Megbírságolták az Union VIG Biztosítót
A vizsgálat alapján a biztosító rendszerének hiányosságai miatt az ügyfelek számos esetben nem kaptak elektronikus értesítést a felhasználói fiókba feltöltött dokumentumokról. A társaság emellett sem postai, sem más úton nem vette fel a kapcsolatot azokkal, akiknél elmaradt a kézbesítés. Nem biztosították továbbá, hogy az ügyfél visszajelzést kapjon, ha a felhasználói fiókhoz alkusz közreműködésével létrehozott regisztrációnál hibás, nem létező e-mail címet rögzítettek.
Súlyosbító tényezőként vették figyelembe a biztosító piaci részesedését, továbbá azt, hogy a szabálysértések régóta fennálltak, az ügyfelek széles körét érintették, és rendszerszintű hiányosság okozta őket. Enyhítő körülménynek számított viszont az együttműködő magatartás, valamint az, hogy a vizsgálat során beszámoltak a jogsértést korrigáló intézkedésekről. A feltárt problémák nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését, de az MNB fontosnak tartja, hogy a biztosítók megfelelően kezeljék az elektronikus ügyfélkommunikációt, mert ez erősítheti a fogyasztók elektronikus ügyintézésbe vetett bizalmát - olvasható a közleményben.