Mennyire biztonságosak a fővárosi buszok?

Az MTI-hez eljuttatott közleményükben hangsúlyozták: mindennap ellenőrzik a forgalomba kerülő állományt, olyan busz nem kerülhet ki a garázsokból, amelyen bárki is veszélyben lenne. A járművek heti, negyedéves és éves műszaki vizsgálatokon is átesnek. A feltárt és szükséges javításokról azonnal gondoskodnak a társaság szakemberei - írták.
A társaság flottafiatalítási stratégiájának köszönhetően csökken a járműállomány átlagéletkora, ami jelenleg 12,8 év, de több mint 200 busz 20 évesnél idősebb. A BKV a városvezetéssel közösen vallja: a műszaki hibák és a fenntartási költségek csökkentése csak új járművek beszerzésével valósítható meg.
A régi, magaspadlós buszokat már kivezette a forgalomból a közlekedési cég, és néhány hónapon belül, bérleti konstrukcióban 65 vadonatúj busz (a teljes flotta 8 százaléka) érkezik, és a kontingens első járművei még az év végén forgalomba állhatnak.
A tájékoztatás szerint a BKV további 80-100 busz bérlését készíti elő, további 76 új buszra pedig érvényes vásárlási szerződéssel rendelkezik a társaság - írták.
A Budapest Főváros Kormányhivatala múlt héten átfogó műszaki vizsgálatot rendelt el minden fővárosban közlekedő BKV-buszra kiterjedően az augusztusi tűzesetek után. A BKV a hatóság által jelzett hibák javítását folyamatosan végzi - közölték.