Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Rezsikalkulátor: aki számol, jellemzően túlfizetés jön ki...

Az indulását követő 10 napban több, mint 80 ezer kalkulációt végeztek az ügyfelek a money.hu rezsikalkulátorával. Bár messzemenő következtetéseket egy ilyen, modellezést segítő eszköz adataiból nem lehet levonni, az azonban látszik, hogy a háztartások nagyobb része az átlag feletti fogyasztási értékekre kalkulál, többletfizetéssel számol.
2022. 08. 10. 21:00
Megosztás:

Erős napot zárt a magyar tőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1397,22 pontos, 3,27 százalékos emelkedéssel, 44 130,61 ponton zárt szerdán.
2022. 08. 10. 20:00
Megosztás:

Enyhült kissé az inflációs nyomás Németországban

Júliusban a várakozásoknak megfelelően enyhült kissé az inflációs nyomás Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis szerdai jelentése alapján. Az inflációt továbbra is az energia- és az élelmiszerárak emelkedése hajtja.
2022. 08. 10. 19:00
Megosztás:

A Bankszövetség félrevezetően kommunikál az agrárhitel-moratóriummal kapcsolatban

A Bankszövetség félrevezető kommunikációt folytat az agrárhitel-moratóriummal kapcsolatban - szögezte le a gazdaságfejlesztési miniszter az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.
2022. 08. 10. 18:00
Megosztás:

A várakozások felett nőtt a Magyar Telekom bevétele

A Magyar Telekom Nyrt. konszolidált árbevétele éves összehasonlításban az elemzői várakozásokat meghaladóan, 10,9 százalékkal 184,2 milliárd forintra nőtt az idén a második negyedévben - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) alapján készült gyorsjelentésében.
2022. 08. 10. 17:00
Megosztás:

Növelte a nyereséget a Graphisoft Park SE

Csaknem azonos ingatlanállomány mellett, várakozáson felül növelte a nyereségét az első fél évben a Graphisoft Park SE - olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden közzétett tájékoztatásban.
2022. 08. 10. 16:00
Megosztás:

Felelős fogyasztói magatartásra van szükség ahhoz, hogy mindenkinek jusson elegendő üzemanyag

A jelenlegi üzemanyagpiaci helyzetben felelős fogyasztói magatartásra van szükség ahhoz, hogy mindenkinek jusson elegendő üzemanyag - hangsúlyozza a Mol az MTI-hez kedden eljuttatott közlményében.
2022. 08. 10. 15:00
Megosztás:

Áramkedvezményre jogosultak az elektromos gyógyászati segédeszközt használók

A nagycsaládosok gázkedvezményéhez hasonlóan az elektromos gyógyászati segédeszközt használók (például a mozgássérültek) áramkedvezményre jogosultak, amelyet a kormányablakban igényelhetnek - közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) kedden.
2022. 08. 10. 14:00
Megosztás:

Csökken az ekho, devizában is fizethető a társasági adó

A magyar vállalkozók és vállalkozások támogatása érdekében, több kedvező adóváltozásról döntött a kormány; ma jelent meg a két erről szóló kormányrendelet. Az egyszerűsített közteherviselés hozzájárulás (ekho) mértéke 13 százalékponttal csökken, szeptembertől ugyanis megszűnik az úgynevezett kifizetői ekho - közölte a Pénzügyminisztérium (PM) kedden.
2022. 08. 10. 13:00
Megosztás:

Megvannak a bankok, kezdődhet a roham a Széchenyi MAX hitelekért

Közzétették, hogy az új Széchenyi MAX hitelek közül melyeket lehet már igényelni, és melyik bankok forgalmazzák azokat. Ezzel kezdetét veheti a kisvállalkozások rohama a szuperkedvezményes hitelekért.
2022. 08. 10. 12:00
Megosztás:

Együttműködés a MagNet Bankkal

A MagNet Bank a HD marketinget választotta digitális ügynökségi partnernek. Az online marketing cég bonyolítja le a Facebook Ads és Google Ads kampányokat, valamint a cookie kezelési szabályok terén segíti a MagNet Bank működését. A MagNet Bank, tevékenységét az átláthatóságra épülő társadalmi szerepvállalás és a pénzügyi tudatosságra nevelés köré szervezve, 100%-ban magyar pénzintézetként több mint 25 éve működik sikeresen hazánkban.
2022. 08. 10. 11:30
Megosztás:

Tilos kivinni tűzifát az országból

A háború és a brüsszeli szankciók okozta energiaválság miatt a kormány kiviteli tilalmat rendel el az energiahordozókra, így a tűzifára is. Az energia-ellátásbiztonság szempontjából stratégiai jelentőségű tűzifa külföldre történő kivitelét a kormány kontroll alatt tartja, szükség esetén korlátozni is tudja és elővásárlási jogával is élhet - közölte Nagy István agrárminiszter a Magyar Közlönyben megjelent rendelettel összefüggésben.
2022. 08. 10. 11:00
Megosztás:

Gazdasági visszaeséssel fenyeget a Rajna alacsony vízállása

Tovább növeli a gazdasági visszaesés valószínűségét Németországban az alacsony vízállás az első számú vízi szállítási útvonalon, a Rajnán - írták német hírportálok kedden elemzői vélemények alapján.
2022. 08. 10. 10:00
Megosztás:

Mi vár holnap az OTP részvényeseire?

Az OTP augusztus 11-én hajnalban teszi közzé második negyedéves eredményét.
2022. 08. 10. 09:00
Megosztás:

Erősödött kissé a forint szerda reggel

Erősödött kissé a forint szerda reggelre a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
2022. 08. 10. 08:00
Megosztás:

3 havi kaucióval kezdik bebiztosítani magukat a bérbeadók

Alig hirdette ki a kormány az energia-veszélyhelyzetet július közepén, a rezsiárak emelkedése néhány hét alatt is érezhető hatással volt a budapesti albérletpiacra – derül ki a Rentingo.com legfrissebb elemzéséből. Markánsan nyílni kezdett az árolló a kínálati és a keresleti bérleti díjak között: a bérbeadók tovább emelték áraikat, és átlagosan már 180 ezer forintot kérnek egy budapesti bérlakásért, ami egyetlen hónap alatt 4,8 százalékos emelkedést jelent. Az átlagos keresleti ár ugyanakkor megragadt a 166 ezer forintos szinten, ennél többet nem igen fizetnének a bérlők. Eközben egyre több bérbeadó igyekszik kivédeni a rezsiköltségek növekedéséből adódó kockázatokat, amit jól mutat, hogy két éve nem volt ilyen magas azoknak az aránya, akik 3 havi kauciót kértek kiadó ingatlanjukért.
2022. 08. 10. 07:00
Megosztás:

Digitális média trendek 2022: Elegendő a streaming videó a modern korban?

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül ki a Deloitte digitális médiapiaci kutatásából.
2022. 08. 10. 06:00
Megosztás:

A KATÁ-s vállalkozó ne legyen a politikai játékok része!

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) a gazdasági kamarákról szóló törvényben rögzített felhatalmazásánál fogva kéri a pártokat, ne tegyék politikai játszma tárgyává a katás vállalkozókat. A kata törvény módosításának tagadása, mindenféle javaslat nélkül, amit megfelelő elemzések előztek volna meg, csak a hangulat felkorbácsolására alkalmas, de semmilyen szakmai megalapozottságot nem tartalmaz. A BKIK a párbeszédben látja a megoldást.
2022. 08. 10. 05:00
Megosztás:

Mennyi áramot fogyaszt egy...? Itt a lista a háztartási gépek áramfogyasztásáról

Amióta a kormány bejelentette a rezsicsökkentés csökkentését (magyarul: a rezsiemelést), azóta szinte minden háztartás oszt-szoroz, számolgat, hogy mire is lesz elég a havi 210 kwh "kedvezményes" árú villamos energia. Bizonyára Ön is sokszor elgondolkodott már azon, hogy egy elektromos készülék használata során mennyi villamos energiát fogyaszt el.
2022. 08. 10. 04:01
Megosztás:

Szárnyal az infláció: 13,7%-os éppen, ki tudja hol áll meg

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 2,3%-kal nőttek. Emellett az alapfolyamatokat jelző maginflációs mutató 3,0%-kal emelkedett júniushoz képest. Ekkora növekményt egy hónap alatt még nem jegyzett a KSH a trendindex tekintetében. A monetáris politika középpontjában álló trendmutató és éves értéke is 1997 óta nem látott szintre nőtt: 16,7%-kal emelkedett az index értéke, ami az árdinamika tartósságát mutatja.
2022. 08. 10. 03:00
Megosztás: