Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Extra juttatás a Yettel munkavállalóinak

Magyarországon a Yettel 2025-től olyan munkavállalói juttatást vezet be, amelynek értelmében az éves szabadságon felül egy extra fizetett hónap szabadságot biztosít munkatársainak feltöltődésre minden aktívan ledolgozott ötödik év után - közölte a Yettel Magyarország pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 22. 12:00
Megosztás:

A nyugdíjpénzek egyelőre nem árasztják el az ingatlanpiacot - mi történik?

Kevés információ áll rendelkezésre ugyan, de azok alapján a kezdeti nagy érdeklődést nem követte jelentős első havi pénzkivét az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításokból ingatlancélú felhasználásra.
2025. 02. 22. 11:00
Megosztás:

London részleges szabad mozgást javasolna fiataloknak az EU-ban

London a letelepedéshez fűződő szabadságjog részleges helyreállítására készül javaslatot tenni az Európai Uniónak a fiatalok számára - írta kormányforrásokat idézve a The Times.
2025. 02. 22. 10:00
Megosztás:

500 dollár befektetés ebbe a 4 altcoinba vagyont hozhat 2025 harmadik negyedévére

Mi lenne, ha egy 500 dolláros befektetés vagyonra válna 2025 harmadik negyedévére? Ahogy a kriptopiac folyamatosan fejlődik, egyre nagyobb a verseny a következő top 10 altcoin megtalálásáért. Az egyik feltörekvő sztár az FXGuys ($FXG), egy DeFi-projekt, amely a Trade2Earn modelljével, staking jutalmaival és kereskedői finanszírozási programjával kelt feltűnést.
2025. 02. 22. 09:00
Megosztás:

Küszöbön a lakásbiztosítási kampány: idén márciusban is lecserélhetik a lakásbiztosítások több mint 10 százalékát

A második alkalommal sorra kerülő márciusi kampány során a lakásbiztosítási ügyfelek 59 százaléka tervezi összehasonlítani a lakásbiztosítási kínálatot – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő közel 2500 fő megkérdezésével lefolytatott online kutatásából. Az előző év pozitív tapasztalatai nyomán az idei kampányban várhatóan a tavalyinál is több, mintegy 350 ezer lakásbiztosítási szerződést cserélhetnek le az ügyfelek, ami a teljes állomány több mint 10 százalékát teszi ki. Emellett nagyságrendileg ugyanennyi szerződés átdolgozására kerülhet sor kedvezőbb biztosítási feltételek mellett.
2025. 02. 22. 08:00
Megosztás:

Stagnált az euróövezet gazdasági teljesítménye februárban

Februárban stagnált az euróövezet gazdasági teljesítménye a londoni S&P Global Market Intelligence gazdaságkutató intézet és a Hamburg Commercial Bank AG közös, nem végleges beszerzésimenedzser-indexe (BMI) szerint.
2025. 02. 22. 07:00
Megosztás:

Ismét TOP10-ben az Ötöslottó főnyereménye

Minden idők nyolcadik legnagyobb nyereménye várja ezen a héten az Ötöslottó játékosait, a tét 3,64 milliárd forint. Magyarország legismertebb számsorsjátékán 18. hete nem született telitalálatos szelvény.
2025. 02. 22. 06:00
Megosztás:

Normaflore termékek reklámjait vizsgálja a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Normaflore termékcsalád forgalmazójával, az Opella Healthcare Commercial Kft.-vel szemben, a versenyhatóság gyanúja szerint a cég két termékét nem az engedélyezett alkalmazási előírások alapján mutatta be egyes reklámjaiban.
2025. 02. 22. 05:00
Megosztás:

A mémcoin-őrület lecseng — a kereskedők inkább erre a gyorsan növekvő, hasznos kriptóra váltanak

A mémcoin-mánia véget ért, a kereskedők magas növekedési potenciállal rendelkező, valódi hasznosságot nyújtó kriptovalutát keresnek. Bár a Dogecoin ára és a Shiba Inu medvés nyomás alatt áll, a befektetők hosszú távú értéket és hasznosságot keresnek.
2025. 02. 22. 04:00
Megosztás:

Túlcsorduló lefolyók? 7 egyszerű lépés a dugulás megelőzésére a konyhában

A konyhai lefolyók gyakran vannak kitéve a zsír- és ételmaradékoknak, amelyek idővel dugulást okozhatnak. Nemcsak a víz áramlása csökken, hanem a kellemetlen szagok is megjelenhetnek. Hogyan előzhetjük meg a dugulásokat, és biztosíthatjuk, hogy a konyhai lefolyók tiszták maradjanak? Íme 7 egyszerű lépés, amellyel megakadályozhatjuk a zsíros dugulások kialakulását és elkerülhetjük a kellemetlen szagokat.
2025. 02. 22. 03:00
Megosztás:

A Fidesz csak egyetlen módon nyerheti meg a következő választást...

Politikai elemzők az ATV Híradójának elmondták, hogy a héten gyakorlatilag elindult a politikai szezon: a vezető politikusok évértékelő beszédeket tartanak, jövő héten pedig kezdetét veszi a parlament tavaszi ülésszaka. A Fidesz és a DK elsősorban saját törzsszavazóikat igyekszik megszólítani, míg a Tisza Párt az ellenzéki táboron túl is bővítené támogatottságát. De hogyan nyerhet a Fidesz? A szakértő szerint egyetlen módon.
2025. 02. 22. 02:00
Megosztás:

Mennyi lesz a nyugdíja annak aki rokkantsági eljárásban részesült?

Az öregségi nyugdíjkorhatár elérése nemcsak azoknak biztosít lehetőséget a nyugdíj igénylésére, akik korábban folyamatos munkaviszonnyal rendelkeztek. Ez a jogosultság azok számára is elérhetővé válik, akik az adott időpontban egészségi állapotuk miatt rokkantsági ellátásban részesülnek.
2025. 02. 22. 01:00
Megosztás:

Az MNB eltiltotta az olajkutam.com üzemeltetőjét a jegybanki engedélyhez kötött tevékenységektől

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) azonnali hatállyal megtiltotta az olajkutam.com oldalt üzemeltető OMR OIL LLC-nek, hogy belföldön pénzügyi felügyeleti engedélyhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzen - közölte a jegybank pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 22. 00:05
Megosztás:

Megalakult a Mikromobilitási Munkacsoport

Megalakult a Mikromobilitási Munkacsoport - tájékoztatta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken közleményben az MTI-t.
2025. 02. 21. 23:00
Megosztás:

Üzleti titkokkal való visszaélés miatt lett érvénytelen az ügyvezető munkaviszonyának közös megszüntetése

A munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése az egyik legbarátságosabb módja egy cégtől való távozásnak. Azonban ennek a látszólag egyszerű jogi procedúrának is lehetnek buktatói, különösen, ha utólag derül fény olyan körülményekre, amelyek a munkáltató döntését befolyásolhatták. A Kúria egy közelmúltban született döntése hívta fel a figyelmet arra, hogy bizonyos esetekben a közös megegyezés érvényteleníthető, és az komoly következményekkel járhat az érvénytelenséget előidéző munkavállaló számára.
2025. 02. 21. 22:00
Megosztás:

100 termékkörre bővülhet az online árfigyelő

A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a kiskereskedelmi verseny erősítése érdekében pénteken társadalmi egyeztetés indul az online árfigyelő rendszer 100 termékkategóriára történő bővítéséről - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 21. 21:00
Megosztás:

Kismértékben nőtt tavaly a Mol működési eredménye

A Mol-csoport tavaly 1121,8 milliárd forint (3,1 milliárd dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, amely 2,2 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A nehéz külső piaci körülmények ellenére a vállalat működése stabil maradt, az EBITDA meghaladta a 2024-re tervezett 3,0 milliárd dolláros éves iránymutatást - tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.
2025. 02. 21. 20:00
Megosztás:

Kedvező volt az elmúlt egy hét időjárása a mezőgazdaság számára

A mezőgazdaság számára kedvezően alakult az elmúlt egy hét időjárása: előbb csapadék hullott, majd fagyos időjárás köszöntött be, amire növényvédelmi szempontból van különösen nagy szükség - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 02. 21. 19:00
Megosztás:

Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége

Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen nőtt pénzügyi éve decemberben zárult harmadik negyedében, a korrigált nyeresége és a bevétele is felülmúlta a vártat.
2025. 02. 21. 18:30
Megosztás:

Ennyire emelkedik a bírák átlagjövedelme

A bírák átlagjövedelme az idei januári emeléssel jelenleg 1 millió 780 ezer forint, ez 2027-re 2 millió 250 ezer forintra emelkedik, így a jövedelmük meghaladja az európai uniós átlagot - közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 21. 18:00
Megosztás: