Kevésbé romlott a fogyasztók bizalma az USA-ban
A Conference Board nonprofit gazdaságkutató intézet kedden azt közölte, hogy a januári 111,1 pontról februárban 110,5 pontra (1985=100 pont) mérséklődött a fogyasztói bizalmi indexe. Elemzők valamivel rosszabb mutatóra, 110 pontra számítottak februárra.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója - ami az üzleti és munkaerőpiaci feltételek értékelését összegzi - a januári 144,5 pontról 145,1 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó, a jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci várakozásokat számszerűsítő mutató értéke viszont 88,8 pontról 87,5 pontra gyengült.
A Conference Board indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék mintegy 70 százalékát adja.