Nagy a baj? Visszaesőben a BMW eredménye

A vezetőség az éves osztalékot a tavalyi 6 euróról 4,30 euróra csökkentette, ez közel azonos az elemzők által várt 4,33 euróval.
A tavalyihoz képest 4%-kal 2,45 millióra csökkent az autóértékesítés volumene, főként a kínai kereslet visszaesése miatt, azonban a tisztán elektromos meghajtású autók eladásai meredeken emelkedtek, az eladások 17,4%-át ez adta.
Az autógyártásból származó profitmarzs 6,3% volt 2024-ben, ami az elmúlt 4 év legalacsonyabb árrése. Ebben szerepet játszottak a magasabb gyártási költségek és az értékesítési árak csökkenése is. A következő évre 5-7% közé várja a vezetőség a marzsot, a piaci konszenzus ennek a felső tartománya,6,65%.
Az alacsonyabb becslés a pénzügyi igazgató szerint a március 12-ig bevezetett amerikai vámoknak tudható be, mivel az 1 százalékponttal is csökkentheti akár a profitmarzsot.
Az idei évben minimális árbevétel növekedést vár a cég, amit azonban az alacsonyabb marzs ellensúlyozni fog, ezért a tavalyihoz hasonló eredményre számítanak.
A vállalat hosszútávú célja, hogy 2030-ra az eladott autók több mint 50%-a teljesen elektromos legyen. Az átállás középpontjában az idén debütáló Neue Klasse áll, és ami a márka történetének egyik legnagyobb technológiai ugrását képviseli. Ez egyrészt új járműcsaládot jelent és egy teljesen új platform architektúrát, amely kizárólag elektromos járművekhez készült.
A következő évben a BMW három fő prioritásra összpontosít: a Neue Klasse sikeres bevezetésére, az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának bővítésére, valamint a költséghatékonyság további javítására.