Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Az OTP Bank felmérése szerint látványosan növekszik a fiatalok pénzügyi tudatossága

A magyar lakosság pénzügyi tudatossága tovább erősödik, és ez leglátványosabban a fiatal korosztály körében figyelhető meg - állapította meg az OTP a pénzintézet öngondoskodási index kutatása alapján, amelyről csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t.
2025. 11. 20. 15:30
Megosztás:

A Samsung és az Allianz együtt figyel a felhasználók egészségére

Együtt is elérhetővé válik az élvonalbeli technológia és a magas minőségű egészségbiztosítási szolgáltatás a Samsung és az Allianz együttműködésével. A 2025. november 3. és december 31. között zajló promócióban a legújabb Samsung Galaxy S25 szériás, valamint a Galaxy Z Fold7 és Z Flip7 készülékek vásárlói, számukra díjmentes Allianz Okoslelet egészségbiztosítási csomagot igényelhetnek,[i] ezzel aktívan hozzájárulhatnak a jóllétük hosszú távú fenntartásához.
2025. 11. 20. 15:00
Megosztás:

Stratégiák és előrejelzések a magyar forex piacon 2026-ban

Magyarország 2026-ban egy új gazdasági szakasz küszöbén áll, ahol a fejlett szolgáltatások és a digitális gazdaság egyre nagyobb súlyt kapnak, miközben az átlagos GDP-növekedés 3,0-3,5% között várható.
2025. 11. 20. 14:30
Megosztás:

6 kriptovaluta, amit érdemes figyelned 2025 novemberében – fókuszban a stabil ökoszisztéma-növekedés

A kriptopiac 2025 novemberében továbbra is a volatilitás árnyékában működik – a Bitcoin nem tud tartósan hat számjegy fölé kapaszkodni, miközben a legtöbb altcoin jóval korábbi csúcsai alatt kereskedik. Ebben a bizonytalan környezetben a befektetők egyre inkább olyan projekteket keresnek, amelyek mögött valós használat, átgondolt tokenmodell és aktív fejlesztői közösség áll.
2025. 11. 20. 14:00
Megosztás:

Ezek Magyarország legjobban pörgő piacai – Mutatjuk, hol adták el a legtöbb lakást

A fővárost és a vármegyeszékhelyeket tekintve 2024-ben két budapesti kerületben cserélt gazdát a legtöbb lakás, a dobogó harmadik helyére pedig Debrecen került – derül ki a KSH adataiból. Újépítésű társasházi lakást szinte csak a fővárosban vásároltak, vidéken alig emelkedett 100 fölé az eladások száma egy-egy nagyvárosban, a használt lakótelepi lakások piaca viszont Pécsett és Miskolcon is pörgött tavaly.
2025. 11. 20. 13:30
Megosztás:

Egymilliárd forint állami támogatásból fejleszti a Szegedi Tudományegyetem az egészségügyi szűrővizsgálatok eszközhátterét

Szentesen egymilliárd forint kormányzati támogatás segítségével fejleszti tovább a Szegedi Tudományegyetem a város és a Szentesi Járás lakosságának egészségmegőrzését szolgáló prevenció eszközparkját és a betegek legmagasabb szintű ellátását, kényelmét és jóérzését szolgáló infrastruktúrát.
2025. 11. 20. 13:00
Megosztás:

Töretlen érdeklődés: Újabb 100 milliárd forintnyi forrás érkezik a Demján Sándor Program EXIM-es termékeire

Az EXIM Magyarország a vállalkozások rendkívül élénk keresletére reagálva további 100 milliárd forinttal összesen 700 milliárd forintra növeli a Demján Sándor Programban korábban meghirdetett termékeinek teljes keretösszegét november 20-tól. Így továbbra is él a jelentkezési lehetőség a Program részeként indított számos kedvezményes EXIM-konstrukcióra a magyar cégek számára, amelyekkel befektetési, beruházási, zöld beruházási és lízing céljaikat valósíthatják meg.
2025. 11. 20. 12:00
Megosztás:

Felmérés: A Tokaji a magyarok legkedveltebb borvidéke

A hazai borvidékek közül a Tokaji a legnépszerűbb a magyarok körében –– derül ki a Csodásmagyarország.hu online felméréséből. A dobogó második fokára az Egri borvidék került, míg harmadik helyen a Villányi zárt. A rangsor negyedik helyén a Balaton-felvidéki és a Badacsonyi borvidék osztozik, az ötödik pedig a Szekszárdi lett.
2025. 11. 20. 11:00
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők csütörtökön?

A CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának hongkongi részvényei csütörtökön több mint 8%-ot estek, miután mintegy 77,5 millió részvényre lejárt a hat hónapos eladási tilalom a vállalat májusi IPO-ját követően.
2025. 11. 20. 10:30
Megosztás:

Ne edd meg! Vidd vissza a boltba a Milka Caramel táblás csokit, mert gond van vele

A Mondelez Hungária Kft. az általuk forgalmazott Milka Caramel 100g táblás csokoládé termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte a termékben előforduló idegen anyag (műanyag darabok) lehetséges előfordulása miatt.
2025. 11. 20. 10:05
Megosztás:

Emelkedtek az amerikai hozamok

Bár a magas szolgáltatásinfláció mögött álló gyors bérnövekedés az euróövezetben alig lassult a harmadik negyedévben – mindössze egy tized százalékponttal, 3,5%-ra csökkent –, az euróövezetben alig változtak a kötvényhozamok.
2025. 11. 20. 10:00
Megosztás:

Emelkedéssel zártak a Wall Street vezető indexei

Emelkedéssel zártak szerdán a főbb amerikai indexek, miután a technológiai szektor körüli eladási hullám négy napig tartotta nyomás alatt az tőzsdéket.
2025. 11. 20. 09:30
Megosztás:

Csökkenéssel zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Az európai részvénypiacokon szerdán napközben a stabilizáció első jelei látszottak, de zárás előtt ismét elromlott a hangulat és a vezető indexek végül a negatív tartományban zártak.
2025. 11. 20. 09:00
Megosztás:

Az XRP új korszaka: Bitwise ETF-je új szintre emeli a Ripple-t

A kriptopiac újabb mérföldkőhöz érkezett: a Bitwise Asset Management bejelentette legújabb spot ETF-jét, amely az XRP-re épül, és immár a New York-i Értéktőzsdén (NYSE) is elérhető. A lépés nemcsak a Ripple hálózatának jelentőségét hangsúlyozza, hanem az alternatív kriptoeszközök (altcoinok) előtt is új lehetőségeket nyit meg az intézményi befektetők számára.
2025. 11. 20. 08:30
Megosztás:

Kissé gyengült a forint csütörtök reggelre

Gyengült kissé a forint csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 20. 08:00
Megosztás:

Nívós nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank

Rangos nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank, miután az International Banker Awards 2025 keretében az év legjobb kelet-európai fejlesztési bankjává választották. Az elismerés tükrözi az MFB elmúlt időszakban tanúsított, hiánypótló gazdaságfejlesztési tevékenységét.
2025. 11. 20. 07:00
Megosztás:

Csehország támogatja Albánia felvételét az EU-ba

Csehország támogatja Albánia törekvését, hogy 2030-ig tagja lehessen az Európai Uniónak - jelentette ki Petr Pavel cseh köztársasági elnök szerdán Prágában, miután a Hradzsinban tárgyalásokat folytatott albán kollégájával, Bajram Begajjal, aki hivatalos látogatásra érkezett Prágába.
2025. 11. 20. 06:30
Megosztás:

Folytatódnak a kórházfejlesztések

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít kórházfejlesztése, az erről szóló határozat hamarosan a Magyar Közlönyben is megjelenik - közölte a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 11. 20. 06:00
Megosztás:

Tudományalapú egészséggondozás tetőtől talpig: 50 millió forintos OUVC-befektetést kapott a Mycellen

A Mycellen Supplements, a biotechnológiai alapú egészség- és szépségápolás egyik legígéretesebb hazai szereplője 50 millió forintos befektetést kapott az Obuda Uni Venture Capitaltól (OUVC). A tőkeemelés célja, hogy a vállalat tovább erősítse piaci jelenlétét, bővítse termékportfólióját, és még hangsúlyosabb kommunikációval tegye ismertté a tudományosan megalapozott, megelőzésre épülő szépség- és egészségápolást.
2025. 11. 20. 05:30
Megosztás:

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások támogatása érdekében! Ezért egy 11 pontból álló 80-90 milliárd forintos adócsökkentési programot hajt végre, megduplázta a Demján Sándor Tőkeprogram keretében egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét, valamint bevezette a fix 3%-os kkv hitelt.
2025. 11. 20. 05:00
Megosztás: