Kevesebb új személyautót adtak el Csehországban az első negyedévben
Az eladás csökkenése mögött alapvetően a legtöbb autógyár csökkentett termelése áll, ami az alkatrészek, elsősorban a chipek hiányára vezethető vissza. Az új kocsik iránti kereslet ugyanis aránylag magas - mutatott rá a szövetség a közleményében.
A legkeresettebb márka a Skoda volt, amelyből az első negyedévben 16 654 darabot adtak el, ez éves szinten hét százalékos csökkenés. A második helyen a Hyundai áll 4419 eladott kocsival, ami két százalékos csökkenés. A harmadik helyen lévő Volkswagen márka eladása 29 százalékkal 3463-ra esett vissza. A negyedik a Toyota, amely 3172 eladott kocsival 55 százalékkal emelte értékesítéseit. A Kia márkából 2459 kocsit adtak el, 60 százalékkal többet, mint egy éve.
Ami a modelleket illeti, a legtöbbet a Skoda Octáviából (3887), a Skoda Fabiából (3276) és a Skoda Superbből (2059) adtak el.
Az eladott új gépkocsik 66 százaléka benzines, 25 százaléka dízelüzemű, míg 9 százalékuk hibrid meghajtású.