Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

A Pi Network áttörése a játékiparban: stratégiai partnerség a CiDi Games-szel

A Pi Network új szintre emeli kriptovalutájának valódi felhasználhatóságát: a CiDi Games-szel kötött együttműködés révén a Pi immár nem csupán digitális pénztárcákban vagy piactereken tűnik fel, hanem közvetlenül a játékélmény része lesz. A lépés jelentős fordulatot jelent a projekt életében, és valódi értéket teremt a felhasználók számára – játékon belüli vásárlásoktól kezdve a jutalmazási rendszerekig.
2025. 11. 27. 19:30
Megosztás:

Pluszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Pluszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön.
2025. 11. 27. 19:00
Megosztás:

16 százalékkal növelte az árbevételét a JYSK

A JYSK Magyarország az előző pénzügyi évében 16 százalékkal növelte az árbevételét, elérve a 89 milliárd forintot - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 27. 18:30
Megosztás:

Tavaszra légibázist tervez Tel-Avivba a Wizz Air

A Wizz Air légitársaság 2026 tavaszára létrehozza légibázisát a tel-avivi Ben Gurion repülőtéren – jelentette be izraeli látogatásán csütörtökön Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
2025. 11. 27. 18:00
Megosztás:

16,6 millió csomag hamis, vagy káros játékot vontak ki az EU piacairól

Az elmúlt két évben 16,6 millió csomag hamis, vagy káros játékot vontak ki az Európai Unió piacairól 36,8 millió euró értékben - közölte az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete, az Europol csütörtökön.
2025. 11. 27. 17:30
Megosztás:

Elkezdődött a talajok őszi-téli feltöltődése

Az elmúlt egy hétben kiadós csapadék öntözte az ország jelentős részét, ezzel elkezdődött a talajok őszi-téli feltöltődése. Bár jelentős területi különbségek voltak a csapadék mennyiségében, de még a kevesebb esőben részesülő alföldi tájakon is jutott némi nedvesség a fél méternél mélyebb talajrétegbe is - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 11. 27. 17:00
Megosztás:

Budapesttel csak a Balaton tud versenyezni – Itt vannak Magyarország legolcsóbb és legdrágább utcái

A napokban frissítette Ingatlanadattárát a KSH a 2024-es adatokkal, ebben a kiadványban a magyar lakáspiaci tranzakciókat lehet böngészni, a forgalom függvényében akár utcákra is lebontva. Vagyis az összes olyan magyar település adata megtalálható, ahol értékelhető számú tranzakció történt, ez az adatbázis pedig egy sor érdekességet is tartogat.
2025. 11. 27. 16:30
Megosztás:

Erdőgazdálkodási mintaprojekt kezdődött a Pilisi Parkerdőben

Erdőgazdálkodási mintaprojekt kezdődött a Pilisi Parkerdőben a HUSK Biosphere Reserves határon átnyúló program keretében, az Interreg Magyarország–Szlovákia Együttműködési Program támogatásával – közölte a Pilisi Parkerdő az MTI-vel csütörtökön.
2025. 11. 27. 16:00
Megosztás:

Orbán Viktor: felgyorsítjuk a szerb-magyar olajvezeték építését

Fölgyorsítjuk a szerb-magyar olajvezeték magyar szakaszának építését - közölte a miniszterelnök az Aleksandar Vucic szerb köztársasági elnökkel folytatott megbeszélés után tartott sajtótájékoztatón csütörtökön Szabadkán.
2025. 11. 27. 15:30
Megosztás:

Már csak egy helyen vehetsz országos autópálya matricát decembertől

December 1-től leállítja viszonteladóinál az éves országos e-matrica értékesítését a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt., azonban saját értékesítési csatornáin év végéig még elérhető lesz ez a termék is, mert megvásárlásával bizonyos feltételek mellett kiváltható a pótdíj. Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, ezzel jelentős összegeket takaríthatnak meg a pótdíjat kapott úthasználók.
2025. 11. 27. 15:00
Megosztás:

Új globális szabvány az ingatlanszakmában

Új korszak kezdődik az ingatlanszakmai digitalizációban és a Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS) közzétette legújabb globális szabványát. Az előírás támogatja a mesterséges intelligencia (AI) lehetőségeinek kiaknázását, ugyanakkor az emberi szakértelmet és az átláthatóságot helyezi a középpontba. Az AI használatáról az ingatlanszektorban, illetve az új, jövőre bevezetendő keretrendszerről Kákosy Zsolt MBA FRICS, az RICS európai elnökségének Közép- és Kelet-Európát képviselő tagja, az ICON Real Estate Management property management senior igazgatója beszélt.
2025. 11. 27. 14:30
Megosztás:

Teltházra készülnek a reptéri szállodák az ünnepek alatt

A repülőtér környéki hotelek jó megközelíthetőségük és nyugodt környezetük miatt váltak népszerű találkozási ponttá karácsonykor és szilveszterkor. Tavaly decemberben Budapesten 73,1 százalékos szobafoglaltságot mértek, ami közel teltházas működést jelentett az ünnepek alatt. Idén is hasonló év végi keresletre számítanak, főként a családi látogatások, nemzetközi utazások és céges évzárók miatt.
2025. 11. 27. 14:00
Megosztás:

A Kraken kriptotőzsde a Konectát választotta partnerének az újonnan elindított BPO Partnerprogramjához

A Konecta, a Customer Experience (CX) transzformáció és digitális működés globális vezetője bekerült a Kraken Business Process Outsourcing Partner Program első partnerszervezetei közé. A program célja, hogy megbízható szolgáltatókat azonosítson, akik képesek kiemelkedő ügyfélélményt (CX) nyújtani nagy léptékben.
2025. 11. 27. 13:30
Megosztás:

Így küldik a 13. és a 14. havi nyugdíjat!

Az Idősügyi Tanács kérésének megfelelően egyidejűleg fogják folyósítani a 13. havi nyugdíjat és a 14. havi nyugdíj első negyedét - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, a Kormányinfón.
2025. 11. 27. 13:00
Megosztás:

Ősszel is dübörög a hazai turizmus – októberben 11%-kal nőtt a vendégforgalom

Magyarország népszerűsége a hazai és a nemzetközi utazók körében is töretlenül növekszik. Az év tizedik hónapjában közel 1,7 millió vendég pihent hazánkban, azaz 11%-kal több mint tavaly októberben. A vendégek összesen 3,8 millió vendégéjszakát töltöttek a szálláshelyeken, ami 10%-os növekedést jelent 2024-hez képest.
2025. 11. 27. 12:30
Megosztás:

Emelkedéssel zártak a Wall Street vezető indexei

Szerdán emelkedtek az amerikai részvénypiacok. A főbb indexek sorozatban negyedik napja zártak pluszban a hálaadás előtti kereskedésben. A pozitív hangulatban a technológiai szektor járt az élen: az Oracle 4%-ot ugrott a Deutsche Bank optimista ajánlása után, az Nvidia 1,4%-kal erősödött, a Microsoft pedig 1,8%-kal került feljebb.
2025. 11. 27. 12:00
Megosztás:

Stagnáltak a fejlett piaci hozamok

Tegnap a vártnál erősebb iparcikk-megrendelési adat után emelkedésnek indultak a hozamok a fejlett gazdaságok kötvénypiacain, de végül visszatértek a korábbi szintekre a hozamok, a tízéves amerikai kötvényé 4%-ig, a németé 2,67%-ra.
2025. 11. 27. 11:30
Megosztás:

Merre tart a gazdaság? Negyedéves makro-elemzés

Az USA Fed-je szeptemberben is és októberben is 25 bázispontos kamatcsökkentést hajtott végre. Az irányadó kamatszint ezzel a 3,75-4 százalékos sávba került. Az októberi kamatdöntés nagy meglepetése Powell Fed elnök jelzése volt, ami szerint egyáltalán nem kőbe vésett a decemberi újabb kamatvágás - olvashatjuk az ERSTE friss makro-elemzésében.
2025. 11. 27. 11:00
Megosztás:

Zcash ETF: A privát szféra vége vagy csak a következő lépés a tömeges elfogadás felé?

A kriptovilág újra megosztott – ezúttal a Zcash (ZEC) körül. A Grayscale nemrég bejelentette, hogy szeretné Zcash Trustját átalakítani tőzsdén kereskedett alappá, azaz ETF-fé. A lépés látszólag csak egy új befektetési eszköz létrehozása, ám a privacy coin közösség szemében ez sokkal többről szól: egy decentralizált, adatvédelmi fókuszú projekt szimbolikus bekebelezéséről a Wall Street által.
2025. 11. 27. 10:30
Megosztás:

Pozitív hangulatban zártak tegnap az európai indexek

Emelkedtek szerdán az európai részvénypiacok, miután erősödtek a várakozások, hogy az amerikai Fed decemberben kamatot csökkent.
2025. 11. 27. 10:00
Megosztás: