Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Stratégai együttműködési megállapodást írt alá a BÉT, az MKIK és a BKIK

A kis- és középvállalkozói (kkv) szektor növekedésének erősítésére, tőzsdére lépésük segítésére stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsde (BÉT), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK), valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) csütörtökön.
2024. 12. 12. 19:00
Megosztás:

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

Az Európai Központi Bank (EKB) csütörtöki monetáris politikai ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően idén negyedszer is 25 bázisponttal csökkentette az irányadó kamatlábakat.
2024. 12. 12. 18:30
Megosztás:

Befogadta az amerikai gyógyszerfelügyelet a Richter készítményeinek engedélykérelmét

Az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) befogadta a Richter és a Hikma kérelmét denoszumab bioszimiláris készítmények engedélyeztetésére - tette közzé a Richter Gedeon Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2024. 12. 12. 18:00
Megosztás:

Az enyhe időben erősödhetnek a kalászosok

A jövő hét elején a feltámadó szél enyhe levegőt szállít a Kárpát-medencébe, ami segíti a többfelé későn kelt őszi kalászosok megerősödését - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2024. 12. 12. 17:30
Megosztás:

Fontos levelet kap több mint egymillió ember az év végéig: megjelentek a részletek

Megjelent a rendelet arról a levélről, amelyben az önkéntes nyugdíjpénztáraknak tájékoztatniuk kell a tagjaikat a megtakarításuk lakáscélú felhasználásának részleteiről. Az is kiderül belőle, mit finanszíroznak meg előre, és mit csak utólag a pénztárak. A felújítások és az építkezések költségeit például csak utólag fizetik ki, de aki lakásvásárlást tervez vagy előtörlesztené a hitelét, előre is kaphat pénzt a nyugdíjpénztártól - derül ki a Bank360.hu összefoglalójából.
2024. 12. 12. 17:00
Megosztás:

Négyezernél több elektromos személyautót vásárolnának a cégek állami támogatással

Meghaladta a négyezret a vállalati zöldautó programban igényelt személygépkocsik száma. Mostanáig több mint 4400 gazdasági társaság nyújtott be támogatási kérelmet összesen több mint 5200 tisztán elektromos járműre. A kormányzati hozzájárulással beszerezni kívánt gépkocsik háromnegyede személyautó - jelentette hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2024. 12. 12. 16:30
Megosztás:

Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.
2024. 12. 12. 16:00
Megosztás:

A szerencsejáték nem gyerekjáték!

Szerencsejáték-használat szempontjából a kiskorúak is veszélyeztett célcsoportnak számítanak, mert náluk is kialakulhat használati zavar, függőség. A Szerencsejáték Zrt. felelősséget érez abban, hogy a felnövekvő generációt megóvja a függőség kialakulásától, ezért a rendszeres kommunikáció és a preventív programok mellett idén decemberben figyelemfelhívó kampányt is indít egy nemzetközi iparági kezdeményezéshez csatlakozva: szakmai fórumokon, közösségi oldalakon és a lottózókban is felhívja a figyelmet a 18 év alattiak védelmére.
2024. 12. 12. 15:30
Megosztás:

Nincs megállás! Szárnyalnak a technológiai részvények

Annak ellenére, hogy a Nasdaq eléggé magas értékeltségűnek tűnik, tegnap megint új csúcsra tudott emelkedni. Sőt, a mágikus 20.000 pontos határt is nem csak „átvitte”, hanem fölötte is tudott zárni.
2024. 12. 12. 15:00
Megosztás:

Az FDA befogadta a Richter készítményének engedélyeztetési kérelmét

A Richter és a Hikma Pharmaceuticals bejelentette, hogy az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) befogadta az RGB-14-re, a Prolia® és Xgeva® referenciatermékek, a denoszumab bioszimiláris jelöltjeire vonatkozó biológiai engedély iránti kérelmét.
2024. 12. 12. 14:30
Megosztás:

Cardano (ADA) árfolyam-előrejelzés: Reális lehet az 1,5 dollár? A kereskedők figyelme a vírusos altcoin, az 1Fuel felé fordul a bikapiac legnagyobb nyereségeiért

Bár úgy tűnik, hogy az altcoin szezon közeledik, a Cardano (ADA) legutóbbi ármozgásai kétségeket vetettek fel a korábban jósolt 1,5 dolláros árfolyamcél elérésével kapcsolatban. Ennek eredményeként sok befektető elveszíti a bizalmát Cardano emelkedő kilátásaiban, és inkább egy virális altcoinra, a 1Fuel-re fordítja figyelmét.
2024. 12. 12. 14:00
Megosztás:

Bővült és frissült a Semmelweis HELP alkalmazás

Új funkciókkal bővült és frissült a Semmelweis Egyetem (SE) ingyenes tünetellenőrző alkalmazása, a Semmelweis HELP - tájékoztatta az intézmény csütörtökön az MTI-t.
2024. 12. 12. 13:30
Megosztás:

A mesterséges intelligencia új korszakot hoz az adózásban

A magyar kormány a világ egyik legversenyképesebb adórendszerét hozta létre az elmúlt évtizedben, amely a következő évek gazdasági növekedéséhez is alapot ad; a mesterséges intelligencia pedig új korszakot hoz az adózásban - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter az uniós tagállamok adóigazgatási vezetőinek fórumán (Tax Administration European Union Summit) csütörtökön Budapesten.
2024. 12. 12. 13:00
Megosztás:

Hogyan lehet egy 1000 dolláros befektetésből millió dolláros lehetőség az FXGuys segítségével?

A kriptovaluta-befektetés nem csupán arról szól, hogy tokeneket vásároljunk és várjunk az árfolyam emelkedésére—hanem arról, hogy olyan projekteket találjunk, amelyek kézzelfogható, hosszú távú értéket kínálnak.
2024. 12. 12. 12:30
Megosztás:

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Történelmi eredményt ért el az ország: egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál - mondta a pénzügyminiszter szerdán, a közösségi oldalára feltöltött videóban.
2024. 12. 12. 12:00
Megosztás:

Szpisják Tibor: Egy magasztos célért szeretnék sok embert vezetni

A tudatosság és az önismeret tette sikeres vezetővé Szpisják Tibort, a Hewlett Packard Enterprise történetének legfiatalabb igazgatóját, aki mindössze 34 évesen ült az ügyvezetői székbe. Az ismert cégvezető Tóth Balázs, Magyarország vezető portréfotósának Adom az arcom podcast-jában beszélt arról, hogy miért nincsen példaképe, hogyan őrzi meg a mentális egyensúlyát és miért javasolja a pszichoterápiát a vezetőknek.
2024. 12. 12. 11:30
Megosztás:

Megjelent a rendelet: így módosul a Babaváró hitel

Az éjszaka megjelent a Magyar Közlönyben a Babaváró hitel módosításáról szóló rendelet. Számos esetben könnyebbé válik a Babaváró hitelt igénylők, azzal rendelkezők sorsa.
2024. 12. 12. 11:00
Megosztás:

Mire számíthatnak ma a befektetők?

A zöld tartományban állnak az irányadó ázsiai indexek ma reggel. A Nikkei225 1,3%-kal kúszott feljebb, és október közepe óta először került 40,000 pont fölé a chipgyártó vállalatok szárnyalásának köszönhetően.
2024. 12. 12. 10:30
Megosztás:

Az EUR/USD ismét 1,05 alatt, dollár erősödése ellenére a forint enyhén növelte értékét az euróval szemben

Az USA-ban az infláció novemberben a vártnak megfelelően alakult, havi összevetésben 0,3% lett, évesben 2,6-ról 2,7%-ra emelkedett, a maginfláció is 0,3% volt havi összevetésben, évesben pedig 3,3%-on stagnált már a negyedik hónapja.
2024. 12. 12. 10:00
Megosztás:

Újabb rekordszintek a Wall Streeten, átlépte a 20,000 pontos határt a Nasdaq Composite

Az előrejelzésekkel összhangban alakuló novemberi inflációs adatok tovább erősítettek a kamatcsökkentési várakozásokat az USA-ban a Fed jövő heti kamatcsökkentési ülése előtt. A Dow ugyan kismértékben gyengült, azonban az S&P500 0,8%, míg a Nasdaq Composite 1,9%-kal tört feljebb.
2024. 12. 12. 09:30
Megosztás: