Jót tett a halfogyasztásnak az ösztönző kampány
A magyarországi halfogyasztás népszerűsítése volt a fő célja a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként futó kampánynak. Most zárult a 2014-2020-as időszak fogyasztásösztönző programja, amelyben rendezvényekkel (például FEHOVA, OMÉK), roadshow megjelenésekkel, médiakampánnyal, hirdetésekkel népszerűsítette a halak fogyasztását a szemléletformáló és fogyasztásösztönző marketingkampány lebonyolításával megbízott AMC.
Kiemelték, hogy a 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak érezhető hatása van. Hiszen míg a 2015-ös adatok alapján a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, mostanra ez a mennyiség csaknem hét kilogrammra emelkedett. Ezzel teljesült az eredeti cél: legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet.
A közlemény szerint ezt nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat.
Arra is kitértek, hogy a tervek szerint a 2021-2027-es időszakban, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz keretein belül újabb kampányidőszak kezdődik.
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával valósult meg a "Kapj rá!" kampány. A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a MAHOP keretében a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére - olvasható az AMC közleményében.