Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Történelmi fordulat: belép a kriptovaluták világába Németország legnagyobb bankcsoportja, a Sparkassen

A konzervatív pénzügyi világban is eljött a változás ideje: Németország legnagyobb lakossági bankcsoportja, a Sparkassen, bejelentette, hogy kriptovaluta-kereskedési szolgáltatást indít magánügyfelei számára. Ez a lépés nemcsak a német pénzügyi rendszer szemléletváltását jelzi, hanem az európai kriptoszektor jövőjét is jelentősen befolyásolhatja.
2025. 07. 01. 01:30
Megosztás:

Törvényi döntés! Hány nap szabadságra kell, hogy elengedjék a munkavállalót nyáron?

10 gyakori kérdés a nyári szabadságokról, amiket Bartók Szandra, a Niveus bérügyviteli menedzsere állított össze.
2025. 07. 01. 01:00
Megosztás:

Aptos a törvényhozás élvonalában: Avery Ching belép a szabályozási elit klubjába

Miközben a legtöbb blokklánc-fejlesztő még mindig a technológia tökéletesítésével van elfoglalva, az Aptos társalapítója, Avery Ching már a törvényhozási szabályrendszer formálásán dolgozik. A CFTC digitális eszközökkel foglalkozó albizottságába történt kinevezése új korszakot jelez: immár a blokklánc-infrastruktúra építői is ott ülnek az amerikai pénzügyi döntéshozók asztalánál – a BlackRock és a Goldman Sachs mellett.
2025. 07. 01. 00:31
Megosztás:

Adócsökkentés a Bitcoin bányászoknak: Lummis szenátor új javaslata áttörést hozhat

Új lendületet kaphat az amerikai kriptopiac: Cynthia Lummis szenátor olyan adóreformot terjesztett elő, amely jelentősen csökkentené a Bitcoin bányászok költségeit. A javaslat nemcsak a bányászati tevékenységet tenné vonzóbbá az Egyesült Államokban, hanem újraindíthatja az intézményi befektetők érdeklődését is a szektor iránt. De mit jelent ez pontosan, és miért lehet sorsdöntő ez a lépés a kriptogazdaság jövője szempontjából?
2025. 07. 01. 00:01
Megosztás:

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön - közölte az MVM Démász Áramhálózati Kft., és az MVM Émász Áramhálózati Kft. közös közleményben az MTI-vel hétfőn.
2025. 06. 30. 23:30
Megosztás:

Erősítené az adatszolgáltatói fegyelmet a KSH

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az adatszolgáltatói fegyelem erősítésére, és közigazgatási eljárást kezdeményez azokkal a cégekkel szemben, amelyek nem tesznek eleget válaszadási kötelezettségüknek - közölte a hivatal hétfőn az MTI-vel.
2025. 06. 30. 23:00
Megosztás:

Kedden munkaszüneti nap lesz az egészségügyi dolgozóknak

Munkaszüneti nap lesz az egészségügyi dolgozóknak kedden, július elseje a magyar egészségügy napja, Semmelweis-nap.
2025. 06. 30. 22:30
Megosztás:

Törökországban mérséklődött a munkanélküliség

Törökországban az előző havi 8,6 százalékról 8,4 százalékra csökkent a munkanélküliségi ráta májusban a török statisztikai hivatal (Türkiye Istatistik Kurumu - TÜIK) hétfőn közzétett adatai szerint.
2025. 06. 30. 22:00
Megosztás:

Kétmilliárdos járműfejlesztés Győrben: új kukásautók a MOHU-tó

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. 18 kukásautót adott át Győrben a területi hulladékgazdákodási cégnek, a beruházás értéke mintegy 2 milliárd forint - közölte a vállalat az MTI-vel hétfőn, miután a GYHG Győri hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. szakmai központjában bemutatták a járműveket.
2025. 06. 30. 21:30
Megosztás:

Súlyosbodó cégszámcsökkenés, rekordközeli rendezetlen kilépések

Tovább gyengül a magyar építőipari vállalkozások szerkezete, május végéig rekordközeli arányban szűntek meg cégek felszámolással. A nyár azonban ezúttal nem élénkülést, hanem őszies hangulatot hozott az építőipari cégtrendbe: gyenge alapítási aktivitás, emelkedő felszámolási arány és a tavalyinál is mélyebb cégszámcsökkenés jellemezte az időszakot.
2025. 06. 30. 21:00
Megosztás:

Mesterséges intelligencia forradalmasíthatja az öregedést

A Déli Klinika hazánkban elsőként vezette be a védjegyzett Complex Longevity® programot, amely a legmodernebb technológiákra, biomarker-elemzésekre és mesterséges intelligenciára építve kínál egyedülálló, személyre szabott egészségügyi megoldásokat. A program nem csupán a hosszabb élet elérését célozza, hanem az életminőség és teljesítőképesség javítását is, a prevenciót és a folyamatos monitorozást helyezve középpontba. Az új szemlélet az egyéni biológiai adatokon alapuló, tudományosan igazolt megelőzésen és természetes beavatkozásokon nyugszik.
2025. 06. 30. 20:30
Megosztás:

2 milliárd forintból korszerűsítik a Kecskeméti Tankerületi Központ öt intézményét

Mintegy 2 milliárd forint európai uniós támogatásból korszerűsítenek a Kecskeméti Tankerületi Központhoz tartozó öt intézményt - közölte az intézmény igazgatója az MTI-vel.
2025. 06. 30. 19:30
Megosztás:

Cegléden nyit új éttermet a hazai McDonald’s

Újabb város kerül fel a hazai McDonald’s éttermek térképére: megkezdődött a lánc első ceglédi egységének építése. A tervek szerint az év második felében már vendégeket is fogad majd az étterem, amely modern megoldásokkal és személyre szabott kiszolgálással várja az érdeklődőket.
2025. 06. 30. 19:00
Megosztás:

Lezárult az akvizíció: az ALTEO tulajdonába került az egyik vezető hazai hulladékgazdálkodási vállalat

Teljesültek a zárási előfeltételei az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. akvizíciójára irányuló adásvételi szerződésnek, amelyet 2024. december 20-án írt alá az ALTEO Nyrt. és a Global Refuse Holding Zrt., így a mai nappal az ALTEO a cég 100%-os tulajdonosává vált.
2025. 06. 30. 18:30
Megosztás:

Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél

A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti iroda ingatlan- és befektetési projektek praxisának vezetőjét nemzetközi partnerré választotta. Ezzel egyidejűleg Hegymegi-Barakonyi Zoltán senior counselként folytatja pályáját, az ügyvédi iroda neve pedig Fehérváry Horányi Kovács Baker & McKenzie Ügyvédi Irodára változik.
2025. 06. 30. 18:00
Megosztás:

Marad a kamatstop a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhiteleken

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket. Így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 %-os kamatszint vonatkozik. A 2025. január 1-jétől felvett Diákhitel1 kamata pedig az év második felében 8,99%-ra mérséklődik. A kötött felhasználású Diákhitel2 és a Képzési Hitel továbbra is kamatmentesen áll a hallgatók rendelkezésére.
2025. 06. 30. 17:30
Megosztás:

Újabb 400 hazai vállalkozás valósíthatja meg beruházását a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program keretében

A Nemzetgazdasági Minisztérium az eddigi 452 mellett újabb 400 hazai mikro- kis és középvállalkozás támogatásáról hozott pozitív döntést a 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program keretében.
2025. 06. 30. 17:00
Megosztás:

Élbolyban a forint, erős, mint a chilipaprika

A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a feltörekvő piaci ligában a legjobbak közé tartozik az idén. Akad azonban kockázat is a következő hetekre nézve.
2025. 06. 30. 16:45
Megosztás:

Az OTP Bank újabb határt lépett át: elindult a kártyaelfogadási szolgáltatás Szlovákiában

2025 júniusában újabb mérföldkőhöz érkezett az OTP Bank nemzetközi terjeszkedése: hivatalosan is elindította bankkártya-elfogadási szolgáltatását Szlovákiában, mind a fizikai POS-terminálokon, mind online, az e-kereskedelmi partnerek számára. Ez az első alkalom, hogy az OTP Bank úgy lépett be egy új piacra a bankkártya-elfogadás területén, hogy az adott országban nem rendelkezik leánybankkal.
2025. 06. 30. 16:00
Megosztás:

Több szempontból is kiszolgáltatottak a hazai médiafogyasztók

Egyre magabiztosabban mozognak a digitális térben a magyar internetezők, ugyanakkor hiányosságok mutatkoznak a források kritikus értékelésében, a tartalmak ellenőrzésében és a médiarendszer működésének megértésében – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) aktuális kutatása. A tanulmány önbevallásos alapon mérte fel a hazai felnőttek médiafogyasztási tudatosságát, arra is rámutatva, hogy a fiatalabbak nagyobb önbizalommal használják a közösségi médiát, de éppen ezért kitettebbek lehetnek az online veszélyeknek.
2025. 06. 30. 15:30
Megosztás: