Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Budapesti agglomeráció: egyre feljebb kúsznak az árak

Tovább emelkednek az ingatlanárak a budapesti agglomerációban – közölte a GDN Ingatlanhálózat. A legfrissebb adatok szerint a dél-keleti szektorban egy 90 négyzetméteres ház ára egy hónap alatt 63-ról 70 millió forintra nőtt. Tóth Péter régióigazgató szerint a támogatott hitelek fokozzák a keresletet, ami a fővárostól távolabbi településekre tereli a vevőket. Gombár János, az újpesti iroda vezetője úgy véli, a telekárak különbségei miatt sokan akár Nógrád vármegyéig is elköltöznek. A szakértők szerint a jelenlegi piaci helyzetben érdemes minél előbb vásárolni, különösen szakértői segítséggel.
2025. 08. 22. 16:00
Megosztás:

Budapesti agglomeráció: egyre feljebb kúsznak az árak

Tovább emelkednek az ingatlanárak a budapesti agglomerációban – közölte a GDN Ingatlanhálózat. A legfrissebb adatok szerint a dél-keleti szektorban egy 90 négyzetméteres ház ára egy hónap alatt 63-ról 70 millió forintra nőtt. Tóth Péter régióigazgató szerint a támogatott hitelek fokozzák a keresletet, ami a fővárostól távolabbi településekre tereli a vevőket. Gombár János, az újpesti iroda vezetője úgy véli, a telekárak különbségei miatt sokan akár Nógrád vármegyéig is elköltöznek. A szakértők szerint a jelenlegi piaci helyzetben érdemes minél előbb vásárolni, különösen szakértői segítséggel.
2025. 08. 22. 16:00
Megosztás:

Bűncselekmény a kriptózás? Váratlan jogszabályi változások a magyar kriptovaluta piacon

Június utolsó hetében előzmények nélkül, derült égből villámcsapásként sújtott le az újabb salátatörvény keretében érkező módosítási csomag a hazai kriptoeszköz-szolgáltatókra és felhasználókra. Hiába tűnt úgy, hogy a hosszú éveken át tárgyalt MiCA rendelet egységes szabályozást hoz az Unió minden tagállamába, Magyarországon most újabb kérdések gördültek a kriptopiaci működés elé. Az Oppenheim Ügyvédi Iroda összefoglalójából kiderülnek a részletek.
2025. 08. 22. 15:00
Megosztás:

Emelkedtek a fejlett piaci kötvényhozamok

A beszerzési menedzser-indexek – elsősorban a feldolgozóipari alindex váratlan javulása miatt – az euróövezetben és az USA-ban is erősebbek lettek a vártnál.
2025. 08. 22. 14:00
Megosztás:

Estek a főbb amerikai indexek, a piacok Jerome Powell beszédét várják

A csütörtöki kereskedés során a Wall Street főbb indexei mérsékelt csökkenéssel zártak, a befektetők kivárnak a Fed-elnök mai, Jackson Hole-i beszéde előtt. Az S&P 500 0,4%-kal esett vissza, az indexet alkotó 11 szektorból 9 vesztett értékéből.
2025. 08. 22. 13:00
Megosztás:

Vegyesen zártak az európai tőzsdék

Csütörtökön visszafogott hangulat uralkodott az európai piacokon, miközben a befektetők a Federal Reserve Jackson Hole-i szimpóziumára várnak, ahol Jerome Powell pénteki beszéde irányt mutathat az amerikai kamatpolitika jövőjéről.
2025. 08. 22. 12:00
Megosztás:

Ethereum, Cardano és Dogecoin új csúcsokra tör 2025-ben, de a Layer Brett lehet a következő 100-szorozó kriptó

Jól látható, hogy olyan érmék, mint az Ethereum, a Cardano és a Dogecoin új történelmi csúcsokat céloznak meg 2025-re.
2025. 08. 22. 11:00
Megosztás:

Alig változott péntek reggelre a forint

Alig változott a forint árfolyama péntek reggelre a főbb devizákkal szemben az előző délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 08. 22. 10:00
Megosztás:

A legjobb altcoinok, amelyeket érdemes megvásárolni 2025 augusztusában: Dogecoin, Cardano és egy új, virális ETH L2 projekt 5000%-os staking hozammal

Ahogy a 2025-ös kriptopiaci bikafutás egyre gyorsul, a befektetők gőzerővel keresik a legjobb altcoinokat, amelyeket érdemes lehet megvásárolni 2025 augusztusában. Miközben a már jól bejáratott szereplők, mint a Dogecoin és a Cardano stabil teljesítményt nyújtanak, az igazi lehetőség azokban az új kriptovalutákban rejlik, amelyek az elsöprő mémenergiát új generációs hasznossággal ötvözik.
2025. 08. 22. 09:00
Megosztás:

Szijjártó Péter: újabb támadás érte a Barátság-kőolajvezetéket az orosz-belorusz határnál

Az éjszaka folyamán kaptuk a hírt, hogy ismételten - rövid időn belül immár harmadszor - támadás érte a Barátság-kőolajvezetéket az orosz-belorusz határnál. A Magyarországra irányuló kőolajszállítás újra leállt! - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken a Facebookon.
2025. 08. 22. 08:15
Megosztás:

Lassul a magyar luxusingatlanpiac és a hazai vevők kerültek többségbe

A vevői kivárás és a csökkenő külföldi kereslet miatt érezhetően lassul a magyar luxusingatlanpiac. Szeder Krisztina, a Duna House Prime ingatlanszakértője szerint a luxusingatlanok értékesítése sokszor nem hónapok, hanem évek kérdése, így az eladók számára az egyik legnagyobb próbatétel a türelem.
2025. 08. 22. 06:00
Megosztás:

Itt a meglepő bizonyíték: a tavalyi nagy pörgés után év elején már csak minimális növekedésre futotta a magyar lakáspiacon

Meglepő adatokkal szolgált az idei első negyedévet illetően az Eurostat, hiszen a magyar piacon mindössze 1,5%-kal emelkedett a lakáspiaci tranzakciók száma 2024 hasonló időszakához képest, ez pedig a visszaesést produkáló Írország, Málta és Ciprus után a negyedik legrosszabb statisztika az adatot szolgáltató 17 európai ország közül. Mindez azért lehet meglepetés, mert az év eleje itthon a közbeszédben épp arról szólt, hogy nagyon erős az érdeklődés, amit újabb intézkedések is támogattak. Ilyen volt a SZÉP kártyákon szereplő összeg felhasználhatósága, az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások felszabadítása, illetve a lakossági állampapírokból felszabaduló jelentős kamat- és tőkefizetés. Azonban a jelek szerint ez sem mozgatta meg igazán a lakáspiacot, inkább csak az érdeklődés volt erős, kevésbé tükröződött ez tranzakciókban.
2025. 08. 22. 05:00
Megosztás:

Az amerikai gazdasági teljesítmény növekedése nyolchavi csúcsra gyorsult augusztusban

Az amerikai gazdasági aktivitás növekedése nyolchavi csúcsra gyorsult augusztusban az S&P Global Market Intelligence gazdaságkutató intézet kompozit beszerzésimenedzser-indexének (BMI) csütörtökön közzétett előzetes értékei alapján.
2025. 08. 22. 03:00
Megosztás:

Itt a nagy pálinka törvény! A NAV döntése a pálinkafőzés mennyiségi korlátozásáról

A szabályozás alapján bárki, aki betöltötte a 18. életévét, és saját gyümölcsöt termeszt, jogosult arra, hogy a saját terméséből párlatot állítson elő.
2025. 08. 22. 02:00
Megosztás:

Vége a gázfűtésnek és a fafűtésnek Magyarországon - ez jön helyette

A fosszilis energiahordozók árának állandó emelkedése, valamint az ezekből fakadó környezeti terhelések következtében mind nagyobb szükség van a megújuló energiaforrások és az intelligens vezérlési megoldások bevezetésére a fűtési és hűtési rendszerekben.
2025. 08. 22. 01:00
Megosztás:

Itt a döntés! A nyugdíjas élelmiszer utalvány furcsa címletei

Közel 70 milliárd forint értékben kapnak élelmiszer-utalványt az idős korúak, melynek címleteiről is döntés született.
2025. 08. 22. 00:01
Megosztás:

Eredményes volt az augusztus 20-i vasúti forgalom lebonyolítása

Az ünnepi hétre megerősített kapacitásokkal és ügyelettel készült a MÁV-csoport és az augusztus 20-i ünnepi forgalmat eredményesen bonyolította le a társaság - közölte Hegyi Zsolt vezérigazgató csütörtökön a Facebook-oldalán.
2025. 08. 21. 23:00
Megosztás:

Romlott a fogyasztói hangulat az euróövezetben

Az euróövezetben romlott a fogyasztói hangulat augusztusban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG ECFIN) csütörtökön közzétett előzetes adatokon alapuló jelentése szerint.
2025. 08. 21. 22:00
Megosztás:

Továbbra is a Yettelé a leggyorsabb magyarországi mobilhálózat

A tavalyi második fél év után 2025 első hat hónapjában is a Yettel nyújtotta a leggyorsabb mobilinternetes hozzáférést Magyarországon az Ookla Speedtest Intelligence valamit a szelessav.net országos összesített átlagsebesség-mérései alapján - közölte a mobilszolgáltató csütörtökön az MTI-vel.
2025. 08. 21. 21:00
Megosztás:

Debrecenben ismét megrendezik a Farmer-Expót

Harmincnegyedik alkalommal rendezik meg az idén augusztus 28-30. között Debrecenben a Farmer-Expo Nemzetközi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakkiállítást, amelyen az agrárium szinte minden ágazata képviselteti magát - jelentették be a szervezők a rendezvény beharangozó sajtótájékoztatóján csütörtökön a Debreceni Egyetem (DE) Böszörményi úti campusán.
2025. 08. 21. 20:00
Megosztás: