Megérkezett Kate, a K&H mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztense

Bővül a K&H személyi állománya: bemutatkozott Kate, a K&H személyes digitális asszisztense. A pénzintézet valamennyi ügyfele igénybe veheti Kate segítségét a K&H mobilbankban. Kate magyarul beszél, gyorsan tanul és hamarosan „valódi” banki- és biztosítási tanácsadóvá nőheti ki magát. A K&H anyavállalatánál, a KBC-nél és valamennyi országban, ahol jelen van: így Belgiumban, Csehországban, Bulgáriában, Szlovákiában és most már Magyarországon is elérhető a szolgáltatás. Kate-et már közel 110 ezer magyar ügyfél kipróbálta, mintegy 94 ezer kérdést intéztek hozzá, ezek harmadát szóban, az ügyfelek zömének teljes megelégedésére.

Megérkezett Kate, a K&H mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztense

A K&H Csoport bemutatta új „alkalmazottját”, Kate-et, a személyes digitális asszisztenst. Kate magyarul beszél, már 30 féle dolgot tud, de gyorsan tanul és napról napra egyre „valódibb” pénzügyi tanácsadóvá növi ki magát. „Pénzt, időt, energiát nem kímélve fejlesztjük innovatív digitális megoldásainkat ügyfeleink számára. Sokat merítettünk anyabankunk, a belga KBC tapasztalataiból, ahol már sikeresen működik Kate, a személyes digitális asszisztens. A nemzetközi bankcsoport szinergiáit kihasználva így a lehető legjobb megoldást tudjuk magyar ügyfeleink számára biztosítani” – fogalmazott Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Hozzátette: „Egyszerűbb, gyorsabb, biztonságos és természetesen kényelmesebb bankolást teremtünk ügyfeleink számára”. A vezérigazgató elmondta: mára már 635 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, mintegy 500 ezren aktív mobilbank-használójuk. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán – internetbankon, mobilapplikáción – keresztül intézi az ügyeit. Folyamatosan növekszik az értintésmentes fizetések száma is, immár havonta mintegy 3 millió fizetést kezdeményeznek – ennek 20 százalékát valamilyen okostelefonon vagy okosórán – több mint 20 milliárd forint értékben. A K&H ügyfeleiről összességében tehát elmondható, hogy szeretik és használják a digitális újdonságokat és mostantól már eggyel több lehetőség áll rendelkezésükre.

Kate segít és közben maga is tanul

A K&H ügyfelek közül többek már megismerkedtek Kate-tel, mivel nyár óta elérhető volt a K&H mobilbankot használók számára. Hála az ügyfelek visszajelzéseinek, sokat fejlődött, hiszen a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul a kérdésekből. Kate igyekszik minden K&H-snak segíteni, persze csak ha ezt igényli. Kate ért és beszél magyarul – gyorsan reagál, elegendő a logójára kattintani és máris beköszön. Kate jelenleg már meg tudja adni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját; kérésre meg tudja változtatni a bankkártya-limitet és az internetes jelszót; szükség esetén fel tudja függeszteni vagy le tudja tiltani a bankkártyát, és képes aktiválni egy újat. Kate ugyancsak segíteni tud utas vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében, illetve a biztosítási adminisztráció intézésében és a biztosítási díj közvetlen kifizetésében is. Az újonc Kate mellett a mobilbank valamennyi korábbi funkciója továbbra is változatlanul elérhető marad.

Az online csatornák használata egyébként rendkívül sikeres. Ezt mutatják a tranzakció számok is. Havonta átlagosan 200-220 ezer ügyfél néz utána a kölcsönfelvételi vagy a befektetési lehetőségeknek a K&H mobilbankban. A személyi kölcsönigénylések fele immár az online felületen érkezik be a pénzintézethez, az új bankszámlanyitások fele is online történik – 2021 eleje óta már 50 ezren használták ezt az egyszerűsített csatornát számlanyitáshoz. A K&H minden újításával egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik a mobil bankolás.

Kate mindig kéznél van

Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője elmondta: a bankcsoport az elmúlt években hatalmas lépéseket tett a digitális átállás terén és „zsebre vágta a bankot és biztosítót” – vagyis a legfontosabb napi banki- és biztosítós műveletek ma már egy okostelefonról könnyedén elintézhetők. Példaként említette, hogy immár online lehet számlát nyitni, mobilapplikáción keresztül személyi kölcsönt igényelni, illetve majd’ minden nemzetközi fizetési megoldással értintésmentesen lehet fizetni.

A legnagyobb kihívást a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia fejlesztése jelentette. Ez tulajdonképpen mintázatokba rendezi az ügyfelek digitális interakciói során keletkező adatok tömegét. Megfelelő algoritmusok fejlesztésével előbb megtanulja, hogy mi a helyes reakció az ügyfél kérdéseire, majd egy későbbi tanulási fázisban maga is proaktívvá válik.  

A jövőben maga Kate is ajánlani fog termékeket, szolgáltatásokat, különféle pénzügyi megoldásokat az ügyfelek számára, vagy éppen felhívja a figyelmüket arra, hogy valamilyen problémát észlelt. Persze, hogy mindezt az ügyfelek jó néven vegyék, ahhoz Kate-nek három tulajdonsággal mindenképpen rendelkeznie kell: mindenekelőtt kedvelhető személyiséggel, akihez megbízható ismerősként lehet tanácsért fordulni. Szükséges továbbá, hogy a személyes digitális asszisztens az ügyfelek számára érdemi információval tudjon szolgálni, akár kérdésre adott válaszról, akár figyelemfelkeltő ajánlatról van szó. Végül, de nem utolsó sorban Kate-nek valódi segítséget kell nyújtania, amely végig kíséri az ügyfelet egy folyamaton, ezzel is megkönnyítve pénzügyeinek intézését. „Kate-tel egy igazi személyi bankár költözik minden ügyfél zsebébe.” – mondta Németh Balázs.

A digitális fejlesztés nem áll le

Németh Balázs szerint gyökeres változások zajlanak a vásárlási szokások terén: az emberek zöme folyamatos online jelenlét mellett, egyre több kommunikációs csatornán kezdeményez termék- vagy szolgáltatásvásárlást, fizetést. Erre a K&H-nak is fel kell készülnie, méghozzá úgy, hogy a pénzügyek intézésének egész folyamata élményszerű legyen az ügyfelek számára. Az innovatív megoldásokat maguk az ügyfelek is egyre jobban igénylik.

Ahhoz, hogy Kate működőképes legyen és egyre inkább kompetens pénzügyi tanácsadóvá fejlődhessen, hatalmas informatikai fejlesztésre: rengeteg pénzre, energiára, időre és szakmai erőfeszítésre volt szükség. A K&H töretlenül kitart üzleti stratégiája mellett. „Folytatjuk, sőt felgyorsítjuk a digitalizációt” – jelentette ki Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Hozzátette: a COVID-járvány is megmutatta, hogy nehezebb gazdasági helyzetben is fejleszteni, beruházni kell, mert így lehet a folyamatosan növekvő ügyféligényeket még jobban kielégíteni, akár elébük menni. Ez az, amiben érdemes versenyelőnyt szerezni.

Sárga csekket fizetnél be? Ne tedd! Ezt csináld helyette!

A Magyar Posta és az Erste együttműködésének köszönhetően újabb digitális csatornán válik elérhetővé a mobilappokba beépülő, QR-kódos csekkbefizetés. Szeptembertől az Erste George mobilapplikációjában is elérhető a szolgáltatás, amely lehetővé teszi a postai csekkek gyors és biztonságos befizetését – közvetlenül a banki felületről.
2025. 10. 02. 01:00
Megosztás:

ÁKK: kedvezően alakult a központi költségvetés finanszírozása szeptember végéig

Az idei évi finanszírozási tervének teljesülése az év első kilenc hónapjában kedvezően alakult, az állam működésének pénzügyi feltételei biztosítottak, az államadósság finanszírozása stabil, az egész évre tervezett forrásbevonás nettó 115 százaléka teljesült - közölte az MTI-vel csütörtökön az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK).
2025. 10. 02. 00:30
Megosztás:

Szennyezett folyami rákot hívtak vissza a forgalomból

Fémdarabokkal szennyezett folyami rákfarkat hívtak vissza a forgalomból - közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az MTI-vel szerdán.
2025. 10. 01. 23:30
Megosztás:

ÁKK: kedvezően alakult a központi költségvetés finanszírozása szeptember végéig

Az idei évi finanszírozási tervének teljesülése az év első kilenc hónapjában kedvezően alakult, az állam működésének pénzügyi feltételei biztosítottak, az államadósság finanszírozása stabil, az egész évre tervezett forrásbevonás nettó 115 százaléka teljesült - közölte az MTI-vel csütörtökön az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK).
2025. 10. 01. 23:00
Megosztás:

Ismét gördülő Ikarus legendák érkeznek az Aeroparkba

Ismét jön az két nap, amikor nem csak a történelmi repülőgépek játsszák a főszerepet az Aeroparkban. A legendás Ikarus gyár mintegy 100 autóbusza – köztük számos oldtimer jármű, és ritkaságnak számító kocsi mutatkozik be október 4-én és 5-én. Élménybuszozás, látványos felvonulás, gördülő kiállítás, különleges motorindítás egyaránt szerepel a hétvége programjában, ami az egyik legismertebb és legsikeresebb magyar márka előtt tiszteleg.
2025. 10. 01. 22:30
Megosztás:

Országos szaunaprogramokkal az idén is lesz Szaunázók hétvégéje

A Magyar Fürdőszövetség idén már nyolcadik alkalommal szervezi meg a Szaunázók hétvégéjét; október 4-5. között tematikus szaunaprogramokkal várják az érdeklődőket az ország fürdőiben - közölte Balogh Zoltán a fürdőszövetség főtitkára az MTI-vel.
2025. 10. 01. 22:00
Megosztás:

Európai nyúlhús napokat tartanak október 4-5-én

A nyúlhús fogyasztásának népszerűsítésére Európai nyúlhús napokat tartanak október első hétvégéjén, október 4-5-én országszerte - közölte a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 01. 21:30
Megosztás:

Kriptovaluta hírek: Ha az XRP árfolyam 2026-ban meghaladja az 5 dollárt, ez az altcoin 0,11 dollárról 10 dollár fölé emelkedhet

A kriptovaluta-piac továbbra is pezseg a következő nagy rali körüli spekulációktól. Az elemzők azt vitatják, hogy az XRP árfolyama képes-e megtartani jelenlegi lendületét 2026-ig, akár 5 dollár feletti célárakat is elérve.
2025. 10. 01. 21:00
Megosztás:

A Pensum Group árbevétele nőtt, adózott eredménye csökkent idén az első fél évben

A Pensum Group árbevétele idén az első fél évben 29 százalékkal, 4,9 milliárd forintra nőtt éves összevetésben, míg adózott eredménye 21 százalékkal 133 millió forintra csökkent, így az egy részvényre jutó nyereség 67 forint volt - közölte a főként munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó társaság szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 01. 20:00
Megosztás:

Már nyilatkozhatnak a háromgyerekes anyák az adókedvezményről

Szerdától nyilatkozhatnak a háromgyerekes anyák az adókedvezményről; a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megkönnyíti az igénybevételt.
2025. 10. 01. 19:30
Megosztás:

AM: az agrártárca támogatja az őshonos állatok megőrzését

Szeptember végétől megkezdte a Magyar Államkincstár az Őshonos állatok in situ támogatásának pályázatára beérkezett kérelmek elbírálását. Ezt követi a támogatási összegek mielőbbi utalása a gazdálkodók részére. Idén több mint 3 milliárd forint kifizetése várható ezen a jogcímen - tájékoztatott Viski József, az Agrárminisztérium agrár- és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkára a tárca MTI-nek küldött szerdai közleményében.
2025. 10. 01. 19:15
Megosztás:

Új taggal bővült a GVH Versenytanácsa

Új taggal bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa és egy tag megbízását újabb hat évvel hosszabbította meg október elsejei hatállyal Sulyok Tamás köztársasági elnök - tájékoztatta a versenyhivatal szerdán az MTI-t.
2025. 10. 01. 18:00
Megosztás:

Új fejezet a hazai távközlésben: a 2Connect Magyarország legnagyobb vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra vállalatát építi

A 4iG Csoport új tagvállalataként lépett színre a 2Connect Távközlési Infrastruktúra és Hálózati Szolgáltatások Kft., Magyarország egyik legnagyobb, kizárólag nagykereskedelmi, vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra-szolgáltatásokat nyújtó vállalata. A társaság a korábbi Invitech, Antenna Hungária, DIGI és One Magyarország hálózati infrastruktúrájának egybeolvadásával jött létre, a hazai távközlési piac egyik legnagyobb szerkezeti átalakulásaként, 2Connect márkanév alatt.
2025. 10. 01. 17:30
Megosztás:

Szeptemberben erősödött az árnyomás az euróövezetben

Szeptemberben az elemzők által várt mértékben gyorsult az éves infláció az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett előzetes adatai szerint.
2025. 10. 01. 17:00
Megosztás:

Történelmi csúcson a hazai vállalatfelvásárlások száma

Történelmi csúcson van a hazai vállalatfelvásárlások és összeolvadások piaca Magyarországon, tavaly 110 ilyen üzletkötés történt összesen 9 milliárd dollár értékben, ami csaknem 40 százalékos emelkedés az előző évhez képest az EY-Parthenon jelentése szerint.
2025. 10. 01. 16:30
Megosztás:

Téli gumi szezon: ugrásszerű érdeklődés az Árukeresőn

Az ősz beköszöntével megugrott a téli gumi iránti kereslet az Árukeresőn: augusztus vége és szeptember közepe között az „Autó gumiabroncs” kategória 870 002 megtekintést ért el, ami 37,5 százalékos növekedést jelent. A napi keresések szeptember közepére már meghaladták a 40 ezret, amivel a téli gumik a második legnépszerűbb termékkategóriává léptek elő, közvetlenül a mobiltelefonok után. Az adatok arra utalnak, hogy a magyar autósok egyre tudatosabban és korábban kezdik meg a felkészülést a télre.
2025. 10. 01. 16:00
Megosztás:

Satufékezett a hitelpiac augusztusban - mindenki az Otthon Startra várt

Látványos visszaesést hozott az augusztus a lakossági hitelpiacon: lakáshitelekből bő negyedével kevesebbet folyósítottak a bankok júliushoz képest, de visszaesett a személyi kölcsönök iránti kereslet is. A megtorpanás egyértelműen az Otthon Start hitel szeptemberi indulása előtti kivárással magyarázható Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója szerint.
2025. 10. 01. 15:30
Megosztás:

Idősek Világnapja: Az Allianz szerint az öngondoskodás kulcs az időskori biztonsághoz

Az utódok és a felmenők szimultán támogatása, az időskori válás, a növekvő várható élettartam olyan jelentős tényezők, melyek akadályokat állíthatnak a nyugdíjas évek életszínvonalának fenntartása elé – ez a következtetése az Allianz Life időskori anyagi biztonságot eltérő megközelítésekből felmérő kutatásainak. A felmérések amerikai tapasztalatokon alapulnak, ugyanakkor a hazai tendenciák is hasonló irányba mutatnak. A felismerések rávilágítanak az öngondoskodás jelentőségére, ami kiemelten fontos a nők esetében: ők ugyanis jobban ki vannak téve az időskori nélkülözés veszélyének, mint a férfiak.
2025. 10. 01. 15:00
Megosztás:

Naponta 200 lakáshitel-igénylést adnak be az elsőlakás-vásárlók

Jelentős keresletet generált a szeptemberben elindult Otthon Start Program a K&H szerint. Az első hónapban a pénzintézethez munkanaponként átlagosan 200 igénylést nyújtottak be az első lakásuk megvásárlására az érintettek. Közülük számos lakáshitel igénylésnél már megtörtént a befogadás. A programhoz kapcsolódó igényléseknél az átlagos futamidő 22 év, ami meghaladja a piaci lakáshitelekre jellemző 18 éves átlag-futamidőt. Emellett a szóban forgó lakáshitelek 37 millió forintos összege 32 százalékkal meghaladja a piaci konstrukciók 28 millió forintos összegét.
2025. 10. 01. 14:30
Megosztás:

ÁKK: Átalakulás jön a lakossági állampapíroknál a stabilitás érdekében

Levontuk a tanulságokat az elmúlt évek folyamataiból, ezért a változó kamatozás felől a fix kamatozású lakossági állampapírok felé való terelés került előtérbe, amely célja a fokozottabb kiszámíthatóság és az állami kamatkiadások nagyobb stabilitása – mondja Hoffmann Mihály. Az Államadósság Kezelő Központ vezérigazgatója a Portfoliónak adott interjújában elmondta, hogy a lakossági állampapírpiac kiemelten fontos és biztos pillére a finanszírozásnak, aminek megőrzése mellett a most bejelentett módosításokkal javul az adósságportfólió szerkezete és ezáltal biztosítani tudják a kamatkockázat kordában tartását is. Szigorítás rövid távon nincs tervben, az ÁKK a lassabb, evolutívabb változtatások híve.
2025. 10. 01. 14:00
Megosztás: