Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Kis elmozdulások mellett vegyesen zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Alig mozdultak tegnap a főbb európai részvénypiacok, miközben a befektetők figyelme Franciaországra összpontosult.
2025. 10. 08. 10:30
Megosztás:

Nyolcszázmillió forintból fejlesztik az ipari parkot Encsen

Nyolcszázmillió forintos vissza nem térítendő támogatásból hajtanak végre alapinfrastrukturális beruházásokat, emellett bővítik a logisztikai szolgáltatásokat, új épületet építenek, és a már meglévőt is átalakítják az encsi ipari parkban - közölte a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei város kommunikációs irodája az MTI-vel.
2025. 10. 08. 09:05
Megosztás:

Augusztusban 21,7 százalékkal nőttek globálisan a chipeladások

Globálisan 64,88 milliárd dollár értékben adtak el chipeket augusztusban, ami 21,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - áll a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szervezet, a SIA honlapján. Júliushoz képest a növekedés 4,4 százalék volt.
2025. 10. 08. 08:30
Megosztás:

Számlafeltöltés bankkártyával: még mindig aktuális? – szakértői vélemény Onlyspins

Az online kaszinók gyakran kínálnak különböző fizetési módokat a tranzakciókhoz.
2025. 10. 08. 07:30
Megosztás:

A BYD lendületesen bővíti márkakereskedői hálózatát Magyarországon

A BYD lendületesen bővíti márkakereskedői hálózatát Magyarországon, Pécsen megnyílt az első, új márkaarculattal rendelkező vidéki kereskedés, és további három értékesítési pont is megkezdte működését a napokban - tájékoztatta a BYD Hungary közleményben az MTI-t kedden.
2025. 10. 08. 07:00
Megosztás:

Történelmi csúcson Oroszország arany-deviza tartalékai

Oroszország nemzetközi tartalékai 713,301 milliárd dollárral október 1-jén történelmi csúcsot értek el - közölte kedden az orosz központi Bank.
2025. 10. 08. 06:30
Megosztás:

Szúrópróba: megvizsgálja a GVH a szúnyogirtás hazai piacát

Gyorsított ágazati vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a szúnyoggyérítés hazai piacán. A GVH eljárása elsősorban az egyajánlatos közbeszerzésekre, azon belül is főként az ajánlattevői oldal piaci magatartására fókuszál. A nemzeti versenyhatóság 2024-ben három területet azonosított, ahol magas az egyajánlatos közbeszerzések aránya. Ezekből eddig az orvosi képalkotó diagnosztikai berendezések piacát és a gépjármű-beszerzések piacát vizsgálták meg a GVH szakértői.
2025. 10. 08. 06:00
Megosztás:

Hamisított és veszélyes fűszerek a boltok polcain – súlyos szabálytalanságokat tárt fel az NKFH

Minden második oregánó megbukott a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) nagyszabású célellenőrzésén, amelynek fókuszában két, Magyarországon igen népszerű fűszer, az oregánó és az őrölt bors állt. A vizsgált oregánó minták több mint 46%-a problémásnak bizonyult, 15 oregánó minta közül 4, átlagosan 70-80%-ban tartalmazott idegen növényt. Az ellenőrzések nemcsak a hagyományos és online kereskedelemben elérhető termékekre terjedtek ki, hanem a keleti és csomagolásmentes boltok lédig árusított fűszereire is. A szakemberek a termékek nyomonkövethetőségét, higiéniai feltételeit és tárolási gyakorlatát is ellenőrizték.
2025. 10. 08. 05:00
Megosztás:

Vlagyimir Putyin: csaknem ötezer négyzetkilométert foglalt el idén az orosz hadsereg

Csaknem ötezer négyzetkilométer területet foglalt el idén az orosz hadsereg az ukrajnai háborúban – jelentette be Vlagyimir Putyin orosz elnök az orosz védelmi minisztériumnak és a vezérkarnak a vezetőségével kedden Szentpéterváron tartott tanácskozásán.
2025. 10. 08. 04:30
Megosztás:

Aranyat ér egy parkolóhely a belvárosban: mutatjuk, mennyiért hirdetik őket

A lakóingatlanokkal együtt a garázsok ára is folyamatosan emelkedik - derül ki a zenga.hu ingatlanhirdetési portál adataiból. Ahol kevés a fedett garázs, például Budapest belvárosában és a budai oldalon, ott az átlagár többszöröséért hirdetik meg az eladó vagy kiadó garázsokat.
2025. 10. 08. 04:00
Megosztás:

Új ügyvezető igazgató a Raben Hungary élén

A Raben Trans European Hungary ügyvezető igazgatói posztját október 1-jétől Inna Ocheretna tölti be - közölte a holland logisztikai szolgáltató, a Raben Group kedden az MTI-vel.
2025. 10. 08. 03:30
Megosztás:

Sokba kerül a fluktuáció a cégeknek, mégsem mérik hatékonyan

A munkaerőpiac dinamikája az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül, és a fluktuáció – azaz a munkavállalók elvándorlása – továbbra is az egyik legnagyobb kihívás a magyarországi vállalatok számára. A Jobtain HR Szolgáltató tapasztalatai és a legfrissebb benchmark adatok alapján világosan kirajzolódik, hogy a fluktuáció nem csupán számokban mérhető jelenség, hanem mélyebb szervezeti, kulturális és stratégiai kérdéseket is felvet.
2025. 10. 08. 03:00
Megosztás:

Két lépcsőben változik a magyar adórendszer! Íme a részletek

Két lépcsőben változik az adórendszer – az EY összefoglalja a legfontosabb újdonságokat.
2025. 10. 08. 02:30
Megosztás:

Összeomlik a magyar állami nyugdíjrendszer, mégsem kapunk észbe!

A hazai lakosság havonta átlagosan 42 000 forintot tud megtakarítani, több mint harmaduknak ugyanakkor egyáltalán nincs félretehető jövedelme – derül ki a nemrég TOP Employer 2025 minősítést elnyert Generali Biztosító friss, reprezentatív kutatásából.
2025. 10. 08. 02:00
Megosztás:

16 évesnél öregebb autód van? Akkor bajban vagy!

Az Europ Assistance közelmúltban végzett reprezentatív felmérése rávilágít, hogy a magyar autósok közel fele (49%) 16 évesnél idősebb gépjárművet használ.
2025. 10. 08. 01:00
Megosztás:

Nagy baj van a Balatonnál? Iszapos part, rekordalacsony vízszint...

“Iszapos partok”, „rekordalacsony vízszint”, “ kiszárad a Balaton” – az utóbbi napok hírei riasztó képet festettek a régióról. Kommunikációs szempontból azonban nem csupán egy negatív természeti esemény zajlik a Balatonon, hanem potenciális reputációs katasztrófa, amely a turizmusra és a térség gazdasági teljesítményére is közvetlen hatással lehet.
2025. 10. 08. 00:30
Megosztás:

A ChatGPT szerint ez a 4 kripto kínálja a legnagyobb megtérülést

A kriptovaluta piacon a befektetők több ezer altcoin és mém érme közül válogathatnak a legnagyobb nyereségek reményében. A hatalmas választék miatt azonban a legjobb kriptovaluták felkutatása komoly kutatómunkát igényel, amire sok kereskedő nem tud elég időt fordítani. Szerencsére a mesterséges intelligencia ezen a téren is képes segítséget nyújtani.
2025. 10. 08. 00:01
Megosztás:

Lemaradtál a LINK és az XLM 10 000%-os hozamáról? A $TAP jelenleg 0,02 dollár alatt van, és 100-szoros növekedési potenciált jósolnak neki

A Chainlink (LINK) és a Stellar (XLM) két olyan veterán kriptovaluta, amelyek korai befektetőik számára potenciálisan életre szóló hozamot biztosítottak.
2025. 10. 07. 23:30
Megosztás:

Europol: Luxusautó-tolvajokat fogtak el Belgiumban, Olaszországban és Spanyolországban

Hibrid luxusautókat lopott el az a bűnözői csoport, melynek tagjait Belgiumban, Olaszországban és Spanyolországban fogták el, a bűnszervezet több mint 3 millió euró értékben legkevesebb száz csúcskategóriás járművet tulajdonított el és adott el Európa-szerte - közölte az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete, az Europol kedden.
2025. 10. 07. 23:00
Megosztás:

Egyre elégedettebbek a magyar pedagógusok az OECD-felmérés szerint

A 2024-es OECD TALIS-felmérés szerint a magyar pedagógusok elégedettebbek, munkájuk során nagyfokú szakmai önállóságot élveznek, és támogató iskolai környezetben dolgoznak - közölte a Belügyminisztérium (BM) kedden az MTI-vel.
2025. 10. 07. 22:00
Megosztás: