Egyre többet költünk a TikTokon - megéri ott hirdetni, vagy pénzkidobás?

Mi jut eszünkbe először a TikTokról? Talán a tánc, az ének és a viccelődés, valamint az, hogy a videómegosztó alkalmazás a 18 éven aluliak favoritja. A marketinges szakemberek szerint azonban változik a közönség, és vele együtt az alkalmazás megítélése is: a TikTok kezd „megkomolyodni”, egyre értelmesebb tartalmak kerülnek ki rá, és hirdetési felületként is egyre hatékonyabb.

Egyre többet költünk a TikTokon - megéri ott hirdetni, vagy pénzkidobás?

„Amikor a TikTok bejött Magyarországra, először minden a játékokról, a táncról és a cicás videókról szólt. Ám ahogyan ezt a többi felület esetén is láthattuk, idővel megjelent az idősebb korosztály: ma már a harmincasok közül is rengetegen tiktokoznak, de cégek és vállalkozások is fenn vannak az appon. Bebizonyosodott, hogy a TikTok nem puszta divat és pénzkidobás” – mondja Kovács László, a Follow Marketing tulajdonosa.

Ma már Magyarországon is többmilliós a platform látogatottsága, és egyre többen látják: a TikTokon valóban érdekes, értékes tartalmak is helyet kapnak. Ilyenek például a booktokkerek könyvismertető videói, akiknek hála még egy-egy régebbi könyv eladásai is jelentősen megugrottak.

„Fontos a közösségi faktor is, hiszen ahogy korábban a Facebookon, majd az Instagramon, most a TikTokon a legaktívabbak a kommentelők. Ők azt a szabadságot is élvezik, hogy az egyelőre még nem mindenki által használt felületen szabadabban nyilvánulhatnak meg, mint máshol” – fűzi hozzá a marketinges szakember.

Ha ez nem lenne elég, a TikTok rövid videós tartalmai révén magasabbra emeli a felhasználók dopaminszintjét, mint akár az Instagram, akár a Facebook. Ezzel arra motiválja őket, hogy minél több időt töltsenek a videók nézegetésével.

Kinek és hogyan éri meg a TikTokon hirdetni?

A Follow Marketing robbantotta be az Instagram-marketinget 2017-ben a magyar piacon, és megmutatta, hogy mekkora a potenciál benne a Facebook mellett, most pedig arra figyelmeztetnek, hogy a TikTok néhány éven belül igazi aranybányává válhat a cégek számára. Gondoljunk csak arra, milyen követőbázist építettek a Facebookon azok, akik már a kezdetektől aktívak voltak rajta.

Kovács László elmondja: a videómegosztón már most is szép számban képviseltetik magukat ruhamárkák, beauty- és divatcégek, de életviteli tanácsot kínáló coachok és pszichológusok is.

„Érdemes hosszú távon gondolkodnunk, akkor is, ha kezdetben kísérleteznünk kell azzal, hogy mire hogyan reagálnak a felhasználók. Ha következetesen posztolunk, akkor néhány hónapon belül komoly eredményeket tapasztalunk majd. Egy kreatívan összerakott, 10 másodperces videó hatékonyabban ösztönözhet a vásárlásra, mint egy jól megkomponált kép” – teszi hozzá a szakértő.

Ezt alátámasztja, hogy egy kutatás során a megkérdezettek fele vallotta be, vásárolt már TikTok-hirdetéseknek köszönhetően.

A szakértő tanácsai kezdőknek

Ezzel együtt csak akkor érdemes elkezdenünk a TikTokon hirdetni, ha a célközönségünk nagyobb része 40 év alatti, illetve ha már kiismertük magunkat a felületen, és sejtjük, mi kelti fel az emberek figyelmét. Alapszabály például, hogy a videóban az első 3 másodpercnek meg kell ragadnia a figyelmet, különben a nézők továbbgörgetnek. A legfontosabb szempont, hogy olyan hirdetés videókat kell gyártanunk, amelyek teljesen beleilleszkednek a pörgetett videók sorába. Azt kell elérni, hogy a felhasználó észre se vegye, hogy egy hirdetést néz, csak hosszú másodpercek után jöjjön rá.

„Ha egy tartalom nem fut nagyot, akkor se csüggedjünk: ez önmagában nem jelenti azt, hogy a következő sem fog” – teszi hozzá Kovács László, aki szerint jelenleg a beauty és a ruházati kategóriás termékek fogynak a legjobban az appon, valamint a szolgáltatók is kiválóan tudják népszerűsíteni magukat.

„Érdemes átgondolnunk, hogy megfelelő-e a kommunikációnk a platformon. Így kevesebb kudarcélmény ér, és nem veszítjük el a lelkesedésünket. Ez érvényes a Facebook-, a Google- és az Instagram-hirdetésekre is: ha úgy érezzük, nem működnek jól, megéri egy hozzáértővel konzultálni” – zárja a szakember.

Történelmi fordulat: belép a kriptovaluták világába Németország legnagyobb bankcsoportja, a Sparkassen

A konzervatív pénzügyi világban is eljött a változás ideje: Németország legnagyobb lakossági bankcsoportja, a Sparkassen, bejelentette, hogy kriptovaluta-kereskedési szolgáltatást indít magánügyfelei számára. Ez a lépés nemcsak a német pénzügyi rendszer szemléletváltását jelzi, hanem az európai kriptoszektor jövőjét is jelentősen befolyásolhatja.
2025. 07. 01. 01:30
Megosztás:

Törvényi döntés! Hány nap szabadságra kell, hogy elengedjék a munkavállalót nyáron?

10 gyakori kérdés a nyári szabadságokról, amiket Bartók Szandra, a Niveus bérügyviteli menedzsere állított össze.
2025. 07. 01. 01:00
Megosztás:

Aptos a törvényhozás élvonalában: Avery Ching belép a szabályozási elit klubjába

Miközben a legtöbb blokklánc-fejlesztő még mindig a technológia tökéletesítésével van elfoglalva, az Aptos társalapítója, Avery Ching már a törvényhozási szabályrendszer formálásán dolgozik. A CFTC digitális eszközökkel foglalkozó albizottságába történt kinevezése új korszakot jelez: immár a blokklánc-infrastruktúra építői is ott ülnek az amerikai pénzügyi döntéshozók asztalánál – a BlackRock és a Goldman Sachs mellett.
2025. 07. 01. 00:31
Megosztás:

Adócsökkentés a Bitcoin bányászoknak: Lummis szenátor új javaslata áttörést hozhat

Új lendületet kaphat az amerikai kriptopiac: Cynthia Lummis szenátor olyan adóreformot terjesztett elő, amely jelentősen csökkentené a Bitcoin bányászok költségeit. A javaslat nemcsak a bányászati tevékenységet tenné vonzóbbá az Egyesült Államokban, hanem újraindíthatja az intézményi befektetők érdeklődését is a szektor iránt. De mit jelent ez pontosan, és miért lehet sorsdöntő ez a lépés a kriptogazdaság jövője szempontjából?
2025. 07. 01. 00:01
Megosztás:

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön - közölte az MVM Démász Áramhálózati Kft., és az MVM Émász Áramhálózati Kft. közös közleményben az MTI-vel hétfőn.
2025. 06. 30. 23:30
Megosztás:

Erősítené az adatszolgáltatói fegyelmet a KSH

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az adatszolgáltatói fegyelem erősítésére, és közigazgatási eljárást kezdeményez azokkal a cégekkel szemben, amelyek nem tesznek eleget válaszadási kötelezettségüknek - közölte a hivatal hétfőn az MTI-vel.
2025. 06. 30. 23:00
Megosztás:

Kedden munkaszüneti nap lesz az egészségügyi dolgozóknak

Munkaszüneti nap lesz az egészségügyi dolgozóknak kedden, július elseje a magyar egészségügy napja, Semmelweis-nap.
2025. 06. 30. 22:30
Megosztás:

Törökországban mérséklődött a munkanélküliség

Törökországban az előző havi 8,6 százalékról 8,4 százalékra csökkent a munkanélküliségi ráta májusban a török statisztikai hivatal (Türkiye Istatistik Kurumu - TÜIK) hétfőn közzétett adatai szerint.
2025. 06. 30. 22:00
Megosztás:

Kétmilliárdos járműfejlesztés Győrben: új kukásautók a MOHU-tó

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. 18 kukásautót adott át Győrben a területi hulladékgazdákodási cégnek, a beruházás értéke mintegy 2 milliárd forint - közölte a vállalat az MTI-vel hétfőn, miután a GYHG Győri hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. szakmai központjában bemutatták a járműveket.
2025. 06. 30. 21:30
Megosztás:

Súlyosbodó cégszámcsökkenés, rekordközeli rendezetlen kilépések

Tovább gyengül a magyar építőipari vállalkozások szerkezete, május végéig rekordközeli arányban szűntek meg cégek felszámolással. A nyár azonban ezúttal nem élénkülést, hanem őszies hangulatot hozott az építőipari cégtrendbe: gyenge alapítási aktivitás, emelkedő felszámolási arány és a tavalyinál is mélyebb cégszámcsökkenés jellemezte az időszakot.
2025. 06. 30. 21:00
Megosztás:

Mesterséges intelligencia forradalmasíthatja az öregedést

A Déli Klinika hazánkban elsőként vezette be a védjegyzett Complex Longevity® programot, amely a legmodernebb technológiákra, biomarker-elemzésekre és mesterséges intelligenciára építve kínál egyedülálló, személyre szabott egészségügyi megoldásokat. A program nem csupán a hosszabb élet elérését célozza, hanem az életminőség és teljesítőképesség javítását is, a prevenciót és a folyamatos monitorozást helyezve középpontba. Az új szemlélet az egyéni biológiai adatokon alapuló, tudományosan igazolt megelőzésen és természetes beavatkozásokon nyugszik.
2025. 06. 30. 20:30
Megosztás:

2 milliárd forintból korszerűsítik a Kecskeméti Tankerületi Központ öt intézményét

Mintegy 2 milliárd forint európai uniós támogatásból korszerűsítenek a Kecskeméti Tankerületi Központhoz tartozó öt intézményt - közölte az intézmény igazgatója az MTI-vel.
2025. 06. 30. 19:30
Megosztás:

Cegléden nyit új éttermet a hazai McDonald’s

Újabb város kerül fel a hazai McDonald’s éttermek térképére: megkezdődött a lánc első ceglédi egységének építése. A tervek szerint az év második felében már vendégeket is fogad majd az étterem, amely modern megoldásokkal és személyre szabott kiszolgálással várja az érdeklődőket.
2025. 06. 30. 19:00
Megosztás:

Lezárult az akvizíció: az ALTEO tulajdonába került az egyik vezető hazai hulladékgazdálkodási vállalat

Teljesültek a zárási előfeltételei az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. akvizíciójára irányuló adásvételi szerződésnek, amelyet 2024. december 20-án írt alá az ALTEO Nyrt. és a Global Refuse Holding Zrt., így a mai nappal az ALTEO a cég 100%-os tulajdonosává vált.
2025. 06. 30. 18:30
Megosztás:

Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél

A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti iroda ingatlan- és befektetési projektek praxisának vezetőjét nemzetközi partnerré választotta. Ezzel egyidejűleg Hegymegi-Barakonyi Zoltán senior counselként folytatja pályáját, az ügyvédi iroda neve pedig Fehérváry Horányi Kovács Baker & McKenzie Ügyvédi Irodára változik.
2025. 06. 30. 18:00
Megosztás:

Marad a kamatstop a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhiteleken

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket. Így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 %-os kamatszint vonatkozik. A 2025. január 1-jétől felvett Diákhitel1 kamata pedig az év második felében 8,99%-ra mérséklődik. A kötött felhasználású Diákhitel2 és a Képzési Hitel továbbra is kamatmentesen áll a hallgatók rendelkezésére.
2025. 06. 30. 17:30
Megosztás:

Újabb 400 hazai vállalkozás valósíthatja meg beruházását a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program keretében

A Nemzetgazdasági Minisztérium az eddigi 452 mellett újabb 400 hazai mikro- kis és középvállalkozás támogatásáról hozott pozitív döntést a 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program keretében.
2025. 06. 30. 17:00
Megosztás:

Élbolyban a forint, erős, mint a chilipaprika

A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a feltörekvő piaci ligában a legjobbak közé tartozik az idén. Akad azonban kockázat is a következő hetekre nézve.
2025. 06. 30. 16:45
Megosztás:

Az OTP Bank újabb határt lépett át: elindult a kártyaelfogadási szolgáltatás Szlovákiában

2025 júniusában újabb mérföldkőhöz érkezett az OTP Bank nemzetközi terjeszkedése: hivatalosan is elindította bankkártya-elfogadási szolgáltatását Szlovákiában, mind a fizikai POS-terminálokon, mind online, az e-kereskedelmi partnerek számára. Ez az első alkalom, hogy az OTP Bank úgy lépett be egy új piacra a bankkártya-elfogadás területén, hogy az adott országban nem rendelkezik leánybankkal.
2025. 06. 30. 16:00
Megosztás:

Több szempontból is kiszolgáltatottak a hazai médiafogyasztók

Egyre magabiztosabban mozognak a digitális térben a magyar internetezők, ugyanakkor hiányosságok mutatkoznak a források kritikus értékelésében, a tartalmak ellenőrzésében és a médiarendszer működésének megértésében – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) aktuális kutatása. A tanulmány önbevallásos alapon mérte fel a hazai felnőttek médiafogyasztási tudatosságát, arra is rámutatva, hogy a fiatalabbak nagyobb önbizalommal használják a közösségi médiát, de éppen ezért kitettebbek lehetnek az online veszélyeknek.
2025. 06. 30. 15:30
Megosztás: