Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Magyarországon hozza létre legnagyobb európai uniós központját a Janus Henderson

Négyszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremtve Budapesten hozza létre legnagyobb európai uniós és egyben az első térségbeli központját a világ egyik legjelentősebb alapkezelőjének számító Janus Henderson - jelentette be a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten.
2025. 12. 11. 17:30
Megosztás:

Kína: folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról

Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást - közölte csütörtökön a kínai kereskedelmi minisztérium.
2025. 12. 11. 17:00
Megosztás:

90 milliós pályázat indul a hazai digitális játékfejlesztőknek

Dedikáltan a hazai digitális játékipari vállalkozások számára indít 90 millió forint keretösszegű inkubációs programot a Creative Hungary (korábbi nevén Magyar Divat & Design Ügynökség), az 5-15 millió forint értékű forrásra 2026. január 31-éig jelentkezhetnek a hazai játékkészítők - közölte a Creative Hungary (CH) az MTI-vel csütörtökön-
2025. 12. 11. 16:30
Megosztás:

A duplájára nőhet a létesítményüzemeltetési szektor öt éven belül Európában

A következő öt évben várhatóan megduplázódik az európai létesítményüzemeltetési piac értéke – mutat rá a Europe Facility Management Industry Report 2025 elemzés. Az iparág fejlődését leginkább az infrastruktúra-fejlesztések, a fenntarthatósági elvárások és az okostechnológiák terjedése hajtja. A szektor jövőjét idehaza elsősorban a mesterséges intelligencia és a munkaerőpiaci kihívások határozzák meg a Propx létesítménygazdálkodó vállalat szakemberei szerint.
2025. 12. 11. 16:00
Megosztás:

Hogyan válasszunk középiskolát? Megjelent a 2026-os Országos Gimnázium Rangsor

Megjelent a 2026-os évre vonatkozó, legfrissebb oktatási adatokra épülő Országos Gimnáziumi Rangsor. A Mathias Corvinus Collegium (MCC) és az Oktatási Hivatal (OH) együttműködésében létrehozott rangsor, több mint 400 magyarországi gimnázium vizsgálatát követően a legjobb 100 intézményt, valamint Budapest és a vármegyék legjobb eredményeit elérő iskoláit mutatja be. Idén még több információ és kiegészítő alrangsor került a kiadványba, így a hagyományos, objektív teljesítményadatokra épülő 100-as rangsor mellett helyet kapott egy pedagógiai hozzáadott értéket vizsgáló alrangsor, valamint a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) közreműködésével megvalósuló Iskolai egészség és diáksport rangsor is. Az országos listát idén is a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezeti.
2025. 12. 11. 15:30
Megosztás:

A magyar turizmus folyamatosan fejlődik és jó irányba halad

A magyar turizmus folyamatosan fejlődik és jó irányba halad, erről tanúskodnak az idei, október végéig nyilvántartott eredmények is: a 40,5 millió vendégéjszaka, a csaknem 1000 milliárd forint értékű szálláshelyi, valamint a 2000 milliárd forinthoz közelítő vendéglátói bevételek - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2025. 12. 11. 15:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, 38,7 milliárd forint vállalkozások energiahatékonysági fejlesztéseire

A kormány a Jedlik Ányos Energetikai Programban több mint 580 milliárd forinttal támogatja elsősorban a hazai kis- és középvállalkozások versenyhelyzetének javítását. A február elején megnyíló pályázaton legalább 10 millió, de akár félmilliárd forint kamatmentes hitel segítheti a cégek vidéki telephelyein megvalósuló beruházásokat - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön.
2025. 12. 11. 14:30
Megosztás:

Már harmadik hónapja folyamatosan csökkennek az albérletárak

Folytatódott a lakbérek csökkenése novemberben a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Országosan és a fővárosban 0,8-0,8 százalékkal csökkentek a lakbérek októberhez képest, Így ez volt a harmadik hónap, amikor mindkét piacon csökkenés tapasztalható havi összevetésben. Éves szinten azonban a bérleti díjak továbbra is emelkedést mutatnak. országosan a bérleti díjak 6,2 százalékkal, Budapesten pedig 5,6 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban.
2025. 12. 11. 14:00
Megosztás:

2026 elején 4 milliárd forinttal emelik meg a lakossági távhőpályázat keretösszegét

2026 elején 4 milliárd forinttal emelik meg a lakossági távhőpályázat keretösszegét - mondta Solymár Károly Balázs, az Energiaügyi Minisztérium (EM) infokommunikációért felelős államtitkára a tárca Facebook-oldalára csütörtökön feltöltött videóban.
2025. 12. 11. 13:30
Megosztás:

Hogyan óvhatjuk meg a szőke haj természetes fényét?

A szőke haj, legyen akár természetes vagy festett, sokszor válik sárgássá, ami bosszúságot okozhat azok számára, akik ragyogó hajszínt szeretnének
2025. 12. 11. 13:00
Megosztás:

Az egészség minden pénzt megér!

Addig, amíg egészségesek vagyunk, amíg jól működik minden szervünk, addig el sem tudjuk képzelni, hogy mekkora kincs birtokában vagyunk. Ha ugyanis a szervezetünkben az egyensúly felborul, akkor máris sorra jönnek az olyan gondok, amelyek aztán rövid időre vagy akár hosszabb távon is megkeseríthetik az életünket.
2025. 12. 11. 12:30
Megosztás:

Így költs kevesebbet ruhára és textíliára

A tél nemcsak a fűtésszámlán látszik meg, hanem a gardróbon is: ha a kabátok, cipők és vastag textíliák gyorsan elhasználódnak, egy szezon alatt komoly plusz kiadást jelentenek. Tudatos ápolással viszont évekkel meghosszabbíthatod a kedvenc darabjaid élettartamát, így kevesebbet kell újakra költened, és a pénzedet inkább élményekre vagy megtakarításra fordíthatod.
2025. 12. 11. 12:00
Megosztás:

Jelentős összegű bírságot szabott ki a médiatanács egy zeneszám miatt

A klasszifikációs rendelkezések megsértéséért két médiaszolgáltatót bírságolt meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Tíz médiaszolgáltatót a műsorkvóták teljesítésének ellenőrzéséhez szükséges adatszolgáltatási kötelezettség megsértése miatt szankcionált a testület - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 11. 11:30
Megosztás:

Két hét maradt az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére

Jövőre akár 280 ezer forintos adóvisszatérítés is járhat a nyugdíjra takarékoskodóknak az idei megtakarításuk után. A Grantis szakértői felhívták a figyelmet, hogy az adójóváírás megszerzésére év végéig van lehetőség. Az ünnepek miatt érdemes még a következő két hétben lépni.
2025. 12. 11. 11:00
Megosztás:

Kamatot vágott, de egyre megosztottabb a Fed

A Fed decemberi kamatdöntő ülésén 25 bázisponttal csökkentette a kamatszintet, ezzel az irányadó ráta 3,50-3,75%-ra mérséklődött.
2025. 12. 11. 10:30
Megosztás:

Már csak 20 nap az újabb családi adócsökkentésekig

Már csak 20 nap az újabb családi adócsökkentésekig: újabb 50 százalékkal emeli a kormány a családi adókedvezményt, személyijövedelemadó-mentesek lesznek a 40 év alatti kétgyermekes édesanyák, és a 30 év alatti édesanyák is szja-mentesek lesznek a teljes jövedelmükre - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára csütörtökön a Facebook-oldalán.
2025. 12. 11. 10:00
Megosztás:

Eladta egyik varsói irodaházát az Indotek Group

Az Indotek Group november közepén értékesítette a varsói Cybernetyki Office Center irodaházát - közölte a társaság az MTI-vel.
2025. 12. 11. 09:35
Megosztás:

Feljavította a kínai GDP-növekedési előrejelzését a Világbank

Megemelte az idei és a jövő évi kínai GDP-növekedési előrejelzését a Világbank decemberi, Pekingben csütörtökön bemutatott jelentésében, miután Kína gazdasága a harmadik negyedévben fenntartotta növekedési lendületét, dacára a belső kereslet viszonylagos gyengeségének.
2025. 12. 11. 09:00
Megosztás:

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 11. 08:00
Megosztás:

Erősödött csütörtök reggelre a forint

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 11. 07:30
Megosztás: