Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Az év utolsó ülésén sem okozott meglepetést az EKB

Az EKB a vártnak megfelelően 25 bázisponttal csökkentette az irányadó kamatot, bár az egyeztetés során az 50 bázispontos vágás is szóba került.
2024. 12. 14. 07:00
Megosztás:

Brutális vasúti közbeszerzési kartellt tárt fel a GVH

Tiltott módon összejátszott több cég egy több tízmilliárd forintos Debrecen környéki vasúti fejlesztés közbeszerzése során – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az összehangolt kartellezés során szinte mindent egyeztettek egymással az érintett vállalkozások. A kartellt koordináló Homlok Csoport két vállalkozására összesen 1,2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH Versenytanácsa. A cégek megpróbálták akadályozni a GVH eljárását, képviselőik a meghirdetett tárgyaláson sem vettek részt, ezért további 25 millió forint eljárási bírságot is meg kell fizetniük.
2024. 12. 14. 06:00
Megosztás:

Bővül az Aeroplex Bukarestben

December közepétől már kettő karbantartási vonalon dolgozik az Aeroplex a bukaresti bázisán – közölte a magyar repülőgép-karbantartó vállalat. A telephely októberi megnyitása óta folyamatos a munka a bukaresti Băneasa repülőtéren, ahol a spanyol Albastar érkezésével kettőre nő az egyidejűleg karbantartott repülőgépek száma. Az Aeroplex a helyi Romaeroval együttműködve tovább bővítheti a képességeit a román piacon.
2024. 12. 14. 05:00
Megosztás:

Nyerni szeretnél? Újgenerációs e-sorsjegyeket dob piacra a Szerencsejáték Zrt.

Teljesen új típusú e-sorsjeggyel érkezik a Szerencsejáték Zrt. Az e-sorsjegyek legújabb generációját képviselő „e-sorsjegy Extra” modern animációs megoldásokat és úgynevezett „in game”, vagyis játékon belüli bónuszjátékokat is tartalmaz. A nemzeti lottótársaság 4 éve vezette be az e-sorsjegyeket, ezalatt az időszak alatt a termékek éves bevétele és portfóliós aránya megduplázódott.
2024. 12. 14. 04:00
Megosztás:

Mitől dubaji a dubaji csoki? Mi ez a nagy dubaji csoki láz mostanság?

Mi is az a dubaji csoki? A dubaji csoki az utóbbi időben nagy népszerűségnek örvend a magyar piacon. Miben más a dubaji csoki és milyen a dubaji csoki egyáltalán?
2024. 12. 14. 03:00
Megosztás:

Bejgli ne repedjen ki! Egyszerű a trükk, sokan mégsem tudják!

Mi okozhatja azt, hogy a bejgli kireped? Mit tegyünk annak érdekében, hogy a bejgli ne repedjen ki?
2024. 12. 14. 02:00
Megosztás:

A Crypto All-Stars 15 millió felett, napok múlva tőzsdére megy

Az érdeklődőknek már csak néhány napjuk van, ha szeretnék kedvezményes áron beszerezni a tokeneket, bár a zárás hamarabb is, amennyiben elfogynak a tokenek.
2024. 12. 14. 01:00
Megosztás:

Téli bull run riasztás: 5 figyelemre méltó mémcoin, amely nagy nyereség előtt áll!

Ahogy a kriptopiac emelkedik, egy új mémcoin-hullám kelti fel a figyelmet, jelentős hozamokat ígérve ezen a télen. A rajongók izgatottan várják, mely tokenek vezethetik a következő rallyt, miközben a lendület növekszik, és új lehetőségek nyílnak ebben a dinamikus térben.
2024. 12. 13. 23:30
Megosztás:

Altcoin forradalom: 3 kriptovaluta, amelyek 2025 előtt felülmúlhatják a Bitcoint

A Bitcoin hosszú ideje a kriptovaluták világának vezetője, de a piac gyorsan változik. Egy új digitális érmekör hulláma szerez lendületet, és ígéretes potenciált mutat a Bitcoin növekedésének felülmúlására.
2024. 12. 13. 23:00
Megosztás:

Az esélytelenből király: A Solana emelkedő tokenje jövőre célba veszi a DOGE és PEPE trónfosztását, akár 1000-szeres növekedési potenciállal

A Solana natív tokenje figyelemre méltó lendületet vesz, és arra készül, hogy a következő évben kihívást intézzen olyan népszerű kriptovaluták ellen, mint a Dogecoin és a Pepe.
2024. 12. 13. 22:00
Megosztás:

Pepe Unchained 500%-os növekedést ért el a bevezetése óta, és most minden szem erre a minden sportot felölelő mémcoinra szegeződik, amely még nagyobb mozgásokat ígér 2025 első negyedévében!

A mémcoin piac felbolydult Pepe Unchained robbanásszerű debütálása után, amely 500%-os növekedést produkált a listázáskor, és optimizmussal töltötte el a kriptoközösséget.
2024. 12. 13. 21:30
Megosztás:

Elemzők felfedik a legjobb altcoinokat, amelyek jövőre akár 10.000%-os nyereséget is hozhatnak – Benne vagy a buliban?

Kriptovaluta-szakértők ígéretes új altcoinokat azonosítottak, amelyek jövőre robbanásszerű értéknövekedést mutathatnak.
2024. 12. 13. 21:00
Megosztás:

Az XRP nem esik 2 dollár alá, állítja egy szakértő, miközben az XYZVerse és a Cardano robbanásszerű bikafutamokra készülnek!

Egy szakértő szerint az XRP stabilan 2 dollár felett fog maradni, ami erős bizalmat tükröz annak stabilitása iránt a jelenlegi piaci növekedés közepette.
2024. 12. 13. 20:00
Megosztás:

Amit a mezőgazdasági csomagolóanyagokról tudni érdemes

Az, aki az agráriumban dolgozik, jól tudja, hogy a termények védelme érdekében nagy figyelmet kell fordítani a megfelelő csomagolásra. Azzal, hogy általuk jobb termésátlagot és magasabb minőséget érhetünk el, a pénzügyi stabilitásunkhoz is hozzájárulnak.
2024. 12. 13. 19:00
Megosztás:

Egy feltörekvő mémcoin átlépte a 3 millió dolláros előértékesítési mérföldkövet – Túlszárnyalhatja a BONK-ot és a PEPE-t?

Egy új szereplő a mémcoinok piacán átlépte a 3 millió dolláros határt korai tőkebevonási kampánya során. Ez a meglepő eredmény izgalmat keltett a kriptovaluta-rajongók körében.
2024. 12. 13. 18:30
Megosztás:

Valóság lehet a 2 dollár az FX Guys számára a közelgő altcoin rallyban?

A kriptovaluta piac a következő nagy altcoin rallyra készül, és sok befektető most ígéretes projektek felé fordítja figyelmét.
2024. 12. 13. 18:00
Megosztás:

Hogyan oldható meg gazdaságosan a rendszeres folyadékbevitel?

A rendszeres és megfelelő folyadékfogyasztás az egészséges életmód alapja. Az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen a víz, hiszen számos létfontosságú funkcióhoz elengedhetetlen.
2024. 12. 13. 17:00
Megosztás:

Georgia távolodik az EU-tól

Szeptemberben Törökország kérelmezte felvételét az egyre dinamikusabban bővülő BRICS-országokhoz, követve az EU számára szintén stratégiai fontosságú Azerbajdzsánt. Az EU számára két fontos ország csatlakozása a rivális tömbhöz elég nagy veszteség lehet hosszú távon. November vége óta egy uniós tagjelölt ország, Georgia tűnik eltávolodni az Európai Uniótól. Úgy tűnik, hogy Georgia az EU és az USA, valamint a velük szemben elhelyezkedő Oroszország geopolitikai játszmájának áldozata lett. Ezt a játszmát az EU rosszul játszotta és lehet, hogy ismét veszített egy szövetségest.
2024. 12. 13. 16:00
Megosztás:

Fidelity: Új utakon a részvények

Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris politika összességében pozitív környezet kínál a részvénypiacok számára. 2025-ben az üzleti ciklus új szakaszba lép, de az év során a geopolitikai eseményeknek is egyre nagyobb hatásuk lesz. A trendek, amelyek a közelmúltbeli árfolyammozgásokat diktálták, tovább folytatódhatnak, de új irányokra és a piacok növekedési területeinek kibővülésére is számíthatunk a Fidelity elemzői szerint, akik úgy vélik, izgalmas idők járnak most a részvénybefektetőkre.
2024. 12. 13. 15:00
Megosztás:

Mennyibe kerül a síbiztosítás egy napra? Kiszámolták!

Az idei szezonban naponta átlagosan 920 forint körül alakul majd a síbiztosítás díja – jelezte előre az Insura.hu biztosításközvetítő az aktuális utasbiztosítási módozatok és az eddigi, előzetesen megkötött szerződések ismeretében. Ez az összeg 6-7 százalékkal haladja meg az előző szezon átlagát, ami a társaságnál személyenként és naponta 865 forint volt.
2024. 12. 13. 14:00
Megosztás: