Így lesz a virtuális kosárból tényleges vásárlási tranzakció

Számos az online-kereskedelmet vizsgáló kutatás készült az elmúlt években, nem véletlenül, hiszen erről a robbanásszerűen fejlődő üzletágról (melyet 2021-ben már 1200 milliárd forint nagyságrendűre becsült a GKI Digital) minél többet szeretnénk megtudni. Akár azért mert eladók/kereskedők vagyunk, akár azért mert épp a másik oldalon ülve, vásárlóként épp a virtuális kosarunkat töltjük fel és fizetjük ki annak ellenértékét online, bankkártya segítségével. Mik mozgatják most az e-kereskedelmi piacot? Milyen fejlesztések teszik hatékonyabbá a kereskedő és a vásárló közötti virtuális kapcsolatot és mivel növelhető a kettejük közötti bizalom?

Így lesz a virtuális kosárból tényleges vásárlási tranzakció

Számos szegmense vizsgálható az e-kereskedelmi szektornak, jelen írásunkban most az egyik talán legérzékenyebb területet vesszük nagyító alá, ahol áll vagy bukik sokszor egy online tranzakció: ez pedig nem más, mint a fizetés módja.

A legtöbben a fizetés pillanatában bizonytalanodnak el

Számos webáruház alkalmaz kiváló grafikusokat, marketing szakértőket, dizájnereket, akiknek munkája révén sok-sok vevő találja meg és böngészi örömmel online üzletüket. Milyen jó is azt látni üzemeltetőként, hogy a befektetett pénzünk és munkánk révén folyamatosan nő az online jelenlét cégünk weboldalán!

De sikeresen tudjuk ezt a megnövekedett ügyfél forgalmat tényleges üzletté konvertálni? Min múlik az, hogy a betérő ügyfél nemcsak nézelődik, hanem a kosárba rakott terméket ki is fizeti végül?

A Mastercard által 2022-ben elkészített Fizetési Élmény Riportban elgondolkodtató adatot olvashatunk: 10 emberből 9 abbahagyta már az online vásárlást, mert elbizonytalanodott a nem megfelelő fizetési folyamat miatt. Ez elgondolkodtató információ kell, hogy legyen leginkább az online kereskedők/szolgáltatók számára, hiszen ezzel jelentős számú kuncsaftot veszítenek el, pedig a vevő „már ott volt a pénztárnál”.

Milyen okok vezetnek a vásárlás megszakításához?

- Megbízhatatlannak tűnik a webshop.

- Kevés vagy nem megfelelő fizetési opció.

- Épp nincsen kéznél a vásárló bankkártyája (pl. buszon ülve vásárolna).

- Nagyon bonyolult a kártya adatokat pontosan bepötyögni.

Ezekkel a problémákkal mindenki rosszul jár:

- a vásárló nem lesz elégedett,

- az online shop elveszít számos tranzakciót, ügyfelet.

Elsődlegesen tehát egy webáruház üzemeltetőjének (a bizalom építésén keresztül) kiemelten figyelnie kell arra, hogy a profiljához igazodóan a fizetési lehetőségek széles körét tudja felkínálni a vásárlók számára. El kell fogadnunk, hogy a legbizalmatlanabb réteg nem fogja kifizetni előre a terméket/szolgáltatást, így, ha nincs lehetőség utánvétes fizetésre, akkor őket valószínűleg el fogjuk veszíteni.

Szerencsés folyamat, hogy egyre többen ismerik fel az online bankkártyás fizetés előnyeit, kényelmét és biztonságát: az idei évben már 71% volt azon vásárlók aránya, akik online kártyás fizetést használtak az internetes vásárlás során a Mastercard 2022 Fizetési Élmény Riport című felmérése szerint.

A vásárlás legstresszesebb pontja: a fizetés

A fizetés a vásárlási folyamat lélektanilag legstresszesebb pillanata, hiszen a fogyasztó itt hozza meg a végső döntést, hogy valóban elkölti az adott összeget, amibe a kiválasztott áru kerül, ráadásul érzékeny bankkártya-adatokat kell pontosan megadnia egy felületen. Ha a kereskedő fizetési felülete a vásárló számára ismeretlen vagy nem kellően optimalizált felhasználói élmény szempontjából, az könnyen elbizonytalanítja és eltántoríthatja őt a fizetéstől.

Milyen megoldások vannak a mai banki rendszerekben erre a problémára?

A hazai bankok, karöltve a bankkártya kibocsátókkal folyamatosan dolgoznak azon, hogy egyszerűen kezelhető, de biztonságos megoldásokat fejlesszenek, hiszen mindenki (eladó és a vevő is) a nyertese egy jól működő rendszernek.

Így került sor arra, hogy a CIB Bank és Mastercard közösen mutasson be két olyan fizetési megoldást is, melyben az ügyfél adatbiztonsága volt az első számú szempont.

Ezek a megoldások az un. „Egygombos ismétlődő fizetés” és az „Ismétlődő fizetés”, melyről az alábbi videóban beszélnek a pénzügyi szakértők.

Mi az ilyen fizetések esetén a legtöbb vevő igénye?

A magyar emberek többsége, ha pénzügyi szolgáltatást választ, legyen az akár banki betéti, befektetési vagy épp hiteltermék, a legfontosabb szempont a döntésben a biztonság, a kiszámíthatóság, a tervezhetőség és a kockázatok minimalizálása.

Így az online bankkártyás fizetések esetén is az első számú szempont a biztonság és az egyszerűség kell, hogy legyen. Ezekkel építhető fel a legkönnyebben a vásárló bizalma, mely az elégedett vásárlót újra és újra visszahozza ugyanabba az online üzletbe, ahol könnyen eligazodott, gyorsan és problémamentesen tudott pénzügyi tranzakciót folytatni, teljes biztonsággal.

Hogyan teremthető meg a biztonság, a pénzünk biztonsága?

A legtöbb online vásárlás esetén az alapvető probléma az, hogy miközben az ügyfél maximálisan megbízik a bankjában, kevésbé bízik meg abban, hogy az interneten – az adott vásárlási tranzakció során – kinek adja meg bankkártya adatait. Ki a webshop üzemeltetője? Megbízhatok benne? Nem fognak visszaélni a bankkártya adataimmal? – merülnek fel bennünk a kérdések, melyek sokszor oda vezetnek, hogy inkább elállunk az áhított termék/szolgáltatás megvásárlásától és „kilépünk”, azaz megszakítjuk a vásárlást. Időt, energiát vesztettünk és még a vásárlás öröme is elmarad. Mi a megoldás? A válasz egyszerű!

Tároljuk az adatokat a bankunk szerverén és ne adjuk ki azt másnak!

A CIB Bank által kínált kényelmi szolgáltatás lényege épp ennek a biztonságnak a megteremtése volt. Bízunk a bankunkban, hiszen a pénzünk kezelésére is őket választottuk. Bízunk a bankszámlánk biztonságában és bízunk a bankkártya-szolgáltatónkban is.

Akkor bízzuk a kártya-adataink tárolását is a bankunkra!

Ebben az esetben tehát az online vásárlás során CIB Bank saját védett szerverein kerülnek mentésre a bankkártya adatok, így azokhoz senki nem férhet hozzá. Magyarul az internetes kereskedő - akinél épp az ebédünket, vagy a mozijegyünket rendeljük – nem láthatja ezeket a titkos kártya információkat!

Egygombos ismétlődő vs. Ismétlődő Fizetés

1. „Egygombos ismétlődő fizetés” (pl. online vásárlás, jegyvásárlás, étel rendelés esetén)

Ebben az esetben az ügyfél/vevő kártyaadatait az online kereskedő oldalán menti el (az adatok azonban a bank szerverén tárolódnak), így, ha ismét felkeresi ugyanazt az online kereskedőt, akkor már csak egy gombnyomással „előhívja” a korábban elmentett adatokat, így azt nem kell újra beírnia, vagyis lényegében egy gombnyomással már validálhatja is a tranzakciót.

2. „Ismétlődő fizetés” (pl. havonta fizetendő szolgáltatások, mozicsatornák, zenei szolgáltatók, albérleti díj utalása esetén)

Ebben az esetben is el kell menteni a kártya adatokat a kereskedő oldalán (az adatok ekkor is a bank biztonságos szerverén maradnak), ahonnan időről időre (a szolgáltatás jellegének és a megrendelésünk rendszerességének függvényében) hetente/havonta/negyedévente stb. a bankkártyán beterhelik a fizetendő összeget.

Kis és középvállalkozások komoly előnyt kovácsolhatnak ebből!

Az elmúlt időszakban – a Mastercard és a CIB Bank közös pályázatának is köszönhetően – számos kis- és középvállalkozás döntött úgy, hogy nem halogatja tovább a fejlesztést és belevágott az online rendszerei modernizálásába. Azóta számos pozitív tapasztalatról érkezett visszajelzés, a vállalkozások nagy örömmel számolnak be arról, hogy a mindössze néhány napos fejlesztés eredményeképpen már százas nagyságrendű fizetési tranzakciót bonyolítottak le azóta online platformjaikon.

„Dupla mosoly” fejlesztés

És ami talán a legszebb az ilyen vállalkozás-fejlesztésekben: dupla mosolyt csal a projekt az arcokra, hiszen boldog a vállalkozás tulajdonosa, vezetője mert előre mozdította cégét az online térben, és boldog az „internet másik végén” ülő vásárló is, mert úgy jut hozzá egy termékhez/szolgáltatáshoz bankkártyás fizetés segítségével, hogy nem kell izgulnia attól tartva, hogy illetéktelen kezekbe kerülnek bizalmas bankkártya-adatai.

Gazdát cserélt a Discover Financial

Egyesül az Egyesült Államok két legnagyobb hitelkártya-kibocsátója, a Capital One és a Discover Financial, a tranzakcióval a Capital One piaci értékét tekintve 80 milliárd dolláros pénzügyi vállalkozássá válik - jelentették be a cégek kedden.
2024. 02. 22. 13:00
Megosztás:

Foganatja volt a helyreállítási intézkedéseknek

A koronavírus-járvány utáni helyreállítást segítő és az ellenállóképességet fokozó európai uniós eszköz (RRF) félidős értékelése azt mutatja, hogy a finanszírozás a reformok és beruházások végrehajtásában pozitív változást és kézzelfogható eredményeket hozott - jelentette ki Paolo Gentiloni, az Európai Bizottság gazdaságpolitikáért felelős tagja Brüsszelben szerdán.
2024. 02. 22. 12:30
Megosztás:

A tavalyi év zárószakasza nem sok szerencsét hozott az európai GDP-nek

A tavalyi utolsó, negyedik negyedévben 0,4 százalék volt a GDP-növekedés a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) országaiban negyedéves összevetésben, ugyanúgy, mint a harmadik negyedévben.
2024. 02. 22. 12:00
Megosztás:

Uniós forrásból bővül Szentlőrinc

Tizennégy férőhelyes új bölcsőde épül a baranyai Szentlőrincen a magyar kormány és az Európai Unió támogatásával, egy több mint 225 millió forintos fejlesztés eredményeként - közölte a város önkormányzata az MTI-vel.
2024. 02. 22. 11:30
Megosztás:

Látogatási tilalom a miskolci kórházban

Látogatási tilalmat rendelnek el csütörtöktől a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Központi Kórház miskolci telephelyeinek fekvőbeteg-ellátó osztályain - közölte szerdán az MTI-vel az intézmény sajtószóvivője.
2024. 02. 22. 11:00
Megosztás:

Jól indult az év a Lenovónak

Nőtt, és az elemzők által vártnál nagyobb lett a világ vezető PC-gyártó kínai Lenovo negyedéves bevétele a cég csütörtöki bejelentése szerint.
2024. 02. 22. 10:30
Megosztás:

Jól kezdték a napot az európai tőzsdék

Pluszban indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön.
2024. 02. 22. 10:00
Megosztás:

Gurulnak a dollármilliók a háromkerekű Teslába

Bár még csak néhány hete érhető el, az eTukTuk előértékesítése már most rekordokat döntöget. A csapatnak ugyanis minimális idő alatt sikerült 1.2 millió dollárt is meghaladó bevételt elérni a natív TUK tokenek forgalmazásával.
2024. 02. 22. 09:33
Megosztás:

Emelkedéssel indulhat a kereskedés a Budapesti Értéktőzsdén

A javuló nemzetközi befektetői hangulatnak köszönhetően pozitív tartományban indulhat a kereskedés csütörtökön a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint.
2024. 02. 22. 09:30
Megosztás:

Erősödés a vezető ázsiai piacokon, a Nikkei rekordszinten zárt

Erősödtek a vezető ázsiai tőzsdék csütörtökön, amikor a térség irányadó tőzsdéje, a tokiói börze Nikkei225 indexe 2,13 százalékos emelkedéssel rekordszinten, 39 ezer 116 ponton zárt.
2024. 02. 22. 09:00
Megosztás:

Vegyes forintmozgás reggel

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök reggel a szerda kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
2024. 02. 22. 08:30
Megosztás:

Üzbegisztánnal tárgyaltunk

Laziz Kudratov üzbég befektetési, ipari és kereskedelmi miniszterrel, a magyar-üzbég gazdasági vegyes vizottság társelnökével tárgyalt telefonon a külgazdasági és külügyminiszter.
2024. 02. 22. 08:00
Megosztás:

Új logisztikai központok épülnek nálunk

A kormány támogatja a logisztikai szektor beruházásait, ezért 2023-ban megteremtette a logisztikai parkok jogszabályi hátterét - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden az MTI-vel.
2024. 02. 22. 07:30
Megosztás:

A 4iG önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben.
2024. 02. 22. 07:00
Megosztás:

A húszi konfliktus miatt áremelkedésre lehet számítani a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.
2024. 02. 22. 06:30
Megosztás:

Megvásárolta a gönyűi erőművet a Veolia Csoport

Adásvételi szerződést írt alá a Veolia Invest Hungary és az Uniper Csoport az Uniper Hungary Energetikai Kft. 100%-os üzletrészének megvásárlásáról. A Magyarország legmodernebb és az egyik legnagyobb kombinált ciklusú gázturbinás energiatermelő egységeként számontartott gönyűi erőművet tulajdonló és üzemeltető vállalat megvásárlása jól illeszkedik a Veolia Csoport hosszú távú stratégiájába, amelynek fókuszában a magyarországi villamosenergia-ellátás hatékonyságának növelése és a megújuló erőforrások növekvő arányú felhasználása áll.
2024. 02. 22. 05:30
Megosztás:

Kiderült, milyen károktól féltjük leginkább az otthonunkat

Az Allianz lakásbiztosítási szokásokat vizsgáló kutatásában megkérdezettek több mint 85 százalékának van lakásbiztosítása. A MABISZ adatai ennél valamivel alacsonyabbak, a szövetség statisztikái alapján a hazai ingatlanbiztosítási piac telítettsége 73-74 százalék körül mozog évi 350-550 ezer új szerződéskötés mellett.[2] Az Allianz felmérése alapján a döntő többség (85,7%) elsősorban amiatt köt lakásbiztosítást, hogy az ingatlanát és a benne lévő értékeket biztonságban tudja. A kitöltők csaknem 46 százaléka bérbe adja a lakását, ezért számukra kiemelt cél, hogy így visszatéríttethessék a bérlő által okozott esetleges károkat. A válaszadók közel 40 százalékának pedig nagyon fontos a lakásbiztosítás megkötésénél, hogy baj esetén az anyagi károk megtérítése mellett asszisztencia szolgáltatásokkal segítse a biztosító a probléma megfelelő orvoslásában.
2024. 02. 22. 05:00
Megosztás:

Mi az a CodeBerry?

A CodeBerry egy népszerű online programozási iskola, amely a kezdő és középhaladó szintű felhasználók számára kínál programozási tanfolyamokat. Az iskola célja, hogy interaktív és gyakorlati módon oktassa a hallgatókat a programozás alapjaiban.
2024. 02. 22. 04:59
Megosztás:

Még ébredezik a régió ingatlanpiaca, de a bankok már hiteleznének

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el. A nagy felülteljesítő a régióban Csehország, de Magyarország is a méreteinél nagyobb befektetőnek számít.
2024. 02. 22. 04:30
Megosztás:

Még mindig félünk és halogatunk – fontosnak tartjuk, mégsem járunk szűrővizsgálatokra

A bajt könnyebb megelőzni, mint kezelni – mégis csak minden ötödik magyar jár rendszeresen egészségügyi szűrővizsgálatokra. Az elmúlt két évben legtöbben vér- és laborvizsgálaton, tüdőszűrésen és fogászati ellenőrzésen vettek részt. A nők általában jóval gyakoribb látogatói a szűrővizsgálatoknak, mint a férfiak. A felvilágosítás fontosságát bizonyítja, hogy például nőgyógyászati rákszűrésen a magyar nők kétharmada vett részt az elmúlt két évben – derült ki az NN Biztosító kutatásából. Az adatok egy új egészségtudatossági szakadékra is rámutatnak a magyar társadalomban.
2024. 02. 22. 04:00
Megosztás: