Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Növekszik a gyertyák exportja Magyarországról 2020 és 2024 között. A fő célpiacok: Németország, Dánia és Csehország

November 1-jén, mindenszentek napján Magyarországon is milliók gyújtanak gyertyát a temetőkben, hogy megemlékezzenek elhunyt szeretteikről. Bár az ünnep elsősorban lelki jelentőséggel bír, a külkereskedelmi adatok azt mutatják, hogy a gyertyaipar gazdasági szempontból is fontos szerepet tölt be. Az Akcenta, a Nemzetközi Kereskedelmi Központ (ITC) adatai alapján készült elemzése szerint Magyarország gyertyaexportja 2020 és 2024 között 34,8 millió euróról 54,2 millió euróra nőtt. Bár 2023-hoz képest 9,3%-os visszaesés figyelhető meg, az ágazat továbbra is pozitív külkereskedelmi egyenleget mutat – 2024-ben ez 4,06 millió eurót tett ki.
2025. 10. 30. 13:30
Megosztás:

A Bitget és a Nansen közös jelentése 23,1 milliárd dolláros intézményi likviditási növekedést mutat, miközben a Bitget UEX újradefiniálja a piaci hozzáférést

A világ legnagyobb univerzális tőzsdéjeként (Universal Exchange – UEX) ismert Bitget a Nansennel közösen készített új likviditási elemzésben kapott kiemelt szerepet, amely a kriptovaluták intézményi elfogadásában betöltött gyorsuló szerepét vizsgálja.
2025. 10. 30. 13:00
Megosztás:

Továbbra sem tudott igazán megindulni a magyar gazdaság

2025 harmadik negyedévében a magyar gazdaság teljesítménye 0,6%-kal haladta meg az előző év azonos negyedévét. A második negyedévhez képest stagnált a GDP.
2025. 10. 30. 12:30
Megosztás:

Megegyezett a közös programban az új kormánykoalícióról tárgyaló három cseh párt

Megegyezett a közös programban - amely a jövőbeni kormányprogram alapját, lényegét fogja képezni - szerdán Prágában az új kormánykoalíció létrehozásáról tárgyaló három cseh párt.
2025. 10. 30. 12:00
Megosztás:

Az XRP túlteljesítette a Bitcoin, Ethereum és Solana együttes piaci kapitalizációját a harmadik negyedévben

A vezető elemzőcég, a Messari kedden tette közzé a „State of the XRP Ledger” című jelentését, amely az XRP Ledger növekvő erejét emeli ki az idei év harmadik negyedévében.
2025. 10. 30. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak ma a befektetők?

Többnyire a negatív tartományban álltak ma reggel az ázsiai-csendes-óceáni térség tőzsdéi.
2025. 10. 30. 11:00
Megosztás:

A Fed döntését követően emelkedett az amerikai 10 éves hozam, miközben az európai hosszú hozamokban nem volt érdemi mozgás

A Fed tegnap a vártnak megfelelően 25 bázisponttal, 3,75-4%-ra csökkentette az irányadó kamat célsávját, egy döntéshozó 50 bázispontos vágásra szavazott, egy pedig tartásra.
2025. 10. 30. 10:30
Megosztás:

Vegyesen zártak a Wall Street vezető indexei

A szerdai kereskedés során vegyesen zártak az amerikai részvénypiacok.
2025. 10. 30. 10:00
Megosztás:

Vegyesen zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Vegyesen zártak tegnap a főbb európai részvénypiacok. Az első becslés szerint a spanyol gazdaság 0,6%-kal nőtt az előző negyedévhez képest a harmadik negyedévben, ami elmarad a második negyedévi 0,8%-tól, de összhangban van a várakozásokkal.
2025. 10. 30. 09:30
Megosztás:

A magyar közbeszerzési rendszer még Brüsszel szerint is a harmadik legjobb Európában

„A GVH erős támasz a közbeszerzési kartellek feltárásában” – hívta fel a figyelmet Rigó Csaba Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) „Tízéves a közbeszerzési törvény” című konferenciáján, Budapesten. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke aláhúzta: a nemzeti versenyhatóság figyel és határozottan fellép a kartell megállapodásokkal szemben. A GVH évente több mint 1500 tendert vizsgál, amely nemzetközi összevetésben is figyelemre méltó.
2025. 10. 30. 09:00
Megosztás:

Gyengült csütörtök reggelre a forint

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 30. 08:30
Megosztás:

Megállt a külpiaci növekedés – trend vagy átmenet?

Megtorpant a külpiaci nyitás a hazai nagyvállalatok körében: az exportkilátások látványosan romlottak, a korábbi növekedési várakozásokat csökkenő tendencia váltja. A vállalatvezetők óvatosabbá váltak, a külpiacokra lépést egyre kevesebben tervezik, miközben az exportból származó árbevétel csökkenésére számítók aránya folyamatosan nő. A bizonytalan nemzetközi hangulat és az aktuális gazdaságpolitikai kérdőjelek tovább erősítik a kivárást.
2025. 10. 30. 08:00
Megosztás:

Ez a két tulajdonság ma többet érhet a diplománál a munkaerőpiacon

A WHC és az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány közös kutatása szerint a vállalatok ma már nem csupán szakmai tudást, hanem egyre inkább speciális személyes készségeket és kompetenciákat keresnek a munkavállalókban. A tanulmány rávilágít, hogy a digitalizáció és a zöld átállás korában a tehetség fogalma átértékelődött: a kimagasló intellektuális képességek mellett a kreativitás, a komplex problémamegoldás és az erős motiváltság váltak a legfontosabb elvárásokká.
2025. 10. 30. 07:30
Megosztás:

Átadták Horvátország egyik legjelentősebb infrastrukturális beruházását, a Rijeka Gateway konténerterminált

Hivatalosan is átadták szerdán a fiumei Rijeka Gateway konténerterminált. Andrej Plenkovic horvát miniszterelnök az ünnepélyes megnyitón Horvátország egyik legjelentősebb logisztikai és infrastrukturális beruházásának nevezte a projektet, és hangsúlyozta, hogy az mintaszerű példája az állam és a magánszféra együttműködésének a kritikus infrastruktúrák fejlesztésében.
2025. 10. 30. 07:00
Megosztás:

Élő osztós játékok online: Valódi élmények otthonról

Az online kaszinók az elmúlt években világszerte egyre népszerűbbé váltak, hiszen lehetővé teszik, hogy a játékosok kényelmesen, otthonról élvezhessék a kaszinó izgalmát. Mint az online szerencsejátékok szakértője, én, István Hefler, gyakran figyelem, hogyan váltak az élő osztós játékok a legkedveltebb részévé az online kaszinóknak.
2025. 10. 30. 06:59
Megosztás:

Megjelent a madárinfluenza egy Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében

A madárinfluenza vírus magas patogenitású, H5N1 altípusát igazolták egy Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei pecsenyekacsa-tartó gazdaságban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) vizsgálatai; az állomány felszámolása azonnal megkezdődött, a járványügyi nyomozás folyamatban van - közölte a hatóság szerdán a honlapján.
2025. 10. 30. 06:30
Megosztás:

Betéti akciókkal is várják a Takarékossági Világnapot a bankok

Az idén az október utolsó napjára eső Takarékossági Világnap idején is futnak vonzó kondíciókat kínáló banki betéti akciók – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu. Az akciók viszont kellenek is, hiszen a betétben tartott pénz legnagyobb része változatlanul lekötés nélkül pihen a folyószámlákon.
2025. 10. 30. 06:00
Megosztás:

Magyarországon egyre több űr- és védelmi ipari cég keltheti fel a befektetők érdeklődését

Magyarországon egyre több olyan szereplő van az űr- védelmi iparban, amelyek felkelthetik a magánbefektetők érdeklődését - mondta az NGM technológiáért, űriparért és védelmi iparért felelős helyettes államtitkára a 9. Venture Capital Summit elnevezésű konferencián szerdán Budapesten.
2025. 10. 30. 05:30
Megosztás:

Megduplázzák a Demján Sándor Tőkeprogramban egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét

A vállalkozói igények alapján 200 millió forintról 400 millió forintra emelkedik a Demján Sándor Tőkeprogramban (DSTP) egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összege - jelentette be Hunyadi László, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kis- és középvállalkozások fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára a 9. Venture Capital Summit elnevezésű konferencián szerdán Budapesten.
2025. 10. 30. 05:00
Megosztás:

Nyugat-Magyarországon a legnagyobb a kereslet felújítandó lakásokra

A felújítandó lakások aránya 2024 eleje óta stabilan 9-10% között mozog országosan, de a vásárlói szándékok mögött régiónként eltérő motivációk húzódnak meg – derül ki a Duna House legfrissebb ingatlanpiaci elemzéséből. Míg Budapesten a tudatos befektetői szemlélet, addig Nyugat-Magyarországon az energiahatékonysági korszerűsítés és a hosszú távú tervezés, Pest vármegyében és Kelet-Magyarországon pedig az árérzékenység és a nagyobb élettér iránti igény határozza meg a keresletet.
2025. 10. 30. 04:30
Megosztás: