Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Változóban a vállalati működés – egyszerű költségcsökkentéssel már nem lehet versenyben maradni

A vállalatok egyre tudatosabban keresnek új típusú partnereket a menedzselt szolgáltatások piacán. A hagyományos kiszervezés már nem elég: a KPMG legfrissebb kutatása szerint a cégek közel háromnegyede átfogó, átalakító hatást vár el a szolgáltatóktól – nemcsak a működés vagy a technológia terén, hanem stratégiai eredményekben is. Az elvárások messze túlmutatnak a korábbi költségcsökkentési célokon, a vállalatok pedig egyre több területen, egyre összetettebb feladatokban támaszkodnak menedzselt szolgáltatásokra.
2025. 09. 18. 05:00
Megosztás:

Újabb könnyítéssel segíti a fenntartható gazdálkodást az Agrárminisztérium

A magyar kormány határozott szándéka, hogy a gazdálkodók számára rugalmas támogatási rendszert biztosítson, ezért csökkennek az adminisztrációs terhek és a kötelező ellenőrzések, valamint mérséklődnek a szankciók is - jelentette be Viski József, az Agrárminisztérium agrár- és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkára a tárca MTI-nek küldött közleménye szerint.
2025. 09. 18. 04:30
Megosztás:

Alig használtak, mégis már eladók - ezek a legnépszerűbb 6000 km alatt futott autók

A Használtautó.hu adatai szerint továbbra is töretlen a kereslet azokra az autókra, amelyek szinte újak, de már eladóvá váltak. Ennek kapcsán vizsgálták a portál szakértői 2025. január és augusztus közötti időszakra vonatkozóan a 6000 km-nél kevesebbet futott szinte új, de már használtként hirdetett járműveket, amelyekre az adózási szabályok szerint még akár új autóként is tekinthetünk.
2025. 09. 18. 04:00
Megosztás:

Rontotta a német gazdaság növekedési prognózisát az IW gazdaságkutató intézet

Stagnálásra rontotta a kölni IW gazdaságkutató intézet idei német GDP-növekedési előrejelzését az őszi prognózisában a Rheinische Post lap szerdai jelentése szerint.
2025. 09. 18. 03:30
Megosztás:

Kibertámadás célpontjává vált a Duna House

Kibertámadás célpontjává vált a Duna House Group - tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
2025. 09. 18. 03:00
Megosztás:

500.000 Ft-nál több készpénzt rejtegetsz otthon? Bajba kerülhetsz miatta!

Sok magyar család még mindig szereti a pénzét készpénzben otthon tartani. A biztonságérzet, a gyors hozzáférés és a megszokás gyakran felülírja a józan pénzügyi tervezést. De aki ma félmillió forintnál többet dugdos a párna alatt vagy a szekrényben, az könnyen komoly anyagi veszteséget szenvedhet el – még akkor is, ha senki sem lopja el tőle.
2025. 09. 18. 02:00
Megosztás:

Ha egy nyugdíjas pár között 3 évnél nagyobb a korkülönbség, akkor bajban vannak!

A nyugdíj kérdése Magyarországon ma már nemcsak egyéni, hanem családi szintű probléma is. Különösen érzékeny helyzetbe kerülnek azok a házaspárok, ahol 3 évnél nagyobb a korkülönbség: ilyenkor a nyugdíjrendszer szabályai, az eltérő életszakaszok és a pénzügyi terhek komoly kihívásokat jelentenek. Mutatjuk mire érdemes figyelni!
2025. 09. 18. 01:00
Megosztás:

Mozgolódik a Solana, és vele együtt a mém érme piac is

A Solana ismét fellendülésbe kezdett, és ezúttal az ára közel 250 dollárig emelkedett. A fellendülés hatására a Solana rövid időre átvette a BNB-től az ötödik helyet a CoinMarketCap ranglistáján, viszont azóta kissé visszaesett az ára, és jelenleg a 6. helyet foglalja el, 127 milliárd dolláros piaci kapitalizációval.
2025. 09. 18. 00:01
Megosztás:

Kamatot csökkentett a Fed

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) a szerdán végződött kétnapos monetáris politikai ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően 25 bázisponttal csökkentette az irányadó dollárkamatot 4,00-4,25 százalékos sávra.
2025. 09. 17. 23:30
Megosztás:

A Fed kamatcsökkentése berobbanthatja a kriptopiacot – „Ez az egész mozgalom lángra kap"

Eric Trump, az American Bitcoin társalapítója és Donald Trump fia szerint a közelgő Fed kamatcsökkentés új lendületet adhat a kriptopiacnak. A Trump-család egyre szorosabbra fűzi kapcsolatát a digitális eszközökkel, és nemcsak üzleti, hanem politikai síkon is támogatják a kriptovaluták térnyerését. Most pedig azt állítják: jön az újabb fellendülés, és a negyedik negyedév lehet a fordulópont.
2025. 09. 17. 23:00
Megosztás:

Az év végéig biztosan erős maradhat a forint

Kétéves csúcsra erősödött a napokban a forint árfolyama, melynek euróhoz viszonyított lendülete az év hátralévő részében is kitarthat. A hazai fizetőeszköz erejét részben a már egy éve stabil, 6,5 százalékos jegybanki alapkamat adja, mely az idei évben várhatóan már nem is változik – jövő év közepétől azonban egy új kamatcsökkentési ciklus indulhat. A GDP-növekedés a vámháború és az egész Európára jellemző gazdasági lassulás miatt egyelőre nem tudott elrugaszkodni, így az MBH Bank elemzői továbbra is fenntartják 0,8 százalékos éves előrejelzésüket. Az egész éves, átlagos infláció 4,5 százalék körül várható, ugyanakkor bíztató jel, hogy a maginfláció szintje a legutóbbi adat szerint négy éve nem látott alacsony szintre süllyedt.
2025. 09. 17. 22:00
Megosztás:

American Bitcoin Corp. - ABTC vállalat és szerepe a kriptovaluta-piacon

Egy új kriptós szereplő a reflektorfényben – hogyan értelmezzük az „American Bitcoin Corp" fogalmát, és miért lehet kulcsszereplő a jövő pénzügyi rendszerében?
2025. 09. 17. 21:30
Megosztás:

Arthur Hayes új kriptó tétje: orvostudomány – 7 millió dollárt fektetett a Bio Protocol-ba

A BitMEX társalapítója, Arthur Hayes most nem DeFi-ben, hanem DeSci-ben látja a következő kriptoforradalmat. Legújabb befektetése, a Bio Protocol egyesíti a mesterséges intelligenciát, a biotechnológiát és a blokkláncot, hogy alapjaiban változtassa meg a gyógyszerkutatás és tudományfinanszírozás világát. Mutatjuk, miért lehet ez az iparág következő áttörése.
2025. 09. 17. 21:00
Megosztás:

Az UBM Csoport felvásárolta a világ egyik legnagyobb takarmánygyártójának hazai leányvállalatát

Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja, az UBM sikeresen lezárta a világ egyik legnagyobb takarmánygyártójának számító, Hollandiában 120 éves múltra visszatekintő Royal Agrifirm Group részeként működő Agrifirm Magyarország Zrt. (Agrifirm) felvásárlását. A hazánkban összesen 130 munkatársat foglalkoztató és a 2024-es évben közel 28 milliárd forintos nettó árbevételt produkáló, a baromfitakarmányok gyártása területén Magyarországon vezető szerepet betöltő Agrifirm a jövőben UBM Nutrition Zrt. néven, az UBM Csoport részeként folytatja tevékenységét.
2025. 09. 17. 20:30
Megosztás:

Gyengült a forint szerda estére

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben szerdán kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 09. 17. 20:00
Megosztás:

Jön a hét legjobban várt eseménye

A Fed magyar idő szerint ma este nyolc órakor jelenti be a kamatdöntését. Várhatóan 25 bázispontos csökkentés mellett döntenek majd a jegybankárok, így az alapkamat a 4,00–4,25% közötti szintre kerül.
2025. 09. 17. 19:30
Megosztás:

Czomba Sándor: a bruttó átlagkeresetek dinamikusan nőnek

A bruttó átlagkeresetek dinamikusan nőnek, ez két tényezőnek: a magas foglalkoztatásnak és a hároméves bérmegállapodásnak köszönhető - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss kereseti adataira reagálva.
2025. 09. 17. 18:30
Megosztás:

Bagolyra vadászik a GVH: vizsgálat indult a Duolingo-val szemben

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Duolingo Inc. amerikai vállalkozással szemben. A GVH gyanúja szerint a nyelvtanulási szolgáltatásokat nyújtó cég kereskedelmi gyakorlata több okból is tisztességtelen, egyebek között valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat az általa kínált nyelvtanulási módszer hatékonyságát illetően, és megalapozatlan piacelsőségi állítást is tesz.
2025. 09. 17. 18:00
Megosztás:

Ausztriában 4,1 százalékra gyorsult az infláció

Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme 4,1 százalék, tavaly március óta a leggyorsabb volt augusztusban, miután júliusban 3,6 százalékos emelkedést jegyeztek fel - derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich - STAT) szerdán közzétett adataiból.
2025. 09. 17. 17:30
Megosztás:

Befejeződött a Medgyesegyháza-Kétegyháza közti út felújítása

A Magyar falu program forrásából (mfp), bruttó 412 millió forintból újult meg a 4434-es út Medgyesegyháza és Kétegyháza közti szakasza - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés vármegyei igazgatósága szerdán az MTI-t.
2025. 09. 17. 17:00
Megosztás: