Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

A fővárosi lakáspiacon áprilisban lassult az áremelkedés üteme

A fővárosi lakáspiacon áprilisban megtört az árhullám, mivel az előző hónaphoz viszonyítva már lassult az áremelkedés üteme a befektetői kereslet lecsengésével párhuzamosan - közölte az ingatlan.com elemzésében kedden az MTI-vel.
2025. 05. 14. 06:00
Megosztás:

Bélflóra nélkül nincs nyár: így készülj az allergiára és utazásra

Allergia, stressz, utazás – a bélflóra egészsége kulcsszerepet játszik ezek kezelésében is – hangsúlyozza dr. Budai Marianna szakgyógyszerész.
2025. 05. 14. 05:30
Megosztás:

Zöld utat kapott a december 24-i munkaszüneti nap népszavazási kérdése

Hitelesítette a december 24-e munkaszüneti nappá nyilvánítását célzó népszavazási kezdeményezést a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) kedden.
2025. 05. 14. 05:00
Megosztás:

Áprilisi lakásárak: Budapest fékez, vidék gyorsít

Megtört az árhullám a fővárosi lakáspiacon, mivel havi szinten már lassult a drágulás tempója a befektetői kereslet lecsengésével párhuzamosan. Éves összevetésben viszont már 19 százalékkal magasabbak az áprilisi lakásárak Budapesten. A magas fővárosi ingatlanárak a vevők egy részét az agglomeráció irányába terelte, ennek eredményeként Pest vármegyében 0,8 százalékról 1,7 százalékra nőtt a lakásár-emelkedés havi üteme. Ha a kereslet nem kap újabb lendületet, akkor az év második felében platózásra, másként fogalmazva az árak stabilizálódására lehet számítani. Közben pedig a vevők alkupozíciója javulhat. A budapesti fékeződéssel párhuzamosan a vidéki lakások havi árnövekedése egyre nagyobb tempót mutat.
2025. 05. 14. 04:00
Megosztás:

Szlovénia meghosszabbította Algériával a gázszállítási megállapodását

Szlovénia és Algéria két évvel meghosszabbította a földgázszállításról szóló megállapodást, amelynek értelmében Szlovénia a szükséges gázmennyiségének közel felét az észak-afrikai országtól szerzi be.
2025. 05. 14. 03:30
Megosztás:

Több millió eurós befektetési csalásokat működtető bűnszervezetet számoltak fel a hatóságok

Nemzetközi rendőrségi együttműködés keretében sikerült felszámolni egy szervezett bűnözői hálózatot, amely több mint 100 áldozattól több mint hárommillió eurót csalt ki egy hamis online befektetési platformon keresztül - közölte kedden az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete, az Europol.
2025. 05. 14. 03:00
Megosztás:

Strukturális átalakítás: a Magyar Telekom külön cégbe vinné mobilhálózati elemeit

A Magyar Telekom igazgatósága a cég passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztását javasolja a közgyűlés számára - közölte a társaság a tőzsde honlapján kedden.
2025. 05. 14. 02:30
Megosztás:

Megállapodást kötött az Union Biztosító és a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége

Stratégiai megállapodást kötött az Union Biztosító és a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ), az együttműködés célja, hogy minél több biztosítási szakember szerezze meg a Magyarországon elérhető legmagasabb szintű szektorális szakképesítést - közölte az MBTSZ kedden az MTI-vel.
2025. 05. 14. 02:00
Megosztás:

Kína és Brazília közösen támogatja a szabadkereskedelmet és a multilateralizmust

A kínai és a brazil elnök kiállt a szabadkereskedelem és a multilateralizmus mellett keddi pekingi találkozójukon, aláírtak több kétoldalú megállapodást, és kiadtak egy közös nyilatkozatot az ukrajnai válságról - jelentette a kínai állami média.
2025. 05. 14. 01:30
Megosztás:

Lengyelország beutazási tilalmat rendel el Milorad Dodik ellen

Lengyelország beutazási tilalmat rendel el Milorad Dodik ellen, egyebek mellett a boszniai szerb vezető Oroszországra vonatkozó közelmúltbeli lépései és kijelentései miatt - közölte Pawel Wronski, a varsói külügyminisztérium szóvivője kedden a PAP hírügynökséggel.
2025. 05. 14. 01:00
Megosztás:

António Costa szerint válságot idézhet elő a boszniai Szerb Köztársaság helyzete

Aggodalmának adott hangot António Costa, az Európai Tanács elnöke kedden Szarajevóban a boszniai Szerb Köztársaságban zajló események miatt, amelyek szerinte belpolitikai válsághoz vezetnek.
2025. 05. 14. 00:30
Megosztás:

Ismét tüntettek Budapesten

Újra tüntettek a gyülekezési törvény módosításának visszavonásáért Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő felhívására Budapesten kedden.
2025. 05. 13. 23:30
Megosztás:

A magyar borágazat jövője a minőség és az innováció

A magyar borok képesek felvenni a versenyt a világ legnevesebb borvidékeivel minőség, sajátosság és sokszínűség tekintetében. Az ágazat jövője az innovációban rejlik - mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a szaktárca közleménye szerint a 44. Országos Borverseny ünnepélyes megnyitóján, kedden, Budapesten.
2025. 05. 13. 23:00
Megosztás:

Román elnökválasztás - Rendkívül szoros küzdelem lehet

Rendkívül szoros küzdelmet vetít előre a román elnökválasztás második fordulójára a legújabb, kedden közzétett felmérés a versenyben maradt két jelölt, George Simion, a Románok Egyesüléséért Szövetség (AUR) elnöke és Nicusor Dan bukaresti független polgármester között.
2025. 05. 13. 22:30
Megosztás:

Szárnyal a faktoring – Rekordnövekedéssel indult 2025 a vállalati finanszírozásban

Továbbra is elképesztő ütemben növekszik a magyar faktoring piac: 2025 első negyedévében a finanszírozási volumen elérte a 486 milliárd forintot, ami 41%-kal haladja meg az előző év azonos időszakát. A dinamikus növekedés mellett a Magyar Faktoring Szövetség új vezetőséget választott – a szektor szakmai jövőjét meghatározó személyi változásokkal.
2025. 05. 13. 22:00
Megosztás:

Átadták a Nippon Paper Chemicals Europe üzemét Vácrátóton

Átadták a Nippon Paper Chemicals Europe üzemét a Pest vármegyei Vácrátóton kedden.
2025. 05. 13. 21:00
Megosztás:

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez

A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája, összesen majdnem 2700 palack bor versenyez – közölték az esemény szervezői kedden az MTI-vel.
2025. 05. 13. 20:00
Megosztás:

Szijjártó Péter: az autóipar a globális nehézségek ellenére továbbra is a magyar gazdaság húzóereje

A magyar autóipar a globális nehézségek ellenére is meg tudta őrizni a teljesítményét, és továbbra is a hazai gazdaság húzóereje tudott maradni - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
2025. 05. 13. 19:30
Megosztás:

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) új vezetése már hivatalba lépése előtt világossá tette: a jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett. Ezt a célkitűzést segíti az Országgyűlésnek benyújtott, a jegybanktörvény módosításáról szóló törvényjavaslat - közölte a jegybank az MTI-nek kedden küldött közleményében.
2025. 05. 13. 18:30
Megosztás:

Csökkent a növényvédő szerek eladása az EU-ban

Az Európai Unióban 2023-ban mintegy 292 ezer tonna növényvédő szert adtak el, ami 2011 óta a legalacsonyabb érték, és az ezt megelőző évhez képest 9 százalékos, 2021-hez viszonyítva pedig 18 százalékos visszaesést jelent - közölte kedden az unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
2025. 05. 13. 18:10
Megosztás: