Új lehetőségek a nemzetközi piacokon: 60 milliárd forint tőke a magyar vállalatok külföldi terjeszkedésére
Új, mintegy 60 milliárd forint keretösszegű tőkeprogramot indít a Nemzeti Tőkeholding (NTH) a hazai vállalatok kifektetéseinek, azaz az országhatárokon átnyúló beruházásainak, illetve cégalapításainak és -felvásárlásainak elősegítésére. A Kifektetési Magántőkealap tőkeoldali finanszírozással járul hozzá Magyarország profitegyenlegének javításához és a magyar cégek nemzetközi versenyképességének növeléséhez, ezáltal a gazdaság fenntartható és dinamikus fejlődéséhez.
Együtt ünnepel Viktor és Lőrinc a mai napon!
Sok olvasónk bizonyára két konkrét magyar személyre gondolt cikkünk címének elolvasásakor. Nem tudhatjuk, hogy valóban együtt ünnepel-e az ország miniszterelnöke és a leggazdagabb magyar, mindenesetre szeptember 5-én együtt van Viktor és Lőrinc névnap. Hogy is lehet ez épp így? Ennek jártunk utána.
Zártkörű tőkeemelést jelentett be a Masterplast NyRt.
A Masterplast Nyilvánosan Működő Részvénytársaság tájékoztatja a tisztelt Befektetőket, hogy a 16/2023. (04.27.) sz. közgyűlési határozat felhatalmazása alapján a Társaság megkezdi alaptőkéje pénzbeli vagyoni hozzájárulás ellenében történő felemelésének előkészítését, amelynek keretében iparági szereplőkkel előzetes megbeszéléseket fog kezdeményezni.
Nyomás az IKEA-ba! 330 termék ára zuhan 18%-kal
Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye elérhetővé a megfizethető lakberendezést szolgáló kínálatát és megoldásait.
Folytatódott a kiskereskedelmi forgalom növekedése
A kiskereskedelmi üzletek árbevétele egy év alatt 6,3 százalékkal emelkedett, ami továbbra is elmarad a bérek jelentős mértékű nominális növekedésétől. A kereskedelmi forgalom lassabb növekedése a háztartások óvatos magatartásának fenntartására, az óvatossági motívum lassú ütemű oldódására utal - értékelte a legfrissebb adatokat csütörtöki elemzésében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Az AI kereskedési platform felkelti a nagy befektetők figyelmét, miközben a Solana veszít népszerűségéből; az Avalanche forradalmi frissítést mutat be
Annak a célkitűzésének a részeként, hogy a felhasználóknak nagyobb hatékonyságot nyújtson, az Avalanche blokklánc egy közelgő frissítést vezet be, amelyet Avalanche9000-nek neveztek el. Más hírek szerint egy ismeretlen kripto "bálna" 695 000 SOL-t adott el az év eleje óta.
Akár kétszeres biztosítási díja is lehet a nem állandóan lakott nyaralóknak
A nyaralóövezetek fokozatos elnéptelenedése jelentősen növeli mind a betöréses károk, mind a meghibásodások, illetve az elemi károk kockázatát. A károkra fedezetet kínáló nyaralóbiztosítások kötési folyamatát célszerű mielőbb megkezdeni, mivel a biztosítóknak 15 nap áll a rendelkezésükre, hogy eldöntsék, szerződnek-e az adott ingatlan védelmére. Ez idő alatt a biztosítás még nem nyújt védelmet – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Könnyebben találnak munkát és többet keresnek, akik nyelveket beszélnek
A nyelvtudás a siker egyik kulcsa: több friss kutatás is megerősítette, hogy a magas szintű nyelvi készségek jelentős versenyelőnyt biztosítanak, csökkentik a munkanélküliségi rátát, és növelik az elhelyezkedési esélyeket. A szaknyelvek ismerete pedig sok esetben alapkövetelmény a felvétel során. Ezt felismerve tíz új szaknyelvi kurzust indított a több mint 2 millió felhasználóval rendelkező, a Time magazin által is elismert magyar fejlesztésű Xeropan. A most bejelentett új tananyagok mások mellett akadémiai, üzleti, orvosi, jogi, turisztikai és műszaki területeken kínálnak egyenként akár 2000-2500 új szaknyelvi kifejezést oktató 60 órányi tanulással elsajátítható leckéket.
Így vásárolnak LEGO-t a magyarok
A magyar vevők ötöde (21%) akár évente 100.000 forintot, tizede pedig akár 300.000 forintot is elkölt LEGO-ra. A dán építőjátékot ráadásul kifejezetten hasznos hobbinak tartják, ugyanis segíti a gyerekek készségfejlesztését, mint például a finommotoros mozgást, a térlátást és a logikai gondolkodást – derül ki az Etele Plaza online felmérésből. A válaszadók legtöbbször saját, vagy családban lévő gyerekeknek (51,5%) vásárol a népszerű játékból, és nem ritka, hogy akár 2-3 órát is (26%) eljátszanak közösen.