Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Eső után köpönyeg: balesetek után keressük a biztosítást

A nagyobb nyilvánosságot kapó balesetek után megugorhat az igény a biztosítások iránt, ezt tükrözik az internetes kereséseink is - írja közleményében a Bank360. Az elmúlt hetekben több olyan baleset is történt, amelyekkel napokon át foglalkozott a sajtó, az internetes keresések alapján pedig a következő napokban többen kezdtek el balesetbiztosítás iránt érdeklődni. Az összefüggés nem véletlen, természetes, hogy egy baleset után a saját biztonsága mindenkit jobban foglalkoztat. Szerencsére ma már nemcsak egyénileg biztosíthatjuk be magunkat, hanem léteznek családi balesetbiztosítási csomagok is, amelyek kedvező áron elérhetők.
2025. 11. 08. 14:00
Megosztás:

Negatívról stabilra javította Izrael osztályzati kilátását az S&P

Stabilra javította a leminősítés lehetőségére utaló eddigi negatívról Izrael elsőrendű államadós-besorolásainak kilátását az S&P Global Ratings, mindenekelőtt azzal a véleményével indokolva a döntést, hogy a Hamász radikális iszlamista szervezettel kötött tűzszünet enyhítette az Izraelt közvetlenül fenyegető biztonsági kockázatokat.
2025. 11. 08. 13:00
Megosztás:

Turisztikai beruházások indulnak Makón

Turisztikai beruházások indulnak Makón, uniós támogatással felújítják a Hagymaház szabadtéri színpadát, valamint új attrakciókkal bővítik a Kalandparkot a Maros-parton - tájékoztatta az önkormányzat az MTI-t.
2025. 11. 08. 12:00
Megosztás:

Új logisztikai központ megnyitásával bővíti szolgáltatási területeit a Kifli.hu

Új logisztikai központot nyitott a Kifli.hu Biatorbágyon, az automatizált raktár lehetővé teszi az online szupermarket kiszállítási területének további bővítését, a gyorsabb kiszállításokat és szélesebb választék biztosítását - közölte a Kifli.hu Shop Kft. az MTI-vel pénteken.
2025. 11. 08. 11:00
Megosztás:

Újra normál kerozinellátással üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Újra normál kerozinellátással üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér pénteken 23 órától - tájékoztatta a Budapest Airport Zrt. az MTI-t pénteken este.
2025. 11. 08. 09:00
Megosztás:

Tizenöt éve a parketten: jubileumi csengetéssel ünnepelt a CIG Pannónia

Szimbolikus csengetéssel ünnepelték a Budapesti Értéktőzsdén a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. tőzsdei megjelenésének 15 éves évfordulóját. A magyar alapítású biztosítótársaság 2010-ben lépett a pesti parkettre, és az elmúlt másfél évtizedben a hazai biztosítási piac meghatározó, stabil növekedést mutató szereplőjévé vált. A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényei a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában forognak. Az elmúlt öt évben a vállalat következetesen építette piaci pozícióját: díjbevétele 2024-ben meghaladta az 57 milliárd forintot, részvénye pedig ugyanebben az évben 24,5 százalékos árfolyamemelkedést ért el. A CIG Pannónia ezzel a magyar biztosítási szektor egyik legstabilabb hátterű, közepes méretű szereplőjévé vált.
2025. 11. 08. 08:00
Megosztás:

Olcsóbb a hazai üzemanyag, mint a környező országok átlaga

Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 októberében a 95-ös benzin havi átlagára 574 forint volt Magyarországon, ami 4 forinttal alacsonyabb, mint a szomszédos országok 578 forintos átlaga.
2025. 11. 08. 07:00
Megosztás:

Részvényenként 21,81 forint osztalékelőleget fizethet a Duna House

A november 28-i közgyűlés előterjesztése alapján a Duna House (DH) 750 millió forint osztalékelőleget, részvényenként 21,81 forintot fizethet - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 08. 06:00
Megosztás:

Változtat forgalmazási szerződésein a Coca-Cola a GVH eljárásának eredményeként

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a Coca-Cola két magyarországi leányvállalatával szemben indított versenyfelügyeleti eljárását. Az eljárás eredményeként a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalta, hogy módosítja a vendéglátóágazati (HORECA) partnereivel kapcsolatban alkalmazott mintaszerződéseit, melyeket tisztázó rendelkezésekkel egészít ki. A vállalkozás emellett belső képzésekkel fogja biztosítani a módosításoknak és az általános versenyjogi szabályoknak való megfelelést. A vállalások jelentősen növelhetik a versenyt az érintett piacokon.
2025. 11. 08. 05:00
Megosztás:

Az otthon start első hulláma után letisztult a piac

Az Otthon Start Program (OSP) bejelentését követően látványos, de kétségtelenül túlfűtött érdeklődési hullám indult el az ingatlanpiacon. A Duna House elemzése alapján az augusztus eleji hetekben a hirdetésekre érkező telefonos megkeresések száma több mint 60%-kal emelkedett a júliusi átlaghoz képest. A hirtelen jött aktivitás mögött azonban jelentős arányban olyan érdeklődők álltak, akik nem rendelkeztek valódi vásárlási szándékkal vagy megfelelő pénzügyi háttérrel.
2025. 11. 08. 04:00
Megosztás:

Porsche árából épülnek zöld parkok Magyarországon

Luxustermékekből születhetnek új karbonnegatív parkok. Forradalmasítja a közösségi finanszírozást a Green Connect, amely egy több pilléren nyugvó, innovatív fenntarthatósági szemléletű program. Ez a program egyszerre szolgálja a természet regenerálását, a fenntartható és karbonnegatív építészet előmozdítását, a digitális fenntarthatóság megoldásainak elterjesztését, valamint a zöld gazdaság és a közösségi fenntarthatóság fejlesztését.
2025. 11. 08. 03:00
Megosztás:

Jövőre a bankunk megmondja, hogy melyik számlával tudnánk spórolni. De mennyi lehet ez a megtakarítás?

Az MNB elvárásai alapján a bankok jövő év elején (az éves díjkimutatással együtt) tájékoztatni fogják ügyfeleiket arról, hogy van-e számukra kedvezőbb számlacsomag az adott pénzintézetnél és mennyit spóroltak volna, ha azt a számlát használnák. De kik fognak ilyen értesítést kapni? Mennyit nyerhetnek az emberek, ha áttérnek a bank által kiküldött számlacsomagra? Lehet ennél többet is spórolni?
2025. 11. 08. 02:00
Megosztás:

Honnan tudhatom, hogy rákos lehetek? A biológiai életkor előre jelezheti ezt

A biológiai életkor előre jelezheti a rák kockázatát – új kutatások a fiatal felnőttek vastagbélrákjáról. Hogyan mehetünk elébe a problémának? Egy magyar klinika megoldása most jelentős segítséget nyújthat.
2025. 11. 08. 01:00
Megosztás:

Hány forint lesz az EURÓ és a dollár rövid és közép távon?

Fedezze fel, merre tart a pénz világa – ingyenes online befektetési szeminárium a VIG Alapkezelő szakértőivel!
2025. 11. 08. 00:01
Megosztás:

XRP árfolyam-előrejelzés 3 dollárra csökkent, miközben a Digitap ($TAP) 10 dolláros célja a Visa hírével együtt erősödik

A kriptopiac közelmúltbeli lassulása miatt a kereskedők egyre inkább azt találgatják, mi következik az XRP számára. Hosszú hetek oldalazó mozgása után, egy kulcsfontosságú ellenállási szint közelében, még a pozitív hangulat is halványulni látszik. Vajon a Ripple által ígért pozitív lendület elegendő lesz a bikák visszacsábításához, vagy most már elkerülhetetlen a 3 dolláros felső határ?
2025. 11. 07. 23:00
Megosztás:

Látja a NAV a külföldi kriptovaluta ügyleteket?

A NAV előtt sem marad titokban a külföldi kriptozás: az Országgyűlés elé nemrég olyan törvényjavaslatok kerültek, amelyek célja, hogy a kriptoeszközökre vonatkozó nemzetközi információcsere szabályait beemeljék a magyar jogrendbe.
2025. 11. 07. 22:00
Megosztás:

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta létezik, így holnaptól még nem fog megváltozni semmi. A BiztosDöntés.hu viszont összeszedte azokat az újdonságokat, melyeket megkaphatnak majd a magyarországi revolutos ügyfelek a közeljövőben, a fióktelepi működés elindulásával.
2025. 11. 07. 21:00
Megosztás:

Hosszú távú kriptobefektetési útmutató: Digitap ($TAP) ütemterv, felhasználói metrikák és a 100-szoros növekedés útja

A vagyonépítés a kriptovilágban ritkán valósul meg rövid távú felhajtással – a hosszú távú hasznosság rendszerint túlszárnyalja a spekulációt. Azok a befektetők, akik korábban mémcoinokat és spekulatív tokeneket hajszoltak, most egyre inkább a fenntartható, valós felhasználási esettel rendelkező projektek felé fordulnak.
2025. 11. 07. 20:00
Megosztás:

Zcash - minden, amit tudni érdemes az új kriptovaluta sztárról

Ahogy közeledünk 2026-hoz, a kriptopénzek világában ismét felértékelődik az adatvédelem fontossága. A Zcash – egykor rétegtechnológiának számító projekt – mára teljes értékű, titkosított pénzügyi hálózattá fejlődött, amely matematikai bizonyítékokkal garantálja a tranzakciós magánszférát. De hogyan vált a Zcash a Bitcoin privát alternatívájává? És vajon készen áll-e arra, hogy méretezhető, kvantumbiztos titkosított pénzként hódítson tovább?
2025. 11. 07. 19:00
Megosztás:

Lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban

Szeptemberben éves szinten 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Augusztusban ez a mutató 3,3 százalékos volt. Augusztushoz viszonyítva pedig 0,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken honlapján.
2025. 11. 07. 18:00
Megosztás: