Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

A növényi kivonatok ereje az alternatív gyógyászatban

Amikor a mai világban az alternatív gyógyászat kerül terítékre, sokaknak azonnal a természetes növényi kivonatok jutnak az eszébe. Az évszázadokon, sőt évezredeken át emberek generációi fedezték fel a természet gyógyító erejét, amely napjainkban ismét középpontba került.
2025. 10. 14. 19:30
Megosztás:

Miért olyan nélkülözhetetlen a vérplazma?

A plazmaadás az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségre tett szert. Sajnos még mindig sok kérdés terjed a köztudatban a folyamatról, annak lebonyolításáról, illetve arról, hogy egyáltalán miért is olyan fontos a vérplazma a hétköznapokban. Egy nélkülözhetetlen “alapanyagról” van szó, ami sok embernek életmentő lehet.
2025. 10. 14. 18:55
Megosztás:

Nagyon szoros a kapcsolat Orbán Viktor és az amerikai elnök között

Minden ellenkező híreszteléssel ellentétben nagyon szoros a kapcsolat az amerikai elnök és a magyar miniszterelnök között, ami több, mint politikai szövetség vagy ideológiai közösség, ez egy bizalmi kapcsolat - emelte ki a Nézőpont Intézet politikai elemzési igazgatója az M1 aktuális csatorna keddi adásában annak kapcsán, hogy Donald Trump amerikai elnök hétfőn Egyiptomban dicsérő szavakkal méltatta Orbán Viktor miniszterelnököt.
2025. 10. 14. 18:00
Megosztás:

A deepfake-jelenséggel foglalkozik az NMHH új podcastsorozata

A deepfake-jelenséggel foglalkozik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) harmadik, öt részből álló podcastsorozata, amelynek első adása a deepfake fogalmát és mibenlétét tisztázza - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága kedden az MTI-vel.
2025. 10. 14. 17:30
Megosztás:

Az MBH Csoport a új platformot indított a gazdálkodók támogatására

A hazai gazdálkodók számára komplex, mesterséges intelligenciával támogatott digitális ökoszisztémát kínál az MBH Csoport új platformja, átfogó pénzügyi és üzleti megoldásokhoz segítve őket - közölte az MBH Bank kedden az MTI-vel.
2025. 10. 14. 17:00
Megosztás:

Vezetői iroda: vállalatirányítás kiváló helyről

A vezetői iroda lényegében egy vállalkozás legszűkebben vett központja: döntéshozatali helyszín, munkahely, a teljes céget reprezentáló tér. t. A számos berendezési stílus és irányzat között azonban felfedezhetünk néhány közös pontot, amik mentén könnyen el lehet indulni anélkül, hogy kész szabályokhoz kellene alkalmazkodni. Íme tehát, mire érdemes odafigyelni a vezetői iroda berendezése során.
2025. 10. 14. 16:30
Megosztás:

Cégcsoportok figyelem! November 20-ig lehet dönteni a csoportos társasági adózásról

A Forvis Mazars szakértői felhívják a figyelmet egy közelgő, jogvesztő határidőre: 2025. november 20-ig nyújthatják be kérelmüket azok a vállalkozások, amelyek 2026-tól a csoportos társasági adóalanyiság rendszerét szeretnék választani. A határidő nemcsak az új csoportok létrehozására, hanem a meglévők módosítására – például megszüntetésére vagy új tag csatlakoztatására – is vonatkozik.
2025. 10. 14. 16:00
Megosztás:

Saját tőkéből lép nemzetközi piacra a Diverzum

Nemzetközi piacra lépett a Diverzum, saját forrásból finanszírozva elindította szolgáltatásait Romániában, jelentette be a negyedik születésnapját ünneplő cég. A Diverzum éves beszámolójában a cég eredményeiről, az elmúlt év mérföldköveiről, a Gen Z vásárlási szokásairól, költéseikről is izgalmas adatokat osztottak meg az alapítók, de a ma már 28 fős Diverzum csapat szervezeti filozófiájáról is beszéltek.
2025. 10. 14. 15:30
Megosztás:

Nincs B terv – gyakorlati segítség a hulladék csökkentéséhez

A hulladékprobléma napjaink egyik legégetőbb környezeti kihívása. Évente több milliárd tonna szemét keletkezik világszerte, amelynek jelentős része kezelés nélkül mérgezi a környezetet – hívja fel a figyelmet a Humusz Szövetség. A Kukadiéta 2.0 – avagy hogyan fogyjunk le szemétből, mielőtt teljesen belefulladnánk című cikkük rávilágít arra, hogy a szelektív gyűjtés önmagában nem elegendő. A háztartásokban keletkező hulladék mennyiségének csökkentésére gyakorlati megoldásokat is kínál a környezetvédő szövetség Kukadiéta kiadványában, melyet a Baptista Szeretetszolgálat No Planet B programja támogatott.
2025. 10. 14. 15:00
Megosztás:

Gyorsult az infláció Németországban

Idei csúcsára gyorsult a németországi éves infláció szeptemberben a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden ismertetett végleges adatai szerint.
2025. 10. 14. 14:30
Megosztás:

Olajpiaci túlkínálatot vár a jövő évre a Nemzetközi Energiaügynökség

Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) honlapján kedden publikált októberi jelentés szerint a globális olajpiac jövőre jelentős túlkínálatra számíthat, a kínálat a szeptemberi becslésnél 18 százalékkal magasabb, napi majdnem 4 millió hordóval haladhatja majd meg a keresletet.
2025. 10. 14. 14:00
Megosztás:

Egyre forgalmasabbak a horvát repülőterek

A horvátországi repülőterek az év első nyolc hónapjában több mint 10 millió utast fogadtak, ami 6,6 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - közölte a Horvát Statisztikai Hivatal (DZS) kedden. Az utasforgalom augusztusban is tovább nőtt, miközben a teherszállítás számottevően csökkent.
2025. 10. 14. 13:30
Megosztás:

Már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

Már hét nagybanknál, az OTP Bank, az Erste Bank, az MBH Bank, a K&H Bank után már a Raiffeisen, az UniCredit Bank és a CIB Bank kínálatában is elérhetővé váltak a Minősített Vállalati Hitelek - közölte a Magyar Nemzeti Bank kedden az MTI-vel
2025. 10. 14. 13:00
Megosztás:

A GVH 365,5 millió forintra bírságolt egy bahamai gyökerű biztonságtechnikai céget és a magyarországi forgalmazóját

A bahamai gyökerű Paradox Bahamas biztonságtechnikai cégre és annak magyarországi disztribútorára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 365,5 millió forint bírságot szabott ki, részben mert a cégek csaknem tíz éven keresztül korlátozták a biztonságtechnikai eszközök értékesítőinek versenyét a hazai piacon - közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
2025. 10. 14. 12:30
Megosztás:

A GVH 365,5 millió forintra bírságolt egy bahamai gyökerű biztonságtechnikai céget és a magyarországi forgalmazóját

A bahamai gyökerű Paradox Bahamas biztonságtechnikai cégre és annak magyarországi disztribútorára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 365,5 millió forint bírságot szabott ki, részben mert a cégek csaknem tíz éven keresztül korlátozták a biztonságtechnikai eszközök értékesítőinek versenyét a hazai piacon - közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
2025. 10. 14. 12:30
Megosztás:

Nagy volumenű útfelújítás kezdődik két dél-békési településen

Csaknem negyedmilliárd forintból felújítják a nagybánhegyesi bekötőút hiányzó szakaszát, és 100 millió forintos útfejlesztés kezdődik Lőkösháza belterületén - közölte közösségi oldalán a térség országgyűlési képviselője.
2025. 10. 14. 12:00
Megosztás:

A közép-kelet-európai háztartások fogyasztásának fellendülése ösztönzi a kiskereskedelmi parkok növekedését

A külkereskedelmi bizonytalanságok és a közelmúltbeli inflációs nyomás ellenére a közép- és kelet-európai gazdaságok továbbra is stabil GDP-növekedést mutatnak, megelőzve számos nyugat-európai országot. A régió ellenálló képességét egyre inkább a háztartások fogyasztása hajtja, amelyet a mérséklődő infláció és a reálbér-növekedés támogat – derül ki a Colliers legfrissebb, ExCEEding Borders CEE 2025: Retail parks: Diverse Growth, Shared Momentum jelentéséből.
2025. 10. 14. 11:30
Megosztás:

Az amerikai piacok is korrigáltak, a nap nyertesei ismét az AI-jal kapcsolatos cégek voltak

A Wall Street-i tőzsdeindexek hétfőn jelentős emelkedéssel zárták a napot, miután Donald Trump enyhülő hangnemet ütött meg az USA és Kína közötti kereskedelmi feszültségekkel kapcsolatban.
2025. 10. 14. 10:30
Megosztás:

Trump enyhülő retorikája miatt emelkedtek az európai részvények hétfőn

Hétfőn némi korrekciót mutattak az európai piacok a pénteki esést követően, miután Donald Trump amerikai elnök enyhített a Kínával kapcsolatos kemény kereskedelmi retorikáján.
2025. 10. 14. 10:00
Megosztás:

Szokatlan tempóban és meglepő helyeken csökkentek az albérletárak szeptemberben

Szeptemberben enyhén csökkentek a bérleti díjak országos szinten – derül ki a KSH–ingatlan.com közös lakbérindexének legfrissebb adataiból. országosan 1,1 százalékkal, Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza a lakbérek augusztushoz képest. Az országon belüli dinamika viszont jelentős eltéréséket mutat. A Pécset is magában foglaló dél-dunántúli régióban majdnem 3, az észak-alföldi térségben pedig több mint 2 százalékos volt a kiadó lakások bérleti díjainak csökkenése. A nyugat-dunántúli és észak-magyarországi régió viszont 1,1 százalékos drágulást produkált augusztushoz képest. Éves összevetésben országosan már csak 6,5, Budapesten 6,6 százalékos drágulást hozott a szeptember.
2025. 10. 14. 09:30
Megosztás: