Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

A múlt hét folyamán tovább növekedtek az amerikai kamatvágási várakozások

Viszonylag nyugodt kerekedés jellemezte a múlt héten a fejlett gazdaságok kötvénypiacait, ahol továbbra is az amerikai alapkamat várható pályája, különösen a decemberi ülés volt a befektetői figyelem középpontjában.
2025. 12. 01. 09:30
Megosztás:

Emelkedtek pénteken, de így is negatív hónapot könyveltek el a vezető amerikai indexek

A Wall Street a – hálaadás miatti – csütörtöki szünnapot követően rövidített, de kirobbanó pénteki kereskedési nappal tért vissza: a Nasdaq Composite 0,7%-os emelkedéssel zsinórban ötödik napja zárt pluszban, míg az S&P 500 0,5%-kal emelkedett, a Dow Jones pedig 0,61%-kal nőtt.
2025. 12. 01. 09:00
Megosztás:

Erősen pozitív hetet követően kis pluszban zárta a hónapot a Stoxx 600

A két héttel ezelőtt látott – részben a technológiai szektor túlértékeltsége miatti, részben a kedvezőtlen amerikai béketerv miatti – pesszimizmus a múlt hét folyamán némiképp enyhült, mivel erősödtek a Fed-kamatvágást övező a piaci várakozások.
2025. 12. 01. 08:30
Megosztás:

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Alig változott, vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szembe a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 01. 08:00
Megosztás:

Mit ígér a történelem a Bitcoin számára decemberben?

A Bitcoin árfolyama 2025-ben eddig hullámvasúton haladt: miközben október elején új történelmi csúcsot ért el, az év egészét tekintve mégis kb. 5%-os mínuszban jár. A gyenge november után sok befektetőben felmerül a kérdés: vajon mit hoz a december? A történelem ugyanis – bármilyen meglepő – nem feltétlenül támogatja az év végi optimizmust.
2025. 12. 01. 06:00
Megosztás:

Floridában tárgyaltak az Egyesült Államok és Ukrajna kormányának tagjai

Floridában tárgyaltak a háború lezárásának módjairól és az amerikai békejavaslatról az Egyesült Államok és Ukrajna kormányának tagjai vasárnap.
2025. 12. 01. 05:00
Megosztás:

ZKP token aukció: Hogyan működik, mitől különleges, és hogyan vehetsz részt benne?

A Zero Knowledge Proof (ZKP) token nem egy hagyományos értelemben vett kripto előértékesítés. A projekt egy napi frissítésű, arányos elosztású, on-chain transzparens aukciós rendszert vezetett be, amelyben bárki részt vehet, aki rendelkezik kriptovalutával és pénztárcával. Itt nincs „privát kör” vagy korai befektetői előny — mindenki ugyanazon feltételekkel csatlakozik, és a részesedés kizárólag a hozzájárulás mértékétől függ.
2025. 12. 01. 04:00
Megosztás:

Ezrek tüntettek több horvát városban

Ezrek vonultak utcára vasárnap Horvátország több nagyvárosában - Zágrábban, Fiuméban (Rijeka), Zárában (Zadar) és Pulában -, ahol az Egyesülve a fasizmus ellen nevű kezdeményezés szervezett demonstrációt a félelemkeltés és a társadalmi megosztottság elleni tiltakozásul. A megmozdulások során a rendőrségnek több helyszínen is be kellett avatkoznia.
2025. 12. 01. 03:00
Megosztás:

ZKP presale aukciója berobbant: decentralizált számítás, napi passzív bevétel és globális érdeklődés

A kriptopiacon egyre több figyelem irányul a Zero Knowledge Proof (ZKP) projektjére, amely nemcsak egy új coinnal, hanem valódi infrastruktúrával, élő aukcióval és fizikai eszközökkel tör előre. A ZKP előértékesítési aukciója naponta frissül, miközben a Proof Pod eszközök már világszerte úton vannak a vásárlókhoz – és minden egyes eszköz azonnali bevételtermelésre képes, amint bekapcsolják. De mi történik a piacon más frontokon? Miközben a Binance Coin (BNB) stabilan tartja magát, a Hyperliquid egy több százmillió dolláros token-unlock előtt áll, ami beláthatatlan ármozgásokat is okozhat. Nézzük meg részletesen, mi mozgatja most a kriptovilágot.
2025. 12. 01. 02:00
Megosztás:

A fiatalok kriptóba menekülnek: az elérhetetlen lakhatás hajtja a kockázatos befektetések felé a Z generációt

Ahogy az ingatlanárak egyre jobban elszakadnak a fizetőképes kereslettől, a fiatal amerikaiak – és velük együtt a britek is – újfajta pénzügyi stratégiák után néznek. A kriptovaluták és NFT-k nem csupán trendek számukra, hanem egyfajta „utolsó esély” arra, hogy vagyont építsenek egy olyan gazdaságban, ahol a saját otthonhoz jutás reménye már-már elérhetetlen álom. Egy friss tanulmány és a Financial Times elemzése most rávilágít arra, hogy a kriptobefektetések mögött sokkal több van, mint puszta YOLO-hangulat – ezek a döntések valójában egy racionális, ám kétségbeesett válaszreakciók a gazdasági valóságra.
2025. 12. 01. 01:00
Megosztás:

Óvatos optimizmus a kriptopiacon: fokozatos visszapattanást mutat a hangulat

A múlt heti erőteljes eladási hullám után a kriptopiac lassan, de biztosan kezd magához térni. Bár a hangulat továbbra is óvatos, a Bitcoin és az altcoinok árfolyama fokozatos emelkedésnek indult, és a derivatív piac is mutatja a stabilizáció jeleit. A Bybit tőzsde és a Block Scholes elemzőplatform közös jelentésben foglalta össze a legfrissebb trendeket, melyek alapján úgy tűnik: a piac a legrosszabbtól egyelőre nem tart.
2025. 11. 30. 23:59
Megosztás:

96 órányi egyedi bónusz és jutalom, több mint 1 millió dolláros nyereményalappal a reflektorfénybe helyezi a $TAP-et – XRP és SOL trendforduló

A befektetők nem csak hátradőlnek – aktívan részt vesznek abban, ami a kriptoszektor eddigi legnagyobb Black Friday eseményének ígérkezik.
2025. 11. 30. 23:00
Megosztás:

Kína újra lecsap a kriptóra: a stabilcoinokat pénzügyi fenyegetésnek tekintik

Kína ismételten megerősítette a digitális eszközökkel szembeni szigorú álláspontját, és most különösen a stabilcoinok ellen szólalt fel. A Kínai Népi Bank (PBoC) egy több hatóságot felölelő találkozó után kemény hangvételű nyilatkozatban hívta fel a figyelmet az újraéledő kriptospekuláció veszélyeire, miközben a digitális jüan programot egyre erőteljesebben támogatja. A cikkből kiderül, miért száműzi Peking továbbra is a magánkézben lévő digitális valutákat, miközben saját, állami megoldását népszerűsíti.
2025. 11. 30. 21:00
Megosztás:

A legjobb választás az utolsó Black Friday hozamokra: Digitap ($TAP) lekörözi az ETH-t (3 000 USD) és a BTC-t (92 000 USD)

Miközben a kriptopiac küzd, hogy kilábaljon a jelenlegi medvetrendből, az okos befektetők egyre inkább hátat fordítanak a vezető érméknek, mint az Ethereum (ETH) és a Bitcoin (BTC). Az év végi nagy hozam reményében felerősödött az alternatív altcoinok iránti kereslet, és a befektetők figyelme a Digitap ($TAP) felé fordult – ez egy új kripto előértékesítés, amely jelentős növekedési potenciállal rendelkezik.
2025. 11. 30. 20:00
Megosztás:

BME: pályára állt a Hunity kisműhold

Pályára állt a Hunity kisműhold, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hatodik diákműholdja számos tudományos műszert és kísérletet vitt a világűrbe - tájékoztatta az egyetem vasárnap az MTI-t.
2025. 11. 30. 19:00
Megosztás:

Rekordjövedelmek és javuló biztonságérzet a középkorúaknál a K&H felmérése szerint

Rekordszintre, 625 ezer forintra emelkedett a 30–59 évesek átlagos nettó háztartási jövedelme a harmadik negyedévben, ez az összeg a K&H biztos jövő felmérésének eddigi legmagasabb értéke, a becsült mediánérték pedig 518 ezer forint volt. A megkérdezettek 26 százaléka alacsony, 35 százaléka közepes, 39 százaléka pedig magas jövedelmi kategóriába tartozik, miközben a 2015-ös indulás óta többször is felfelé kellett igazítani a jövedelmi sávok határait az emelkedő jövedelmek és az infláció miatt. A K&H biztos jövő felmérésén alapuló kutatás, amely a 30–59 évesek jövedelmi helyzetét és anyagi biztonságérzetét is vizsgálta, azt mutatja, hogy az átlagjövedelem tartósan magas szinten áll, és ezzel párhuzamosan a magukat kifejezetten anyagi biztonságban érzők aránya 30 százalékra nőtt.
2025. 11. 30. 18:00
Megosztás:

Már az idén 500 milliárd forintnyi új lakáshitel-szerződést hozhat az Otthon Start

Az eddig nyilvánosságra hozott adatok alapján már az idén elérheti az 500 milliárd forintot az Otthon Start hitel új szerződéseinek összege a BiztosDöntés.hu számításai szerint. Ezzel az idei új lakáshitel-kihelyezések összege messze meghaladja majd a 2024-es rekordot is, miközben a támogatott hitelek részesedése is megugrik a piacon.
2025. 11. 30. 17:00
Megosztás:

Nyit a 21. MikulásGyár

Joulupukki nyitja meg a 21. MikulásGyárat.
2025. 11. 30. 16:00
Megosztás:

Teltházra készülnek a reptéri szállodák

Jelentős keresletre számítanak a reptérközeli szállodák az ünnepi időszakban – közölte Palotai Csaba, a TRIBE & ibis Styles Budapest Airport igazgatója.
2025. 11. 30. 15:00
Megosztás:

Kazahsztán akár 300 millió dollárt is fektethet kriptoeszközökbe

A kazah jegybank egyre aktívabban pozicionálja magát a globális digitális eszközpiacban. Bár a kriptopiac novemberben komoly korrekciót élt át, a központi bank mégis azt tervezi, hogy akár 300 millió dollárnyi kriptoeszközt is bevon a tartalékaiba. A döntéshozók azonban óvatosságra intenek: az időzítés a bizonytalan piaci környezetben kulcskérdés.
2025. 11. 30. 14:00
Megosztás: