Két évre szóló szerződést kötött a MÁV villamosenergia beszerzésére
A villamos energiáról szóló törvény nyomán a vasúttársaság a villamos energiával nem kereskedhet, kizárólag továbbadhatja azt a hálózathozzáférési díj részeként a szükséges infrastrukturális költségekkel, rendszerhasználati díjjal, adókkal kiegészítve. Az energiaköltséget a törvényi előírásoknak is megfelelő szerződések és üzletszabályzatok szerint hárítja át a vevőire a beszerzési tarifával számolva - közölték.
A MÁV az elmúlt években sikeresen állt át az árampiaci folyamatokhoz jobban illeszkedő új beszerzési módszertanra, a szükséges vontatási villamosenergiát energiatőzsdei áron vásárolja - ismertette a cég a közleményben.
Így a személy- és árufuvarozó vasúttársaságok felé továbbadott tarifák közvetlenül tükrözik a piaci árak alakulását. A megoldás az elmúlt két évben bevált, összességében milliárdos nagyságrendű megtakarítást eredményezett: tavaly 1-1,5 milliárdos árelőnye volt a MÁV-nak a tőzsdei áron vett villamos energián, amit vissza is térített szerződött partnereinek - tudatták. Közölték, az energiaárak idei emelkedésének a MÁV ugyanúgy ki van téve, mint más gazdasági szereplők Európában.
A MÁV leányvállalata, a MÁV-START révén pedig a vontatási villamos energia árának drágulása érzékenyen érinti a cégcsoportot, ezért kiemelt cél az intenzív áremelkedés ellensúlyozására alkalmas megoldások felkutatása - írták.
A vasúttársaság annyit tud tenni, hogy a legnagyobb óvatosság mellett csak a biztonságos működéshez szükséges energiaigényét fedezi a magas árakon, és amint a piac csökkenő tendenciát mutat, mindig a lehető legalacsonyabb árakon vásárolja a további mennyiségeket. Emellett a MÁV a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülettel közösen már megkezdte a javaslatok kidolgozását, amelyek segíthetnek a vasúti árufuvarozási szektor versenyképességének fenntartásában - olvasható a közleményben.