Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Black Friday kriptós előértékesítési roham: a Digitap ($TAP) tokenek 90%-a már elkelt, miközben a versenytársak a finanszírozással küzdenek

Ebben a Black Friday időszakban, miközben a legtöbb kriptós előértékesítési projekt nehezen tud figyelmet kelteni, a <a href="https://presale.digitap.app?&utm_campaign=nov&utm_content=sto&utm_medium=pr&utm_source=prof-pr&utm_term=1881a" target="_blank">Digitap</a> ($TAP) éppen az ellenkezőjét teszi.
2025. 11. 28. 20:00
Megosztás:

A DH Group 750 millió forint osztalékelőleg kifizetéséről döntött rendkívüli közgyűlésén

Rendkívüli közgyűlésén 750 millió forint osztalékelőleg, részvényenként 21,81 forint kifizetéséről döntött a DH Group, korábbi nevén Duna House Group - közölte az MTI-vel pénteken a társaság, amelynek a névváltozásáról is most határoztak.
2025. 11. 28. 19:00
Megosztás:

Kirgizisztán digitális aranyat bocsát ki: elindult az USDKG állami stabilcoin, miközben leállítják a kriptobányászatot

Kirgizisztán újabb lépést tett a digitális pénzügyi innováció felé: elindította első, aranyfedezetű és dollárhoz kötött nemzeti stablecoinját, az USDKG-t, több mint 50 millió dollár értékben. Eközben azonban az ország energiaválsággal küzd – ezért drasztikus döntést hozott: az összes kriptobányászati farmot lekapcsolták az elektromos hálózatról. Nézzük, hogyan próbálja az ország egyensúlyba hozni a modern technológiai fejlődést és a valós gazdasági kihívásokat!
2025. 11. 28. 18:30
Megosztás:

Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron

Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron pénteken.
2025. 11. 28. 17:30
Megosztás:

Magyarország élen jár az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben

Az élelmiszer-pazarlás csökkentése és a vízgazdálkodás fejlesztése kulcsszerepet játszik a klímaváltozás kedvezőtlen hatásainak mérséklésében - jelentette ki Nagy István agrárminiszter a Zero Waste Foundation Étel- és vízpazarlás-megelőzési konferenciáján, pénteken Isztambulban az Agrárminisztérium (AM) tájékoztatása szerint.
2025. 11. 28. 17:00
Megosztás:

Az MNB visszavonta 14 áruhiteles pénzpiaci közvetítő engedélyét

Tizennégy áruhiteles pénzpiaci közvetítő tevékenységi engedélyét vonta vissza a Magyar Nemzeti Bank (MNB), mivel az érintettek többszöri felhívás ellenére sem teljesítették a jegybank határozattal elrendelt rendkívüli adatszolgáltatási kötelezettségeiket - közölte az MNB pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 28. 16:30
Megosztás:

50 milliárd forintos hitelkerettel segíti a Kormány a tejipart a Demján Sándor Hitelprogram keretein belül

A Kormány célja változatlanul az élelmiszeripar fejlesztése, a szuverenitás megőrzése és folyamatos erősítése, továbbá a magyar lakosság teljes körű ellátása jó minőségű, megfizethető élelmiszerekkel, így tejjel és tejtermékekkel. Az európai tej- és tejtermék-piacon az elmúlt időszakban jelentős feleslegek keletkeztek, amely egyre nagyobb kihívást jelent a magyar tejfeldolgozó vállalkozásoknak. A Kormány a hazai tejipar támogatása érdekében 50 milliárd forintos elkülönített hitelkeretet biztosít a Demján Sándor Hitelprogramon belül.
2025. 11. 28. 16:00
Megosztás:

A BitMine újabb nagybevásárlása: 44 millió dollárnyi Ethereumot vásároltak – intézményi roham az ETH iránt?

A kriptovilág figyelme újra az intézményi befektetőkre szegeződik, miután a BitMine Immersion Technologies ismét jelentős mennyiségű Ethereumot halmozott fel. A vállalat közel 45 millió dollár értékben vásárolt ETH-t, ezzel tovább növelve pozícióját az Ethereum-hálózaton. A lépés nemcsak a cég hosszú távú stratégiáját mutatja, hanem azt is, hogy a „nagy halak” továbbra is bíznak a decentralizált pénzügyi jövőben. A BitMine tervei, valamint elnökük, Tom Lee optimista előrejelzései új fényt vetnek a piac jelenlegi helyzetére.
2025. 11. 28. 15:30
Megosztás:

Mérsékelt változások a hazai munkaerőpiacon

2025 októberében 4 millió 674 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma a 15-74 év közötti munkaképes korú népesség körében, ami közel 5 ezer fővel több a szeptemberben látottnál, de a tavaly októberitől 24 ezerrel kevesebb.
2025. 11. 28. 14:30
Megosztás:

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

Debrecen gazdasági viszonylatban az elmúlt években példátlan fejlődésen ment keresztül: a BMW, a CATL, a Semcorp és a hozzájuk kapcsolódó beszállítók teljesen új kihívásokat támasztottak a régió munkaerőpiaca előtt. A kérdés ma már nem az, hogy van-e elegendő kéz a gyártósorok mellett, hanem az, hogy lesz-e elég olyan ember, aki irányítja, programozza vagy éppen karbantartja ezeket – többek között erre keresték a választ a Prohuman által szervezett Debreceni Regionális Gazdasági Fórum résztvevői.
2025. 11. 28. 14:00
Megosztás:

Könnyebben használható és gazdaságosabb az új Tork PeakServe automata papír kéztörlője

Új, nagy kapacitású automata papír kéztörlő-adagolót dob piacra Tork, amely egy akkumulátorral is képes akár 500 000 papírtörlőt is adagolni.
2025. 11. 28. 13:30
Megosztás:

15 milliárd dolláros opciós lejárat rázza meg a kriptópiacot – mit hoz a Bitcoin és az Ethereum számára a hónap vége?

Pénteken több mint 15 milliárd dollár értékű Bitcoin és Ethereum opciós szerződés jár le – ez a hónap egyik legnagyobb piaci eseménye, amely akár rövid távon is érezhető nyomást gyakorolhat a kriptodevizák árfolyamaira. A masszív lejárat egybeesik a hónap utolsó kereskedési napjával, ráadásul a befektetői hangulatot a közelmúlt inflációs adatai is befolyásolják. Nézzük, hogyan hathat mindez a spot piacokra és a befektetői pozíciókra.
2025. 11. 28. 13:00
Megosztás:

Altcoin robbanás jöhet 3–6 hónapon belül – Így látja a piac jövőjét a Cardano alapítója

Miközben a kriptopiac egyes szereplői már a csúcs közeledtéről beszélnek, Charles Hoskinson, a Cardano (ADA) alapítója teljesen másként látja a helyzetet. Szerinte nem a hanyatlás, hanem egy elnyújtott szuperciklus közepén vagyunk – és hamarosan az altcoinok kerülhetnek a reflektorfénybe. A következő hónapok akár történelmi fordulópontot is hozhatnak.
2025. 11. 28. 12:30
Megosztás:

Controll Könyvelés – pénzügyi partnert, aki mögött a nyugalom és a szakértelem áll

A <a href="https://controllkonyveles.hu/" target="_blank">Controll Könyvelés</a> több mint két és fél évtizede működik megbízható könyvelő- és tanácsadóként — az ügyfelek mögött stabil hátteret biztosít, hogy azok a saját vállalkozásuk fejlesztésére koncentrálhassanak.
2025. 11. 28. 12:00
Megosztás:

Újra divat könyvtárba járni?

A Könyvtári Kihívás elnevezésű pályázatnak is köszönhetően jelentősen nőtt a könyvtárakat újra felfedezők száma - mondta Vincze Máté, a Kulturális és Innovációs Minisztérium közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán péntek reggel.
2025. 11. 28. 11:00
Megosztás:

Február végéig lehet e-autó támogatást igényelni

Három hónappal tovább, 2026 február végéig meghosszabbítják az e-autó támogatás igénylési lehetőségét - jelentette be pénteki Facebook-bejegyzésében Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára.
2025. 11. 28. 10:30
Megosztás:

Itt a hajrá, december 1-ig válthatnak az autósok

Pár nap van csak hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelynek keretében azok köthetnek új biztosítást, akik 2010 előtt vették meg a mostani autójukat, és azóta is ők a tulajdonosok. Az idei kampányban éves szinten 2,3 százalékkal 30 ezer forint alá csökkent az átlagdíj - közölte saját adatai alapján a netrisk.hu. A jelentős megtakarítási lehetőség ellenére a váltásra jogosult autósoknak mindössze 22 százaléka váltott tavaly, vagyis öt érintettből négy többet fizet a kelleténél. Az alkuszcég egyúttal ismertette a kötelező biztosítási piac idei mérlegét, amely szerint 2025-ben mostanáig, azaz november közepéig az autósok összesen több mint 650 ezer új kgfb-szerződést kötöttek, ami közel 14 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
2025. 11. 28. 10:00
Megosztás:

G20-csúcstalálkozó az USA nélkül

A világ legnagyobb gazdaságait tömörítő fórum zárónyilatkozata az USA, Kína és Oroszország elnökeinek távolmaradása miatt veszít jelentőségéből.
2025. 11. 28. 09:30
Megosztás:

Alig mozdultak a kötvénypiaci hozamok az euróövezetben

Nem sok minden történt tegnap a fejlett gazdaságok kötvény- és devizapiacain, miután az USA-ban ünnepnap miatt a kötvénypiac is zárva volt.
2025. 11. 28. 08:30
Megosztás:

További mérsékelt emelkedés a nyugat-európai tőzsdéken

Többnyire emelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék, a főbb indexek közül a Stoxx600 és a DAX kisebb pluszt könyvelhetett el, miközben a FTSE stagnált azt követően, hogy egy nappal korábban bemutatták az új költségvetést.
2025. 11. 28. 08:00
Megosztás: