Már 75 szolgáltató és civil szervezet érhető el a Díjneten
A Díjnet Zrt. kutatása alapján, a megkérdezettek körében azok, akik már a készpénzmentes fizetési módokat választják, a rezsiszámláikat, előfizetéseiket és a biztosítási díjaikat rendezik elsősorban készpénzmentesen. Ezt követi az online vásárlás, valamint a boltokban, üzlethelyiségekben végzett elektronikus fizetések.
A Díjnet online felületéhez a 2007-es indulása óta 75 partner – országos és regionális közüzemi és egyéb szolgáltató, valamint civil szervezet – csatlakozott.
A Díjnet az ügyfelek felé egy úgynevezett konszolidátori felületet biztosít, azaz az ügyfelek számtalan egyéb online regisztráció és felület kezelése helyett, egyetlen felületen intézhetik a háztartással kapcsolatos számlafizetést, felesleges többszöri adminisztráció nélkül.
A felmérés azt mutatja, hogy az ügyfelek a legnagyobb mértékben a Díjnet rendszerének megbízhatóságával elégedettek, amelyet a könnyű kezelhetőség, a nyomon követhető tranzakciók és az átláthatóság követ, majd az értesítés a fizetés sikerességéről, illetve annak esedékességéről, valamint a befizetési folyamat egyszerűsége. Ezen okok hozzájárulnak ahhoz, hogy a felhasználók a Díjnetet választják e-számlakezelési felületnek.
A felmérés alapján, a Díjnet fő előnyei közé tartozik a gyorsaság és a kényelem, valamint a megkérdezettek számára könnyebbség, hogy a szolgáltatása segítségével egy helyen kezelhetik a háztartással kapcsolatos e-számláikat. Ha az ügyfelek a Díjnetet választják, az egyben a szolgáltatóknak is előnyös, mivel költséget takaríthatnak meg az elektronikus számlabemutatással és fizetéssel, valamint a megoldás környezetbarát is, mivel így nem szükséges papír alapú számlát küldeni.
A fejlesztéseinknek köszönhetően bármilyen digitális eszközről kényelmesen elérhető a felületünk. A felmérésünkből az is kiderült, hogy az ügyfeleknek szükségük lehet útmutatásra egy adott fogyasztási helyen elérhető szolgáltatók kapcsán, akár egy szolgáltató nevének változása miatt.
Már ebben is segítjük ügyfeleinket az irányítószám-alapú kereséssel, amellyel látható, hogy az általuk megadott helyen mely szolgáltatók e-számláit igényelhetik a dijnet.hu-n – mondta Deé Gergely, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója.
A Díjnetnél lakóhelytől függően a hulladékdíjat, az áram- és gázszámlát, a víz-csatorna, illetve a távhő díját, valamint telekommunikációs számlát, biztosítást, távfelügyeleti díjszámlát, közös költséget, ingatlanbérleti díjat lehet fizetni. A dijnet.hu-ra érkező e-számlák akár az iCsekk mobilapplikáción keresztül is megtekinthetők és befizethetők, amely applikáció a Magyar Posta Zrt. QR-kód alapú csekkbefizetési szolgáltatását is nyújtja.
A Díjnet ügyfélközpontúságát mutatja a hulladékkezelési szolgáltatás változásainak követése is. 2023. július 1-től a hulladékgazdálkodási közfeladatok ellátását gyakorló koncesszor a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU), amely a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.-től (NHKV) vette át a hulladékgazdálkodási feladatot.
A Díjnet és a MOHU automatikusan létrehozta a MOHU szolgáltatói regisztrációkat azoknak az ügyfeleknek, akik 2023. június 27-ig regisztrálták az NHKV számlakibocsátót Díjnet fiókjukban, így hulladékdíj e-számláikat továbbra is a Díjneten kezelhetik. A szolgáltatóváltással kapcsolatban az ügyfeleknek nincs teendőjük.
Ma már globálisan lényeges szempont az ügyfelek részéről az is, hogy szolgáltatóik milyen társadalmi ügyet támogatnak. A Díjnet adatai alapján egyre többen és egyre többet adakoznak. A dijnet.hu-n keresztül jelenleg 39 alapítvány és társadalmi szervezet részére lehet adományozni, és 2023 első fél évében a két évvel ezelőtti összeg közel tízszeresét, 18,4 millió forintot adományoztak a Díjnet ügyfelei.