Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Meddig emelkedhet a DOGE és az XRP árfolyama 2025 vége előtt? Ünnepi hype övezi a Digitapet – ez lehet a következő 10-szeres altcoin?

Ahogy közeledik 2025 vége, egyre több szó esik a Dogecoin és az XRP árfolyamának esetleges fellendüléséről. Mindkettő gyengélkedik a heti grafikonokon, de olyan ismert influencerek, mint Trader Tardigrade és Ali továbbra is optimisták. Szerintük a Dogecoin és a Ripple továbbra is erős altcoin vásárlási lehetőség, és még az év vége előtt jelentős emelkedés jöhet.
2025. 12. 16. 22:00
Megosztás:

A STRABAG nem vállal felelősséget a saját munkájáért

A STRABAG 2025. december 11-én készre jelentette az M30-as autópályán végzett garanciális munkákat, 2025. december 16-án került sor a javítások műszaki átadás-átvételére a STRABAG, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és az autópályát üzemeltető MKIF Zrt. részvételével - közölte az ÉKM kedden az MTI-vel.
2025. 12. 16. 21:30
Megosztás:

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar piacra, a NIO és a firefly modelljeit januártól értékesíti az első budapesti márkakereskedés - jelentette be a cég kedden Budapesten.
2025. 12. 16. 21:00
Megosztás:

Importőrök árazási gyakorlata a GVH fókuszában

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közösen vizsgálják, hogy a forint elmúlt hónapokban tapasztalt jelentős erősödése hogyan jelenik meg a magyarországi fogyasztói árakban, így különösen az importból származó termékek, élelmiszerek esetében. A GVH mérlegeli a versenyjogi eszköztárába tartozó eszközök alkalmazását, így indokolt esetben gyorsított ágazati vizsgálatot indíthat az ágazati problémák versenyközpontú értékelése érdekében, vagy akár versenyfelügyeleti eljárást is indíthat érintett piaci szereplőkkel szemben.
2025. 12. 16. 20:30
Megosztás:

A TRON megtorpan 0,28 dollár közelében, miközben a Digitap ($TAP) a 2026-os év legjobb kripto előértékesítésének számít

A kriptopiac nyomás alatt maradt a hét elején. Az árak oldalaznak. A befektetői bizalom továbbra is alacsony. Sok nagyobb token küzd azzal, hogy áttörje a kulcsszinteket. A TRON (TRX) is ezek közé tartozik. A token 0,28 dollár körül forog, és nem tud lendületet venni. Ilyen környezetben a tőke a biztonságot, a logikát és a valós felhasználási értéket keresi.
2025. 12. 16. 20:00
Megosztás:

Gyengült a forint kedd estére

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 12. 16. 19:30
Megosztás:

Jön a Szilveszteri Szuperlottó 7 milliárd forintos giganyereménnyel

kár egy lottószelvény megvásárlásával, azaz 400 forintért cserébe nyerhet 7 milliárd forintot az újév első órájában bárki, aki december 20-a után vásárol ötöslottószelvényt, vagy van erre az időszakra szóló aktív 5 hetes szelvénye. A Szerencsejáték Zrt. ugyanis az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére. A Szilveszteri Szuperlottó 7 milliárd forintra emeli meg az Ötöslottó aktuális főnyereményét, és a játék miatt hosszabb lesz a fogadási idő is.
2025. 12. 16. 19:00
Megosztás:

Már lehet jelentkezni a 2026-os hungarikum pályázatokra

Nemzeti értékeink megőrzése, gyűjtése és népszerűsítése kiemelt feladata az agrártárcának. Ezért már tizenötödik alkalommal hirdeti meg a hungarikum pályázatot az Agrárminisztérium és a Hungarikum Bizottság. A 2026. évi kiírás 650 millió forintos keretösszeggel három célterületet támogat - közölte Nagy István agrárminiszter közösségi oldalán kedden.
2025. 12. 16. 18:30
Megosztás:

Horvátországban terjeszkedik a Hunguest Hotels

Az OPUS GLOBAL-hoz tartozó Hunguest Hotels szállodalánc üzemeltetheti a horvátországi Opatijában található négycsillagos Hotel Miramart - tájékoztatta a társaság kedden az MTI-t.
2025. 12. 16. 18:00
Megosztás:

Aki jó a kvízjátékban, az jó az üzleti életben is

Első pillantásra meglepőnek tűnhet az állítás, hogy a kvízjátékokban való jártasság és az üzleti siker között valódi kapcsolat van.
2025. 12. 16. 17:00
Megosztás:

A Bitget arany-, deviza- és árupiaci kereskedést indít kriptófelhasználók számára

A Bitget, a világ legnagyobb Univerzális Tőzsdéje (UEX) ma bejelentette a Bitget TradFi privát béta verziójának elindítását. Ez az új, több piacot összekapcsoló funkció közvetlen hozzáférést biztosít a kriptófelhasználóknak a globális deviza-, fém-, árupiaci, index- és részvény CFD-piacokhoz, USDT fedezet használatával. A kiválasztott felhasználók már tesztelhetik az új funkciót korlátozott, korai hozzáféréssel.
2025. 12. 16. 16:30
Megosztás:

Az EU egyetlen molekula energiát sem fog soha többé importálni Oroszországból

Az Európai Unió azon döntése, hogy megtiltja az orosz gáz importját, történelmi jelentőségű, ugyanis egyetlen egy molekula energiát sem fog soha többé importálni Oroszországból - jelentette ki Dan Jorgensen, az Európai Bizottság energiaügyekért felelős biztosa Strasbourgban kedden.
2025. 12. 16. 16:00
Megosztás:

Sikeresen zárult az MBH részvényértékesítése

Közel 12 ezer befektető vált részvényessé az MBH Bankban, miután volumenét tekintve az elmúlt 25 év legnagyobb hazai részvényértékesítési tranzakcióját hajtotta végre a hitelintézet a Budapesti Értéktőzsdén. Jelentős túlkereslet mellett, összesen mintegy 107 milliárd forint értékű igény érkezett - közölte a bank hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 16. 15:30
Megosztás:

4,5 millió négyzetméteren újultak meg idén a hazai gyorsforgalmi utak

Véget értek az idei útfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utakon. 2025-ben az MKIF Zrt. által kezelt főpálya 24 százaléka, 4,5 millió négyzetméter kapott új burkolatot, ahol szükség volt rá, a mélyebb szerkezeti részeket, vagyis a kötő és az alapréteget is cserélték - jelentette be az MTI-nek küldött közleményében kedden a társaság.
2025. 12. 16. 15:00
Megosztás:

Milliárdos budai villa és 20 ezres vidéki ház

A Duna House éves tranzakciós adatai szerint a 2025-ös ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték. Országosan az átlagos eladási ár 55 millió forint, az átlagos négyzetméterár pedig 736 ezer Ft/m² volt. Budapesten ennél jóval magasabb értékek a jellemzőek: egy ingatlanért átlagosan 82 millió forintot fizettek, a négyzetméterár pedig 1,2 millió Ft/m²-re emelkedett.
2025. 12. 16. 14:30
Megosztás:

Túl van az életveszélyen az építőipar, de még nem épült fel teljesen

Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján. Az ágazat éves összevetésben látványosan bővült, ugyanakkor havi alapon kisebb visszaesés tapasztalható, ami arra utal, hogy a kilábalás még nem mondható egyenletesnek. A Mapei Kft. szerint ez annak a jele, hogy az építőipar túl van a kritikus szakaszon, de a teljes felépüléshez még erősödő keresletre és időre van szükség.
2025. 12. 16. 14:00
Megosztás:

Kritikus szintet ért el az ipari energiaigény, áramszünetek bénítják a hazai üzemeket

A hazai ipar egyre súlyosabb következményekkel szembesül az áramszünetek miatt: már néhány másodperces kimaradások is órákra állíthatják le a termelést. A gyártósorok újraindítása időigényes, a kiesés gyakran milliós nagyságrendű veszteséget okoz – figyelmeztet Házi Ádám, a Wagner Solar Hungária Kft. stratégiai vezetője. A növekvő energiaigényekkel a hálózati kapacitás sok esetben nem tud lépést tartani. Ilyen helyzetekben az energiatárolók kiemelt szerephez jutnak: csúcsterheléskor automatikusan rásegítenek, áramszünet esetén pedig biztosítják az alapvető rendszerek működését.
2025. 12. 16. 13:30
Megosztás:

Már csak napok maradtak: december 31-ig több lakásfelújítási kedvezmény is lezárul

Már csak napok maradtak arra, hogy a háztartások kihasználják azokat az otthonfelújításhoz kapcsolódó lehetőségeket, amelyek kizárólag 2025 végéig állnak rendelkezésre. A jelenlegi szabályozás szerint december 31-gyel lezárul a SZÉP-kártyán lévő egyenlegek lakásfelújítási célú felhasználásának lehetősége, szintén eddig az időpontig kell benyújtani az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások lakáscélú elszámolásához szükséges dokumentumokat.
2025. 12. 16. 13:00
Megosztás:

Új zöld hitelprogramot indít az MFB a vállalkozások fenntartható megújulásának támogatására

Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB). A mintegy 30 milliárd forintos keretösszeggel induló, két termékből – beruházási hitelből és forgóeszközhitelből – álló program célja, hogy elősegítse a hazai vállalkozások és szervezetek fenntartható működésre való átállását, technológiai megújulását és versenyképességük erősítését. A program kiemelten fókuszál a körforgásos gazdálkodást és a zöld célú fejlesztéseket ösztönző beruházások finanszírozására.
2025. 12. 16. 12:30
Megosztás:

MNB: jogosulatlanul gyűjtött forrást a TheGroup One Zrt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re felügyeleti engedély nélküli forrásgyűjtés, valamint 27 millió forint bírságot egy magánszemélyre a tevékenységben való érdemi közreműködés miatt - közölte az MNB kedden az MTI-vel.
2025. 12. 16. 12:00
Megosztás: