Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. A globális Mosolyfelmérés alapján a kapcsolt értékesítés kategóriában a magyar kereskedők világviszonylatban a harmadik helyen állnak 70%-kal, míg a köszönés tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is az előkelő ötödik helyet foglalják el 96%-os teljesítménnyel. Mosolygásban idén a középmezőnyben végeztek a magyarok, a felmérés szerint tízből hét vásárlóra mosolyognak rá a hazai kereskedők. A friss jelentés a 2021-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha. „A nehézségek közepette a jó cselekedetek és az empátia volt az a kötőanyag, ami összetartotta az embereket, és mindenkit képessé tett arra, hogy újra talpra álljon. Így természetesen mi is pozitívabban reagáltunk azokra a vállalkozásokra, amelyek pozitív hatást gyakoroltak ügyfeleikre.” – fejtette ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben. Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8%-ról 70,2%-ra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll. Legjobban Oroszország teljesített 82,8%-kal, Hongkong pedig 76,3%-kal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6%-kal, de Hollandia (16,4%) és Görögország (28%) is rosszul teljesített. „A kapcsolt értékesítés segíthet az eladónak abban, hogy elmélyítse kapcsolatát a vevővel, megismerje igényeit és ehhez igazítsa egyéni ajánlatát. Ez nagy mértékben növeli a vásárlói elégedettséget, miközben lehetővé teszi a nagyobb fokú bizalom kiépítését a kereskedőnek, hogy a vásárlókat visszatérő ügyfelekké tegye.” – hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket. A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet. Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3%-os eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6%), Paraguay (96,9%) és az USA (97,9%) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98%-kal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5%) és szerb (67,3%) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére. Az iparágakat tekintve a legmagasabb üdvözlési pontszámot a közlekedés érte el 95,3%-kal, amit az egészség és szépség iparágak követtek 93,5%-os eredménnyel. A legalacsonyabb pontszámot elérő iparág a B2B volt 79%-kal.

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3%-ról 72,5%-ra esett vissza, ami majdnem 12%-os romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását. Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, ott a kereskedők csupán 70 %-a mosolygott rá a vásárlókra. A legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el 98,8%-os pontszámmal, őket követi Ciprus (96,8%) és Oroszország (94,1%). A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8%-ot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4% volt a mosolygós kereskedők aránya. Az iparágak tekintetében a legmagasabb pontszámot az egészség és szépségipar kapta 89,3%-kal, amelyet a közlekedés (89%) és az autóipar (87,8%) követett. A legalacsonyabb idén a szabadidős ágazat a maga 81,6%-os eredményével. „A mosoly egy hihetetlenül egyszerű, de rendkívül erőteljes és hatékony eszköz az értékesítésben. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy egy mosolygó arc fokozza a vásárlók örömét és növeli a márka vonzerejét a fogyasztók számára. Éppen ezért a próbavásárlások során mi is különös figyelmet fordítunk erre a mutatóra.” – fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Érdemes odafigyelni az ügyfélkiszolgálásra – világszinten a legtöbb eredmény visszaesést mutat

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 85,6 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2021-ben, ami visszaesést mutat a 2020-ban mért 87,8 %-os eredményhez képest. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható némi visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 52%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2020-ban 54,2% volt. A köszönések aránya ezzel szemben javult. Míg 2020-ban a vásárlók 85,6%-át köszöntötték a kereskedők, a 2021-es eredmények már 88,2 %-ot mutatnak. Az összesített pontszámok alapján tehát, a mosolygás és kiegészítő eladás tekintetében egyaránt -2,2% ponttal csökkentek az eredmények, az üdvözlések pontszáma viszont +2,6 %-kal nőtt a 2020-ban mért eredményekhez képest.

Éves szinten több tízmillió forintról mondanak le azok az üzletek, ahol nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését. A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt, hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt. Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver” pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.

„Az ügyfelek lojalitása már eddig is fontos volt a vállalatok nyereséges működéséhez, most azonban akár az üzletek fennmaradása múlhat azon, hogy mennyit hajlandóak áldozni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Áldozat alatt nem csupán az anyagi kiadásokat értem, hanem az arra vonatkozó erőfeszítést is, hogy a kereskedők mélyebben megismerjék ügyfeleiket, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók elvárásaihoz igazítsák. Személyes tapasztalatom, hogy a vásárlók hűséggel díjazzák, ha meghallgatják őket, ez pedig kulcs a sikeres működéshez.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Románia és Németország védelmi együttműködéséről egyeztetett a Fekete-tenger partján a két szaktárca képviselője

Románia és Németország szoros védelmi együttműködéséről, a NATO keleti szárnyának közös védelméről egyeztetett kedden a bukaresti és a berlini védelmi minisztérium képviselője a Fekete-tenger partvidékén található Mihail Kogalniceanu légi támaszponton.
2025. 12. 09. 21:00
Megosztás:

Újabb akvizíció által bővíti adatkommunikációs szolgáltatásait a 4iG

A 4iG Informatikai Zrt. (4iG iT) 90 százalékos üzletrészt vásárol a menedzselt adatátviteli szolgáltatások piacának egyik vezető szereplőjében, a Mobil Adat Távközlési és Informatikai Szolgáltató Kft.-ben (Mobil Adat) - közölte a tőzsdei társaság az MTI-vel kedden.
2025. 12. 09. 20:30
Megosztás:

A DOGE és az ADA rali még csak most kezdődhet, de az elemzők szerint a Digitap akár 25-szörös nyereséget is gyorsabban elérhet

A DOGE és az ADA árfolyama is felfelé mozdult el, miután a havi grafikonokon esést mutattak. Még néhány ismert kriptós influencer, mint Nehal és JD is bikás árfolyam-előrejelzéseket tett ezekre a „top 10 altcoin, amit érdemes megvenni” listán szereplő tokenekre.
2025. 12. 09. 20:00
Megosztás:

ÉVOSZ: létrejött az Építőipari Kerekasztal

Létrejött az Építőipari Kerekasztal, a magyar építésgazdaság informális együttműködési fóruma - közölte az MTI-vel kedden az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ).
2025. 12. 09. 19:00
Megosztás:

Karácsonyi csúcsforgalom: többszörösére nőhet a villanyautók töltési ideje

A karácsonyi időszak hagyományosan az év egyik legforgalmasabb és legszervezettebb időszaka, ám a villanyautósok számára ez gyakran komoly logisztikai kihívásokkal jár.
2025. 12. 09. 18:46
Megosztás:

Az EU vizsgálja a Google MI-adatgyűjtését

Az Európai Bizottság versenyjogi vizsgálatot indított annak felmérésére, hogy a Google amerikai technológiai vállalat megsérti-e az EU versenyjogi szabályait a webes kiadók és a YouTube tartalmainak mesterségesintelligencia-célú (MI) felhasználásával - közölte a brüsszeli testület kedden.
2025. 12. 09. 18:05
Megosztás:

Mozgolódnak a bálnák: Újabb fordulópont előtt állhat a Shiba Inu (SHIB)?

A Shiba Inu (SHIB) ismét reflektorfénybe került, miután a bálnák aktivitása hónapok óta nem látott szintre ugrott, és az elemzők komoly árfolyam-ingadozásokra figyelmeztetnek. A tőzsdéken elérhető SHIB mennyiség jelentősen megugrott, miközben az intézményi érdeklődés is erősödik – mindezek a jelek együtt egy újabb, potenciálisan sorsfordító időszakra utalnak a mémcoin életében.
2025. 12. 09. 17:30
Megosztás:

Összesen 240 magyar-orosz vállalatközi tárgyalásra kerül sor Moszkvában

A magyar-orosz üzleti fórumon összesen 240 vállalatközi tárgyalásra kerül sor kedden Moszkvában, és ez sokat segíthet abban, hogy hazánk a lehető legjobb startpozíciót vehesse fel az ukrajnai háború utáni időkre, és igazi nyertese lehessen az új világgazdasági korszaknak - jelentette ki a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Moszkvában.
2025. 12. 09. 16:30
Megosztás:

Elindította a banki termékek összehasonlítását a Netrisk.hu

Belép a banki termékek piacára az online biztosításközvetítő Netrisk.hu, az oldalon a személyi kölcsönöket és Otthon Start konstrukciókat már össze lehet hasonlítani, és hamarosan elindul a jelzáloghitel- és a bankszámla-összehasonlító kalkulátor is - mondta a Netrisk csoport Ausztriáért és Magyarországért felelős regionális ügyvezetője a társaság keddi budapesti sajtóbeszélgetésén.
2025. 12. 09. 15:30
Megosztás:

A vártnak megfelelő inflációs adatok érkeztek

A novemberi inflációs adatok érkeztek ma reggel. A KSH közleménye szerint a fogyasztói árak havi szinten 0,1 százalékkal nőttek, az éves infláció pedig 3,8 százalékra lassult az októberi 4,3 százalékról. Az adat megfelelt az előzetes várakozásunknak. A maginfláció szintén a vártnak megfelelően alakult: kicsit csökkent az októberi 4,2 százalékról 4,1 százalékra.
2025. 12. 09. 15:00
Megosztás:

Horvátország hivatalosan is megerősítette haderőfejlesztési beszerzéseit Párizsban

Andrej Plenkovic horvát kormányfő hétfőn megerősítette Párizsban, hogy hazája 18 Caesar MK2 típusú francia önjáró tarackot vásárol a hadereje megerősítésére céljából, valamint korszerűsíti 12 Rafale vadászgépét Franciaország segítségével.
2025. 12. 09. 14:00
Megosztás:

Súlyos hibák miatt függesztették fel egy Vas vármegyei édesipari üzem működését

Súlyos élelmiszer-biztonsági kockázatot jelentő hiányosságok miatt a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azonnal hatállyal felfüggesztett egy édesipari termékeket előállító üzemet Vas vármegyében - közölte honlapján a Nébih kedden.
2025. 12. 09. 13:30
Megosztás:

A harmadik országokból érkező, online rendelt termékek 60 százaléka veszélyesnek bizonyult

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) harmadik országokból érkező, online platformokon rendelt termékeket ellenőrzött december 5-én, célzott vizsgálat keretében a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az akciónapon 500 csomagot ellenőriztek a hatóságok munkatársai, amelyek 60 százaléka bizonyult veszélyesnek - elsősorban a játékok, a plüssök, a textiltermékek és az akkumulátortöltők bizonyultak nem biztonságosnak vagy nem megfelelőnek - jelentette be kedden kiadott közös közleményében a NAV és az NKFH.
2025. 12. 09. 13:00
Megosztás:

Andrej Babist kormányfővé nevezte ki a cseh államfő

Kormányfővé nevezte ki Andrej Babist, az októberi képviselőházi választásokon győztes Elégedetlen Polgárok Akciója (ANO) mozgalom elnökét kedden Prágában Petr Pavel cseh köztársasági elnök.
2025. 12. 09. 12:30
Megosztás:

Stratégiai partnerséget kötött a GLS és a DPD a még rugalmasabb csomagátvételért

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a hazai logisztikai szektor: a GLS Hungary megnyitotta automatahálózatát más szolgáltatók előtt, és a DPD Hungary az első partner, amely belép ebbe a rendszerbe. Ennek köszönhetően a jövőben a DPD csomagok a GLS automaták jelentős részéből is átvehetők lesznek. Ez a partnerség nem csupán a vásárlói kényelem növelését szolgálja, hanem hatékonyabbá teszi a csomagátvételeket és hozzájárul az e-kereskedelem növekvő igényeinek fenntartható kiszolgálásához is.
2025. 12. 09. 12:00
Megosztás:

Egyre több a különleges ízesítésű karácsonyi desszert

A hagyományos ízesítések, a zselés és marcipános szaloncukor mellett a gyártók számos különlegességgel készültek az idei szezonra. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Édességgyártók Szövetségének kedden kiadott közös körképe szerint a legtöbb vásárló továbbra is a jó ár-érték arányú, kiváló minőségű alapanyagokból készült édességeket keresi.
2025. 12. 09. 11:30
Megosztás:

Fokozatos gazdasági élénkülést vetítenek előre a cégek toborzási tervei

A magyarországi cégek a jövő év elejére lassú ütemben javuló foglalkoztatási terveket szőnek: 2026 első negyedévében a munkáltatók 29 százaléka tervezi bővíteni munkaerőkeretét, miközben csökkentést csupán 20 százalékuk tervez - derül ki a Manpower Magyarország kedden közzétett munkaerőpiaci előrejelzéséből.
2025. 12. 09. 11:00
Megosztás:

NKFH-NAV akció a vámhatáron – cél: az online platformokról rendelt veszélyes termékek kiszűrése

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) harmadik országokból érkező, online platformokon rendelt termékeket ellenőrzött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A közös vizsgálat célja a termékbiztonsági szempontból nem megfelelő termékek kiszűrése volt. Az akciónapon 500 csomagot ellenőriztek a hatóságok munkatársai, amelyek 60 százaléka bizonyult veszélyesnek – elsősorban a játékok, a plüssök, a textiltermékek és az akkumulátor töltők bizonyultak nem biztonságosnak vagy nem megfelelőnek.
2025. 12. 09. 10:30
Megosztás:

Több mint egy tucat előterjesztést vitat meg az Országgyűlés

Több mint egy tucat előterjesztés zárószavazás előtti vitáját folytatja le kedden a parlament, amely két törvényjavaslatot kivételes eljárásban kezd el tárgyalni.
2025. 12. 09. 10:00
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők kedden?

Minimális esésben vannak az ázsiai piacok ma reggel, a tegnapi negatív tőzsdei hangulat ott is érződik. Az európai határidős piacok enyhe mínuszban, tengerentúli társaik enyhe pluszban tartózkodnak. A WTI 0,3%-kal esik.
2025. 12. 09. 09:30
Megosztás: