Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Emelkedéssel zártak a Wall Street vezető indexei

Emelkedéssel zártak szerdán a főbb amerikai indexek, miután a technológiai szektor körüli eladási hullám négy napig tartotta nyomás alatt az tőzsdéket.
2025. 11. 20. 09:30
Megosztás:

Csökkenéssel zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Az európai részvénypiacokon szerdán napközben a stabilizáció első jelei látszottak, de zárás előtt ismét elromlott a hangulat és a vezető indexek végül a negatív tartományban zártak.
2025. 11. 20. 09:00
Megosztás:

Az XRP új korszaka: Bitwise ETF-je új szintre emeli a Ripple-t

A kriptopiac újabb mérföldkőhöz érkezett: a Bitwise Asset Management bejelentette legújabb spot ETF-jét, amely az XRP-re épül, és immár a New York-i Értéktőzsdén (NYSE) is elérhető. A lépés nemcsak a Ripple hálózatának jelentőségét hangsúlyozza, hanem az alternatív kriptoeszközök (altcoinok) előtt is új lehetőségeket nyit meg az intézményi befektetők számára.
2025. 11. 20. 08:30
Megosztás:

Kissé gyengült a forint csütörtök reggelre

Gyengült kissé a forint csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 20. 08:00
Megosztás:

Nívós nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank

Rangos nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank, miután az International Banker Awards 2025 keretében az év legjobb kelet-európai fejlesztési bankjává választották. Az elismerés tükrözi az MFB elmúlt időszakban tanúsított, hiánypótló gazdaságfejlesztési tevékenységét.
2025. 11. 20. 07:00
Megosztás:

Csehország támogatja Albánia felvételét az EU-ba

Csehország támogatja Albánia törekvését, hogy 2030-ig tagja lehessen az Európai Uniónak - jelentette ki Petr Pavel cseh köztársasági elnök szerdán Prágában, miután a Hradzsinban tárgyalásokat folytatott albán kollégájával, Bajram Begajjal, aki hivatalos látogatásra érkezett Prágába.
2025. 11. 20. 06:30
Megosztás:

Folytatódnak a kórházfejlesztések

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít kórházfejlesztése, az erről szóló határozat hamarosan a Magyar Közlönyben is megjelenik - közölte a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 11. 20. 06:00
Megosztás:

Tudományalapú egészséggondozás tetőtől talpig: 50 millió forintos OUVC-befektetést kapott a Mycellen

A Mycellen Supplements, a biotechnológiai alapú egészség- és szépségápolás egyik legígéretesebb hazai szereplője 50 millió forintos befektetést kapott az Obuda Uni Venture Capitaltól (OUVC). A tőkeemelés célja, hogy a vállalat tovább erősítse piaci jelenlétét, bővítse termékportfólióját, és még hangsúlyosabb kommunikációval tegye ismertté a tudományosan megalapozott, megelőzésre épülő szépség- és egészségápolást.
2025. 11. 20. 05:30
Megosztás:

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások támogatása érdekében! Ezért egy 11 pontból álló 80-90 milliárd forintos adócsökkentési programot hajt végre, megduplázta a Demján Sándor Tőkeprogram keretében egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét, valamint bevezette a fix 3%-os kkv hitelt.
2025. 11. 20. 05:00
Megosztás:

A biztonság a legfontosabb megtakarítási szempont egy felmérés szerint

Magyarországon a biztonság, a kiszámíthatóság a legfontosabb szempont a megtakarítási lehetőségek kiválasztásakor - közölte a Groupama szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 20. 04:30
Megosztás:

Az első lakásvásárlók uralják a piacot

Már egyértelműen érzékelhetőek a lakásépítési fordulat első jelei: részben az Otthon Start, részben a korábban bejelentett Lakhatási Tőkeprogram kínálatnövelő hatásának köszönhetően, az első három negyedévben 37 százalékkal nőtt a kiadott építési engedélyek száma. A lakásárak az idei első félév végéig országos átlagban 17,9 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi szinthez képest. Az MBH Elemzési Centrum várakozásai szerint 2025-ben a tavalyi számokhoz képest 10-20 ezerrel több tranzakció mehet végbe.
2025. 11. 20. 04:00
Megosztás:

Az Európai Bizottság online fogyasztóvédelmi stratégiát mutatott be

Az Európai Bizottság jelentősen bővíteni szeretné az online fogyasztóvédelmet az EU-ban, többek között szigorúbb szabályokat kíván javasolni az internetes manipuláció ellen, valamint a termékbiztonsági előírások jobb betartatását szorgalmazza - közölte a brüsszeli testület szerdán.
2025. 11. 20. 03:30
Megosztás:

Az Otthon Starttal leginkább ezeket a lakásokat viszik

A Duna House októberi adatai szerint az Otthon Start Program (OSP) látványosan átalakította a keresletet: Budapesten a kisebb lakások kerültek előtérbe, vidéken pedig a nagyobb családi otthonok iránt nőtt az érdeklődés.
2025. 11. 20. 03:00
Megosztás:

Új adót vetnek ki ezekre az autókra - senki sem számított erre a fordulatra

2028-tól új úthasználati adót vezethetnek be az elektromos autókra, hogy kiegyenlítsék a hagyományos és a villanyhajtású járművek közötti adóterheket. A tervezet szerint a villanyautók tulajdonosai mérföldenként 3 pennyt fizetnének, ami egy átlagos autósnak évente körülbelül 250 font, azaz nagyjából 110 ezer forint többletköltséget jelentene.
2025. 11. 20. 02:00
Megosztás:

Indul a roham a LIDL üzleteiben – Itt a nagy bejelentés, soha nem volt még ilyen!

November 20-tól, csütörtöktől újra kapható lesz a Lidl üzleteiben egy közkedvelt háztartási készülék: érkezik a Singer 323L varrógép, méghozzá jelentősen kedvezőbb áron. Akinek már régóta tervben volt egy megbízható, sok funkcióval rendelkező varrógép beszerzése, most különösen jól járhat, hiszen az eredeti 49 999 forintos ár helyett 39 999 forintért viheti haza – tehát tízezer forinttal olcsóbban. De miért is hasznos egy ilyen eszköz egy háztartásban?
2025. 11. 20. 01:00
Megosztás:

A kriptotőzsde Kraken tőzsdére lépne: 20 milliárd dolláros értékelés után IPO-ra készül az amerikai piacon

Kriptoóriás a rajtvonalnál – új korszak kezdődhet az amerikai tőzsdéken. A Kraken, a világ egyik legismertebb kriptovaluta tőzsdéje, bejelentette, hogy titkosított formában benyújtotta tőzsdei bevezetési kérelmét (IPO) az Egyesült Államokban.
2025. 11. 20. 00:30
Megosztás:

A Solana (SOL) három jelentős bikás jelzést ad – Újra célkeresztben a 250 dolláros árfolyam, 80%-os rali jöhet?

A Solana árfolyama stabilizálódott, miután 25%-os meredek visszaesést szenvedett el a legutóbbi, 173 dolláros csúcsáról, és a hét elején visszapattant a kulcsfontosságú, 130 dolláros támaszszintről. Számos piaci indikátor arra utal, hogy a SOL egy szélesebb körű helyreállási trend korai szakaszába léphetett.
2025. 11. 19. 23:30
Megosztás:

Elemzők válaszolnak: „Mit vásárolnak a kriptobálnák a medvepiac idején?” – A Digitap ($TAP) előértékesítése, amely átlépte a 2 millió dollárt

<a href="https://coinstats.app/news/49b91c06f8a788dfde137c9c22d1376fb411420cb23f728f3cc2795398b2cc12_Stunning-244-Million-USDT-Whale-Transfer-Shakes-Crypto-Markets-What-This-Means-for-Investors/" target="_blank">A Whale Alert nemrégiben egy 244 millió USDT értékű tranzakciót észlelt az OKX irányába.</a> Ez akkora összegű átutalás, hogy azonnal elindította a találgatásokat: vajon mire készülnek a nagy pénztárcák tulajdonosai? Elemzők most megpróbálnak választ adni arra a kérdésre, amely az X-en és a Telegramon is egyre gyakrabban hangzik el: mit vásárolnak a bálnák a medvepiac idején?
2025. 11. 19. 23:00
Megosztás:

Ethereum árfolyam-előrejelzés: 4000 dollár decemberig; A 2 legjobb kriptoeszköz, amely akár az ETH emelkedésének ötszörösét hozhatja

Az Ethereum (ETH) árfolyama decemberre elérheti a 4000 dolláros szintet, mivel a piac erőteljes emelkedést vár, amit technikai mintázatok és az intézményi érdeklődés növekedése egyaránt hajt.
2025. 11. 19. 22:00
Megosztás:

Mélypontra fordul a Bitcoin: Itt a 2023-as bikapiac legsúlyosabb medvefázisa?

Csökkenő kereslet, technikai töréspontok: viharfelhők gyűlnek a Bitcoin fölött. A 2023 januárjában induló bikapiac kezdete óta a Bitcoin most éli át a leginkább medvés szakaszát – legalábbis a CryptoQuant legfrissebb elemzése szerint.
2025. 11. 19. 21:30
Megosztás: