Közösségi befektetéssel robban be Európába az egyedülálló magyar applikáció, a Fishinda
Bár a Fishinda felhasználói bázisa stabil, egyre növekvő közösség, az alapítók nem állnak meg az országhatáron belül. Azon dolgoznak, hogy a Fishinda egész Európát meghatározó piaci szereplő legyen. Az új fejlesztések, funkciók és a design megújítására közösségi finanszírozással igyekeznek előteremteni a szükséges pénzforrását. Így a Tőkeportálon keresztül most bárki tulajdonrészese lehet a vállalkozásnak, amelynek pre money cégértéke (a külső tőkebefektetés előtti becsült értéke) 1,2 milliárd forint. Az alapítók szerint 100–200 millió forint közösségi befektetéssel a következő két-három évben be lehet törni a nemzetközi piacra is.
„Azért választottuk a közösségi finanszírozást, mert maga az applikáció is erre, a horgászközösségre épül. Eddig is rengeteg hasznos párbeszédünk volt a felhasználóinkkal, így számunkra a közösségi forma a hiteles út. Aki befektet nem csak pénzt tesz bele, hanem az ötleteivel is hozzájárulhat, illetve beleszólást kap a cég ügyeibe. A közösségi befektetés nem újdonság, nyugaton már legalább 15 éve létező és megszokott befektetési forma. A befektetők így részvényesekké válnak, osztalék formájában részesülnek a vállalat későbbi nyereségéből, ahogy a cég eladása esetén – a tulajdonrészük arányában – a vételárból.
Büszkék vagyunk rá, hogy Kelet-Európa és Magyarország egyik legnagyobb horgászfelszerelés gyártója és forgalmazója, az Energofish Kft. máris vezető befektetője lett közösségi kampányunknak. A tulajdonrészesi lehetőség most mindenki számára nyitott. A támogatók már 50.000 Ft befektetéssel részvényessé válhatnak.” – hangsúlyozza Kovács Attila, a Fishinda egyik alapítója.
A beérkező közösségi összeg 45%-át üzletfejlesztésre, a felhasználói kör bővítésére és lokalizációs megoldásokra fordítanák, míg 35% a platformok fejlesztésére, bővítésére fordítódna. A fennmaradó 20%-ból a csapatot bővítenék sales és marketing területen, tovább korszerűsítve az üzleti folyamatokat.
„A horgászok első számú appjává szeretnénk válni szerte Európában, hozzákapcsolva a legnagyobb online horgász piacteret. A jövedelmező működésen túl szemléletformáló szerepünket is szeretnénk hangsúlyossá tenni, amellyel a természetvédelmet támogatjuk. Mindent megteszünk azért, hogy a Fishinda a kontinens vezető horgászappja legyen és nagy külföldi márkák versenyezzenek azért, hogy a sikerünk részesei lehessenek” – mondta Pásztor Viktor a Fishinda társalapítója.
A közösségi befektetés kampányvideója a https://www.youtube.com/watch?v=RByDiqQ4BW4 linken tekinthető meg.