Ezek a legnépszerűbb használt autók most - mutatjuk az árakat is!
Az újautó-piac és a használtautó-import komolyabb megtorpanásával ellentétben a havi hirdetések átlagos száma éves viszonylatban növekedett a Használtautó.hu-n: 103 266 darab a 2022-re vonatkoztatott 96 223 darabhoz képest, ami 7,3%-os emelkedést jelent. A hirdetések forgási sebességéből mindeközben az látszik, hogy tavaly átlagosan 36,5 napba telt túladni egy személyautón, míg ez 2022-ben ez átlagosan 31,6 napig tartott. Vagyis tavaly átlagosan 5 nappal több ideig tartott értékesíteni egy használt autót.
AZ ÉLEN A FORD FOCUS, A SUZUKI SWIFT, A BMW I3 ÉS A TOYOTA COROLLA
A legnagyobb kínálatot felvonultató portálon 2023-ban a Ford Focus modellek hirdetéseire kattintottak a legtöbben, míg a második helyen a Škoda Octavia, a dobogó alsó fokán pedig az Audi A4 áll. A villanyautók között a BMW i3 a legkelendőbb, utána a Tesla Model 3, majd a Nissan Leaf következik. A hibrideket nézve pedig a tavalyi év során is a Toyota számított egyeduralkodónak: a toplista élén a Corolla, a C-HR és a RAV4 állnak.
TOVÁBBRA IS EMELKEDŐ ÁTLAGÁRAK
Horváth András, a Használtautó.hu szakértője (és az Autónavigátor.hu főszerkesztője) megnézte néhány, kiválasztott népszerű modell átlagárának 2022-es évhez viszonyított alakulását is. A legtöbb esetben árnövekedés látható, 1-2 figyelemre méltó kivétellel (különösen a villanyautók esetében).
Utóbbira magyarázatot adhat az a tény, hogy akik villanyautót akartak venni, már megtették. Újabb vásárlók pedig akkor jelenhetnek meg ebben a piaci szegmensben, ha még kedvezőbben alakulnak majd az elektromos autók árai.
A Használtautó.hu szakértője azt is megnézte, hogy az év során az összes feladott hirdetésben milyen színű használt autók fordultak elő rendszeresen: 2023-ban a leggyakoribb szín a fehér (185 955 db), a második a fekete (166 054 db), a harmadik pedig az ezüst (96 808 db) volt.
Ezen kívül, érdekességként, még utánajárt, hogy melyek voltak a 2023-as év legdrágább használt autói. Az adatok szerint a legmagasabb árkategóriában egyértelműen a Lamborghinik vitték a prímet: az Aventador és az Urus modelleket 100 millió forint felett kínálták, őket a Mercedes-AMG G 63-as modellek követik 80-90 millió forintos eladási árral.
Az oldalra tavaly még olyan ritkaságok is felkerültek, mint a Ferrari 360-as (30 millió forint feletti áron), a 812 Superfast (125 millió forint körül) és az FF is (50-75 millió forint között), ami azért különösen érdekes, mert az ennyire ritka sportautóknál a tulajok többnyire kivárnak, hogy aztán inkább aukción értékesítsék őket.
2024-BEN KIFULLADHAT A BRUTÁLIS DRÁGULÁS LENDÜLETE
Horváth András az autópiaci trendek kapcsán kiemelte: „A mélyponton lévő újautó-piacon már egyre gyakoribbak az óriási, akár sokmilliós kedvezmények, ami azt mutatja, hogy elértek egy határt, amit a vásárlók már nem képesek, és nem is akarnak megfizetni. A használtautó-piacon is hasonló trend várható, mivel az egyre kevesebb fizetőképes vásárló csökkentheti a 2024-ben várható drágulás ütemét és mértékét.”