Egyre nagyobb súlyt kap az egészségtudatosság a szakértők szerint
Kovács Tamás Attila ügyvezető igazgató közölte, hogy pénztártagjaik száma az idén ugrásszerűen nőtt, már meghaladja a 350 ezret. A július végéig érkezett több mint tizenegymilliárd forint befizetés pedig csaknem harminc százalékkal magasabb 2022. azonos időszakához képest. Tapasztalataik alapján a szülészeti, nőgyógyászati, bőrgyógyászati és fogászati szolgáltatások a legnépszerűbbek ügyfeleik körében.
Az OTP Egészségpénztár vezetője szerint a forgalom élénkülése nem magyarázható az inflációval, hiszen nőtt az orvos-beteg találkozók száma is. Várakozásuk szerint a növekedés nem áll meg, üteme 2024-ben akár az ideinél is magasabb lehet.
A Budai Egészségközpont vezérigazgatója szintén úgy véli, hogy a magánegészségügy forgalomnövekedése nem az inflációval, hanem az öngondoskodás térnyerésével függ össze. Csernavölgyi István szerint egyre többen veszik igénybe mind a járó-, mind a fekvőbeteg-ellátási szolgáltatásokat, emelkednek a befizetések, és a növekedés állandósulni látszik, az öngondoskodási rendszer életképes.
Álláspontja szerint a finanszírozási megoldásokat új területekre kell kiterjeszteni, az állami egyészségüggyel pedig az ellátás minden szintjén konstruktív együttműködésre van szükség, a magánszolgáltatók hiánypótló szerepet tölthetnek be az egészségügyi rendszerben.
Straub Fanni, a foglaljorvost.hu ügyvezető igazgatója szerint a piac bővülésével együtt az innováció is fölgyorsult, a szolgáltatások színvonala évek óta látványosan fejlődik. Az ügyfelek ugyanakkor ezen a területen ugyancsak érzékenyek a költségekre, ezért az egészségügyben is felértékelődnek az árfigyelő és összehasonlító oldalak - emelte ki.
Tapasztalatai szerint az érdeklődők számára fontos szempont egyebek között a szolgáltatók felszereltsége. Komoly figyelmet fordítanak az értékelésekre is, választásukat mások visszajelzései egyre inkább befolyásolják.