Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A mai gazdasági adatok is elszomorítóak

A briteknél 40 éves mélypontra esett a fogyasztói bizalom a -44 pontos értékével a júniusi -41 pontot követően. Egyre csúnyábban fest a szigetország gazdasága.
2022. 08. 19. 12:00
Megosztás:

Melyik a legnépszerűbb használtautó ma Magyarországon?

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 498 800 személygépkocsi cserélt gazdát július végéig. Ez az érték 5,8 százalékkal haladja meg a tavalyi első hét hónap volumenét. A minden korábbi évnél aktívabb időarányos forgalom azt is jelenti, hogy jó eséllyel megdől a tavalyi piaci csúcs, amikor éves szinten 817 ezer használt autó belföldi átírása zajlott le.
2022. 08. 19. 11:00
Megosztás:

Gyengültek nyitáskor a vezető nyugat-európai tőzsdék

Gyengüléssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken.
2022. 08. 19. 10:00
Megosztás:

Ennyivel nőtt a háztartások pénzügyi vagyona a második negyedévben

A pénzügyi eszközök 837 milliárd, a kötelezettségek 145 milliárd forintos emelkedésének eredőjeként az idei második negyedévben 692 milliárd forinttal nőtt a háztartások nettó pénzügyi vagyona - derül ki a pénzügyi számlák előzetes adataiból, amelyek csütörtökön jelentek meg az MNB honlapján.
2022. 08. 19. 09:00
Megosztás:

Történelmi csúcsra emelkedett az infláció az euróövezetben

Az euróövezet éves inflációs rátája júliusban új rekordra, 8,9 százalékra emelkedett a júniusi 8,6 százalékról; az EU-ban 9,8 százalékot jegyeztek fel a júniusi 9,6 százalékot követően - derült ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat előzetes adatokon alapuló csütörtöki jelentéséből.
2022. 08. 19. 08:00
Megosztás:

Alacsony a bizalom a használtautó-értékesítők iránt Magyarországon

Magyarországon az egyik legalacsonyabb a bizalom a használtautó-értékesítők iránt - derül ki a carVertical 17 országban, 4500 ember megkérdezésével készített felméréséből.
2022. 08. 19. 07:00
Megosztás:

Több mint félmilliárd forint jogdíjat fizet ki az EJI a színészeknek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer - 95 százalékban magyar - előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után.
2022. 08. 19. 06:00
Megosztás:

Természetkárosítás nélkül is kielégíthető a tűzifaszükséglet

A magyarországi erdészetek a megnövekedett tűzifaszükségletet is ki tudják elégíteni természetkárosítás nélkül - hangsúlyozza a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) csütörtöki közleményében.
2022. 08. 19. 05:00
Megosztás:

Nyugdíj számítás pontos képlete - elmagyarázzuk végre, hogyan is jön ki a nyugdíj összege

Az öregségi nyugdíjak kiszámításának menete, módszertana sokak számára teljesen ismeretlen terep, pedig érdemes tisztában lenni a törvényi szabályozással. Hiszen mindenkinek az életében egy fontos állomás az, mikor az aktív munkavégzés után nyugdíjba vonul és idős korában már a nyugdíjából kell fenntartani magát.
2022. 08. 19. 04:01
Megosztás:

Romániában kelendőbb volt az elektromos autó mint a dízel

Romániában több új elektromos és hibrid személygépkocsit adtak el idén, mint dízelt - közölte a román Környezetvédelmi Vízügyi és Erdészeti Minisztérium csütörtökön.
2022. 08. 19. 03:00
Megosztás:

Az EMA megkezdte a Skycovion nevű oltóanyag vizsgálatát

Az Európai Gyógyszerügynökség (EMA) megkezdte a német-dél-koreai SK Chemicals biotechnológiai vállalat Skycovion nevű, koronavírus ellen kifejlesztett vakcinájára vonatkozó feltételes forgalombahozatali engedély iránti kérelem vizsgálatát - közölte az Európai Unió gyógyszerfelügyeleti hatóságának szerepét betöltő, amszterdami székhelyű uniós ügynökség csütörtökön.
2022. 08. 19. 02:00
Megosztás:

Lengyel és Cseh megállapodás a szlovák légtér közös őrizetéről

Lengyelország és Csehország jövő héten, augusztus 27-én megállapodást ír alá a szlovák légtér közös őrizetéről - jelentette be Jana Cernochová cseh védelmi miniszter csütörtökön Varsóban, miután a lengyel hivatali partnerével, Mariusz Blaszczakkal tárgyalt.
2022. 08. 19. 01:00
Megosztás:

Kilőttek az olajárak az OPEC-főtitkár nyilatkozata után

Meredeken emelkedett az olaj ára azt követően, hogy a Kőolaj-exportáló Országok Szervezete (OPEC) főtitkár túlzónak nevezte a kőolajkereslet visszaesésével kapcsolatos aggodalmakat. Az interjú után az amerikai könnyűolaj típus, a WTI jegyzése 2,6 százalékkal 90,3 dollárra, a Brent ára 2,7 százalékkal 96,2 dollárra ugrott.
2022. 08. 19. 00:01
Megosztás:

Hogyan lehet jövőálló a befektetésünk?

A környezetvédelem, a társadalmi kérdések kezelése és a jó vállalatirányítás (ESG) szempontjai a magántőkealapokon keresztüli befektetések során is egyre inkább előtérbe kerülnek. A befektetési döntések meghozatala előtt az alapoknak érdemes a jogi környezetet részletesen felmérni. A greenwashing, valamint a közzétételi kötelezettségek teljesítésének elmaradása okozta veszélyek a befektetésünk jövőbeli értékét is jelentősen negatív irányba befolyásolhatják – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie.
2022. 08. 18. 23:00
Megosztás:

Tovább emelkedtek a lakásárak, de a kérdőjelek is sokasodnak

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is a legmagasabb (234%), azonban az éves növekedés értékét tekintve Csehország és Észtország is megelőzte hazánkat. Az OTP Ingatlanpont szakértője a KSH és az MNB legfrissebb lakásárindexei alapján 2022. I. negyedévének ingatlanpiaci változásait vizsgálja.
2022. 08. 18. 22:00
Megosztás:

A legbefolyásosabb afroamerikai cégvezetők között a Unisys alelnöke

A vállalat szenior alelnökét és vezető jogtanácsosát, Claudius Sokenu-t 2022 legbefolyásosabb színesbőrű vállalatvezetői közé választotta a Savoy című amerikai magazin.
2022. 08. 18. 21:00
Megosztás:

Védjegyek a metaverzumban

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés őrületes ütemére az elmúlt 25 év alatt. Mára az internet mindennapi életünk szerves részévé vált, és a fejlődés egy új mérföldköveként elkezdte szárnyait bontogatni a metaverzum. Ezt sok ember hasonló szkepticizmussal figyel, mint Vágási Feri idejében az internetet. De mi is az a metaverzum, és hogy jön egyáltalán képbe a védjegyjog? Ezekre a kérdésekre keressük a választ Kovács Márkkal, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ügyvédjével.
2022. 08. 18. 20:00
Megosztás:

A Corteva közzétette pénzügyi jelentését

Éves szinten ~7%-os osztalékemelés a harmadik negyedévtől kezdődően. A stratégiai portfolió felülvizsgálatával kapcsolatos struktúra átalakítási program bejelentése.
2022. 08. 18. 19:00
Megosztás:

Megbírságolta a jegybank a D.A.S Jogvédelmi Biztosítót

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 10 millió forint bírságot szabott ki a D.A.S Jogvédelmi Biztosítóra, egyebek mellett egyes szerződési feltételeinek hiányosságai, a belső ellenőrzés fogyatékosságai, a számviteli vezető befektetési területhez való kapcsolódása, illetve az informatikai és a kárrendezési tevékenység problémái miatt.
2022. 08. 18. 18:00
Megosztás:

A kamatpiacok agresszíven átárazzák az Egyesült Királyság kamatkilátásait

Az Egyesült Királyság piacai agresszíven átárazták a BoE-kamatláb-kilátásokat, miután júliusban 40 év óta először lett kétszámjegyű az infláció.
2022. 08. 18. 17:00
Megosztás: