Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A Snorter célba vette a Solana mém érmék 12 milliárdos piacát

A Solana az elmúlt egy évben a mém érmék első számú kripto hálózatává vált. Ennek persze megvan az oka, hiszen a mém érmék virágzásához ideális táptalaj szükséges, pontosabban gyors tranzakciók és alacsony díjak.
2025. 06. 03. 00:01
Megosztás:

A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára

A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol Limo RENT A CAR 0–24 órában elérhető - közölte a cég az MTI-vel.
2025. 06. 02. 22:00
Megosztás:

Mozgósítás Budapestért: A szakszervezetek demonstrációs és sztrájkbizottságot alakítanak

Demonstrációs és sztrájkbizottságot hoznak létre a fővárosi önkormányzati cégeknél működő szakszervezetek, s csatlakozásra szólítanak fel minden reprezentatív érdekvédelmi szervezetet, hogy szükség esetén egységesen demonstrálják, milyen súlyos helyzetet teremtene, ha a fővárostól elvont 50 milliárd forintos szolidaritási adó miatt megbénulna Budapesten a közszolgáltatás.
2025. 06. 02. 21:30
Megosztás:

A jövő hűtéstechnikája már tananyag – CO₂ készüléket biztosít a Panasonic a szakembereknek

A fenntartható hűtéstechnikai megoldások iránti kereslet folyamatosan nő, különösen az Európai Unió szigorodó szabályozásai miatt, amelyek a hűtéstechnikában használt, környezetre ártalmas anyagok kiváltását célozzák. A Panasonic Heating & Cooling Solutions Magyarország a fenntartható innovációk élvonalában haladva egy környezetbarát CO₂ készülékkel támogatja a Hűtő- és Klímatechnikai Vállalkozások Szövetségét (HKVSZ), amely gyakorlati oktatás során mutatja be a klímaszerelők számára a jövő hűtéstechnikai megoldásait. Az új F-gáz szabályozás következtében egyre több vállalkozás és szerelő számára elengedhetetlen a korszerű technológiák ismerete, amelynek egyik kulcsfontosságú eleme a szén-dioxid alapú hűtés.
2025. 06. 02. 21:00
Megosztás:

Ismét névleges teljesítményen üzemel a paksi atomerőmű 4. blokkja

Elhárították a paksi atomerőmű 4. blokkjában hétfőn keletkezett hibát, a blokk ismét névleges teljesítményen üzemel - közölte az atomerőmű kommunikációs igazgatója az MTI-vel.
2025. 06. 02. 20:00
Megosztás:

Stabilcoin kritika: „Nincs gyakorlati hasznuk, és veszélyeztetik a pénzügyi stabilitást!”

A kriptoszféra a decentralizáció és az innováció lázában ég, miközben egy jól ismert közgazdász – a Nobel-díjas Paul Krugman – kemény kritikát fogalmazott meg a stabilcoinokkal szemben.
2025. 06. 02. 19:30
Megosztás:

Átalakított raktérrel akár napi két órát is nyerhetnek a szerelők

A hatékonyság, az idő- és költségmegtakarítás kulcsszerepet játszik minden vállalkozás életében, ami a jelenlegi nehéz gazdasági körülmények között még hatványozottabban jelentkezik. Eközben egyre több vállalkozás számára jelent kihívást a szakemberek megtartása és a munkaerő utánpótlása is. Innovatív eszközök beszerzésével ugyanakkor a munkakörülmények is jelentősen javíthatók, miközben felgyorsíthatók a napi munkafolyamatok, ami minden területen jelentős megtakarítást jelent a cégeknek.
2025. 06. 02. 18:30
Megosztás:

Új világrekord az ABB villanymotorja által elért 99,13%-os energiahatékonyság

Az ABB saját világrekordját döntötte meg a nagy teljesítményű, szinkron villanymotorok energiahatékonysága területén azzal az új motorral, amelyet a Top Industrial Efficiency (TIE) módszertant követve terveztek. A TIE olyan berendezések gyártását eredményezi, amelyek túlszárnyalják az eddigi szabványos referenciaértékeket. Az ABB a TIE-rendszerű motorjait és generátorait úgy tervezik, hogy azok felülmúlják a jelenlegi hatékonysági referenciaértékeket, így segítve az ügyfeleket a villamosenergia-felhasználás, az üzemeltetési költségek és a teljes tulajdonlási költség (TCO) csökkentésében anélkül, hogy a teljesítmény csökkenne vagy a berendezések bonyolultabbá válnának.
2025. 06. 02. 18:00
Megosztás:

Dél-Korea 2027-ig elhalasztja a kriptóadót – ünnepel a piac, de van egy bökkenő!

A dél-koreai kormány újabb három évvel elhalasztotta a kriptovaluta-nyereségre vonatkozó 20%-os adó bevezetését, amit a kereskedők kitörő örömmel fogadtak. De a háttérben politikai érdekek, intézményi reformok és az egyre közeledő 2025-ös elnökválasztás húzódnak. Vajon valóban a piac érdekében történik minden, vagy csak kampányfogás a színfalak mögött?
2025. 06. 02. 17:30
Megosztás:

Ingatlanpiaci konszolidáció májusban a magas árak miatt

A Duna House (DH) közreadja havi Tranzakciószám Becslését (DHTB) és jelzáloghitel előrejelzését, amely szerint májusban országosan 10 262 lakóingatlan cserélt tulajdonost és 139 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.
2025. 06. 02. 17:00
Megosztás:

Miskolcon építi fel járműipari alkatrészeket gyártó központját a Halms

Miskolcon hozza létre járműipari alkatrészeket gyártó európai központját a Huashuo cégcsoporthoz tartozó Halms – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Matthew Shen, a Halms Hungary Kft. anyavállalatának elnöke hétfőn Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztériumban. A cég alumínium öntvényeket és megmunkált alkatrészeket gyárt majd olyan vezető autómárkák számára, mint a Volvo vagy a Tesla. A 200 millió euró összértékű beruházás a következő két évben 300 új munkahelyet teremt Miskolcon, melyet elsősorban fémipari múltja és kiváló egyeteme miatt választott a cég.
2025. 06. 02. 16:30
Megosztás:

A Sanofi több mint 9 milliárd dollárért megvesz egy amerikai gyógyszergyártót

A Sanofi francia gyógyszeripari vállalat több mint 9 milliárd dollárért felvásárolja a ritka autoimmun betegségek kezelésére szolgáló gyógyszerek amerikai fejlesztőjét, a Blueprint Medicines biofarmakológiai vállalatot - áll a Sanofi honlapján.
2025. 06. 02. 15:30
Megosztás:

Fokozódnak az online csalások – Ne dőljön be a megtévesztésnek!

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) ismételt figyelemfelhívást intéz a fogyasztók felé az online csalások, kibertámadások megnövekedett száma miatt.
2025. 06. 02. 15:00
Megosztás:

14 százalékot meghaladó növekedés májusban az autópiacon

A Carinfo adatai alapján – az áprilisi jelentős növekedés után – 2025 májusában ismét nőtt a forgalomba helyezett személygépjárművek száma. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője elmondta, mi állhat a folyamatosan növekvő tendenciák hátterében.
2025. 06. 02. 14:30
Megosztás:

Inflációs harc az Unió és az USA között

Bár az amerikai inflációs adatok is jók lettek (hiszen az áprilisi PCE index 2,3-ról 2,1 százalékra csökkent a várt 2,2 helyett), de az EU-ban még inkább csökkenésre számíthatunk.
2025. 06. 02. 14:00
Megosztás:

Japánból érkezik a bitcoin-nagyágyú: a Metaplanet már 8 888 BTC-t birtokol

De vajon megéri ilyen magas Bitcoin árfolyamon vásárolni? Miközben a piac még csak ébredezik a nyári szezon elején, a japán Metaplanet újabb, közel 118 millió dolláros bitcoinvásárlással hívta fel magára a figyelmet. A befektetési társaság ezzel már közel 9 000 BTC-t birtokol, és lassan a „japán MicroStrategyként” emlegetik. De vajon valóban ez a stratégia jelenti a jövőt a vállalati kriptokincstárak számára?
2025. 06. 02. 13:30
Megosztás:

Az OTP vezetésével a bankok az Alkotmánybírósághoz fordulnak a kamatplafon miatt

Az OTP más bankokkal együtt alkotmányjogi panaszt terjesztett elő a kamatplafon rendeletet ellen.
2025. 06. 02. 13:00
Megosztás:

Kínában felpörgött a gazdaság

Kínában gyorsult a gazdasági aktivitás növekedése májusban az ország statisztikai hivatalának hétvégén ismertetett adatai szerint.
2025. 06. 02. 12:30
Megosztás:

EURÓ / Forint árfolyam: nem változtatott a Moody’s, pénteken jön a Fitch

A hazai devizapiacon érdemi elmozdulás nélkül zajlott le a pénteki nap, 403-404 között lavírozott a forint az euró ellenében.
2025. 06. 02. 12:00
Megosztás:

Vegyesen zárták a pénteki kereskedést a vezető Wall Street-i indexek

Csökkenéssel indult a kereskedés pénteken az amerikai részvénypiacokon azt követően, hogy Donald Trump a vámmegállapodás megszegésével vádolta Kínát.
2025. 06. 02. 11:30
Megosztás: