Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Ortopéd robotsebészeti centrumot fejleszt az EMINEO magánkórház

Ortopéd robotsebészeti centrumot fejleszt az EMINEO magánkórház, a központ működésének első három hónapjában 11 ortopéd sebész szerzett jogosultságot a gyártótól a robot használatára – közölte az intézmény az MTI-vel.
2024. 12. 08. 03:00
Megosztás:

Adventi pályázatot hirdetnek a szociális és gyermekotthonoknak

Pályázat keretében mutathatják meg a szociális otthonokban és a gyermekvédelemben dolgozók, hogy milyen az adventi készülődés egy olyan intézményben, amely az ott élőknek az állandó otthonuk - közölte szombaton a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára Zalaszabarban.
2024. 12. 08. 02:00
Megosztás:

Befejeződött a nemzeti konzultációs kérdőívek kézbesítése

Országszerte befejeződött pénteken a nemzeti konzultációs kérdőívek kézbesítése. Eddig már több mint 700 ezren mondtak véleményt - közölte Hidvéghi Balázs a Facebookon.
2024. 12. 08. 01:00
Megosztás:

Döntöttek a lakhatási támogatásról

Lakhatási támogatásról döntött a kormány - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szóvivője szombaton a kormány közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében.
2024. 12. 08. 00:05
Megosztás:

A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban

A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán szombaton.
2024. 12. 07. 23:00
Megosztás:

Motoros szakértőkkel tekintették át az új KRESZ-t

Motoros szakemberekkel, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetekkel tekintették át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) együttműködésével készülő új KRESZ szabályait - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 07. 20:00
Megosztás:

Az AI sem tudja, mégis kitalálhatja, hol nyugszik Attila király

Nem alkalmasak az emberi jogok hatékony védelmére az uniós AI Act termékmegfelelőségi szabályai – egyebek mellett erről olvashatunk a Gondolat Kiadó és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa együttműködésében megjelent, mesterségesintelligencia-központú szakirodalmi sorozat első kötetében, amely számos szakember bevonásával, több irányból tanulmányozza a mesterséges intelligencia (MI) jellemzőit, viselkedését és működését.
2024. 12. 07. 19:00
Megosztás:

Íme 4 altcoin, amelyet a bálnák halmoznak az altcoin-szezonra készülve

Ahogy az altcoin szezon elérkezett, a nagy befektetők (un. kriptóbálnák) különös figyelmet fordítanak az FXGuys ($FXG), Sui (SUI), Solana (SOL) és Ondo (ONDO) kriptovalutákra, miközben jelentős mennyiségben halmozzák fel ezeket a coinokat a háttérben.
2024. 12. 07. 18:00
Megosztás:

Adventi kalendárium vontak ki a forgalomból

A Lidl Magyarország visszahívta és kivonta a forgalomból a 75 grammos kiszerelésű Adventi kalendáriumát (csokoládé) érzékszervi probléma miatt - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 07. 17:00
Megosztás:

Nemzetközi autóipari adatok – az egyetlen fegyver a használtautó-csalások ellen Európában

Az áruk szabad mozgása az Európai Unió egyik alappillére, amely számos előnnyel jár, ugyanakkor a tisztességtelen versenynek és inkorrekt tevékenységeknek is teret enged. A carVertical, Európa legnagyobb használtautó-adatokat szolgáltató cége szerint a kilométeróra-csalás önmagában is több milliárd eurós veszteséget okoz az autóvásárlóknak a kontinensen. A használtautó-vásárlók és a tisztességes kereskedők számára a nemzetközi adatok jelentik az egyetlen hatékony védelmet. A vállalat becslése szerint a kilométeróra-manipulált autók aránya a 2023-ban mért 5,2%-ról idén 4,9%-ra csökkent.
2024. 12. 07. 15:00
Megosztás:

Dogecoin és Polygon befektetők az 1Fuel felé fordulnak, amely újradefiniálja a DeFi-t 500%-os előértékesítési hozamokkal

A kriptoipar újjáéledésének tanúi lehetünk, amelyet az Egyesült Államok szabályozási fejleményei iránti pozitív várakozások hajtanak. A Dogecoin (DOGE) az idei év csúcsához közel, $0.4795 árfolyamon stabilizálódott, és az elemzők hamarosan egy bullish parabolát jósolnak.
2024. 12. 07. 14:00
Megosztás:

Jégkármérséklő rendszer ellen hergelt másokat, vádat emeltek ellene

Zsarolás bűntettének kísérlete miatt emelt vádat a Békéscsabai Járási Ügyészség, és felfüggesztett börtönbüntetés kiszabására tett indítványt egy 42 éves büntetlen előéletű orosházi férfival szemben, aki az Országos Jégkármérséklő Rendszer kapcsán kísérelte meg zsarolni az agrárkamarát - közölte a Békés Vármegyei Főügyészség szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 07. 13:00
Megosztás:

Idén még megspórolható a szocho a TBSZ-nél

Csak a jövő évtől indított Tartós Befektetési Számlák (TBSZ) után kell szochót fizetni. A befektetés 3 éven belüli feltörése esetén 13 százalékos, 3 és 5 év közötti felbontásakor 8 százalékos lesz a szocho mértéke. 5 év után továbbra is teljesen adómentesen lehet felvenni a nyereséget – jelezték a Grantis szakértői.
2024. 12. 07. 12:00
Megosztás:

Sikerrel vette a magyar gazdaság az idei év utolsó hitelminősítését

"Csak az idei évben 12 alkalommal vizsgálták a hitelminősítők Magyarországot, és a külső körülmények romlása ellenére minden alkalommal befektetésre ajánlott kategóriában tartották hazánkat" - hangsúlyozta Varga Mihály pénzügyminiszter a Facebook-oldalára feltöltött videóban.
2024. 12. 07. 11:00
Megosztás:

A kalandozó magyarok idén minden csúcsot megdöntenek az utasbiztosításokkal

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024. 12. 07. 10:00
Megosztás:

Hitelt ad Ukrajnának az EBRD

Kisméretű, helyi jellegű energiatermelő létesítmények kiépítésére ad 80 millió euró hitelt Ukrajnának az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) az energiaipari infrastruktúra elleni orosz támadások hatásainak enyhítése végett.
2024. 12. 07. 09:20
Megosztás:

Uniós lakáskörkép – a számok szerint jobban laktunk 2023-ban

A „Lakhatás Európában – 2024” című Eurostat összefoglaló nem csupán a hazai lakáskörülmények 2022-23 közötti változásainak áttekintését kínálja, hanem az uniós mezőnyben is elhelyezi az otthonainkat.
2024. 12. 07. 08:00
Megosztás:

Sztártételek, meglepő leütések: Így zárult az aukció három napja

Szenvedélytől fűtött licitálások és feszültséggel teli pillanatok – ilyen volt a BÁV ART 84. Művészeti Aukciója. Az esemény csúcspontja Bak Imre Vezérfonal című festményének elképesztő árverése volt, ahol 22 millió forintnál csapott le a kalapács. De a meglepetések itt nem értek véget: a Magyar Állam közigazgatási térképe szerény kikiáltási árról indulva egészen 18 millió forintig tört utat magának. – Írásunkban felelevenítjük a magyar aukciós piac legújabb fejezetének legemlékezetesebb pillanatait!
2024. 12. 07. 07:00
Megosztás:

Mennyire is egészséges a csemegekukorica? Ezt vizsgálták magyar kutatók

A csemegekukorica termésmennyiségének növelését, illetve az emberi egészség megőrzésében, javításban játszott szerepét vizsgálták a Debreceni Egyetem (DE) kutatói: a több vállalkozás szakembereivel konzorciumban elvégzett négyéves, 1,2 milliárd forint összköltségű projektet mintegy 800 millió forinttal támogatta a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs (NKFI) alap - közölte az egyetem projektirodája az MTI-vel pénteken.
2024. 12. 07. 06:00
Megosztás:

Örök dilemma: Béreljek vagy vásároljak lakást?

Az albérlet vagy saját lakás kérdése egy olyan döntés, amit alaposan mérlegelni kell. 2024-ben a lakáspiac fellendülése és a hitelkamatok csökkenése újra fókuszba helyezte ezt a „szakállas” dilemmát. Megnéztük a jelenlegi lehetőségeket és a gazdasági helyzet sajátosságait sem hagytuk figyelmen kívül.
2024. 12. 07. 05:00
Megosztás: