Friss kutatás: többségében a nők döntenek a pénztárnál, még ingatlanvásárlásnál is

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából. Pálfi Éva női marketing szakértő szerint a magyar cégek többsége nem tekinti elég komoly célcsoportnak a hölgyeket. Pedig ha jobban figyelembe vennék a nők vásárlási szokásait, az akár a cégük túlélésének kulcsát is jelenthetné.

Friss kutatás: többségében a nők döntenek a pénztárnál, még ingatlanvásárlásnál is

 Fájdalmas felismerés a férfiaknak: ma már a hölgyek a családi kassza fő döntéshozói. Felmérések szerint ugyanis a vásárlások 85%-ában nők hozzák meg a döntést, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról. Az új otthonok megtalálása esetében például 91%-ban, az élelmiszer és gyógyszerek kategóriájában 93%-ban, az utazásnál 92%-ban, de még az új autó vásárlásánál is 65%-ban az övék a végső szó. A női fogyasztók hatalmas vásárlóerőt és befolyást jelentenek, ugyanakkor a vállalkozások mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet – derül ki a B2W Akadémia friss kutatásából.

A 3273 magyar nő által megválaszolt kérdőív azt mutatja, hogy a nők 91%-a úgy érzi, hogy a hirdetők nem értik meg őket, nem úgy szólnak hozzájuk, ahogy arra vágynának. De mégis mivel lehet megnyerni a gyengébbik nemet?

„Releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra és figyelemre, legyen szó egy eladóval való beszélgetésről vagy termékfejlesztésről. Felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni” – mondta Pálfi Éva női marketing szakértő, a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Miben mások a nők és a férfiak?

Fogyasztói magatartás szempontjából komoly eltérés tapasztalható a két nem között. A szakértő szerint másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben.

„Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi, nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak egy vásárlás során feladatokat tudnak le, nekik sokat jelentenek a statisztikák, eredmények. Mi órákig bolyongunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. A »Vedd meg!« hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyekért hálásak, és amiktől elkötelezettek lesznek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is” – ismertette Pálfi Éva.

A nők lehetnek a cégek megmentői

Az infláció miatt elszabadult árak, a bérfeszültség, illetve a munkaerőhiány okozza a legnagyobb problémákat most a cégeknek. Sokan felismerték már, hogy nem jönnek azok az eredmények, amik eddig; félnek előre tervezni, a kiadások pedig egyre csak nőnek. A szakértő szerint mindez kiváló lehetőséget ad arra, hogy a cégek kihasználják az eddig „elfeledett” célcsoportban rejlő vásárlóerőt, és nekik szóló marketing üzeneteket közvetítsenek.

„A válságot azok a cégek élik túl, akik alkalmazkodnak az igényekhez, figyelembe veszik a vásárlóik szokásait. Szeretnénk, hogy a vállalkozások többé ne úgy gondoljanak a hölgyekre, mint egy piaci résre, egy szegmentálható csoportra. Ők ma már a családi kassza fő döntéshozói, ennek megfelelően kell megszólítani őket. Ha pedig ez sikerül, az akár a csődtől is megmentheti a vállalkozások egy részét” – nyilatkozta a női marketing szakértő.

Pálfi Éva hozzátette: idén október 27-én rendezik meg a B2W Fesztivált, ahol 1200+ cégvezető, nagyvállalati döntéshozó, marketinges ismerheti meg a magyar női fogyasztókra specializálódott legfrissebb marketingeszközöket és -trendeket.

„A B2W kiáll a nőkre célzó tudatos, őszinte, egyenes marketingkommunikáció mellett, ezért arra törekszik, hogy a nőket és a nőkre célzó cégeket tudásanyagokkal és a jövőt alakító példaértékű szakemberekkel segítse” – tette hozzá a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Alulértékelt lehet a Coinbase részvénye a kriptopiaci visszaesés közepette?

A kriptovaluta piac ismét vad hullámvasútra került, és ezzel párhuzamosan újra reflektorfénybe került a Coinbase részvénye (COIN). A Bitcoin és az Ethereum árfolyamzuhanása megrázta a digitális eszközökhöz kötődő vállalatokat, de vajon a Coinbase most olcsón megszerezhető gyöngyszem, vagy csupán egy túlértékelt techálom árnyéka? Elemzésünkben a friss hírek, értékelések és pénzügyi mutatók tükrében vizsgáljuk meg a vállalat jelenlegi helyzetét és jövőbeli kilátásait.
2025. 11. 19. 09:00
Megosztás:

Vegyesen mozgott a forint reggel

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 19. 08:40
Megosztás:

Átfogó szűrőprogramot indít a Szegedi Tudományegyetem

A leggyakoribb népbetegségekre kiterjedő átfogó szűrőprogramot indít a Szegedi Tudományegyetem (SZTE), a kezdeményezésbe bevont településen élők személyre szabott javaslatot kapnak az ajánlott vizsgálatokról - közölte Fendler Judit, a felsőoktatási intézmény kancellárja.
2025. 11. 19. 08:05
Megosztás:

A magyarok mintegy fele tudatos hírfogyasztónak tartja magát

Csak kevés honfitársunk él információs buborékban - derül ki az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A hírfogyasztási szokásokra irányuló felmérés arra is rávilágít, hogy milyen mértékben jelenik meg a médiával szembeni bizalmatlanság és az ideológiai zártság az egyes társadalmi csoportokban.
2025. 11. 19. 07:00
Megosztás:

Nigel Farage megvonná az EU-állampolgároktól a jogosultságot a szociális juttatások igénybevételére

Nigel Farage, a radikálisan EU- és bevándorlásellenes brit Reform UK párt vezetője szerint meg kell vonni a Nagy-Britanniában letelepedett európai uniós állampolgároktól a jogosultságot a szociális juttatások igénybevételére.
2025. 11. 19. 06:30
Megosztás:

Korszakváltásban a hazai alkoholpiac - mit hozott idén a Száraz November?

A magyar vendéglátás előtt ma nem csupán a drágulás áll kihívásként: az alkoholfogyasztást érintő zéró tolerancia, a tudatosabb fogyasztói szokások és a változó generációs elvárások együttesen formálják át a piacot, évről évre érezhetően befolyásolva a forgalmat. Miközben a Száraz November egyre népszerűbb, a fogyasztók pedig tudatosabban választanak, a hazai alkoholpiac mélyreható átalakuláson megy keresztül. A mentes kategóriák térnyerése, az organikus borok új korszakának kezdete és a gazdasági visszaesés mind formálják azt, ahogyan ma iszunk — vagy éppen nem iszunk.
2025. 11. 19. 06:00
Megosztás:

A Velencei-tónál már nem feltétlenül az Otthon Starttal éri meg ingatlant vásárolni

Miközben elszállt az Otthon Start hitellel megvásárolható ingatlanok ára a Velencei-tónál, addig a hétvégi házak, nyaralók piaca nyomottabbá vált, így ott most jóval kedvezőbbek az árak és komoly alkuk érhetők el. Ezért a szakértő szerint a 3%-os kamat ellenére sem feltétlenül a támogatott hitellel vásárlás most a legjobb lehetőség a tó környékén.
2025. 11. 19. 05:30
Megosztás:

MNB: kulcsfontosságú a devizapiac stabilitása

A Monetáris Tanács mai kamatdöntő ülésén sem változtatott az irányadó kamatokon. A jegybanki alapkamat most már tizennégy hónapja változatlan és 6,50 százalékon áll. A kamatfolyosó két széle szintén változatlan maradt – 5,50, illetve 7,50 százalékon. A döntés nem okozott meglepetést, megfelelt a széles körű elemzői konszenzusnak.
2025. 11. 19. 05:00
Megosztás:

Számottevő reálhozamot termeltek a nyugdíjpénztárak

A harmadik negyedévben sem állt meg az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári befizetések növekedése, valamint a taglétszám gyarapodása. A nyugdíjkasszák infláció feletti hozamot termeltek az év első kilenc hónapjában, az egészségpénztárak esetében pedig jól látszanak az idei jogszabálymódosítások pozitív hatásai is.
2025. 11. 19. 04:30
Megosztás:

A magyarok mintegy fele tudatos hírfogyasztónak tartja magát

Csak kevés honfitársunk él információs buborékban - derül ki az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A hírfogyasztási szokásokra irányuló felmérés arra is rávilágít, hogy milyen mértékben jelenik meg a médiával szembeni bizalmatlanság és az ideológiai zártság az egyes társadalmi csoportokban.
2025. 11. 19. 04:00
Megosztás:

A Tether nagy dobása: stratégiai befektetéssel erősíti a Bitcoin-alapú hitelezést

A kriptovilág egyre nagyobb hangsúlyt fektet a digitális eszközök megtartása melletti értékkiaknázásra. A Tether legújabb lépése ezt a trendet erősíti, ugyanis komoly befektetést eszközölt a Ledn nevű vállalatba, amely Bitcoin-alapú hiteleket kínál. Vajon ez az együttműködés új korszakot nyit a BTC-hitelezésben?
2025. 11. 19. 03:30
Megosztás:

Hihetetlen: 26 millió forintért kelt el egy Zsolnay váza a Virág Judit Galéria árverésén

Három porcelán is átlépte a 20 millió forintos álomhatárt a Virág Judit Galéria ötödik, világszerte is egyedülálló Zsolnay-árverésén. A hatalmas érdeklődés mellett zajló eseményen egy óriáskaspó 26 millió forintért kelt el. A manufaktúra műtárgyai ma a földkerekség legértékesebb szecessziós kerámiáinak számítanak, amelyeket több kontinensről is keresnek a gyűjtők.
2025. 11. 19. 03:00
Megosztás:

Klímával fűtöd a lakást? Akkor nézd meg jól a H-tarifát!

Klímás fűtés H áram tarifával és napelemmel garantáltan kedvezőbb.
2025. 11. 19. 02:00
Megosztás:

Továbbra is szigorú az MNB

Nem változott az irányadó kamat. A várakozásoknak megfelelően 6,5 százalékon tartotta az alapkamot az MNB. A kamatfolyosó sem változott, így az O/N jegybanki betét kamata 5,5 százalékon, az O/N fedezett hitel kamata pedig 7,5 százalékon alakul.
2025. 11. 19. 01:30
Megosztás:

14. havi nyugdíj - átmegy a Parlamenten?

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden a tárca közösségi oldalán.
2025. 11. 19. 01:00
Megosztás:

Bybit elindítja a TradFi Quest kampányt – 25 USDT jutalom a pénzügyi tanulásért

A Bybit, a világ egyik vezető kriptotőzsdéje, újabb kampánnyal célozza meg a lakossági kereskedőket. A „TradFi Quest” elnevezésű kezdeményezés novemberben indult, és minden résztvevőnek 25 USDT jutalmat kínál az oktatási feladatok teljesítéséért.
2025. 11. 19. 00:30
Megosztás:

Nyakunkon az F-gáz rendelet: uniós szabályozás a magyar háztartásokra is vonatkozik!

Az EU F-gáz rendelete egy európai uniós szintű szabályozás, amely az EU minden tagállamában hatályos 2024. március 11. óta.
2025. 11. 18. 23:30
Megosztás:

A Tether (USDT) és a Circle (USDC) 14 milliárd dollárt pumpál a kriptopiacba, miközben a piac fellendülésre számít

A 2025-ös utolsó negyedév kezdete óta a kriptopiac medvés (bearish) trendben van, ami aggodalmakat vet fel azzal kapcsolatban, hogy a bikapiacnak vége van-e.
2025. 11. 18. 23:00
Megosztás:

ZCash árfolyam: A 3 legfőbb ok, amiért a 756 dollár reálisabb, mint valaha a ZEC számára

A Zcash olyasmit visz véghez egy gyenge, likviditáshiányos piaci környezet közepette, amire szinte egyetlen másik altcoin sem volt képes – vezeti a mezőnyt. A szeptember végén induló, szinte függőleges emelkedés során a ZEC egymás után törte át az ellenállási szinteket, a 400 dolláros zónát támaszszintté alakította, és most karnyújtásnyira került a 756 dolláros árfolyamszinttől – amit a kereskedők a „valódi kitörési” zónaként tartanak számon.
2025. 11. 18. 21:00
Megosztás:

Folytatódott az esés a világ tőzsdéin, a Richter zárt pluszban a BÉT-en

A részvénypiac forgalma 17,1 milliárd forint volt, a vezető részvények a Richter kivételével gyengültek az előző napi záráshoz képest.
2025. 11. 18. 20:30
Megosztás: