Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Erősödött az MG autómárka Európa piacán az idén

Az MG Motor elérte az éves 300 ezer darabos értékesítést decemberre az Egyesült Királyság és Európa piacán, történelme során először, a növekedés közel 30 százalékos 2024 azonos időszakához képest, amikor mintegy 233 ezer darabos eladást regisztráltak - tájékoztatta az MG Motor Hungary az MTI-t pénteken közleményben.
2025. 12. 21. 10:00
Megosztás:

Növekvő forgalom mellett emelkedett a BUX a héten

Növekvő forgalom mellett emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten, pénteken a BUX 110 405,74 ponton zárt, 0,73 százalékkal magasabban, mint egy héttel korábban.
2025. 12. 21. 09:00
Megosztás:

Bejgli, töltött káposzta és online csalások – a szaporodó kiberbűnözés miatt ez lehet sokaknak a karácsonyi menü

Együtt a család, a fa alatt az ajándékok, mindenki készen áll az ünneplésre. A karácsony a meghittséget hozza el, azonban ha nem figyelünk oda, akkor bosszankodással is telhetnek az ünnepek. Az év végi ünnepi időszak az egyik legtermékenyebb szezonja az online- és kiberbűnözőknek. Az ünnepek előtt megszaporodnak az internetes vásárlások és forgalom, azonban lankad a figyelem, hiszen igyekszünk minél hamarabb beszerezni az ajándékokat. Az elmúlt években egyre több az online rendelés, és ezt bizony kihasználják a csalók. A KPMG csapata hozott néhány egyszerű ünnepi tippet, amiket ha valóban betartunk – nem úgy, mint az újévi fogadalmainkat –, akkor könnyen kiszűrhetjük, hogy kik és hogyan akarják megkeseríteni az év legszebb időszakát.
2025. 12. 21. 07:00
Megosztás:

Vlagyimir Putyin: Európa elveszíti pozícióját, ha nem működik együtt Oroszországgal

Európa fokozatosan el fogja veszíteni pozícióját, eltűnik, ha nem működik együtt Oroszországgal - vélekedett Vlagyimir Putyin orosz elnök pénteki moszkvai évértékelő sajtótájékoztatóján.
2025. 12. 21. 06:00
Megosztás:

MÁV: utastájékoztató kijelzőket helyeztek ki a kelenföldi peronoknál

A kelenföldi állomás mind az öt peronján nagy felületű utastájékoztató kijelzőket helyeztek el - erről a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán számolt be szombaton.
2025. 12. 21. 05:00
Megosztás:

Minden jelentkező nyert a közvilágítási pályázaton

Megszülettek az első támogatási döntések a Jedlik Ányos Energetikai Programban, több mint 1200 nyertese van a valaha volt legnagyobb ágazati programcsomagnak - közölte szombaton Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 12. 21. 04:00
Megosztás:

7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban – itt a Szilveszteri Szuperlottó

Élesbe fordul a szilveszteri extra nyereményjáték: a december 20-án estétől megvásárolt Ötöslottó szelvények már érvényesek lesznek a Szerencsejáték Zrt. különleges Szilveszteri Szuperlottó nyereményjátékára. A fogadási idő is hosszabb lesz, aki telitalálatot ér el 7 milliárd forinttal gazdagodhat mindössze 400 forintért cserébe.
2025. 12. 21. 03:00
Megosztás:

Sok nyugdíjas nem tudja sajnos: vissza kell fizetni a megkapott nyugdíjat!

A jelenleg hatályos jogszabályok egyértelműen rögzítik, mely esetekben merül fel az állami nyugdíj visszafizetésének kötelezettsége. A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló, 1997. évi LXXXI. törvény részletesen rendelkezik arról is, hogy milyen körülmények között kell a már folyósított nyugdíjösszeget visszatéríteni. Az alábbiakban bemutatjuk a vonatkozó jogszabályi előírásokat.
2025. 12. 21. 01:00
Megosztás:

Az XRP 1,85 dollárra esik vissza, miközben a Digitap ($TAP) előretör a banki hasznosság, cashback és díjkedvezmények révén – a legjobb kriptós előértékesítés 2026-ban

Az XRP visszacsúszott az 1,85 dolláros szint közelébe, mivel a szélesebb piaci nyomás volatilis mozgásokat okoz a vezető tokeneknél december közepére. Az élő árfolyamadatok szerint az XRP az 1,80 dolláros tartomány közepén mozgott, napközbeni kilengésekkel, miután elvesztette a 2 dolláros szintet – egy olyan pszichológiai határt, amelyet a kereskedők gyakran kiemelten figyelnek.
2025. 12. 20. 22:00
Megosztás:

MÁV: utastájékoztató kijelzőket helyeztek ki a kelenföldi peronoknál

A kelenföldi állomás mind az öt peronján nagy felületű utastájékoztató kijelzőket helyeztek el - erről a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán számolt be szombaton.
2025. 12. 20. 21:00
Megosztás:

A 3 legjobb, valós hasznosságú banki kripto token jelenleg – és melyik a legjobb kriptós előértékesítés decemberben?

Ahogy a kriptopiacok érnek, a "érték" fogalma csendesen átalakul. A kereskedők figyelme már nem kizárólag az árfolyam-ingadozásokra vagy a rövid távú mozgásokra összpontosít. A fókusz egyre inkább azokra a platformokra kerül, amelyek valós pénzügyi problémákat oldanak meg: globális pénzmozgás, kriptóval történő mindennapi költés, illetve eszközkezelés súrlódás nélkül. Ebből az átalakulásból elsősorban a bankolásra fókuszáló tokenek profitálnak, különösen azok, amelyek már működő termékkel rendelkeznek, nem pedig jövőbeli ígéretekkel.
2025. 12. 20. 20:00
Megosztás:

Díjmentes, korlátlan adatforgalmat biztosít előfizetőinek a One Magyarország

Díjmentes, korlátlan mobilnetet biztosít az ünnepekre a One Magyarország, ami több mint 1,7 millió ügyfelet érint - tájékoztatta a társaság szombaton az MTI-t.
2025. 12. 20. 19:00
Megosztás:

Leáll az egyik legnagyobb hazai kriptovaluta-közvetítő is az új szabályozás miatt

Teljesen sokkolóan érkezett a hír december 8-án arról, hogy a Revolut kivonul kripto szolgáltatásaival Magyarországról. Nem ők az egyetlenek, a magyar CoinCash is bejelentette, hogy a Revoluttal egy időben ideiglenesen felfüggeszti minden szolgáltatását. Az okok ugyanazok: a magyarországi szabályozási környezetben bekövetkezett változás.
2025. 12. 20. 18:00
Megosztás:

Rekordhitelek, fogyó ingatlanok: meddig tarthat az Otthon Start lendülete?

Bár az októberi számok tükrében megkérdőjelezhetetlen az Otthon Start Program kezdeti lendülete, ugyanakkor már egyre többször lehet hallani a program iránti érdeklődés mérséklődéséről. Ennek ellenére a hitelintézetektől származó nyilatkozatok alapján úgy tűnik, hogy az OSP által gerjesztett hitelpiaci pezsgés az év végéig még biztosan kitart, illetve, ha lesz is némi visszaesés az év végén, akkor az leginkább szezonális hatással magyarázható - írja közleményében a Bank360.
2025. 12. 20. 17:00
Megosztás:

Kollektív elbocsátást jelentett be az egyik legnagyobb román autóipari cég

Kollektív elbocsátást jelentett be az egyik legnagyobb román autóipari cég, a Leoni - írja a profit.ro a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 20. 16:00
Megosztás:

Biztosítók figyelmeztetnek: a karácsony a lakástüzek főszezonja

Sajnálatos módon az ünnepek alatt is történnek tragédiák, sőt, bizonyos káresemények száma még meg is ugrik a karácsonyi időszakban. Ilyen tipikus káresemény a lakástűz, melyek száma december utolsó hetében érezhetően megemelkedik. A Bank360 ennek kapcsán hazai biztosítókat kérdezett arról, hogy mi jellemzi leginkább az év végi lakástüzeket.
2025. 12. 20. 15:00
Megosztás:

Egyre több középkorú él saját lakásban Magyarországon

A szeptemberben elindult, első lakásukat megvásárlókat célzó, kedvezményes, államilag támogatott Otthon Start Program újra a lakáspiacra és a lakástulajdonlásra irányította a figyelmet.
2025. 12. 20. 14:00
Megosztás:

100 milliárdos lendületet kap a lakossági energiatárolás

Több tízezer magyar háztartás szerelheti fel otthonát korszerű energiatároló berendezésekkel a februárban induló lakossági energiatárolási programnak köszönhetően. A pályázat szakmai előkészítéséről 2025. december 19-én tartott Czepek Gábor kormánybiztossal közös egyeztetést a Magyar Akkumulátor Szövetség.
2025. 12. 20. 13:00
Megosztás:

Szintet lépett, a Standard kategóriában folytatja az STRT Holding

Még az ünnepek kezdete előtt debütált a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában a hazai startup-ökoszisztéma egyik legaktívabb befektetési és tudásipari szereplője, az STRT Holding Nyrt.. Magyarország közismert angyalbefektetőjéhez, Balogh Petya nevéhez köthető társaság alig 24 hónappal a BÉT Xtend piacán való megjelenését követően kezdeményezte átlépését a szabályozott piacra, amelyhez kapcsolódóan nyilvános részvénykibocsátást (IPO) is végrehajtott. A növekedési és befektetési célok finanszírozását célzó részvényjegyzéssel az STRT végül 1,35 milliárd forint értékben vont be tőkét részvényenként 900 forintos áron.
2025. 12. 20. 12:00
Megosztás:

Rendkívül erős a tranzitforgalom az utakon

Rendkívül erős a nyugatról keletre tartó tranzitforgalom, több autópályán és főúton is balesetek és torlódások nehezítik a közlekedést - derül ki az Útinform szombat reggeli tájékoztatásából.
2025. 12. 20. 11:00
Megosztás: