NGM: szemérmetlenül hazudik a Népszava a Budapest Airport visszavásárlása kapcsán

Az NGM az alábbi sajtóközleményt tette közzé a témában: A tények a következők: a Budapest Airport visszavásárlása mellett szóló legfőbb érvek, hogy a tranzakció nemzetközi piaci standardok szerint, 16,5-szeres EBITDA-szorzón történt, vagyis a befektetés várhatóan 16,5 év alatt térül meg, szemben a kritikusok által említett 45 évvel.

NGM: szemérmetlenül hazudik a Népszava a Budapest Airport visszavásárlása kapcsán

A repülőtér jövedelmezősége folyamatosan javul, az utas- és cargoforgalom rekordokat dönt, így a megtérülési idő a vártnál is rövidebb lehet. A vállalat nemcsak osztalék, hanem tulajdonosi hitelek kamatai révén is jelentős, évi 70-80 milliárd forint jövedelmet termel, amely évről évre nő.

Az alacsonyabb osztalékfizetés oka, hogy a repülőtér előre tartalékol a fejlesztésekre, például a Terminal 3 építésére. A repülőtér teljesítményét a nemzetközi pénzügyi standardok alapján kell megítélni, amelyek szerint a visszavásárlás üzletileg indokolt, és a befektetés megtérülése a valós adatok alapján jóval gyorsabb, mint ahogy azt a kritikus hangok sugallják.

A mai napon súlyos hazugságokkal teli cikket tett közzé a Népszava, melyet ezúton is felszólítunk a cikk tartalmának helyreigazítására. A Népszava, teljesen érthetetlen okból fakadóan azt a képet sugallja a közvélemény felé, hogy a Magyar Állam (és a befektetőtársa, a Vinci S.A) számára a tavaly júniusban kötött, Budapest Airport Zrt. (BA Zrt.) felvásárlására vonatkozó adásvétel üzletileg megalapozatlan volt, valamint azt, hogy a tulajdonosok számára 45 év alatt térül majd csak meg a befektetés. A súlyos csúsztatások talán elkerülhetők lettek volna, ha a Népszava a publikálás előtt megkereséssel él az NGM irányába, de akár az is elég lett volna, ha egy számviteli kérdésekben jártas személyt felkeresnek.

Vegyük sorra a legfontosabb csúsztatásokat!

1. „A Budapest Airport megvásárlása még 45 év alatt sem térül meg” állítja a Népszava. Ezzel szemben a tény az, hogy a nemzetközi piaci standard alapjául szolgáló, a jövedelmezőséget mutató EBITDA-t alapul véve 16,5-szeres EBITDA-szorzón került megállapításra a tavaly júniusi vételár. Ez azt tükrözi, hogy az adott vállalat éves jövedelemtermelő-képessége alapján hány év alatt térül meg az adott befektetés.

Ez esetünkben tehát 16,5 év – szemben a Népszava által hazudott 45-tel. Megjegyzendő, hogy a légiközlekedési infrastruktúra ágazatban 18-22-szeres EBITDA szorzószámok mellett cserélnek gazdát repülőterek, melyekkel összevetve elmondható, hogy a vétel jó üzlet volt a Magyar Állam és a Vinci számára, hiszen 2024-ben a BA Zrt. közel 280 millió euró EBITDA-t termelt.

2. „Legyünk nagyvonalúak: ha a jövőben emelkedik a társaság jövedelmezősége, akkor a beruházás akár 30 év alatt visszajöhet” lódítja a Népszava. Ezzel szemben a tény az, hogy több alkalommal is világossá tettük, hogy a korábban várt jövedelmezőségi pálya jóval magasabb, így a vásárláskor várt 16,5 éves megtérülési idő jelentősen rövidülhet.

Minden olyan mutatószámban, ami a repülőtér jövedelmezőségét hajtja, jelentősen felülteljesítünk: mind a személyi- mind pedig a teheráru szállításban rekordéveket, és rekordhónapokat produkál a Budapest Airport, az idei évre vonatkozó optimista várakozásainkat is meghaladja majd a repülőtér forgalma. Mindez alapján sajtóetikailag erőteljesen kifogásolható az az utalás is, hogy az újságíró puszta jóhiszeműsége miatt csökkenhet le a megtérülési idő. Kérjük, a tényekre támaszkodjanak, ne a megérzéseikre.

3. „Eszerint tavalyi tevékenysége után a cég valójában nem 100 – amire a miniszteri közlés utalt –, hanem „csupán” 41 milliárd forintnyi nyereséget termelt” blöfföli a Népszava újságírója, hivatkozva a HVG állításait is. Sajnálatos módon itt sem sikerült pontosan értelmezni a cégjegyzékben látottakat. A Budapest Airport Zrt. ugyanis nem csak kizárólag osztalék ágon termelt eddig jövedelmet a tulajdonosainak, hanem úgy nevezett tulajdonosi hitelek kamatain keresztül is.

A tavalyi évben ez az összeg 16 milliárd forintot tett ki. Ebből is fakadóan, ha a teljes jövedelmezőséget nézzük, akkor maga a vállalatcsoport hozzávetőlegesen 170-200 millió eurónyi, azaz 70-80 milliárd forint osztalékjövedelemet tud biztosan generálni évente, ami az utas- és cargoforgalommal párhuzamosan évről évre emelkedik.

4. Egy kis számvitel a végére! Nagy kérdés ugyanakkor, hogy a fent említett EBITDA jövedelmet a tulajdonosok ki akarják-e fizetni osztalékként (vagy tulajdonosi kölcsön kamatként) avagy sem. Ha a tulajdonosi döntés az, hogy egy évben csökkentett osztalékot fizet a BA Zrt., akkor annak biztosan nyomós oka van például az, hogy a jövőre vonatkozó beruházásokra előre tartalékot kíván építeni.

Ezt tette tavaly a Budapest Airport, ugyanis a Terminal 3 építéséhez elkezdett előre tartalékolni. Az előre tartalékolás miatt felhalmozódó készpénz a Budapest Airport számláján ül (jelenleg ez egy igen jelentős, 9 számjegyű összeg euróban), amiből bankhitelekkel kiegészítve egy egészséges szerkezetű finanszírozást tudunk biztosítani az új terminálépület építéséhez, és a repülőtér fejlesztéséhez.

Elképzelhető, hogy ez a mentalitás a baloldal számára nehezen értelmezhető, mivel ők csak privatizálni és pénzt kisöpörni szeretnek (lásd a Budapest Airport privatizációja, vagy éppen Budapest csődközeli helyzete), de a jobboldali Magyar Kormány prudens gazdálkodás mellett végzi a munkáját. Ezért ismételten megkérjük a Tisztelt Újságírókat, hogy az osztalékfizetés helyett az EBITDA-termelő képesség alapján mondjanak véleményt a Budapest Airport teljesítményéről, úgy ahogy ezt a finanszírozó 25 bank, vagy éppen a tulajdonosok, köztük a Vinci Airports is teszi.

A jövedelemtermelő-képesség ugyanis azt mutatja meg, hogy mekkora jövedelmet termelt a tulajdonosoknak a repülőtér. Azt azonban kérjük bízzák a tulajdonosokra, a repülőtéri üzemeltetők világelitjébe tartozó Vincire, és a Corvinus Zrt.-re, hogy a megtermelt jövedelemből mekkora részarányt hajlandó a tulajdonoknak kifizetni, illetve mekkora az a jövedelem mennyiség, amit magasabb befektetési hozam fejében a vállalatban tartva fialtatni kíván a jövőben.

Röviden és tömören összegezve, teljesen megdöbbenve állunk az előtt a baloldali újságírói akarat előtt, ami a Budapest Airport Zrt. lejáratását célozza. A felvásárlás óta többször is tényszerűen bemutattuk, hogy a repülőtér jelentősen jobb számokat produkál, mint azt vártuk – igaz ez mind a személyi- mind a teherszállításra, mind pedig a jövedelmezőségre.

A repülőtér nemzetközi hitelbesorolása szintén jelentősen javult, és magas szinten áll – ezt pedig egy igen nagy hitelminősítő intézet állítja. Mindeközben a Budapest Airport 2025-ben a maga kategóriájában elnyerte az év európai reptere díjat a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI). De milyen értékítéletet is vártunk attól a baloldali médiától, amelyik csendestárs volt a repülőtér 2005-ben történő privatizációjában, hiszen egy kritikus hangot sem hallatott a stratégiai eszköz kiárusítása ellen - áll az NGM sajóközleményében.

Felkészültek a Mercedes-Benz gyárak a vállalat történetének eddigi legátfogóbb termékoffenzívájára

A Mercedes-Benz készen áll története legátfogóbb termékoffenzívájára: a következő 3 évben összesen több mint 40 jármű gyártását fogják megkezdeni három kontinensen. A vállalat a „Next Level Production” programmal a digitalizáció és az automatizálás segítségével teszi rugalmasabbá, hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a termelését.
2025. 10. 18. 04:00
Megosztás:

Tőzsdére lép az LG Indiában

Az LG Electronics (LG) ma bejelentette leányvállalata, az LG Electronics India Limited (LGEIL) részvényeinek az indiai tőzsdére (NSE) történt bevezetését. Ez valódi mérföldkőnek számít az LGEIL azon törekvésében, hogy India nemzeti vállalatává váljon, miközben megerősíti szerepét az ország gazdasági növekedésének hosszú távú partnereként.
2025. 10. 18. 03:00
Megosztás:

Csődöt jelentett a Pepco - sok üzlet bezárhat

A Pepco német leányvállalata csődvédelmet kért, miközben a vállalat harmadik negyedéves bevétele 7,7 százalékkal emelkedett. Az átszervezés részeként több mint 64 németországi üzlet közül néhányat valószínűleg bezárnak.
2025. 10. 18. 02:00
Megosztás:

Donald Trump átverte a világot: 14 évvel fiatalabb, mint állítja

A világ egyik legismertebb politikusa újra témát adott az orvostudománynak.
2025. 10. 18. 01:00
Megosztás:

5 legjobb kriptovaluta, amelyet ma érdemes megvenned, ha lemaradtál az XRP-ről

A Ripple (XRP) filléres értékről emelkedett minden idők legmagasabb szintjére, 3,65 dollárra. Az azóta tapasztalható fokozatos korrekció jelenleg 2,50 dollár körül tartja az árfolyamot, ami nagyjából 41 000%-os összesített hozamot jelent.
2025. 10. 17. 23:30
Megosztás:

Megduplázhatja az értékét innen a Solana? – Egy 1000 dolláros tét a Digitapra ($TAP) akár 20 000 dollárt is érhet

A kriptovilágban hatalmi átrendeződés zajlik. Az egykor megkérdőjelezhetetlen óriások fényüket vesztik, miközben egy új generációs, ambiciózus projektek kerülnek reflektorfénybe. A korábbi bikapiac egyik sztárja, a Solana, mára mintha kifulladni látszana. Az árfolyam 200 dollár körül mozog, de képtelen áttörni a 250 dolláros szintet – ezt a szintet a kereskedők masszív ellenállási zónának tekintik.
2025. 10. 17. 22:00
Megosztás:

Mínuszban zárták a hetet az európai tőzsdék

Indexveszteséggel zártak pénteken a főbb európai értékpapírpiacok.
2025. 10. 17. 21:00
Megosztás:

Szárnyalnak a stabilcoinok az Ethereumon

Október közepére az Ethereum hálózaton kibocsátott stabilcoinok (angolul: stablecoin) teljes kínálata meghaladta a 180 milliárd dollárt, ami új történelmi csúcs. Ez a mérföldkő nem csupán a stabil érmék növekvő szerepét igazolja, hanem megerősíti az Ethereum pozícióját a decentralizált pénzügyek (DeFi) első számú platformjaként – miközben a kriptoszektor továbbra is a volatilitással és a szabályozói nyomással küzd.
2025. 10. 17. 20:00
Megosztás:

A Kifli.hu anyacége az AutoStore-ral közösen hoz létre a világon egyedülálló, AI-vezérelt központot

A Kifli.hu anyavállalata, a Rohlik-csoport informatikai cége, a Veloq bemutatta a világ legfejlettebb, mesterséges intelligencián alapuló, online élelmiszer-kiskereskedelmi központját Bécsben. A bejelentés egy globális együttműködés kezdetét is jelenti a német AutoStore-ral, az intelligens rendelés-feldolgozás vezető fejlesztőjével. A partnerség célja, hogy világszerte következő generációs automatizálási megoldásokat juttasson el az élelmiszer-kiskereskedőkhöz.
2025. 10. 17. 19:30
Megosztás:

A túlsúllyal élők ismerik a kockázatokat, de még nem fordulnak orvoshoz

Egy friss, a Novo Nordisk megbízásából, a magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás szerint a fogyni vágyók 88 százaléka számára fontos a jövőbeni betegségek megelőzése. Ez arra utal, hogy a többség tisztában van azzal: a túlsúly és az elhízás nem pusztán esztétikai kérdés, hanem olyan állapot, amely súlyos szövődményeket hordoz. Ennek ellenére sokan még mindig nem fordulnak orvoshoz segítségért.
2025. 10. 17. 19:00
Megosztás:

Mennyi személyi kölcsönt lehet felvenni az átlagbérből?

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma reggel publikált adatai szerint idén augusztusban bruttó 683 300 forint volt a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagkeresete, míg a nettó átlagkereset 472 600 volt - ekkora jövedelemmel akár 15 millió forint személyi kölcsönt is felvehetnek az igénylők. A keresetek mediánértéke bruttó 563 400, illetve nettó 394 300 forint volt, ami viszont kisebb teret hagy a hiteligénylőknek - írja közleményében a Bank360 pénzügyi szakportál.
2025. 10. 17. 18:30
Megosztás:

7000 új munkahelyet hozott létre a dél-koreai Shinheung beruházása Monoron

Hétszáz munkahelyet teremtett a dél-koreai Shinheung kapacitásbővítése Monoron, amely beruházás még tovább erősíti Magyarország szerepét az elektromos autóipari forradalomban - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Monoron.
2025. 10. 17. 18:00
Megosztás:

Beperelte az Európai Bizottságot a román Romgaz

Beperelte az Európai Bizottságot a román állami gázipari vállalat, a Romgaz - írta az economedia.ro a cég közleménye alapján.
2025. 10. 17. 17:30
Megosztás:

Kormánydöntés készül: 2026-ban is garantáljuk a rezsicsökkentést

A kormány jogszabályban kívánja rögzíteni, hogy a brüsszeli nyomás ellenére 2026-ban is változatlan feltételekkel biztosítja a rezsicsökkentést a magyar családoknak és nyugdíjasoknak. Az erről szóló jogszabálytervezetet társadalmi egyeztetésre bocsátotta. Az energiabeszerzés és a rezsicsökkentés a most zajló nemzeti konzultációnak is az egyik legfontosabb kérdése - tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium (EM) az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
2025. 10. 17. 17:00
Megosztás:

Biztosított a távfűtéses lakások energiaellátása

Felkészült a fűtési szezonra az ország, másfél évnyi lakossági fogyasztásra elég gázt tároltak be a hazai tárolókba, ami kellő biztonságot ad a fűtőerőművek működéséhez - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) energetikáért felelős államtitkára pénteken Budapesten, az Erőművek Éjszakája megnyitóján.
2025. 10. 17. 16:30
Megosztás:

Nagy Elek üzletember, a Mecénás-díj legelső díjazottja

A Magyar Írószövetség idén hozta létre a Mecénás-díjat, amelyet innentől a szervezet azon támogatóinak ítélnek oda, akik áldozatos munkájukkal és nagyvonalú felajánlásaikkal járulnak hozzá a magyar irodalom és nyelviség fennmaradásáért, az írott hagyományok megőrzéséért a következő generációk számára. A Mecénás-díj legelső díjazottja Nagy Elek üzletember, a Méhes György - Nagy Elek Irodalmi Alapítvány alapítója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke lett.
2025. 10. 17. 16:00
Megosztás:

Az 5 legjobb kriptovaluta, amellyel 1000 dollárból 50 000 dollárt csinálhatsz ebben a bikapiacban

A kriptobefektetők ismét olyan eszközöket keresnek, amelyek kis pozíciókból akár életre szóló hozamot is hozhatnak. A 2025–2026-os ciklus a növekedés új korszakának tűnik, és néhány projekt már most élen jár ebben a folyamatban.
2025. 10. 17. 15:30
Megosztás:

Messze nincs még vége az Otthon Start láznak: kiderült, mit gondolnak az ingatlankeresők a piacról

A következő hónapokban is tovább pörgetheti az Otthon Start program az ingatlanpiacot, ugyanis még rengetegen vannak olyanok, akik a közeljövőben tervezik a kedvezményes hitellel a lakásvásárlást - derül ki a zenga.hu hirdetési oldal felhasználói körében végzett felmérésből. A válaszadók a fővárosi kínálattal kevésbé vannak megelégedve, a többség pedig 25 százalék alatti önrésszel tervez.
2025. 10. 17. 15:30
Megosztás:

Ársapkával fagyasztották be a budapesti garzonlakások száguldó árait

Az Otthon Start Program (OSP) bejelentése után megtorpant az első lakásvásárlók kedvenceinek számító fővárosi garzonok drágulása elsősorban a 1,5 milliós négyzetméterár-korlát miatt. A tulajdonosok által meghirdetett használt 30-50 négyzetméteres lakások négyzetméterárainak középértéke tavaly októbertől a program júliusi bejelentéséig 32 százalékkal 1,45 millió forintra nőtt. Az elmúlt három hónapban viszont már csak 4,5 százalékkal emelkedtek a budapesti garzonárak. Érdekes különbség, hogy a tulajdonosok kínálatában szereplő kislakások kevesebb mint feleakkora tempóban drágultak július és szeptember között, mint az ingatlanközvetítők által eladásra kínált használt garzonok. Az OSP szeptemberi indulása óta mindkét eladói csoport kínálatában jelentősen lassult a garzonlakások drágulása, amiben jelentős szerepet játszik, hogy ezeknek az ingatlanoknak az árszintje már a program bejelentésekor is a 1,5 milliós négyzetméterárszint körül táncolt.
2025. 10. 17. 15:00
Megosztás:

Trump egymilliárd dolláros nyereségre tett szert mémérmékből, Bitcoinból és a WLFI-ből

<a href="https://www.bitcoinbazis.hu/bitcoin-banyaszok-balnak-ertekesites/" target="_blank">Donald Trump volt amerikai elnök és családja több mint 1 milliárd dollárt keresett a Bitcoinból</a> és különböző kriptovaluta-projektekből – derül ki a Financial Times friss jelentéséből.
2025. 10. 17. 14:30
Megosztás: