
Megosztás:

Közösségi finanszírozás az ingatlanpiacon: új lehetőségek kisbefektetők számára

A világszerte egyre népszerűbb közösségi finanszírozási konstrukció célja, hogy megkönnyítse egy-egy projekt megvalósítását, kihasználva a befektetői közösség együttes tőkeerejét. A közösségi finanszírozás előnye, hogy a segítségével olyan tervek is megvalósulhatnak, amelyek egyéb pénzügyi lehetőségek hiányában nem tudnának. A konstrukció új alternatívát teremt az ingatlanbefektetők számára is.
2024. 09. 10. 17:00
Megosztás:

Jobban csökkent a magyar infláció, mint ahogy arra számítottak a szakértők!

Az infláció éves üteme 3,4%-ra mérséklődött augusztusban, a júliusi, 4,1%-os éves drágulást követően, ezzel 2021 eleje óta nem látott alacsony szintre került az infláció. Az éves adat jobban csökkent a várakozásoknál, a piaci konszenzus 3,7% volt, miközben a mi várakozásunk 3,6% volt. Az előző hónaphoz képest nem változtak a fogyasztói árak. Az éves maginfláció 4,7%-ról 4,6%-ra jött le, ami szintén kismértékben kedvezőbb várakozásunknál, de továbbra is magas szintet jelent - olvashatjuk az MBH Bank elemzői anyagában.
2024. 09. 10. 16:30
Megosztás:

Csökkent az ipari termelés Ausztriában

Júliusban éves összevetésben csökkent az osztrák ipari termelés - derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich - STAT) kedden közzétett adataiból.
2024. 09. 10. 16:00
Megosztás:

A kriptovaluták most a FED-re figyelnek: fel vagy le?

Jelentősen, 13,1%-kal esett vissza a kriptopiac teljes kapitalizációja augusztusban, elsősorban az Egyesült Államokból érkező kedvezőtlen foglalkoztatottsági adatok miatt – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci körképében. A trend azonban megfordulhat a Fed szeptemberi kamatdöntő ülése után. Az Ethereum Layer-1 gázdíjak a mélyponton vannak, a stabilcoinok viszont szárnyalnak és egyre nagyobb teret nyernek a hagyományos pénzpiacokon is.
2024. 09. 10. 15:30
Megosztás:

Euró / forint árfolyam: soha nem látott hiányt hozott az augusztus

Markáns gyengüléssel kezdte a hetet a magyar deviza. A leértékelődés mértéke közelítette az egy százalékot.
2024. 09. 10. 15:00
Megosztás:

Mi a legjobb megoldás a városi közlekedésre?

Az elektromos autózás térnyerése ellenére továbbra is kongatják a vészharangokat a városi közlekedés és az ezzel járó CO2-kibocsátás csökkentésének érdekében. Mindenképpen előnyös a környezetszennyezés visszaszorítása terén, hogy az előrejelzések alapján egyre többen fognak elektromos autóra váltani.
2024. 09. 10. 14:30
Megosztás:

A MOL megállapodott az Oroszországból származó kőolaj szállításáról

A MOL hivatalos bejelentése szerint a cég az Oroszországból érkező érintett kőolajmennyiség tulajdonjogát 2024. szeptember 9-i hatállyal a belarusz–ukrán határon veszi át.
2024. 09. 10. 14:00
Megosztás:

A Mexikói-öbölben tomboló hurrikán ellenére csökkent a kőolaj ára

A kőolaj ára kismértékben esett, annak ellenére, hogy a Mexikói-öbölben erősödik a Francine nevű hurrikán, ami a következő napokban a térségben található olajlétesítményeket is fenyegetheti.
2024. 09. 10. 13:30
Megosztás:

A terhelt fogalma a büntetőeljárásban

Mit is jelent a terhelt fogalma a jogban? Hogyan nevezzük a büntetőeljárás különböző szakaszaiban? Milyen jogai vannak, mit tehet és mit nem? Ezekhez hasonló kérdésekre keressük a választ.
2024. 09. 10. 13:30
Megosztás:

Erős negyedévet zárt az Oracle

A mesterséges intelligencia fejlesztésekhez szükséges felhőszolgáltatások iránti erős keresletnek köszönhetően jól sikerült az Oracle 2025-ös pénzügyi évének első negyedéve.
2024. 09. 10. 13:00
Megosztás:

Fényes jövőt jósol az AI chipeknek az AMD vezérigazgatója

Az AMD vezérigazgatója, Lisa Su a Goldman Sachs technológiai konferenciáján a mesterséges intelligencia fejlesztésekről beszélt, kiemelve, hogy az AMD komoly lehetőség előtt áll.
2024. 09. 10. 12:30
Megosztás:

Csak több év alatt érheti el a lakáspiaci forgalom a 2023 előtti szintet

Habár a tavalyi mélypont után idén már észlelhetővé váltak a stabilizálódás jelei a hazai lakáspiaci trendeknél, továbbra is kockázatot jelentenek olyan tényezők, mint a gazdasági bizonytalanság vagy a kamatszint.
2024. 09. 10. 12:00
Megosztás:

Magyarország stratégiai együttműködést épít fel Csáddal

Magyarország a védelem, a gazdaság és az oktatás területét is átfogó stratégiai együttműködést épít fel Csáddal, tovább erősítve az ország stabilizáló szerepét a Száhel-övezetben - jelentette be a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
2024. 09. 10. 11:30
Megosztás: