Mindenki gyúrni jár és stadionokba - ez az európai trend
A kitöltők több, mint 60%-a szerint a technológia kulcsfontosságú szerepet tölt be a sporttal való kapcsolatukban. Az e-sportok, podcastok, képernyőn követett közvetítések vagy akár a virtuális valóság sikerének hála, a sport digitális térnyerése várhatóan egyre csak gyorsulni fog.
2023. pedig különösen izgalmas évnek ígérkezik, hiszen olyan nívós sportesemények kerülnek majd megrendezésre, mint az UEFA Bajnokok Ligája, a Rögbi Világbajnokság, a liverpooli Golf Open vagy az Európai League of Legends bajnokság- a Mastercard pedig mindezen események kiemelt támogatója.
A technológia szerepe a sportos szórakoztatásban
Az elmúlt évben az európaiak továbbra is előszeretettel választották azokat a technológiai megoldásokat, amelyek közelebb hozták őket a kedvenc sportjukhoz és az ehhez kapcsolódó élményekhez. Ezek közül a közösségi médiában követhető élő közvetítések, a virtuális valóság, a sport témájú podcastok, valamint az e-sport közvetítések voltak a legnépszerűbbek.
Ez a trend pedig nem tűnik úgy, mintha 2023-ban veszítene majd a lendületéből. A megkérdezetettek több, mint fele (56%) gondolja úgy, hogy az olyan innovatív technológiák, mint a virtuális valóság jelentik a sportok jövőbeni sikerének kulcsát. A rajongók negyede már ki is próbálta ezt a technológiát, a válaszadók fele pedig szeretné ezt az élményt lehetőleg már idén bepótolni.
Népszerű maradt az élő sport is
Bár az otthonról vagy menet közben streamelhető közvetítések térnyerése egyértelmű, a rajongók nem felejtették el az élő sportok varázsát sem. A válaszadók több, mint fele (54%) látogatott meg valamilyen sporteseményt tavaly, ezek közül a foci, a tenisz, a röplabda és a kerékpár bizonyultak a legnépszerűbbnek.
A teltházas stadionok és a közös szurkolás visszatérése határozottan pozitív élménynek bizonyult a szurkolók számára. Tízből hat válaszadó szerint 2022-ben jobb volt sporteseményen részt venni, mint 2021-ben. Persze, mint mindig most is van lehetőség a fejlődésre. A kutatás során arról is kérdezték a szurkolókat, hogy mivel lehetne még jobbá tenni az élő sporteseményeket, amire a következő válaszok érkeztek a leggyakrabban:
1. Élőzene a szünetekben
2. Szélesebb körű támogatás a mozgáskorlátozott rajongóknak
3. Fülhallgatók, amivel belehallgathatunk a csapatokon belüli kommunikációba
4. Virtuális valóság a játékosok nézőpontjából.
5. Szurkoló interakciók (A meccs embere szavazás, csókkamera).
6. Kiskereskedelmi üzletek a mérkőzésnapi bevásárláshoz. Ezt nem teljesen értem
7. TV képernyők a székek hátoldalán, ahol másfajta tartalmat lehet fogyasztani.
8. Lelátóként is funkcionáló Welness és Spa egységek.
9. Elegáns szurkolói dress-code-dal megrendezett mérkőzések.
Edzeni is szeretünk
A válaszadók több, mint fele nyilatkozott úgy, hogy többet edzett 2022-ben, mint 2021-ben. Ezúttal az úszás, a túrázás, a futás, a foci és a fitnesz voltak a legnépszerűbb szabadidős sporttevékenységek. Jól példázza ezt, hogy egyre több európai tér vissza az edzőterembe, ugyanis a válaszadók 43%-a vásárolna szívesebben ilyen bérletet az otthoni edzésterv kidolgozása helyett. Ez 21%-os növekedést jelent 2021-hez képest.
A videójátékok népszerűsége ugyancsak virágzott, a válaszadók elmondása szerint 52%-uk ült le játszani az elmúlt 12 hónapban.
"Az elmúlt 12 hónapban Európa sport iránti szenvedélye még erősebbé vált, ahogy a szurkolók visszatértek a stadionokba és a konditermekbe, hogy ismét kedvükre élvezhessék kedvenc időtöltésüket. Ráadásul a technológia szerepe is egyre nagyobb az iparágban, így például a VR izgalmas lehetőségei mögött most már erős fogyasztói lelkesedés áll, sokan ki szeretnék azt próbálni" - mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketing és kommunikációs alelnöke. “A sport az európai kultúra megingathatatlan alkotóeleme, és büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a régió legizgalmasabb sporteseményeit - az UEFA Bajnokok Ligájától a Rögbi-Világbajnokságon át a League of Legends Európa-bajnokságig - szponzorálhatjuk."
Utazás és Sport
Jól példázza az európaiak sport iránti szeretetét, hogy 2023-ban az emberek egyharmada tervezi, hogy külföldre utazzon egy elő sportesemény miatt. Lesz is hova, hiszen az izgalmas sportesemények sora már kezdetét vette az ausztriai Kitzbühelben megrendezett 83. Hahnenkamm Világkupa-versennyel, amelyet a Mastercard szponzorál. A rendezvény célja, hogy minden 10 európai közül legalább 3-at meggyőzzön, hogy idén csatolja fel sílécét vagy snowboardját.