Hogyan befolyásolja a játékipar a magyar gazdaságot?
Hogyan befolyásolja a játékipar a magyar gazdaságot?
Magyarországon is jelentős népszerűségre tett szert az online és az asztali játékok piaca, ami folyamatosan teret hódít a fiatalok és a felnőttek között is. A nemzetközi trendek egyértelműen begyűrűznek hazánkba is, így folyamatosan lépést tartanak a hazai forgalmazók a legújabb játékokkal és online megjelenésekkel. Sőt, az online piac révén arra sincs nagyon szükség, hogy magyar forgalmazók és viszonteladók lépjenek be a piacra, hiszen a fogyasztók közvetlenül az eredeti forrástól tudják megszerezni a friss szoftvereket, frissítéseket.
Játék típusok és kategóriák
Az elérhető játékkínálatban számos típust próbálhatsz ki és ezeken belül folyamatosan készülnek az újabb és újabb szoftverek. Tulajdonképpen mindegy, hogy stratégiai, FPS vagy arcade játékokkal szeretsz játszani, mert minden félét megtalálsz, ráadásul úgy, hogy szinte mindegy milyen platformon keresztül játszol. Egy érdekessége a játékiparnak a valódi pénzes casino, hiszen itt már konkrétan pénz teszel be és kockáztatsz a játékaiddal, míg más online játékokban legfeljebb csak egyszeri díjat fizetsz, vagy folyamatos szolgáltatási díjat. Érdekesség egyébként, hogy rengeteg olyan, akár gyerekeknek is készült játék van, ahol fizethetnek azért a játékosok, hogy plusz funkciókat, vagy képességeket aktiválhassanak, ráadásul úgy, hogy ezek is sokszor a véletlenre vannak bízva. Így szimulálva egy hasonló metodikát, mint például a besteonlinecasinosoesterreich.at oldalon bemutatott operátorok esetében.
Mini tranzakciók a játékiparban
A fent említett fizetési tranzakciók, amikkel ki lehet váltani további feature-öket, mára már alap mozgatórugói lettek a játékoknak. Az már nagyon elavulttá vált az online játékoknál, hogy egyszer kifizeted a dobozos termék díját és játszhatsz, ameddig csak szeretnél. Az aktuális trend úgy működik, hogy a további funkciók, és játék kiterjesztés érdekében a játékosok fizetnek folyamatosan kisebb-nagyobb összegeket. Ezáltal a játékgyártók folyamatos bevételre számíthatnak a rendkívül elkötelezett játékosok révén. Ez a fajta működés óriási mértékben felgyorsította az online játékipar fejlődését és világszinten súlyos dollármilliárdos növekedés tapasztalható, ami éves szinten is 20-30%-os növekedéssel jár. Ebbe az gazdasági szektorba nagy súllyal szerepelnek az online kaszinó játékok is, amikről bővebb információt lehet a besteonlinecasinoschweiz.ch oldalon találni.
Az e-sport térhódítása
Napjaink gazdasági és népszerűségi üdvöskéje az e-sport, amire már számos egyéb iparág is ráépült, úgy, mint az energiaital gyártók és forgalmazók, vagy a sportfogadó portálok hálózata. Az e-sport egyre nagyobb teret hódít, nemcsak a fiatal tinik, hanem a felnőttek körében is. Magyarországon a felnőtt lakosság 60%-a folyamatosan játszik online játékokkal, ami egy hatalmas háttérbázisnak számít a professzionális szinten játszók területén. Számos profi sportolónk is van már és egyre több klub és csapat alakul meg, akik kimondottan számítógépes, konzol vagy mobil játékok versenyein vesznek részt. Rendeznek számos játékban hazai bajnokságot és már volt 350 000 euro összdíjazású e-sport rendezvény is hazánkban.
Streaming a játékiparban
Egy brutális szegmens nőtt ki a meglévő iparból, méghozzá az influencereknek és youtubereknek köszönhetően. Ez pedig az online játékok élő streamelése. Ezzel egy plusz hirdetési reklámozási csatorna jött tulajdonképpen létre, ami nagyon is jól jött a szoftvergyártóknak. Önjelölt ügynökök léptek így a színre, akik a játék működésének bemutatása mellett egy kis promóciót is elláttak, amit nagyon jól felismertek a cégek, ezáltal felhasználhatták ezeket tartalomgyártókat a promótálás elvégzésére. Ez a kölcsönös együttműködés minden félnek jó, hiszen a fogyasztók megkapják, amire vágynak, úgy érezhetik, hogy hiteles bemutatót kapnak a játékokról. A tartalomgyártók fizetett prómócióval szerezhetnek bevételt amellett, hogy azt csinálják, amit szeretnek. Valamint a cégeknek azért jó, mert hiteles csatornát találnak és fontos célközönséget a termékeik hirdetéséhez. A streamelés Magyarországon is sokak számára jelent megélhetést, ami egy rapid sebességgel növekvő iparág, hiszen a játékok állandóan megújulnak, érkeznek újak és ezekről mindig be kell számolni a tartalomgyártóknak. Persze megvan a hátránya is ezeknek a szimbiózisoknak, hiszen sokan felvethetik azt a kérdést, hogy a bemutatott és prómótált játékok véleményezése mennyire hiteles úgy, hogy közben pénz áll a háttérben.