Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Fokozódik a verseny az üres pozíciókért – négyről öt hónapra nőtt az átlagos álláskeresési idő

Élénk munkavállalói aktivitás, csökkenő álláshirdetésszám és a korábbinál hosszabb álláskeresési idő jellemzi jelenleg a munkaerőpiacot – derül ki a Profession.hu legfrissebb adataiból.
2025. 11. 24. 17:30
Megosztás:

60-70 ezer kgfb-szerződést is lecserélhetnek az érintett autósok

November végére az érintett mintegy 400 ezer személyautóból várhatóan 60-70 ezer kgfb-szerződését is lecserélhetnek, mivel egyes biztosítók az idén is vonzó díjakkal igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket és így az autósok jelentős része találkozhat a jelenlegi biztosításánál kedvezőbb konstrukciókkal - hívta fel a figyelmet hétfői elemzésében a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
2025. 11. 24. 17:00
Megosztás:

A DH Group adózott eredménye és árbevétele is nőtt a harmadik negyedévben

A DH Group 1,076 milliárd forint adózott eredményt és 11,9 milliárd forint nettó árbevételt ért el idén a harmadik negyedévben, az előbbi 68 százalékkal, utóbbi 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket - közölte a társaság (korábbi nevén Duna House Group) a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn közzétett negyedéves beszámolójában.
2025. 11. 24. 16:30
Megosztás:

EXIM: a magyar gazdaság 2026-tól kiegyensúlyozott növekedési pályára állhat vissza

Az EXIM Magyarország szerint a magyar gazdaság 2026-tól kiegyensúlyozott, belső és külső kereslet által egyaránt támogatott növekedési pályára állhat vissza - derül ki az exporthitel-ügynökség legfrissebb Export-Őr kiadványából.
2025. 11. 24. 16:00
Megosztás:

Black Friday: erre érdemes figyelnie a vásárlóknak

Az ünnepi időszak közeledtével, különösen a november végén esedékes Black Friday akciók idején jelentősen megnő az online és személyes vásárlások száma. A kereskedők ilyenkor látványos, sok esetben rendkívüli árengedményekkel hirdetik termékeiket, amelyek között a fogyasztók gyakran nehezen igazodnak el. A tudatos vásárlói magatartás ezért kiemelten fontos annak érdekében, hogy a kedvezményes időszak ne vezessen pénzügyi veszteséghez vagy későbbi reklamációkhoz - hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 11. 24. 15:30
Megosztás:

Zuhantak az európai gázárak, mi történt?

Tavaly február óta legalacsonyabb szintre esett az európai gázár az irányadónak számító TTF holland gáztőzsdén hétfőn délelőtt.
2025. 11. 24. 15:00
Megosztás:

Elindult a Baptista Szeretetszolgálat idei cipősdoboz-akciója

Elindult a Baptista Szeretetszolgálat idei cipősdoboz-akciója, hogy szebbé tegyék a rászoruló gyerekek karácsonyát, a kezdeményezéshez az idén kiemelt partnerként csatlakozott a Mol-csoport - jelentették be hétfőn Budapesten, a cég székházban tartott sajtótájékoztatón.
2025. 11. 24. 14:30
Megosztás:

Belgiumban komoly fennakadásokat okoz a hétfőn kezdődött sztrájk

"Belgium megbénult", komoly fennakadásokat okoz a közlekedésben a hétfőn megkezdődött három napos sztrájk, a brüsszeli Zanventem, valamint a budapesti fapados járatokat is kiszolgáló Charleroi nemzetközi repülőtér szerdán nem indít és nem fogad egy egyetlen járatot sem - tájékozatott a Le Soir című, francia nyelvű brüsszeli napilap hétfőn.
2025. 11. 24. 14:00
Megosztás:

Az Erste lett az év Zöld Bankja

Az Erste nyerte el idén a Zöld Bank Díjat a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank 2019-ben hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri el.
2025. 11. 24. 13:30
Megosztás:

Több száz cég székhelye lett egy XIII. kerületi lakás

Mások segítése és az ápolás iránti elhivatottság inspirálhatja azt a családi vállalkozást, amely székhelye egy cégtemető kellős közepén található, rokonaik pedig a strómanok között is szép számmal felbukkannak. Az állításuk szerint tudományos alapon végzett közérzetjavító tevékenység számos pszichoszomatikus állapot okozta problémát megold, de a céghálózat segítségével pedig az eladósodott, beperelt vagy éppen feketelistás cégek okozta fejfájást is könnyen lehet kezelni.
2025. 11. 24. 13:00
Megosztás:

Érdemes minden érintett autósnak kgfb-díjat kalkulálni

Az alkuszok eddigi adatai alapján idén is sok autóst megmozgat az év végi kgfb-kampány: november végére az érintett mintegy 400 ezer személyautóból várhatóan 60-70 ezer kgfb-szerződését is lecserélhetik. Idén is vannak biztosítók, amelyek vonzó díjakkal igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket, így az autósok jelentős része találkozhat a jelenlegi biztosításánál kedvezőbb konstrukciókkal – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
2025. 11. 24. 12:30
Megosztás:

Sinisa Karant választották meg a boszniai Szerb Köztársaság új elnökének

Sinisa Karan, a Milorad Dodik vezette Független Szociáldemokraták Pártjának (SNSD) jelöltje kapta a legtöbb szavazatot a vasárnapi rendkívüli elnökválasztáson a boszniai Szerb Köztársaságban a választási bizottság előzetes eredményei szerint, így a következő 11 hónap során ő lesz Bosznia-Hercegovina többségében szerbek lakta országrészének elnöke.
2025. 11. 24. 12:00
Megosztás:

Októberben csökkent a világ acéltermelése

Októberben a világ acéltermelése 143,3 millió tonna volt, 5,9 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál a nemzetközi acélipari szövetség, a World Steel Association (WSA) honlapján közzétett jelentés szerint.
2025. 11. 24. 11:30
Megosztás:

Nincs megállás: egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök

Bő három éves mélypontra, 15,16 százalékra esett szeptemberre a személyi kölcsönök átlagos kamata – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. A folyamatos csökkenést viszont most már elsősorban az okozza, hogy az alacsonyabb hitelösszeg-sávoknál is egyre lejjebb nyomják a kamatokat a pénzintézetek.
2025. 11. 24. 11:00
Megosztás:

A hét utolsó napján látott visszapattanás sem mentette meg az amerikai piacokat a negatív mérlegű héttől

A kamatcsökkentési várakozások emelkedése segítette az amerikai piacokat pénteken, melyek így jelentős pluszban tudtak zárni: a Dow 1,1%- kal, az S&P 1,0%-kal, a Nasdaq pedig 0,9%-kal emelkedett a hét utolsó napján.
2025. 11. 24. 10:30
Megosztás:

Politikai vitát tart ma a parlament

A devizahitel-károsultak megsegítéséről tart ellenzéki kezdeményezésre politikai vitát az Országgyűlés hétfőn.
2025. 11. 24. 10:00
Megosztás:

A tech szektor túlértékeltségétől való félelem és az ukrajnai háborúval kapcsolatos béketárgyalások tartották lázban az európai befektetőket

Az európai részvények pénteken csökkentek, és heti szinten is jelentős visszaesést mutattak; a pán-európai STOXX 600 index 0,3%-kal esett, miután a kereskedés korábbi szakaszában elérte szeptember vége óta a legalacsonyabb szintjét.
2025. 11. 24. 09:30
Megosztás:

Mi várható ma a magyar tőzsdén?

Emelkedés várható hétfőn a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint. A BÉT részvényindexe, a BUX 309,98 pontos, 0,29 százalékos csökkenéssel, 107 255,57 ponton zárt pénteken.
2025. 11. 24. 09:00
Megosztás:

Mi történt a forinttal hétfő reggelre?

Az euróval szemben változatlanul állt hétfő reggel a forint a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben, a dollárral és a svájci frankkal szemben kissé erősödött.
2025. 11. 24. 08:30
Megosztás:

Továbbra is támogatja a kormány az élelmiszeripari fejlesztéseket

A kormány kiemelt stratégiájának része a hazai élelmiszeripar modernizációja és versenyképességének erősítése. Az Agrárminisztérium (AM) ismét elérhetővé teszi az ezen célokat segítő felhívást a 2023-ban indult új agrártámogatási rendszer elemeként. A mostani kiírásban 20 milliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre, ezzel akár 100 millió forintos támogatási lehetőség nyílik meg az érintett vállalkozások számára - jelentette be Nagy István agrárminiszter a Facebook-oldalán vasárnap.
2025. 11. 24. 07:30
Megosztás: