Geopolitika, fenntarthatóság és maguk a fogyasztók – ezek az autóipar legnagyobb kihívásai, derült ki a KPMG felméréséből
 
			
		    Az autóipar fordulóponthoz érkezett és úgy néz ki, hogy nem minden vállalat áll készen a változásra. Azonban, ha az öt legfontosabb kulcstényezőre odafigyelnek az iparág vezetői, akkor nagyobb eséllyel vezethetik át vállalatukat a nehéz időkön: (1) stratégiai újragondolás: mennyiségi skálázhatóság, innovációs sebesség és vevői érték újradefiniálása; (2) digitális stratégia kézben tartása; (3) valós idejű, adatvezérelt működés; (4) regionális reziliencia kialakítása; (5) ökoszisztéma-építés.
Mi okozhatja ezeket a nehéz időket? A felmérésből résztvevők elmondták, hogy ők mit látnak a legnagyobb kihívásnak az autóiparban. A válaszok rávilágítanak arra, hogy fontosnak tartják az ESG szemléletet, azonban az abban jelentős szerepet játszó beszerzési láncok dekarbonizációja a válaszadók 38%-ánál nehézségként jelenik meg.
A KPMG tanulmányából kiderült, hogy a geopolitikai kihívások, a feszültségek növekedése és egy vámháború jelentős negatív hatással van az olyan országok GDP-jére, mint az USA vagy Németország, akik kiemelkedő szereplői az iparágnak, ez pedig közvetlenül befolyásolhatja az autógyártás piacát és a hozzá kapcsolódó globális trendeket.
Az idei felmérés alapján jól kirajzolódik, hogy milyen stratégiai irányváltásokat kell végrehajtaniuk a cégeknek annak érdekében, hogy a globális kihívások által generált hullámokkal tarkított autóipari tengeren ne csak a vízfelszín felett maradjanak, de sikeresen el is érjék kitűzött céljaikat. Azok a cégek, amelyek már a jelenben, de legkésőbb a közeljövőben jelentős mértékben fektetnek be a mesterséges intelligenciába és a feltörekvő technológiákba; aktívan alakítják át ellátási lánc-stratégiájukat; egyre inkább támaszkodnak stratégiai partnerségekre és innovációval reagálnak a geopolitikai változásokra, markáns helyzeti előnnyel várhatják a holnap megoldandó problémáit és feladatait.
„Rengeteg bizonytalanság és nyomás nehezedik az iparágra, és bár az első reakció gyakran a kiadások csökkentése és a költségek optimalizálása, a vállalatoknak továbbra is törekedniük kell arra, hogy újítsanak és növeljék piaci részesedésüket ebben a kihívásokkal teli környezetben. Azok a cégek, amelyek egyszerre tudják mesterien kezelni a hatékonyságot és az innovációt, kerülnek majd előnybe” – erősített rá az iparágat érintő problémákra Dr. Andreas Ries, a KPMG International globális autóipari üzletágának vezetője.
A tanulmány rámutatott a legnagyobb regionális piacokra és gyártókra fókuszálva, hogy a növekvő geopolitikai feszültségek közepette a kínai autógyártók gyorsabb, hatékonyabb és integráltabb működéssel egyszerűsítik ellátási láncaikat; az amerikai autógyártók stratégiai alapkövetelményként kezelik az ellátási lánc rezilienciáját és a fenntarthatóságot; az EU pedig most egyértelműen az önellátás növelését és a regionális beszerzést támogatja.
A KPMG úgy kíván segíteni az autóipar szereplőinek, hogy támogatja az egyes üzleti modellek és szabályozási folyamatok átalakítását, valamint az automatizációban rejlő lehetőségek feltárását; hozzájárul az ESG stratégiák kialakításához és a pénzügyi modellezéshez, valamint az adóhatások elemzéséhez.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        