Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Így alakult szerda estére a forint

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 10. 21:00
Megosztás:

Hátrányos helyzetű óvodások támogatását finanszírozza az EU

Elindul a Hátrányos helyzetben élő óvodáskorú gyermekek támogatása a felzárkózó településeken elnevezésű pályázat 7,3 milliárd forint uniós támogatással - közölték a szervezők az MTI-vel közleményben szerdán.
2025. 12. 10. 20:30
Megosztás:

A Monero 10%-ot esett heti szinten, az elemzők szerint a Digitap lehet a következő 100-szoros szorzóval kecsegtető kriptós előértékesítés

December 7-én a Monero (XMR) több mint 10%-ot esett heti szinten, 360 dollárra süllyedve, mielőtt enyhe korrekcióval 370 dollárig visszakapaszkodott. A mozgás meglepte a kereskedőket, akik arra számítottak, hogy a Monero adatvédelmi fókuszú szegmense erősebb piaci környezetben is stabil marad. Ez a visszaesés arra késztette a befektetőket, hogy újraértékeljék kitettségüket, és olyan projekteket keressenek, amelyek kézzelfogható növekedési potenciált kínálnak.
2025. 12. 10. 20:00
Megosztás:

Magyarország idén is két olyan bűnözőt köröz, akik az Europol legkeresettebb bűnözőinek listáján szerepelnek

A tavalyi évhez hasonlóan Magyarország idén is két olyan bűnözőt köröz, akik szerepelnek az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezetének (Europol) a legkeresettebb európai bűnözőket rögzítő, hétfőn közzétett listáján, az érintett bűnözőket kábítószer-kereskedelem, valamint gyilkosság és súlyos testi sértés miatt keresik.
2025. 12. 10. 19:30
Megosztás:

GVH-elnök: „Több építőipari kartellgyanút is vizsgálunk”

Kiemelt figyelmet fordít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az építőipari vállalkozások piaci magatartására – hangsúlyozta Rigó Csaba Balázs, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) évzáró közgyűlésén, Budapesten.
2025. 12. 10. 19:00
Megosztás:

A 4iG Informatikai Zrt. megveszi az ACE Network Zrt. további 30 százalékát

A 4iG leányvállalata, a 4iG Informatikai Zrt. részvény adásvételi szerződést kötött az ACE Network Zrt. jegyzett tőkéjének további 30 százalékot megtestesítő részvények megszerzésére, az ügylet zárásával a 4iG Informatikai Zrt. az ACE Network, egyedüli 100 százalékos tulajdonosa lesz - közölte a 4iG szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 12. 10. 18:30
Megosztás:

Veszélyes TikTok-trendre hívják fel a figyelmet

Súlyos pszichés károkat okozhatnak az áldozatokban a közösségimédia-felületeken időről időre felbukkanó veszélyes trendek, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői figyelemmel kísérnek. Ezúttal a Lengyelországból indult, és a fiatalok körében gyorsan elterjedt "Szon Patrol" TikTok-trendet tanulmányozták - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-t.
2025. 12. 10. 18:00
Megosztás:

A magyar ipar és a műegyetemi tudás találkozása: stratégiai innovációs megállapodást kötött a BME és a BorsodChem

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a BorsodChem hosszú távú innovációs és képzési együttműködést indít, amelyben kutatók és ipari szakemberek közösen dolgoznak a gyártást hatékonyabbá tevő technológiai fejlesztéseken, miközben a hallgatók gyakorlatorientált képzési lehetőségekhez jutnak.
2025. 12. 10. 17:30
Megosztás:

Látványosan csökkent a dízelek iránti érdeklődés, több mint 40%-os növekedéssel az elektromos autók nyerték a novembert

2025 novemberében folytatódott a hazai használtautó-piac szerkezetének átalakulása: több olyan trend is egyértelműen kirajzolódott, amely hosszabb távon is meghatározhatja a piac működését. A Használtautó.hu adatai szerint a dízelek iránti érdeklődés meredeken visszaesett, miközben az elektromos és hibrid modellek iránti kereslet tovább erősödött. A kínálat minősége közben látványosan javult: fiatalabb, kevesebbet futott és magasabb értékű járművek kerültek fel a portálra, a meghirdetett autók száma pedig jóval meghaladta a tavalyit.
2025. 12. 10. 17:00
Megosztás:

Az állampapír-milliárdok, az Otthon Start és a fiatal vevők éve volt 2025

2025-ben a hazai lakáspiac maga mögött hagyta a 2023-as gyenge évét, és a 2024-ben elindult élénkülés idén határozott növekedéssé erősödött. Az év elején az állampapírokból felszabaduló megtakarítások vitték hároméves csúcs közelébe a forgalmat, az év második felében pedig az Otthon Start Program és a fiatal vevők erős jelenléte fokozta a lendületet. Ezzel együtt is óvatos optimizmus lengi be a 2026-os ingatlanpiaci kilátásokat: a támogatott hitelek továbbra is élénk keresletet biztosítanak, miközben a 2025-ben megugró árak visszafoghatják a tranzakciószámokat. A Duna House előrejelzése szerint jövőre 100–120 ezer adásvétel várható, az árak pedig az első negyedévben mérsékeltebb, 0–10 százalék közötti emelkedést mutathatnak. A jelzáloghitel-piac akár a 2000 milliárd forintos szintet is elérheti jövőre.
2025. 12. 10. 16:00
Megosztás:

Kétszer nagyobb eséllyel teljesítik túl bevételi céljaikat azok a vállalatok, amelyek AI-alapú digitális munkahelyekbe fektetnek

A Magyarországon mintegy 700 főt foglalkoztató Unisys közzétette legfrissebb globális kutatását arról, hogy miként használják a vállalatok az AI-alapú digitális munkahelyi megoldásokat versenyképességük megőrzésére a gazdasági bizonytalanság idején. A kutatás egyik fő tanulsága, hogy nő a szakadék a jól teljesítő és a lemaradó vállalatok között.
2025. 12. 10. 15:30
Megosztás:

Megújul Kelenföld egykori iparterülete és modern, energiatakarékos városrész épül a helyén okoslakásokkal, esőkertekkel és öt futballpályányi zöld parkkal

1864 lakásos új városnegyed épül Kelendföldön, a Fehérvári út mellett az Indotek Group lakóingatlanportfólióját összefogó Rezideo beruházásában. A Revital Parkban magas minőségű, A+ energetikai besorolású lakások épülnek és a lakónegyed területén 38 százalékra növelik a zöld terület arányát a jelenlegi 6 százalékról. Emellett olyan energiatakarékos és zöld megoldásokat alkalmaznak, mint az esőkertek vagy az üvegezett erkélyek, amelyek a klímahatások enyhítését szolgálják. A beruházás első ütemének építése fontos szakaszához érkezett: zajlik a talajszondák fúrása, amelyek majd a lakások melegvízellátását és hűtés-fűtését biztosítják. A Revital Park első ütemében a napelemeknek és a talajszondás rendszernek köszönhetően a megújuló energiaforrások által biztosított energia aránya 40-60 százalék között alakul majd.
2025. 12. 10. 15:00
Megosztás:

5 százalék alatt maradhat a költségvetési hiány jövőre is

A költségvetési hiány 2026-ban is 5 százalék alatt, az államadósság pedig a GDP 73,5 százalékán maradhat - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államháztartásért felelős államtitkára a tárca keddi sajtótájékoztatóján, Budapesten.
2025. 12. 10. 14:35
Megosztás:

Katasztrófavédelmi projekt indult a magyar-szerb határ menti térségben

A határ menti térségben élők élet- és vagyonbiztonságának növelése érdekében indult magyar-szerb katasztrófavédelmi projekt uniós támogatással.
2025. 12. 10. 13:30
Megosztás:

Befejeződött az Országos Mentőszolgálat épületeinek energetikai fejlesztése

A Országos Mentőszolgálat épületenergetikai támogatást nyert a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében, mely fejlesztés során a Országos Mentőszolgálat épületeinek energetikai fejlesztése valósult meg - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium a projekt zárórendezvényéről szerdán az MTI-vel.
2025. 12. 10. 13:00
Megosztás:

Továbbra is jelentős a terrorfenyegetettség Hollandiában

A terrortámadás kockázata Hollandiában továbbra is "jelentős", az ötből a negyedik fenyegetettségi szinten áll - olvasható a holland nemzetbiztonsági és terrorizmusellenes koordinátori hivatal (NCTV) szerdán közzétett jelentésében.
2025. 12. 10. 12:35
Megosztás:

Ingatlan.com: rendhagyó év volt 2025 a lakáspiacon

Rendhagyó év volt 2025 a hazai lakáspiacon: az év elején az állampapírokból felszabaduló tőke, majd nyár végétől az Otthon Start program bejelentése generált rekordközeli aktivitást. A két keresleti hullám miatt akár 160 ezer adásvétel is történhetett az ingatlan.com MTI-nek küldött legfrissebb elemzése szerint.
2025. 12. 10. 12:00
Megosztás:

Agrárminisztérium: újabb jelentős segítséget nyújt a kormány a tejágazat szereplőinek

A termeléshez kötött tejhasznú tehéntartás támogatás kifizetése két ütemben meghaladja a 23 milliárd forintot. Így az ősz kezdete óta összesen több mint 32 milliárd forint célzott támogatás érkezett az ágazatban tevékenykedők munkájának segítésére - jelentette be Nagy István agrárminiszter közösségi oldalán.
2025. 12. 10. 11:30
Megosztás:

Reálmonitor Kft: pert nyertek az Ingatlan.com-mal szemben

Bírósági ítélet szerint a Reálmonitor Árminimum.hu oldala, és az Ingatlanhirdetés Figyelő nevű mobilalkalmazása megfelel az EU-s jognak, ezzel jogerősen pert nyertek az Ingatlan.com-mal szemben - közöte a Reálmonitor Kft. szerdán az MTI-vel.
2025. 12. 10. 11:00
Megosztás:

Jövőre sem ússzuk meg a díjemeléseket a lakossági bankszámláknál

Ugyan a bankok önkéntes moratóriuma 2026 júniusáig befagyasztotta a lakossági számlák díjait, a jövő év második felében várhatóan 4,6 százalékos emelés jöhet – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Véleménye szerint közben rengeteg ügyfél drágább számlacsomagban ragadt, így most is érdemes átnézni a januárban érkező díjértesítőket. Az alapszámla minimálbérhez kötött, maximális havi díja is emelkedik jövőre.
2025. 12. 10. 10:30
Megosztás: