Megérkezett Kate, a K&H mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztense

Bővül a K&H személyi állománya: bemutatkozott Kate, a K&H személyes digitális asszisztense. A pénzintézet valamennyi ügyfele igénybe veheti Kate segítségét a K&H mobilbankban. Kate magyarul beszél, gyorsan tanul és hamarosan „valódi” banki- és biztosítási tanácsadóvá nőheti ki magát. A K&H anyavállalatánál, a KBC-nél és valamennyi országban, ahol jelen van: így Belgiumban, Csehországban, Bulgáriában, Szlovákiában és most már Magyarországon is elérhető a szolgáltatás. Kate-et már közel 110 ezer magyar ügyfél kipróbálta, mintegy 94 ezer kérdést intéztek hozzá, ezek harmadát szóban, az ügyfelek zömének teljes megelégedésére.

Megérkezett Kate, a K&H mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztense

A K&H Csoport bemutatta új „alkalmazottját”, Kate-et, a személyes digitális asszisztenst. Kate magyarul beszél, már 30 féle dolgot tud, de gyorsan tanul és napról napra egyre „valódibb” pénzügyi tanácsadóvá növi ki magát. „Pénzt, időt, energiát nem kímélve fejlesztjük innovatív digitális megoldásainkat ügyfeleink számára. Sokat merítettünk anyabankunk, a belga KBC tapasztalataiból, ahol már sikeresen működik Kate, a személyes digitális asszisztens. A nemzetközi bankcsoport szinergiáit kihasználva így a lehető legjobb megoldást tudjuk magyar ügyfeleink számára biztosítani” – fogalmazott Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Hozzátette: „Egyszerűbb, gyorsabb, biztonságos és természetesen kényelmesebb bankolást teremtünk ügyfeleink számára”. A vezérigazgató elmondta: mára már 635 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, mintegy 500 ezren aktív mobilbank-használójuk. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán – internetbankon, mobilapplikáción – keresztül intézi az ügyeit. Folyamatosan növekszik az értintésmentes fizetések száma is, immár havonta mintegy 3 millió fizetést kezdeményeznek – ennek 20 százalékát valamilyen okostelefonon vagy okosórán – több mint 20 milliárd forint értékben. A K&H ügyfeleiről összességében tehát elmondható, hogy szeretik és használják a digitális újdonságokat és mostantól már eggyel több lehetőség áll rendelkezésükre.

Kate segít és közben maga is tanul

A K&H ügyfelek közül többek már megismerkedtek Kate-tel, mivel nyár óta elérhető volt a K&H mobilbankot használók számára. Hála az ügyfelek visszajelzéseinek, sokat fejlődött, hiszen a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul a kérdésekből. Kate igyekszik minden K&H-snak segíteni, persze csak ha ezt igényli. Kate ért és beszél magyarul – gyorsan reagál, elegendő a logójára kattintani és máris beköszön. Kate jelenleg már meg tudja adni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját; kérésre meg tudja változtatni a bankkártya-limitet és az internetes jelszót; szükség esetén fel tudja függeszteni vagy le tudja tiltani a bankkártyát, és képes aktiválni egy újat. Kate ugyancsak segíteni tud utas vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében, illetve a biztosítási adminisztráció intézésében és a biztosítási díj közvetlen kifizetésében is. Az újonc Kate mellett a mobilbank valamennyi korábbi funkciója továbbra is változatlanul elérhető marad.

Az online csatornák használata egyébként rendkívül sikeres. Ezt mutatják a tranzakció számok is. Havonta átlagosan 200-220 ezer ügyfél néz utána a kölcsönfelvételi vagy a befektetési lehetőségeknek a K&H mobilbankban. A személyi kölcsönigénylések fele immár az online felületen érkezik be a pénzintézethez, az új bankszámlanyitások fele is online történik – 2021 eleje óta már 50 ezren használták ezt az egyszerűsített csatornát számlanyitáshoz. A K&H minden újításával egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik a mobil bankolás.

Kate mindig kéznél van

Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője elmondta: a bankcsoport az elmúlt években hatalmas lépéseket tett a digitális átállás terén és „zsebre vágta a bankot és biztosítót” – vagyis a legfontosabb napi banki- és biztosítós műveletek ma már egy okostelefonról könnyedén elintézhetők. Példaként említette, hogy immár online lehet számlát nyitni, mobilapplikáción keresztül személyi kölcsönt igényelni, illetve majd’ minden nemzetközi fizetési megoldással értintésmentesen lehet fizetni.

A legnagyobb kihívást a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia fejlesztése jelentette. Ez tulajdonképpen mintázatokba rendezi az ügyfelek digitális interakciói során keletkező adatok tömegét. Megfelelő algoritmusok fejlesztésével előbb megtanulja, hogy mi a helyes reakció az ügyfél kérdéseire, majd egy későbbi tanulási fázisban maga is proaktívvá válik.  

A jövőben maga Kate is ajánlani fog termékeket, szolgáltatásokat, különféle pénzügyi megoldásokat az ügyfelek számára, vagy éppen felhívja a figyelmüket arra, hogy valamilyen problémát észlelt. Persze, hogy mindezt az ügyfelek jó néven vegyék, ahhoz Kate-nek három tulajdonsággal mindenképpen rendelkeznie kell: mindenekelőtt kedvelhető személyiséggel, akihez megbízható ismerősként lehet tanácsért fordulni. Szükséges továbbá, hogy a személyes digitális asszisztens az ügyfelek számára érdemi információval tudjon szolgálni, akár kérdésre adott válaszról, akár figyelemfelkeltő ajánlatról van szó. Végül, de nem utolsó sorban Kate-nek valódi segítséget kell nyújtania, amely végig kíséri az ügyfelet egy folyamaton, ezzel is megkönnyítve pénzügyeinek intézését. „Kate-tel egy igazi személyi bankár költözik minden ügyfél zsebébe.” – mondta Németh Balázs.

A digitális fejlesztés nem áll le

Németh Balázs szerint gyökeres változások zajlanak a vásárlási szokások terén: az emberek zöme folyamatos online jelenlét mellett, egyre több kommunikációs csatornán kezdeményez termék- vagy szolgáltatásvásárlást, fizetést. Erre a K&H-nak is fel kell készülnie, méghozzá úgy, hogy a pénzügyek intézésének egész folyamata élményszerű legyen az ügyfelek számára. Az innovatív megoldásokat maguk az ügyfelek is egyre jobban igénylik.

Ahhoz, hogy Kate működőképes legyen és egyre inkább kompetens pénzügyi tanácsadóvá fejlődhessen, hatalmas informatikai fejlesztésre: rengeteg pénzre, energiára, időre és szakmai erőfeszítésre volt szükség. A K&H töretlenül kitart üzleti stratégiája mellett. „Folytatjuk, sőt felgyorsítjuk a digitalizációt” – jelentette ki Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Hozzátette: a COVID-járvány is megmutatta, hogy nehezebb gazdasági helyzetben is fejleszteni, beruházni kell, mert így lehet a folyamatosan növekvő ügyféligényeket még jobban kielégíteni, akár elébük menni. Ez az, amiben érdemes versenyelőnyt szerezni.

AI-alapú csalásészlelés, villámgyors kereskedés – és még sokkal több a Snorter bottól!

A kriptovaluta piacon egyáltalán nem számítanak újdonságnak az átverések. Az elmúlt 15 évben láthattunk már tőzsde hackeket, tömeges tárca feltöréseket, hamis előértékesítéseket és számos egyéb csalást.
2025. 07. 31. 00:01
Megosztás:

Hogy állunk a negyedéves jelentésekkel?

Az Egyesült Államokban javában zajlik a gyorsjelentési szezon. Eddig az S&P 500-as cégek közel fele, 218 cég számolt be a második negyedéves eredményeiről, így már érdemes áttekinteni, hogyan teljesítettek az amerikai vállalatok.
2025. 07. 30. 23:00
Megosztás:

Megugrott a hatékonyságnövelést tervező agrárvállalkozások száma

Megugrott azon agrárvállalkozások aránya, amelyek a termelési hatékonyság növelésével, illetve új piacok, üzleti területek bevonásával és ezek bővítésével válaszolnának a gazdasági környezet, az ár- és az időjárási viszonyok jelentette kihívásokra – derül ki az MBH Bank hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari cégek helyzetét vizsgáló kutatásából. A felmérés ezzel kapcsolatban rávilágított, hogy a jelenlegi helyzetben elsősorban a költségek és a kockázatok csökkentése, az immár az egyik legfőbb kihívást jelentő klímaváltozás hatásainak mérséklése, vagy épp az energiaátállás terén gyors megtérülést hozó korszerűsítések megvalósítására mutatkozik kiemelkedő szándék.
2025. 07. 30. 22:00
Megosztás:

Hogyan kezeljük a Rabona bet nyereményeket Magyarországon?

A szerencsejáték nyeremények kezelése Magyarországon sokrétű téma, amely számos praktikus szempontot tartalmaz. A hazai játékosok tapasztalatai szerint a szerencsejáték tevékenységből származó nyeremények különböző módon kezelhetők, azonban vannak bevált módszerek és hasznos tippek, amelyeket érdemes ismerni.
2025. 07. 30. 20:46
Megosztás:

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására. A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
2025. 07. 30. 20:00
Megosztás:

Vártnál jobb magyar GDP adatokat közölt a KSH

2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az előzetes várakozásoknál kedvezőbb képet mutatnak: az éves bázison mért növekedés nyers adatok szerint 0,1%, szezonálisan és naptárhatással kiigazítva 0,2%, míg az előző negyedévhez képest a szezonálisan kiigazított adat 0,4%-os bővülést jelez. Ez az adat felülmúlja az elemzők által prognosztizált éves és negyedéves növekedést, így a gazdaság teljesítménye a vártnál valamivel jobb lett.
2025. 07. 30. 19:00
Megosztás:

Érkezik az amerikai kamatdöntő ülés

Magyar idő szerint 20 órakor tudjuk meg a Fed kamatdöntő ülésének eredményét. Bár szinte teljesen biztos, hogy a jegybankárok a tartás mellett teszik le voksukat, érdemes lehet odafigyelni az ülés utáni Powell beszédre.
2025. 07. 30. 18:00
Megosztás:

Az ABB villanymotorjai és hajtásai világszerte garantálják a vidámparkok és a hullámvasutak biztonságát

Amikor a villanymotorokra gondolunk, nem biztos, hogy a vidámparkok, a szabadesés- szimulátorok és a gravitációval dacoló hullámvasutak jutnak először eszünkbe. Az ABB fejlett motor- és hajtástechnológiája azonban döntő szerepet játszik abban, hogy a legváratlanabb helyeken is felejthetetlen izgalmakat nyújtson a szórakozni vágyók számára. A korhű körhintáktól az extrém szabadesés-szimulátorokig hajtásai és motorjai garantálják a precizitást, a hatékonyságot és a biztonságot a szórakoztatás világában.
2025. 07. 30. 17:00
Megosztás:

Jelentős torlódások alakultak ki a legnagyobb kikötőkben: késésekre igen, de áruhiányra várhatóan nem kell számítani

Globális logisztikai kihívások, több napos torlódások okoznak gondokat számos jelentős kikötőben. Emellett a vámháború és a közel-keleti konfliktus továbbra is egyaránt kiszámíthatatlanságot, valamint kockázatokat lebegtet a levegőben.
2025. 07. 30. 16:00
Megosztás:

Várat magára az amerikai-kínai kereskedelmi tűzszünet meghosszabbítása

A két ország legfőbb kereskedelmi tisztviselői között tegnap értek véget a Stockholmban tartott tárgyalások.
2025. 07. 30. 15:00
Megosztás:

Magasabb vámot vethet ki Trump Indiára

Donald Trump kijelentette, hogy Indiát 20–25%-os vámtétel sújthatja augusztus 1-től, bár ez még nem került véglegesítésre, mivel a két ország között folyamatban vannak a tárgyalások.
2025. 07. 30. 14:00
Megosztás:

Gurulóút-felújítás kivitelezésébe kezdett a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

A KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. megkezdte a TXL G – Golf gurulóút R110-117 állóhelyek mögötti szakasz teljes körű felújításának kivitelezési munkálatait a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A projekt nemcsak a biztonságos üzemelést garantálja, hanem támogatja a repülőtér jövőbeli bővítését és technológiai modernizációját is.
2025. 07. 30. 13:00
Megosztás:

Miben úszunk a strandon? A Legionella baktérium veszélyei és szabályozása

Szerencsés esetben csak tiszta vízben és persze a boldogságban, hiszen nyár van, süt a nap, strandolunk. A természet és az ember által épített környezet – tengerek, tavak, folyók, medencék, szökőkutak, ivókutak – vizeiben azonban az egészségre ártalmas baktériumok is előfordulhatnak. A Laboratorium.hu az Eurofinsszakértői segítségével ezúttal a hírhedt Legionella baktérium veszélyeivel és kötelező laboratóriumi vizsgálatával foglalkozik...
2025. 07. 30. 12:00
Megosztás:

Nagyot estek a kötvényhozamok az USA-ban

A vártnál is jobban csökkent az USA-ban a betöltetlen álláshelyek száma és a lakásárak éves emelkedésének üteme, valamint a külkereskedelmi mérleg hiánya.
2025. 07. 30. 11:00
Megosztás:

Kedden pirosba fordultak az amerikai indexek

Kedden pirosba fordultak az amerikai indexek. Az S&P 500 0,3, a Nasdaq Composite 0,4, a Dow Jones 0,5%-kal került lejjebb.
2025. 07. 30. 10:00
Megosztás:

A hét eleji esésből vissza tudtak kapaszkodni az európai indexek

Kedden tovább emésztették a piacok a hétvégi USA-EU kereskedelmi megállapodást és a hét eleji esésből vissza tudtak kapaszkodni az európai indexek. Kedden a DAX 1%-ot, a CAC 40 0,7%-ot, az FTSE 100 0,6%-ot emelkedett. A páneurópai Stoxx600 0,3%-kal került feljebb. Utóbbinál 1,7%- os emelkedéssel felülteljesítettek a bankrészvények. A repülőgépipari és védelmi szektorindex három napi esés után tudott újra, 2,2%-kal emelkedni.
2025. 07. 30. 09:00
Megosztás:

Jelentős gyógyszeripari beruházás Magyarországon - az Egis állami támogatással fejleszt Körmenden

Fejlesztési programjának újabb állomásaként több mint 14 milliárd forint értékű beruházással bővíti körmendi telephelyét az Egis Gyógyszergyár Zrt. Az állami támogatással megvalósuló projektnek köszönhetően nőnek a gyáregység kapacitásai és megújul a technológiai infrastruktúra, ami megerősíti az üzemegység stratégiai jelentőségét.
2025. 07. 30. 08:00
Megosztás:

5 markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét

A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből. A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.
2025. 07. 30. 07:00
Megosztás:

Rekordot dönthet a nyári szezon: új csúcson a vendégéjszakák és bevételek a hazai turizmusban

Magyarország továbbra is népszerű úti cél a hazai és nemzetközi utazók körében, még a júniusi időjárás változékonysága ellenére sem csökkent az utazási kedv. 2025 júniusában az előző évhez képest összesen 4,4%-kal több, mintegy 1,9 millió vendéget fogadtak a szálláshelyek a nyár első hónapjában, akik több mint 4,4 millió vendégéjszakát töltöttek el. Az idei első félév eredményei szintén kedvezően alakultak. Január és június között 8,2 millió vendég szállt meg hazánkban, amely közel 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva, míg a vendégéjszakák száma meghaladta a 18,9 milliót, ami 5%-kal volt magasabb, mint 2024 első félévében. A kormányzat célja, hogy a GDP 13 százalékát előállító turizmus lendületét és versenyképességét tovább erősítse, és az ágazat hosszútávon a magyar gazdaság egyik motorja legyen.
2025. 07. 30. 06:00
Megosztás:

Eltévesztette az ütemet a Spotify

A svéd Spotify 4,19 milliárd eurós árbevételt ért el a második negyedévben, ami év/év alapon 10%-os növekedés.
2025. 07. 30. 05:00
Megosztás: