Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Esett a lakásépítési kedv a megyei jogú városokban

A megyei jogú városokban 8,6 százalékkal kevesebb projektben, 8,9 százalékkal kevesebb lakás épül az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képest - ismerteti az Otthon Centrum (OC) az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
2023. 03. 22. 19:30
Megosztás:

Pluszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Mérsékelt emelkedéssel zártak a vezető nyugat-európai tőzsdeindexek szerdán, amikor a befektetők egy része kivárasra rendezkedett be az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed esti kamatdöntése előtt.
2023. 03. 22. 19:00
Megosztás:

BÉT: A pánik előtti szinteken az OTP

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 188,13 pontos, 0,45 százalékos csökkenéssel, 41 962,45 ponton zárt szerdán.
2023. 03. 22. 18:30
Megosztás:

Ismét sikeresen szerepelt Magyarország a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet legnagyobb németországi versenyén

Csaknem száz magyar bor szerzett érmet a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) védnöksége alatt rendezett legnagyobb németországi versenyen, a Berliner Wein Trophy (BWT) nevű mustrán, amelynek eredményeit szerdán hirdették ki a német fővárosban.
2023. 03. 22. 18:00
Megosztás:

Ingatlan.com: országszerte költözési célpont az agglomeráció

Több fővárosi kerületben és a vármegyeszékhelyeken is csökkent az állandó lakosok száma a múlt évben, az agglomerációs települések ugyanakkor szerte az országban népszerű költözési célpontnak számítottak - írta legfrissebb elemzésében az ingatlan.com.
2023. 03. 22. 17:00
Megosztás:

Koronavírus - NNK: továbbra sem változik a szennyvízben az örökítőanyag koncentrációja

Továbbra sem változik a szennyvízben a koronavírus örökítőanyagának koncentrációja - közölte a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) szerdán a honlapján.
2023. 03. 22. 16:30
Megosztás:

Az MNB megadta az engedélyét a kkv-ra szakosodott fintechszolgáltatónak

Az iBanFirst kis- és középvállalkozások nemzetközi pénzforgalmát támogató online platform budapesti fióktelepe megkapta a Magyar Nemzeti Bank engedélyét - közölte az MNB szerdán az MTI-nek eljuttatott közleményében.
2023. 03. 22. 16:00
Megosztás:

Több mint 1 millióval emelkedtek a budapesti V. kerületi négyzetméterárak 10 év alatt

Több mint 1 millió forinttal emelkedtek a budapesti V. kerületi négyzetméterárak 10 év alatt, 2022 év végére az ingatlanra fordított átlagos összeg már a 100 millió forintot is meghaladta - derült ki a Duna House legfrissebb elemzéséből.
2023. 03. 22. 15:30
Megosztás:

Országszerte költözési célpont az agglomeráció

Több fővárosi kerületben és a vármegyeszékhelyeken is csökkent az állandó lakosok száma a múlt évben, az agglomerációs települések ugyanakkor szerte az országban népszerű költözési célpontnak számítottak - írta legfrissebb elemzésében az ingatlan.com.
2023. 03. 22. 15:00
Megosztás:

Mennyibe kerül egy síbaleset, ha nincs biztosításod?

2021-ben a novembertől március végéig tartó síszezonban már 587 ezer magyar kereste fel a legnépszerűbb európai terepeket; a tavalyelőtti évben pontosan 40 ezerrel több honfitársunk csatolta fel a sílécét vagy a snowboardját, mint a 2017-es szezonban - derül ki Laurent Vanat svájci gazdasági elemző évente megjelenő, a nemzetközi síturizmusról készített tanulmányából.
2023. 03. 22. 14:30
Megosztás:

Az amerikai jegybankon a világ szeme - bankpánikot gyógyít, vagy inflációt tör le?

Az elmúlt mintegy másfél hét piaci turbulenciái után a Fed-en a világ szeme, pláne amiatt is, hogy az EKB nem változtatott a korábbi kijelölt kamatemelési pályán.
2023. 03. 22. 14:00
Megosztás:

Több mint ezer magyar cégnek kell majd beszámolnia a fenntartható működéséről az EU-nak

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon, ezért egyre több cég gazdasági tevékenységét szabályozná; a társaságoknak azonban nehézséget okoz még a kritériumok értelmezése is. Idehaza több mint ezer magyarországi székhelyű szervezet lehet érintett.
2023. 03. 22. 13:36
Megosztás:

Az európai fogyasztók elsősorban az utazásról, az éttermekről és az új ruhákról mondanak le az infláció hatására

Az infláció és az energiaköltségek az eladósodás fő mozgatórugói. A fogyasztók elsősorban az utazásról, az étteremlátogatásokról és az új ruházat vásárlásáról mondanak le az EOS fogyasztói kutatása szerint. Az európaiak többsége aggódik pénzügyi jövője miatt.
2023. 03. 22. 13:00
Megosztás:

A tévé egyre kevesebb gyereket ér el, de este tízkor még minden negyedik óvodás korú a képernyő előtt ül

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé évről évre egyre kevesebb gyereket ért el egy átlagos napon, a nézett idő mégsem csökkent. Minden 18 év alatti korosztálynál megfigyelhető egyfajta specializálódás. A kutatás szerint a középiskolások tévéznek a legkevesebbet, az óvodás és kisiskolás korú gyerekek viszont naponta 3 óránál is hosszabb ideig ülnek a tévékészülék előtt.
2023. 03. 22. 12:30
Megosztás:

Kína óvatos marad az orosz nyersanyaggal kapcsolatban

Második napja folyik Hszi Csin-ping és Vlagyimir Putyin találkozója, és az egymás iránti támogatás folyamatos hangoztatása mellett még nem esett szó arról, hogy Kína az eddiginél több nyersanyagot importálná Oroszországból.
2023. 03. 22. 12:00
Megosztás:

Kelepcében: Mit lép a Fed?

A Fed-nek el kell döntenie, hogy a bankok körül kialakult nehéz helyzetben tovább folytja-e a monetáris szigorítást, vagy a továbbra is magas infláció ellenére változatlanul hagyja az irányadó kamatot.
2023. 03. 22. 11:30
Megosztás:

Így kaphatsz olcsó Széchenyi hitelt

Bár még bőven lenne idő arra, hogy cégünk éves beszámolóját leadjuk, azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a közeljövőben kedvezményes hitelt szeretnének felvenni, nem célszerű halogatni a pénzügyi év zárását. A Bankmonitor.hu elemzői szerint ugyanis a bankok már most kérik a hitelbírálathoz a 2022. évre vonatkozó kimutatásokat.
2023. 03. 22. 11:00
Megosztás:

Drágább lesz a bliccelés a Volánbuszokon

A Volánbusz április 1-jétől érvényes új üzletszabályzata szerint az érvénytelen jeggyel utazóknak a helyszínen 8 ezerről 12 ezer forintra emelkedik a pótdíj összege, három napon túl a pótdíj 8 ezer forint helyett 25 ezer forint lesz, 30 napon túl 12 ezerről 50 ezer forintra emelkedik - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.
2023. 03. 22. 10:30
Megosztás:

Növelte a kormány az agrárkár-enyhítési alap forrásait

A kivételesen aszályos tavalyi év veszteségeinek mérséklésére március 31-ig több mint 22 ezer termelő részesül összesen 50,6 milliárd forint mezőgazdasági kárenyhítő juttatásban - közölte szerdai közleményében Nagy István agrárminiszter. A magyar kormány ennek érdekében az agrárkár-enyhítési alap forrásait több mint négyszeresére emelte.
2023. 03. 22. 10:00
Megosztás:

Budapestről kifelé költöznek még mindig sokan, az agglomeráció lakossága növekszik

A főváros és a vármegyeszékhelyek agglomerációs települései továbbra is a slágernek számítanak az állandó lakosok számának változása - részben a költözések - alapján.
2023. 03. 22. 09:30
Megosztás: