Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Tovább fogynak a magánnyugdíjpénztárak, már csak kettő marad belőlük

Beolvadás beolvadást követ a megmaradt magánnyugdíjpénztáraknál, amelyek a több mint ötvenezer kitartó pénztártag csaknem 300 milliárd forintos vagyonát kezelik. Áprilistól már csak három működik, júliustól pedig kétszereplősre olvad a piac, mivel a legnagyobb vagyonú és létszámú Horizont beolvasztja a Szövetséget - írja a Bank360.hu.
2024. 04. 21. 03:00
Megosztás:

Gazdagság az égből: Heti horoszkóp a pénzről és szerencséről!

Fedezd fel, mit tartogatnak számodra a csillagok a következő hétre! A legfrissebb pénzügyi horoszkópunk segítségével megtudhatod, melyek lesznek a legjobb befektetési lehetőségek, szerencsejátékok, és mikor várhatók szerencsés találkozások. Tudd meg, mely napokon leszel a leginkább szerencsés, és mely számokat érdemes megjátszanod a lottón! Készülj fel a lehetőségekre és fordítsd előnyödre a csillagok üzeneteit!
2024. 04. 21. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjazás - honnan tudhatom, hogy hány évem gyűlt már összeg?

Az öregségi nyugdíjhoz az évek „összeszámolása” megtörténik kérés nélkül is, a hivatalból történő adategyeztetési eljárás során a jogszabály által előírt időpontban, de nincs akadálya annak sem, hogy valaki ezt korábban kérje. A kérelem évente csak egyszer nyújtható be. Mutatjuk, hogyan.
2024. 04. 21. 01:00
Megosztás:

Élesedik a TON token a Lucky Block-on, 200%-os üdvözlő bónusz jár a belépőknek

A Toncoin árfolyama idén erőteljesen felértékelődött, csak az elmúlt három hónapban 182 százalékot emelkedett. A token a kilencedik legértékesebb kriptopénz lett a Coinmarketcap kriptoadat-gyűjtő oldal szerint, és jelenleg 6,27 dolláron áll.
2024. 04. 21. 00:01
Megosztás:

Folytatódik a Kölcsönkapott levegő program

A Kölcsönkapott levegő egy tavaly indult program, amelynek célja, hogy megismertessük a fiatalokkal ezt a láthatatlan közeget, amely az egészséges élet része - mondta az Energiaügyi Minisztérium környezetügyért és körforgásos gazdaságért felelős államtitkára pénteken Budapesten, a programindító sajtótájékoztatón.
2024. 04. 20. 23:00
Megosztás:

A NATO további katonai támogatást nyújt Ukrajnának

A NATO védelmi miniszterei megállapodtak abban, hogy további katonai támogatást nyújtanak Ukrajnának, főképpen a légvédelem területén - jelentette ki Jens Stoltenberg NATO-főtitkár pénteken Brüsszelben.
2024. 04. 20. 22:00
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél az ötös lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 16. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2024. 04. 20. 21:00
Megosztás:

Ez a legjobb megoldás a klímaváltozásra

Az erdőtelepítés, a fásítás az egyik legjobb eszköz a klímaváltozás negatív hatásainak kompenzálására - mondta az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonszárszón pénteken.
2024. 04. 20. 20:00
Megosztás:

A tehetségprogram célja a külföldön élő magyar fiatalok képzésének bővítése

A tehetségprogram elsődleges céljai között szerepel a külföldön élő egyetemista fiatalok megszólítása, és az, hogy hasznosítható képességeket nyújtson számukra - mondta a "Talent's Talk, a tehetségek fóruma" címmel megrendezett londoni program összegzéseként a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) fiatalokért felelős helyettes államtitkára.
2024. 04. 20. 19:00
Megosztás:

Mi lesz a Magyar Postával?

A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül - mondta a nemzetgazdasági miniszter pénteki sajtótájékoztatóján Budapesten.
2024. 04. 20. 18:00
Megosztás:

Hamarosan kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás

Tavaszi nagytakarítást lesz április 21-én és 28-án a Nagykörúton és környezetében, továbbá a főváros számos forgalmas közterén és csomópontjában a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. és Budapesti Közlekedési Központ (BKK) együttműködésében.
2024. 04. 20. 17:00
Megosztás:

Ezért kapott bírságot az UniCredit Bank

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra a pénzmosás- és terrorizmusfinanszírozás-megelőzési tevékenysége kapcsán feltárt hiányosságok miatt; a hiányosságok nem veszélyeztetik a hitelintézet biztonságos működését - közölte a jegybank pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 20. 16:00
Megosztás:

Kiderült, mennyire produktívak a magyar cégek

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede arra számít, hogy amikor a vállalati IT-helpdeskhez fordul, nem fogják érteni egymást, mert más nyelvet beszélnek. A többség sem közös tudástárat, sem kollaborációs eszközt nem vesz igénybe a munkája során, a feladatok nyilvántartására és átadására pedig legtöbben Excelt használnak az erre kifejlesztett alkalmazások helyett. A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
2024. 04. 20. 15:00
Megosztás:

Megállapodást kötött a Duna House és az OTP Ingatlanpont

Együttműködési megállapodást írt alá a Duna House és az OTP Ingatlanpont, ezáltal a két országos közvetítői hálózat a kizárólagos megbízásaiknál keresztértékesítési lehetőséget biztosít egymásnak - közölte a két szervezet közös közleményben pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 20. 14:00
Megosztás:

Mennyivel drágább a benzin Magyarországon?

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt. A magyarországi átlagár 3,2 százalékkal magasabb a régiós átlagértéknél. A dízel üzemanyag heti átlagos ára Magyarországon 654 forint volt, ami 31 forinttal, 5 százalékkal haladta meg a régiós 623 forintos átlagárat - jelentette pénteken első alkalommal kiadott kísérleti üzemanyagár-statisztikájában a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. 04. 20. 13:00
Megosztás:

Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme

A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás megvalósítása közel kétszáz ember, több mint 7 hónapon át tartó összehangolt munkáját igényelte. A Simor János utcában kialakított egységben a „Jövő Élménye” koncepciónak megfelelően kiemelt szerepet kapott az innováció és a digitális fejlesztés. A korszerű étterem több mint 70 ember számára biztosít munkalehetőséget. Az akadálymentesített vendégtérben 90, a teraszon további 30 ülőhely várja a vendégeket, az új egységgel pedig a McCafé is megérkezett a városba.
2024. 04. 20. 12:00
Megosztás:

Bővült a falugazdász-hálózat és a kamarai tagoknak nyújtott szolgáltatások köre

Az új Közös Agrárpolitika jelentette kihívásokra reagálva átalakította és mintegy 700 fősre bővítette falugazdász-hálózatát a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara; a falugazdászok 2024 áprilisától falugazdász tanácsadóként az eddigieknél is szélesebb körben támogatják majd a gazdálkodók munkáját - jelentette be pénteki közleményében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
2024. 04. 20. 11:00
Megosztás:

Így emelkedtek a casco díjak az első negyedévben

Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában - közölte a saját adatai alapján az Insura.hu biztosításközvetítő pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 20. 10:00
Megosztás:

Növelte árbevételét a L'Oréal

A francia L'Oréal SA csoport, a világ egyik legnagyobb kozmetikai gyártójának árbevétele 11,24 milliárd euró volt az idei első negyedévben, 8,3 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Összehasonlítható alapon az árbevétel 9,4 százalékkal nőtt.
2024. 04. 20. 09:00
Megosztás:

Az ellenglobalizáció és Kína külpolitikája

Április 18-án, a Lónyay-Hatvany villában megtartott Counter-Globalization and China’s Foreign Policy című előadás meghívottja Yan Xuetong, a Tsinghua Egyetem világhírű politológia professzora és az egyetem Nemzetközi Kapcsolatok Intézetének dékánja volt. Miután felvázolta álláspontját azzal kapcsolatban, hogy miként látja Kína és az USA viszonyát, illetve a világ többi, kisebb gazdasági potenciállal rendelkező ország pozícióját, Dr. Eric Hendriks, a Danube Institute vendégkutatója és Dr. Eszterhai Viktor, a Lukács János Stratégiai és Politikai Intézet tudományos munkatársa intéztek hozzá kérdéseket.
2024. 04. 20. 08:00
Megosztás: