Bukaresti buszokat és behajtási díjat Budapesten!
A működés biztonsága, a színvonalasabb közlekedés, valamint az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében sürgető kihasználni az autóbuszcserében rejlő lehetőségeket. Most ugyanis már uniós támogatásból is be lehetne szerezni korszerű, nulla emissziós autóbuszokat. Követni kell a többi uniós főváros példáját, így például Bukarestét, ahol az elmúlt években vadonatúj buszokkal cserélték le az összes régi buszt. Haladéktalanul szigorítani szükséges a teherforgalmi behajtási díj beszedését, hiszen jelenleg – jogsértő módon – az érintett tehergépkocsik több mint 80 százaléka után nem fizetik be a díjat, ami évi 8 milliárd forint bevételtől fosztja meg a fővárost.
Egyúttal jelentősen emelni kell a díjakat, hiszen azok (reálértéken számolva) alacsonyabbak, mint 20 évvel ezelőtt. Itt is Bukarest ajánlható követendő példaként, ahol a teherforgalmi behajtási díj 10-15-ször magasabb, mint nálunk. A dugódíjhoz hasonló eredménnyel járna a parkolási rendszer olyan átalakítása, hogy a nem helyben lakóknak mindenütt fizetni kelljen parkolási díjat. Ez évi 20-30 milliárd forint bevételt eredményezne. A Levegő Munkacsoport egyúttal arra is javaslatot tett, hogy miként valósítható meg gyorsan és viszonylag kis költséggel a teherforgalmi behajtási díj hatékony ellenőrzése és a parkolási rendszer átalakítása. (MTI)