Elkészült a NEXT-E projekt magyarországi töltőhálózata
A Mol tájékoztatása szerint a vállalatcsoport 2017-ben csatlakozott a NEXT-E projekthez, amelynek célja a cseh határtól az Adriai- és a Fekete-tengerig kényelmes elektromos autózást lehetővé tevő nemzetközi töltőinfrastruktúra kiépítése volt. Konzorciumi partnereivel a régió hat országában, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Magyarországon és Romániában összesen 222 gyors, valamint 30 ultragyors elektromos töltőt telepítettek fő közlekedési útvonalak mentén. A hálózat a hat országot a szomszédos és a nyugat-európai e-jármű hálózatokkal is összeköti.
A projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg; a teljes 22,17 millió eurós költségvetés 85 százalékát, 18,84 millió eurót az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) biztosította.
A közlemény szerint a NEXT-E projekt magyarországi lezárása nemcsak a vállalat, de az egész régió szempontjából is fontos mérföldkő, mert a töltőinfrastruktúra fejlesztése elengedhetetlen feltétele az elektromos autózás elterjedésének. A projekt jelentősen növeli az e-töltő-lefedettséget Kelet-Közép-Európában, érdemben javítva az elektromos autósok kiszolgálását, egyben elősegítve a Magyarország által is célként kijelölt 2050-es karbonsemlegesség elérését.
Az új telepítésekkel a Mol magyarországi e-töltő hálózata már összesen 81 egységet számlál, közülük 7 gyors-, 68 nagyteljesítményű villám-, 6 pedig ultragyors töltő. A régióban 170, nyilvánosan elérhető elektromos töltő működik Mol-logó alatt, amelynek nagy részét, 141 darabot szintén a NEXT-E projekt részeként telepítette a vállalat.
A Mol továbbra is napirenden tartja e-töltő-hálózatának fejlesztését, így az év végéig 200-ra, 2025-ig pedig 500-ra emelkedhet a régióban elérhető töltőinek száma - közölték.