Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Felkészült az árvízkárosultak befogadására a Máltai Szeretetszolgálat Ipolytarnócon

Felkészült az árvízkárosultak befogadására a Máltai Szeretetszolgálat Ipolytarnócon - közölte a segélyszervezet szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 27. 05:00
Megosztás:

Szlovénia nem engedné külföldi állami kézbe a ljubljanai tőzsdét

A szlovén kormány nem szeretné, hogy külföldi - különösen más állam által tulajdonolt - szervezet szerezzen irányítást a Ljubljanai Értéktőzsde felett, ezért ellenzi a horvát állami pénzügyi intézet (FINA) tulajdonszerzését, és nemzeti jelentőségű kritikus infrastruktúrává minősítette a szlovén börzét.
2025. 11. 27. 04:30
Megosztás:

Már a jövő héten létrejöhet a megállapodás a 2026. évi minimálbér- és garantált bérminimum emelésről

Akár már a jövő héten létrejöhet a megállapodás a 2026. évi minimálbér- és garantált bérminimum emelés mértékéről - mondták el a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) szerdai monitoring bizottsági ülését követően a munkáltatói és a munkavállalói oldal képviselői az MTI-nek.
2025. 11. 27. 04:00
Megosztás:

Januártól könnyítés jön a biztosítási jogviszony bejelentésénél

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyik legnépszerűbb nyomtatványa, a T1041-es jogviszonybejelentő dokumentum január 1-jétől 08E néven lesz elérhető, a névváltoztatás mellett számos könnyítés is életbe lép - hívta fel a figyelmet az adóhatóság az MTI-nek küldött csütörtöki közleményében.
2025. 11. 27. 03:30
Megosztás:

A Bitcoin felett repült – most mégis kevesebbet ér: mi történt Michael Saylor cégével?

Az elmúlt években Michael Saylor vállalata (a cikkben Strategy-ként hivatkozott, a valóságban nyilvánvalóan MicroStrategy) a kriptovaluták világának ikonikus szereplőjévé vált. A cég névjegye: Bitcoin vásárlása, majd még több Bitcoin vásárlása – mindezt tőkeáttétellel, adósságból, részvénykibocsátásokból és agresszív pénzügyi manőverekkel.
2025. 11. 27. 03:00
Megosztás:

A döbbenetes orvosi felismerés: ugyanaz indítja be a túlsúlyt és a fiatalok rákját?

A túlsúly, a szív-érrendszeri betegségek és az 50 év alattiaknál robbanásszerűen terjedő daganatok hátterében több, közös biológiai mechanizmus áll, amelyek egy összefüggő, sejtszintű folyamatként gyorsítják az öregedést – derült ki a Digital Health Summiton Dr. Balázs Anna, a CMC Déli Klinika orvosigazgatójának előadásából.
2025. 11. 27. 02:30
Megosztás:

Az EP elfogadta a jövő évi uniós költségvetést

Az Európai Parlament elfogadta a 2026-os uniós költségvetést, amely a versenyképesség, a kutatás, az infrastruktúrafejlesztés és az európai biztonság erősítésére helyezi a hangsúlyt - közölte szerdán a testület sajtószolgálata.
2025. 11. 27. 02:00
Megosztás:

Kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

Az ünnepi időszakra időzítve, több mint öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfelei számára az MVM - közölte a társaság a Facebook-oldalán szerdán.
2025. 11. 27. 01:30
Megosztás:

Kiszivárgott: így változik a nyugdíjak kifizetése

A nyugellátások kifizetésével összefüggésben érdemes áttekinteni a legfontosabb szabályokat mind azoknak, akik a közeljövőben vonulnak nyugdíjba, mind azoknak, akik már kapják az ellátást, illetve a hozzátartozóknak – legyen szó öregségi vagy hozzátartozói nyugdíjról.
2025. 11. 27. 01:00
Megosztás:

Az otthonteremtési program eddigi eredményei imponzánsak

Szerdai ülésén a kormány áttekintette az otthonteremtési program eddigi eredményeit, amelyek imponzánsak, továbbá a nyugdíjemelésről, a 14. havi nyugdíj bevezetésének módjáról és a következő évi nyugdíjemelés mértékéről is egyeztettek más témák mellett - erről Orbán Viktor beszélt szerdán a Facebook-oldalán közzétett videóban.
2025. 11. 27. 00:05
Megosztás:

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye

A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye az idén az első kilenc hónapban 6,346 milliárd forintra nőtt az előző évi 31,730 millió forintról, az árbevétel ugyanebben az időszakban 5,7 százalékkal 40,660 milliárd forint nőtt - közölte a győri járműgyártó vállalat szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 11. 26. 23:30
Megosztás:

Az MVM 131,5 milliárd forint összegű osztalékelőleg fizetéséről döntött

Az MVM Zrt. 131,5 milliárd forint osztalékelőleget fizet az egyedüli részvényes részére november 30-ig - tájékoztatott a BÉT honlapján az MVM Energetika Zrt.
2025. 11. 26. 23:00
Megosztás:

SOL árfolyam-előrejelzés: a Solana a 160 dolláros támaszt keresi, miközben a Digitap ($TAP) 100-szoros emelkedést céloz 2026-ra

A kriptovaluta-piac folyamatosan változik, és az elemzők szorosan követik az eseményeket, ahogy a nagyobb eszközök ismét stabil struktúrákat próbálnak kialakítani. A Solana most a figyelem középpontjában áll, miután egy jelentős zuhanást gyors felépülés követett, ami az egész piaci hangulatot megváltoztatta.
2025. 11. 26. 22:00
Megosztás:

Erősödött kissé a forint szerdán

Erősödött kissé szerdán a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.
2025. 11. 26. 21:30
Megosztás:

Magyarország kiemelkedő a vízközmű-szolgáltatás területén

Magyarországon a lakások 95,5 százaléka rendelkezik bekötött vízszolgáltatással, ezzel Európa élmezőnyében lehetünk a vízközmű-szolgáltatás tekintetében – mondta V. Németh Zsolt, az Energiaügyi Minisztérium vízgazdálkodásért felelős államtitkára szerdán Egerben, a Magyar Víziközmű Szövetség és a Heves Megyei Vízmű Zrt. szervezte igazgatói értekezleten.
2025. 11. 26. 21:00
Megosztás:

A nagy kripto-IQ teszt - Mennyire vagy képben a kriptopiacok világában?

Tedd próbára a Kripto IQ-d – Te mennyire vagy otthon a digitális pénzügyek világában? Magyarország mindig is élen járt az új technológiák befogadásában – ez a kriptovilágban sincs másképp. A hazai közösség aktív, kíváncsi és gyakran a globális trendek előtt jár. De vajon tényleg értjük, hogy miről szól ez az új digitális forradalom? Itt az idő, hogy kiderüljön!
2025. 11. 26. 20:30
Megosztás:

Vedd meg a félelmet! 3 nagy potenciállal rendelkező altcoin óriási kedvezménnyel: SHIB, HYPE és Digitap

Ahogy a kriptopiac meredeken visszaesett, a „félelemre vásárlás” utólag akár a legokosabb befektetési döntésnek is bizonyulhat.
2025. 11. 26. 20:00
Megosztás:

Önmagunkba fektetett befektetések – milyen szépség- és egészségfejlesztések térülnek meg legjobban?

A modern életvitel gyors tempója mellett egyre többen jönnek rá arra, hogy az egyik legstabilabb befektetés nem más, mint önmagunk fejlesztése. Legyen szó egészségről, külsőről vagy mentális jólétről, ezek a területek magukban hordozzák azt a hozamot, amit sem ingatlan, sem részvényportfólió nem tud adni: a jobb életminőséget, a magabiztosságot és a hosszú távú boldogulást.
2025. 11. 26. 19:30
Megosztás:

Zcash kripto most a nagy intézményi kedvenc - miért?

Miközben a legtöbb nagy kriptovaluta árfolyama esik, a Zcash (ZEC) látványos raliba kezdett, és most egyre több intézményi befektető tekint rá új pénzügyi tartalékként. Két tőzsdén jegyzett cég is bejelentette, hogy jelentős összegeket fektetett ZEC-be novemberben.
2025. 11. 26. 19:00
Megosztás:

Egymillió dolláros Bitcoin-nyereményjátékot indított a PayPal – de van egy komoly csavar

A PayPal bejelentette, hogy több mint egymillió dollár értékű Bitcoint oszt szét egy új nyereményjáték keretében. A grandiózus akció elsőre rendkívül vonzónak tűnik, de van a történetben egy jelentős bökkenő: a részvétel kizárólag amerikai felhasználók számára engedélyezett.
2025. 11. 26. 18:30
Megosztás: