Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Ne menjen csődbe és legyen megbízható: egy új, országos kutatás szerint ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek. A második helyen a közelben elérhető fiók áll, holott a járvány óta 10-ből 6-an gyakrabban intézik digitális csatornákon a pénzügyeiket, sőt, ha minden elérhető lenne online, 10-ből 4-en soha többé nem mennének be a fiókba. A válaszadók fele szerint öt év múlva már mesterséges intelligencia fogja elbírálni a hitelkérelmeiket, ám jelenleg még nagyra értékelnék, ha az online ügyintézésben elakadva – videohíváson keresztül – élő ügyintéző segítene. Sőt, 10-ből 4-en még arra is nyitottak, hogy videón keresztül mutassanak be neki egy hitel- vagy biztosítási ajánlatot.

Így választ bankot és biztosítót a magyar ügyfél

Bankot, pénzintézetet, biztosítót elsősorban a szolgáltató megbízhatósága, stabilitása alapján választanak a magyarok: a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont, hogy olyan szolgáltatóval szerződjenek, ami garantáltan nem megy csődbe – egyebek közt ez derül ki a Comnica és az NRC országos, az internetező népességre reprezentatív online kutatásából, amely a magyarok digitális pénzügyi ügyintézési szokásait vizsgálta.

Nem olyan fontos a digitális ügyintézés, mégis nagyon szeretjük

A bank- és biztosítóválasztási szempontokat kínáló nyolcas lista utolsó két helyén a barátok, ismerősök ajánlása, illetve a szolgáltatók nevének, brandjének ismertsége végzett. Az 6-4. helyen a digitális ügyintézés lehetősége, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, gyorsaság szempontjai szerepelnek. A 3. legfontosabb döntési tényezőnek a szolgáltató kínálata, valamint a szolgáltatások és konstrukciók ára számít, de a 2. helyre befutva ezt is megelőzi, hogy az adott banknak, biztosítónak van-e fiókja a válaszadó otthona vagy munkahelye közelében.

A digitális ügyintézéshez való viszonyunk mégsem ilyen egyszerű. A felmérés szerint ma Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét távolról, digitálisan – leginkább okostelefonos applikáción, vagy éppen laptopon, asztali számítógépen – intézi. 10-ből 6-an a Covid-járvány kezdete óta a korábbiakhoz képest gyakrabban tesznek így, és miközben az online ügyintézés lehetősége a fenti fontossági listán viszonylag hátul szerepel, 10-ből 3 válaszadó mégis otthagyná a szolgáltatóját, ha ott egyik napról a másikra megszűnnének a digitális csatornák.

Az idősebb korosztály kapott rá leginkább az online-ra

Érdekes, hogy az 50-59 éves korosztály tagjainak 73%-a immár az ügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, de a legszeniorabb, vagyis a 60 év feletti generáció is igazi power userré gyúrta ki magát a távoli ügyintézésben a karantén alatt. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy pénzügyeinek legalább háromnegyedét digitálisan intézi, amivel a legfiatalabb, 18-29-es korosztályra is rávertek.

„Egyfajta fordulóponton van a digitális ügyintézés, hiszen a viszonylag intenzív online használat mellett még igencsak tetten érhető az óvatossági faktor is. Erre utal az, hogy miközben a számlanyitástól, a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás elérhető online, és láthatóan egyre bátrabban használjuk a távoli ügyintézés csatornáit, a szolgáltató kiválasztásakor még mindig nagyon fontos a fizikailag is könnyen elérhető fiók. Úgy tűnik tehát, hogy egyfajta kognitív disszonancia jellemez minket, amikor bankot, biztosítót választunk” – mondta Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Messze még a teljesen önkiszolgáló ügyintézés, de talán nem is vágyunk rá annyira

A digitális átállás természetes velejárója, hogy a távoli ügyintézés folyamatai nem mindig gördülékenyek. 10-ből 4 ügyféllel már előfordult, hogy digitális csatornán megkezdett ügyét nem tudta befejezni, minden tizedik pedig az ügyei legalább felével végképp elakadt.

A kudarcok nagyobb részéért a rendszer lefagyása vagy belassulása a felelős, 10-ből 4-en pedig arra panaszkodtak, hogy a folyamat zavaros, bonyolult és hosszú, egyszerűen nincs türelmük végigcsinálni. Mindemellett minden ötödik ügyfél számára az emberi segítség hiánya okoz problémát az online utak végigjárásában, így nem meglepő, hogy a válaszadók több mint fele örömmel venné, ha ilyenkor egy élő videostreamben bejelentkező ügyintézőt hívhatna segítségül.  

„Ez utóbbi igény a digitális ügyintézés egyik fundamentális problémájára világít rá: vajon milyen határokig lehet teljesen önkiszolgáló a banki és a biztosítási ügyek intézése? A kutatás eredménye rávilágít arra, hogy az ügyfeleknek a jövőben is szükségük lesz az emberi arcra és hangra, akár videohíváson keresztül. Így nem csak merész utópia, de üzleti stratégiának sem feltétlenül a legjobb választás a bankok, biztosítók számára a tisztán önkiszolgáló alapokra helyezett digitális ügyintézés” – hívja fel a figyelmet Horváth Gergely.

Videón a biztosítási ügynökkel is könnyebben szóba állunk

A videohívás hazai elterjesztésében minden más piacot megelőzve a bankok voltak az elsők. Ezt itthon jellemzően arra használják, hogy egy szolgáltatás igénybevételekor – például egy számlanyitásnál vagy egy biztosítás megkötésénél – az ügyintéző élő videostreamben azonosítsa távolról az ügyfelet. A felmérés szerint az ügyfelek 25%-ának volt már dolga ilyen típusú ügyintézéssel, közülük minden harmadiknak 2-3 három pénzintézetnél is.

Ez az arány egyelőre nem túl magas, de úgy tűnik, azok is látnak benne fantáziát, akiknek még nem volt alkalmuk kipróbálni. A magyar banki, biztosítási ügyfelek fele szívesen intézne vele ugyanis olyan ügyeket, melyekhez korábban személyes jelenlétre volt szükség: például számlanyitást, életbiztosítás-kötést, 44%-uk pedig a szerződések videón keresztül történő „szóbeli digitális aláírását” is kényelmes megoldásnak tartaná.

„A legérdekesebb, hogy míg a klasszikus értékesítési célú telefonhívásokat a többség hajlamos gyorsan kinyomni, 10-ből 4 ügyfél nyitott arra, hogy videón keresztül mutassanak be neki részletesen egy hitelajánlatot, biztosítást vagy megtakarítást. Arra számítunk, hogy a távoli ügyfélazonosítás mellett ez, az ügyfél számára értékes információt átadó, konzultatív értékesítési mód is egyre elterjedtebb lesz a banki és biztosítási szektorban” – mondta a Comnica üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor robotok végzik a hitelbírálatot a webshoppá alakuló bankokban

Miközben az ügyfelek fél szemmel még mindig azt kutatják, van-e a sarkon bankfiók, a válaszadók fele szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. 10-ből 4-en ráadásul azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videohívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnának intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás arra is választ keresett, hogy miként képzelik el a jövőt az ügyfelek. A válaszadók több mint fele szerint 5 év múlva pontosan úgy fogjuk használni a bankokat és a biztosítókat, mint a webshopokat, ahol minden pénzügyi terméket egyszerűen bedobhatunk az online kosarunkba. Sőt, 42%-uk szerint ehhez majd beszélnünk sem kell senkivel, mert hitelképességünk elbírálását és biztosítási kockázataink felmérését mesterséges intelligencia alapú rendszerek végzik majd el.

Befektetési alapismeretek fiataloknak: hogyan indítsuk el a nyugdíjcélú megtakarítást 20 éves korban?

Húsz évesen a jövőbeli nyugdíjról gondolkodni a legtöbb ember számára úgy hangzik, mint a tanács, hogy hagyjuk ott a desszertet a zöldségekért. Pedig akik már rég túlléptek a harmincon, mind ugyanazt ismételgetik. Ha korábban kezdhették volna, nem vesztegették volna az időt.
2025. 12. 15. 10:30
Megosztás:

Mennyibe kerül a síbiztosítás egy napra?

Az idei szezonban naponta és személyenként átlagosan 870 forint körül alakul a síbiztosítás díja, ami mintegy 3 százalékkal haladja majd meg az előző szezon 845 forintos átlagát – jelzi előre az Insura.hu az aktuális utasbiztosítási módozatok és az eddigi, előzetesen megkötött szerződések ismeretében.
2025. 12. 15. 10:00
Megosztás:

Zsinórban negyedik éve bővül 1 gigawattnál többel a napelemes kapacitás

December elejéig mintegy 1030 megawatt új naperőművi teljesítmény épült ki Magyarországon 2025-ben. Az 1 gigawattos gyarapodást először 2022-ben haladtuk meg, azóta minden esztendőben sikerült ezt a szintet újra megugrani. A 8300 megawattot közelítő kapacitásból több mint 5000 megawattot ebben a négy évben telepítettek - jelentette be hétfőn hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 12. 15. 09:30
Megosztás:

Lakhatási válság van – de kinek segít a magyar lakáspolitika?

Ígylakunk-interjú - Az elmúlt években a magyar lakáspolitika középpontjában a támogatások álltak: kedvezményes hitelek, adókedvezmények, programok sora ígérte a lakhatás megkönnyítését. A felszínről nézve a rendszer bőségesnek tűnik, mégis egyre többen szorulnak ki a megfizethető lakhatásból. Czirfusz Mártonnal, a Periféria Közpolitikai és Kutatóközpont egyik alapítójával arról beszélgettünk, mit jelent valójában a lakhatási válság Magyarországon, kiket érnek el – és kiket hagynak ki – a támogatások, mennyire szolgálja a megfizethetőséget az állami beavatkozás, és milyen elvek mentén lehetne igazságosabb és hatékonyabb lakáspolitikát felépíteni.
2025. 12. 15. 09:00
Megosztás:

Karácsonykor sok családnál fokozódik a pénzügyi nyomás

Az ünnepek közeledtével sok családnál fokozódik a pénzügyi nyomás, hiszen az ajándékokra és a dekorációra fordított kiadások gyakran megterhelik a családi költségvetést. Kutatások szerint a felnőttek mellett, a gyerekek is szoronganak a pénzügyi bizonytalanságok miatt. Egy osztrák vizsgálat szerint: a 14–25 évesek 17%-a már találkozott adóssággal vagy pénzügyi nehézséggel, ők több pénzügyi oktatást szeretnének az iskolában,
2025. 12. 15. 08:30
Megosztás:

Erősödött péntek délután óta a forint

Erősödött a forint hétfő reggelre a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 15. 08:00
Megosztás:

Karácsonyi gasztroajándékok biztonságosan a Nébih tanácsaival

A Nébih Oktatási Programja a karácsonyi ünnepek közeledtével a házi gasztroajándékok készítésének alapvető tudnivalóit gyűjtötte össze. Az ünnepi időszak közeledtével ugyanis egyre többen választják a személyre szabott, házilag készített gasztroajándékokat: lekvárokat, krémlikőröket, süteményeket vagy éppen ízesített olajokat. A házilag készített finomságok esetében azonban nem elég csak az ízekre és a csomagolásra figyelni, első az élelmiszerbiztonság!
2025. 12. 15. 07:00
Megosztás:

eÁFA: videókkal segít a NAV

Videósorozatot indít a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) annak érdekében, hogy az eÁFA rendszer webes felületének használata még könnyebbé váljon. A rövid videók segítségével az egyre népszerűbb áfabevallási módszert a kisvállalkozások is könnyedén alkalmazhatják. A közérthető videós segédletek gyakran használt funkciókat, vagy épp egy-egy speciálisabb témát mutatnak be. A sorozat indulásaként ma négy kisfilmet tett közzé a NAV, amelyek a hivatal honlapján érhetőek el.
2025. 12. 15. 06:00
Megosztás:

Jobb vétel lehet 2026-ban: az Nvidia részvény vagy a Bitcoin?

Az Nvidia és a Bitcoin két teljesen eltérő eszköz, mégis van bennük egy közös pont: mindketten saját piacuk csúcsán állnak. Az Nvidia a mesterséges intelligenciát kiszolgáló adatközponti GPU-k piacát uralja, 4,3 billió dolláros kapitalizációjával a világ legértékesebb félvezetőgyártója, míg a Bitcoin 1,8 billió dolláros értékével továbbra is a kriptoszektor zászlóshajója.
2025. 12. 15. 05:00
Megosztás:

A lakás ideális hőfokát nem előírni, hanem elmagyarázni érdemes

Meglepően egyszerű módszerrel csökkenthető az otthoni energiafogyasztás: megbízható információk hatására jelentősen lejjebb vennék az egyetemisták lakásuk hőmérsékletét, derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss felméréséből.
2025. 12. 15. 04:00
Megosztás:

Belehúztak a gyűjtögetésbe a magyarok: már ennyi pénz van a kincstári NYESZ-számlákon

Jelenleg 6 154 személy rendelkezik kincstári NYESZ-számlával. Az egy főre jutó átlagos számlaérték megközelítőleg 1 millió forint – tudta meg a Grantis a Magyar Államkincstártól.
2025. 12. 15. 03:00
Megosztás:

Melyik kriptóban van több növekedési potenciál: Bitcoin vagy Cardano?

Ha a befektetőket megkérdezzük, inkább egy stabil, „blue chip” eszközt választanának-e, vagy egy kisebb, még bizonyítás előtt álló projektet, sokan ösztönösen az utóbbit mondanák. A nagy nyereség ígérete vonzó – még akkor is, ha a legtöbb „lottószelvény” végül értéktelenné válik.
2025. 12. 15. 02:00
Megosztás:

Beütött amitől féltünk: itt a készpénzfizetési limit Európában

Az Európai Unió jelentős lépést tett a pénzmosás visszaszorítása érdekében: elfogadták a 10 000 eurós készpénzes fizetési plafont, miután már tavaly decemberben létrehozták az uniós pénzügyi tisztaság felett őrködő központi szervet, az AMLA-t.
2025. 12. 15. 01:00
Megosztás:

Ilyen időnk lesz a karácsony előtti héten

Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is, de elsősorban a hét elején kisebb körzetekben felszakadozhat a felhőzet. A hőmérséklet csúcsértéke nagyrészt 3-8 Celsius-fok között alakul - derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.
2025. 12. 15. 00:05
Megosztás:

A felújított pályán sűrűbben járnak a vonatok a Hatvan-Somoskőújfalu vonalon

Még a téli menetrendváltás vasárnapi életbe lépése előtt rendbe tették a 81-es vonalat, így sűrűbbé vált a közlekedés a Hatvan–Somoskőújfalu vonalon, immár egész nap, órás ütemben indultak a vonatok - közölte a MÁV Zrt. vezérigazgatója vasárnap közösségi oldalán.
2025. 12. 14. 23:00
Megosztás:

Ez az 1 dollár alatti kriptó akár meglepetést is okozhat

A vezető kriptovaluták többsége 2025-ben eddig gyengén teljesít, a top 20 érme közül csak néhány tudott pluszban maradni. Ezek közé tartozik a Tron (TRX) is, amely jelenleg körülbelül 0,25 dolláron forog, és az év eleje óta nagyjából 12%-ot emelkedett. Ez elsőre nem tűnik kiugró eredménynek, de még így is jobban teljesít, mint a Bitcoin, amely mínuszban van ugyanebben az időszakban.
2025. 12. 14. 22:00
Megosztás:

Kétmillió ember fantáziáját mozgatta meg a lakáspiac 2025-ben

A magyar lakáspiac 2025-ben rendhagyó és kiemelkedően aktív időszakot zárt, mivel egyetlen naptári éven belül két markáns keresleti hullám alakult ki, erre pedig a modern hazai lakáspiac történetében eddig nem volt példa. Az első hullám az év elején érkezett, amikor sokan a magas hozamú állampapírokból felszabaduló megtakarításainak kerestek ingatlanpiaci befektetési lehetőséget. A második, még jelentősebb roham nyár végétől indult, miután bejelentették az Otthon Start Programot (OSP), amely kifejezetten az elsőlakás-vásárlók számára kínál kedvező feltételeket.
2025. 12. 14. 21:00
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél a hatos lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint az 50. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. 12. 14. 20:00
Megosztás:

Bitfarms: már nem csak Bitcoin-bányász, hanem AI-energiaplay

A Bitfarms részvényei 2025-ben látványosan felülteljesítették a Bitcoint: miközben a BTC az év eleje óta mínuszban van, a BITF árfolyama közel 90%-kal emelkedett. Ennek oka nem a kriptopiac ereje, hanem éppen az, hogy a vállalat tudatosan eltávolodik a klasszikus Bitcoin-bányászattól, és egyre inkább energia- és digitális infrastruktúra-szolgáltatóvá alakul át, kifejezetten az AI-adatközpontok igényeire szabva.
2025. 12. 14. 19:00
Megosztás:

Melyik faj lesz az év hala 2026-ban?

A Magyar Haltani Társaság ismét nyilvános szavazást hirdetett az Év hala cím elnyerésére. A közönség 2026-ra három őshonos halfaj közül választhat, a kezdeményezés célja a hazai halfauna megismertetése és népszerűsítése. Szavazni december 31-ig lehet a társaság honlapján, ahol a leadott voksok aktuális állása is folyamatosan nyomon követhető.
2025. 12. 14. 18:00
Megosztás: