Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Heves vita a dél-koreai stabilcoin-szabályozás körül

A dél-koreai jegybank legújabb stabilcoin-politikája komoly vihart kavart az ország pénzügyi és technológiai köreiben. Miközben a Bank of Korea a pénzügyi stabilitás megőrzésére hivatkozva szigorítaná a szabályokat, szakértők szerint ezzel épp a kriptovaluta-innovációt és a versenyt fojthatják el. A vita rávilágít arra a világszinten is aktuális kérdésre: hogyan lehet egyensúlyt teremteni a szabályozás és az innováció között a digitális gazdaság korszakában?
2025. 10. 29. 22:30
Megosztás:

Kamatot csökkentett a Fed

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) a szerdán végződött kétnapos monetáris politikai ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően 25 bázisponttal csökkentette az irányadó dollárkamatot, 3,75-4,00 százalékos sávra.
2025. 10. 29. 22:00
Megosztás:

Főként az IT, az építőipar és az egészségügy területén nőttek a nettó átlagos fizetések a harmadik negyedévben

A bérinformációt tartalmazó hirdetések alapján a legnagyobb mértékben az IT, üzemeltetés, telekommunikáció, az építőipar, az üzleti támogatóközpontok és az egészségügy, gyógyszeripar területén nőttek a kínált átlagos nettó fizetések a harmadik negyedévben éves összevetésben - közölte a Profession.hu legfrissebb, harmadik negyedéves jelentésében, amelyet szerdán juttatott el az MTI-hez.
2025. 10. 29. 21:30
Megosztás:

Több férőhellyel készül a MÁV-csoport a kegyeleti ünnepekre

Mindenszentek és halottak napja alkalmából a MÁV-Volán-csoport a megszokottnál nagyobb utasforgalomra számít, ezért növelt kapacitású vonat- és buszjáratokkal, valamint több városban közvetlen, temetőkhöz közlekedő autóbuszokkal készül a hétvégére - közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 29. 21:00
Megosztás:

A TRUMP token politikai hatásra 30%-ot ralizott; a Digitap ($TAP) 1 millió dolláros tőkebevonását a globális Visa-integráció hajtja

A TRUMP token majdnem 30%-ot ugrott egy éjszaka alatt, 6 dollárról 8 dollárra emelkedve, mielőtt gyorsan visszahúzódott volna körülbelül 7 dollárra. A mozgás rövid időre izgalmat keltett a mémcoin spekulánsok körében, de a tapasztalt kereskedők számára ismét előkerültek a fenntarthatósággal kapcsolatos jól ismert kérdések.
2025. 10. 29. 20:00
Megosztás:

Anyukától nyugdíjasig: sokaknak lehet rémálom a netezés

A digitális akadálymentesség nem esztétikai extra, hanem jogi és üzleti szükségszerűség – hangsúlyozza Pulay Gellért, az Országos IT Megmérettetés ötletgazdája. A befogadó tervezés csökkenti a hibákat, javítja a felhasználói élményt és növeli a bevételeket. A verseny külön kategóriában értékeli az akadálymentességet, valós élethelyzetek modellezésével. Almády-Palotai Balázs, többszörös díjazott szerint ez alternatív karrierutat kínál, miközben empátiát, technikai tudást és pszichológiai érzékenységet is igényel. Az EU-s megfelelés szigorodik, a felhasználók pedig egyre kevésbé tolerálják a zárt digitális élményeket.
2025. 10. 29. 19:30
Megosztás:

A mobilitás jövője lehet autonóm, de a biztonságnak mindig emberi kézben kell maradnia

Javuló biztonságra és kényelmi előnyökre számít az automatizált és autonóm vezetés terjedésétől az európaiak zöme az Allianz hét országra kiterjedő felmérése szerint. A bizakodás mellett ugyanakkor a 13. Allianz Motor Day alkalmából bemutatott kutatás óvatosságról is árulkodik: sokan bizonytalanok az új technológiában, és maguknál akarják tartani az irányítást. Az önvezető technológiák tömeges magyarországi elterjedésében a válaszadók 56 százaléka nem hisz. Az Allianz várakozásai szerint az emberi hibákból eredő közlekedési balesetek száma 2035-re 20, 2060-ra pedig több mint 50 százalékkal csökken. Saját kárelemzésük azt mutatja, hogy a fejlett vezetéstámogató rendszerek beépítése 66 százalékkal mérsékelte a parkolási helyzetekben bekövetkező tolatásos balesetek gyakoriságát.
2025. 10. 29. 18:30
Megosztás:

Az EU szerint a szudáni háború veszélyes fordulóponthoz érkezett

A dárfúri térségben fekvő el-Fáser városnak a Gyorsreagálású Támogató Erők (RSF) általi elfoglalása a szudáni háború veszélyes fordulópontját jelenti - állítja Kaja Kallas kül- és biztonságpolitikai uniós főképviselő és Hadja Lahbib, a humanitárius segítségnyújtásért felelős uniós biztos közös szerdai nyilatkozatban.
2025. 10. 29. 18:00
Megosztás:

Újabb lépés a Demján Sándor Tőkeprogram keretében a hazai kkv-k erősítése érdekében

A Kormány mindent megtesz a magyar vállalkozások támogatása érdekében! Ezért a Demján Sándor Program keretében több mint 1.400 milliárd forintnyi forrással támogatjuk a hazai kkv-k méretugrását és termelékenységük növelését. 2025. október 6-ától pedig bevezettük a fix 3%-os kkv hitelt, amely a Széchenyi Kártya Program összes konstrukciójára, a likviditási és a beruházási hitelekre egyaránt kiterjed.
2025. 10. 29. 17:30
Megosztás:

Országszerte folyik a vasútállomások felújítása

A MÁV Csoport saját forrásból országszerte 21 helyszínen felújítja a meglévő vasúti állomásai épületeit, a Magyar Falu Program részeként pedig további 11 vasúti megállóhelyen vadonatúj kisméretű, hűtött-fűtött váróhelyiséggel rendelkező, könnyűszerkezetes épületet készít - jelentette be Tasó László, az Észak-keleti Magyarország közúti és vasúti közlekedésének fejlesztéséért felelős miniszteri biztos szerdán, a felújítás alatt lévő balmazújvárosi vasútállomás épülete előtt.
2025. 10. 29. 17:00
Megosztás:

Az elárasztott parajdi sóbányát nem lehet megmenteni, de a térségben újabbakat lehet kialakítani

Szakértők szerint az elárasztott parajdi sóbányát nem lehet megmenteni, de a térségben újabb sóbányákat és sóba vájt turisztikai létesítményeket lehet kialakítani - írta szerdán a Krónika hírportál a témában tartott kerekasztal-beszélgetésről beszámolva.
2025. 10. 29. 16:00
Megosztás:

Maradandó költségemelkedést okozott a brit exportőröknek az EU-tagság megszűnése

Maradandó költségemelkedéseket okozott a brit exportőröknek Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból (Brexit) - áll a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) új átfogó helyzetértékelésében.
2025. 10. 29. 15:30
Megosztás:

KSH: szeptemberben 589 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet

Szeptemberben a termék-külkereskedelmi aktívum 589 millió euró volt, az egyenleg 297 millió euróval romlott az egy évvel korábbihoz mérten. A kivitel volumene 0,5 százalékkal, a behozatalé 8,4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. 10. 29. 14:30
Megosztás:

Ismét tüntettek a budapesti taxisok

Szerdán ismét tüntettek a budapesti taxisok, több tucat autóval tartottak tiltakozó demonstrációt a Fővárosi Közgyűlés ülésezése alatt a Városháza előtt.
2025. 10. 29. 14:00
Megosztás:

Előrehozott parlamenti választások kezdődtek Hollandiában

Előrehozott parlamenti választások kezdődtek szerdán Hollandiában, miután június elején felbomlott a kevesebb mint egy éven át kormányzó négypárti kormánykoalíció.
2025. 10. 29. 13:00
Megosztás:

Nyugat-Magyarországon a legnagyobb a kereslet felújítandó lakásokra

Nyugat-Magyarországon a legnagyobb a kereslet felújítandó lakásokra - közölte a Duna House szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 29. 12:30
Megosztás:

Csak 1 000 dollár: XRP-be vagy Hedera-be (HBAR) érdemes fektetni?

Ha van 1 000 dollárod befektetésre, és valódi potenciált keresel, érdemes túllépni a mémcoinokon, és olyan projektekre fókuszálni, amelyek stabil alapokon nyugszanak — valódi technológiával, tényleges felhasználással és hosszú távú értékkel rendelkeznek.
2025. 10. 29. 12:00
Megosztás:

Hegyi Zsolt: 54 új HÉV-járműből 18 szerelvénynek meg kell érkeznie 2029 végéig

Szerdán elindult 54 darab, egyenként 600 utas szállítására képes, modern, alacsonypadlós HÉV-szerelvény beszerzése - jelentette be legfrissebb bejegyzésében a MÁV csoport hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt vezérigazgató, hozzátéve, hogy az első 18 járműnek 2029 végéig meg kell érkeznie.
2025. 10. 29. 11:30
Megosztás:

Folyamatos rekordokat dönt meg a Liszt Ferenc-repülőtér forgalma

Folyamatos rekordokat dönt meg a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalma - hangsúlyozta Lóga Máté a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és iparért felelős államtitkára, a Budapest Airport igazgatóságának elnöke szerdán a TV2 Mokka című műsorában az idei nyári időszak tapasztalatairól a légi forgalomban.
2025. 10. 29. 11:00
Megosztás:

A tegnapi, kisebb jelentőségű makrogazdasági adatok nem mozgatták meg a fejlett gazdaságok kötvénypiacait

A ma induló fontos adatdömping előtti, kisebb jelentőségű makrogazdasági adatok nem mozgatták meg a fejlett gazdaságok kötvénypiacait.
2025. 10. 29. 10:00
Megosztás: