NGM: szemérmetlenül hazudik a Népszava a Budapest Airport visszavásárlása kapcsán

Az NGM az alábbi sajtóközleményt tette közzé a témában: A tények a következők: a Budapest Airport visszavásárlása mellett szóló legfőbb érvek, hogy a tranzakció nemzetközi piaci standardok szerint, 16,5-szeres EBITDA-szorzón történt, vagyis a befektetés várhatóan 16,5 év alatt térül meg, szemben a kritikusok által említett 45 évvel.

NGM: szemérmetlenül hazudik a Népszava a Budapest Airport visszavásárlása kapcsán

A repülőtér jövedelmezősége folyamatosan javul, az utas- és cargoforgalom rekordokat dönt, így a megtérülési idő a vártnál is rövidebb lehet. A vállalat nemcsak osztalék, hanem tulajdonosi hitelek kamatai révén is jelentős, évi 70-80 milliárd forint jövedelmet termel, amely évről évre nő.

Az alacsonyabb osztalékfizetés oka, hogy a repülőtér előre tartalékol a fejlesztésekre, például a Terminal 3 építésére. A repülőtér teljesítményét a nemzetközi pénzügyi standardok alapján kell megítélni, amelyek szerint a visszavásárlás üzletileg indokolt, és a befektetés megtérülése a valós adatok alapján jóval gyorsabb, mint ahogy azt a kritikus hangok sugallják.

A mai napon súlyos hazugságokkal teli cikket tett közzé a Népszava, melyet ezúton is felszólítunk a cikk tartalmának helyreigazítására. A Népszava, teljesen érthetetlen okból fakadóan azt a képet sugallja a közvélemény felé, hogy a Magyar Állam (és a befektetőtársa, a Vinci S.A) számára a tavaly júniusban kötött, Budapest Airport Zrt. (BA Zrt.) felvásárlására vonatkozó adásvétel üzletileg megalapozatlan volt, valamint azt, hogy a tulajdonosok számára 45 év alatt térül majd csak meg a befektetés. A súlyos csúsztatások talán elkerülhetők lettek volna, ha a Népszava a publikálás előtt megkereséssel él az NGM irányába, de akár az is elég lett volna, ha egy számviteli kérdésekben jártas személyt felkeresnek.

Vegyük sorra a legfontosabb csúsztatásokat!

1. „A Budapest Airport megvásárlása még 45 év alatt sem térül meg” állítja a Népszava. Ezzel szemben a tény az, hogy a nemzetközi piaci standard alapjául szolgáló, a jövedelmezőséget mutató EBITDA-t alapul véve 16,5-szeres EBITDA-szorzón került megállapításra a tavaly júniusi vételár. Ez azt tükrözi, hogy az adott vállalat éves jövedelemtermelő-képessége alapján hány év alatt térül meg az adott befektetés.

Ez esetünkben tehát 16,5 év – szemben a Népszava által hazudott 45-tel. Megjegyzendő, hogy a légiközlekedési infrastruktúra ágazatban 18-22-szeres EBITDA szorzószámok mellett cserélnek gazdát repülőterek, melyekkel összevetve elmondható, hogy a vétel jó üzlet volt a Magyar Állam és a Vinci számára, hiszen 2024-ben a BA Zrt. közel 280 millió euró EBITDA-t termelt.

2. „Legyünk nagyvonalúak: ha a jövőben emelkedik a társaság jövedelmezősége, akkor a beruházás akár 30 év alatt visszajöhet” lódítja a Népszava. Ezzel szemben a tény az, hogy több alkalommal is világossá tettük, hogy a korábban várt jövedelmezőségi pálya jóval magasabb, így a vásárláskor várt 16,5 éves megtérülési idő jelentősen rövidülhet.

Minden olyan mutatószámban, ami a repülőtér jövedelmezőségét hajtja, jelentősen felülteljesítünk: mind a személyi- mind pedig a teheráru szállításban rekordéveket, és rekordhónapokat produkál a Budapest Airport, az idei évre vonatkozó optimista várakozásainkat is meghaladja majd a repülőtér forgalma. Mindez alapján sajtóetikailag erőteljesen kifogásolható az az utalás is, hogy az újságíró puszta jóhiszeműsége miatt csökkenhet le a megtérülési idő. Kérjük, a tényekre támaszkodjanak, ne a megérzéseikre.

3. „Eszerint tavalyi tevékenysége után a cég valójában nem 100 – amire a miniszteri közlés utalt –, hanem „csupán” 41 milliárd forintnyi nyereséget termelt” blöfföli a Népszava újságírója, hivatkozva a HVG állításait is. Sajnálatos módon itt sem sikerült pontosan értelmezni a cégjegyzékben látottakat. A Budapest Airport Zrt. ugyanis nem csak kizárólag osztalék ágon termelt eddig jövedelmet a tulajdonosainak, hanem úgy nevezett tulajdonosi hitelek kamatain keresztül is.

A tavalyi évben ez az összeg 16 milliárd forintot tett ki. Ebből is fakadóan, ha a teljes jövedelmezőséget nézzük, akkor maga a vállalatcsoport hozzávetőlegesen 170-200 millió eurónyi, azaz 70-80 milliárd forint osztalékjövedelemet tud biztosan generálni évente, ami az utas- és cargoforgalommal párhuzamosan évről évre emelkedik.

4. Egy kis számvitel a végére! Nagy kérdés ugyanakkor, hogy a fent említett EBITDA jövedelmet a tulajdonosok ki akarják-e fizetni osztalékként (vagy tulajdonosi kölcsön kamatként) avagy sem. Ha a tulajdonosi döntés az, hogy egy évben csökkentett osztalékot fizet a BA Zrt., akkor annak biztosan nyomós oka van például az, hogy a jövőre vonatkozó beruházásokra előre tartalékot kíván építeni.

Ezt tette tavaly a Budapest Airport, ugyanis a Terminal 3 építéséhez elkezdett előre tartalékolni. Az előre tartalékolás miatt felhalmozódó készpénz a Budapest Airport számláján ül (jelenleg ez egy igen jelentős, 9 számjegyű összeg euróban), amiből bankhitelekkel kiegészítve egy egészséges szerkezetű finanszírozást tudunk biztosítani az új terminálépület építéséhez, és a repülőtér fejlesztéséhez.

Elképzelhető, hogy ez a mentalitás a baloldal számára nehezen értelmezhető, mivel ők csak privatizálni és pénzt kisöpörni szeretnek (lásd a Budapest Airport privatizációja, vagy éppen Budapest csődközeli helyzete), de a jobboldali Magyar Kormány prudens gazdálkodás mellett végzi a munkáját. Ezért ismételten megkérjük a Tisztelt Újságírókat, hogy az osztalékfizetés helyett az EBITDA-termelő képesség alapján mondjanak véleményt a Budapest Airport teljesítményéről, úgy ahogy ezt a finanszírozó 25 bank, vagy éppen a tulajdonosok, köztük a Vinci Airports is teszi.

A jövedelemtermelő-képesség ugyanis azt mutatja meg, hogy mekkora jövedelmet termelt a tulajdonosoknak a repülőtér. Azt azonban kérjük bízzák a tulajdonosokra, a repülőtéri üzemeltetők világelitjébe tartozó Vincire, és a Corvinus Zrt.-re, hogy a megtermelt jövedelemből mekkora részarányt hajlandó a tulajdonoknak kifizetni, illetve mekkora az a jövedelem mennyiség, amit magasabb befektetési hozam fejében a vállalatban tartva fialtatni kíván a jövőben.

Röviden és tömören összegezve, teljesen megdöbbenve állunk az előtt a baloldali újságírói akarat előtt, ami a Budapest Airport Zrt. lejáratását célozza. A felvásárlás óta többször is tényszerűen bemutattuk, hogy a repülőtér jelentősen jobb számokat produkál, mint azt vártuk – igaz ez mind a személyi- mind a teherszállításra, mind pedig a jövedelmezőségre.

A repülőtér nemzetközi hitelbesorolása szintén jelentősen javult, és magas szinten áll – ezt pedig egy igen nagy hitelminősítő intézet állítja. Mindeközben a Budapest Airport 2025-ben a maga kategóriájában elnyerte az év európai reptere díjat a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI). De milyen értékítéletet is vártunk attól a baloldali médiától, amelyik csendestárs volt a repülőtér 2005-ben történő privatizációjában, hiszen egy kritikus hangot sem hallatott a stratégiai eszköz kiárusítása ellen - áll az NGM sajóközleményében.

A Cardano és a Solana veszélyzónába süllyed, miközben egy elemző 2000%-os kitörési ralira számít a Digitap kiemelkedő előértékesítési teljesítménye alapján

A piaci hangulat medvéssé vált, ahogy a főbb altcoinok meredek esésbe kezdtek. A Cardano árfolyama 0,40 dollár alá esett, míg a Solanáé 130 dollár alá csúszott.
2025. 12. 04. 21:00
Megosztás:

Magyarországon a cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket - közölte a Profession.hu csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 04. 20:30
Megosztás:

A Mol megvásárolja az 5 naperőművel rendelkező Polsolar Kft.-t

A Mol csütörtökön szerződést kötött a Polsolar Kft. megvásárlására, amely 5 teljesen működőképes naperőművet birtokol Mezőcsát közelében, Kelet-Magyarországon; a naperőművek együttes kapacitása 304 megawatt peak (MWp), amellyel a társaság megnégyszerezi napenergia portfólióját - közölte a Mol Nyrt. csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 12. 04. 20:00
Megosztás:

Energiahatékonyság, digitalizáció, moduláris fordulat: az építőipar 2026-ban

Az építőipar 2025-ben gyakorlatilag padlóra került Magyarországon: az ÉVOSZ konjunktúrafelmérése* szerint az építőipari cégek 60 százaléka árbevétel csökkenéssel számol, 90 százaléka kedvezőtlennek látja a piaci helyzetet. A megrendeléshiány, a bizonytalan gazdasági környezet és a késedelmes fizetések sok vállalkozást az összeomlás szélére sodort. A Mapei trendelemzése szerint a mélyponton a felújítási boom és a támogatott hitelek jelenthetnek fordulatot az ágazatnak.
2025. 12. 04. 19:30
Megosztás:

Új vezető felel a közép-európai régióért az AstraZenecánál

Decembertől Julio Ordaz tölti be az AstraZenecánál a csehországi, szlovákiai és magyarországi működésért felelős regionális igazgatói pozíciót.
2025. 12. 04. 19:00
Megosztás:

A Polymarket visszatér Amerikába: a való világ eseményei mostantól kereskedhető valószínűségekké válnak

A Polymarket nagy visszatérése új korszakot nyit a kriptoalapú jóslópiacok számára: a platform friss amerikai alkalmazása már valós pénzzel zajló sportesemény-piacokat kínál, immár hivatalos szabályozói jóváhagyással. A kriptoszféra egyik legizgalmasabb területe most lép be a mainstream pénzügyi térbe – szigorúbb felügyelettel, mégis a blokklánc rugalmasságával.
2025. 12. 04. 18:30
Megosztás:

GLS csomagszállítási határidők és utolsó szállítási napok az ünnepek idején

A GLS Hungary idén is átfogó tervezéssel, optimalizált működéssel és kibővített szolgáltatásokkal támogatja az év végi megnövekedett csomagforgalom kezelését. A házhoz szállítás mellett a több mint 2600 GLS Automata és 1000 GLS CsomagPont kínálta rugalmas átvételi lehetőségek, valamint a megerősített ügyfélszolgálati kapacitás mind azt szolgálják, hogy a küldemények az ünnepi hajrában is minél gördülékenyebben jussanak el a címzettekhez. Az idén bevezetett GLS Automata Expressz pedig akár a másnap reggeli átvételt is lehetővé teszi a több mint 500 expressz jelölésű automatában.
2025. 12. 04. 18:00
Megosztás:

Az OECD Versenybizottságának egyik alelnöke lett a GVH elnöke

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD) Versenybizottságának 17 tagú Tanácsába választották a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökét - közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 04. 17:30
Megosztás:

8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld - hívta fel a figyelmet az adóhatáság csütörtökön az MTI-nek küldött közleményében.
2025. 12. 04. 17:00
Megosztás:

A Bitfinex szerint közel a Bitcoin fellélegzése: elindulhat a várva várt „relief rally”?

A Bitfinex friss elemzése szerint a Bitcoin elérhette a piaci mélypontot: az eladók kifáradása, az extrém tőkeáttétel leépülése és az on-chain jelek mind arra utalnak, hogy közeleghet a megkönnyebbülés-rali. A kriptopiacon egyre erősebb a remény a stabilizációra, miközben a BTC egy nap alatt 8%-ot pattant vissza.
2025. 12. 04. 16:30
Megosztás:

Elérte a tízmilliomodik rendelést a Kifli.hu

December első hetében elérte története tízmilliomodik rendelését a Kifli.hu. A közel hat évvel ezelőtt indult online üzletben ma már havonta több mint 300 ezer virtuális kosarat töltenek meg a vásárlók. A mintegy 732 ezer regisztrált vásárlóval rendelkező Kifli.hu szolgáltatása Budapesten és a fővárosi agglomeráción kívül Pest megye nagy részében, valamint jelentős vidéki városokban is elérhető, több, mint 700 futárjával elérve a hazai lakosság közel egyharmadát.
2025. 12. 04. 16:00
Megosztás:

Stabil tartományban maradt a K&H innovációs index

A hazai vállalkozások innovációs aktivitása továbbra is stabil szinten maradt: a K&H innovációs index 2025 második félévében 27 pontot ért el, ami lényegében megfelel az elmúlt három év eredményeinek. A főindex ezzel továbbra is a több éve megszokott, szűk tartományban mozog, miközben több területen is kedvező elmozdulások láthatók.
2025. 12. 04. 15:30
Megosztás:

Világszenzáció Várpalotáról: magyar kutatók mesterséges anyatej szerkezetet hoztak létre

Magyar kutatók várpalotai laborja forradalmi áttörést ért el: mesterséges anyatej-szerkezetet alkottak, amely a természetes anyatej különleges micelláit és liposzómáit utánozza, és előzetes vizsgálatok alapján a hatóanyagok felszívódását rendkívül hatékony módon képes támogatni. Az új technológia a jövőben nemcsak a táplálkozástudományban, hanem akár a gyógyszerhatóanyag-hordozás kutatásában is ígéretes lehetőségeket nyithat meg, akár a rákgyógyszerek jelenlegi formáját, sőt akár az öregedés lassítását is forradalmasíthatja. A jelenleg még szabadalmazás alatt álló eljárás világszenzációként hívja fel a figyelmet Magyarország fiatal kutatóinak innovációjára, amely a tudományos világ előtt új lehetőségeket nyit.
2025. 12. 04. 15:00
Megosztás:

Chainlink áttörés előtt? Kritikus támasz felett stabilizálódik, miközben rekordot dönt a Grayscale új LINK ETF-je

A Chainlink árfolyama továbbra is masszívan tartja magát a kulcsfontosságú 13 dolláros támasz felett, miközben a Grayscale újonnan indított LINK ETF-je már indulása óta több tízmillió dollárnyi befektetést vonzott. A technikai és fundamentális jelek együtt egyre erősebb hosszú távú növekedési potenciált rajzolnak a decentralizált oracle-hálózat köré.
2025. 12. 04. 14:30
Megosztás:

Digitális játéktrendek 2025-ben a Dudespin Online példáján

Az európai online szerencsejáték-piac az elmúlt években látványosan átalakult: a felhasználók egyre inkább mobilon, azonnali fizetésekkel és élő közvetítésekkel keresik a kikapcsolódási lehetőségeket.
2025. 12. 04. 13:47
Megosztás:

Így nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Közvetlenül hétszázezer család jövedelmi viszonyait javítja a jövő évi bérmegállapodás - hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök a dokumentum aláírásán csütörtökön Budapesten.
2025. 12. 04. 13:30
Megosztás:

HSBC újraírja a bankolás szabályait: elindult a tokenizált betétek globális korszaka

A világ egyik legnagyobb bankja meghúzta a váratlant: a tokenizált betétek nemcsak Hongkongban, hanem már Szingapúrban, az Egyesült Királyságban és Luxemburgban is elérhetők. Ez nem csupán technológiai fejlesztés – hanem új pénzügyi korszak kezdete, ahol a határokon átívelő utalások valós időben, éjjel-nappal lezajlanak.
2025. 12. 04. 13:00
Megosztás:

Októberben is többet vásároltak a magyar családok – 3,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

A Kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy a családok egyre több pénzből tudjanak gazdálkodni és döntésük szerint többet is tudjanak költeni. Az erősödő lakossági fogyasztás a magyar gazdaság húzóereje. Több mint 2 éve nőnek a reálbérek, így folyamatosan bővül a kiskereskedelmi forgalom, miközben újabb és újabb rekordokat dönt a hazai turizmus. Októberben a kiskereskedelmi forgalom volumene éves alapon 3,1 százalékkal nőtt.
2025. 12. 04. 12:30
Megosztás:

Az erős forint pörgeti a használtautó-importot

Novemberben a DataHouse adatai szerint 11 075 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami 14,6 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak 9 660-as értékét. A második félévben jelentősen megugrott a használtautók behozatala, ami egybeesett a forint árfolyamának erősödésével: az euróhoz mért árfolyam ekkor lépett tartósan a 400 forintos szint alá.
2025. 12. 04. 12:00
Megosztás:

Nyolc jelentős társadalmi hatású digitális fejlesztés nyert összesen 20 millió forint támogatást

A One Alapítvány célja a digitális esélyegyenlőség és fenntartható fejlődés támogatása, a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint innovatív társadalmi kezdeményezések és a helyi közösségek támogatása. Ehhez a One Digitális Díj keretében a technológiai megoldások erejét hívja segítségül, így támogatva azokat a hazai innovátorokat, akik kiemelkedő és jelentős társadalmi hatású fejlesztéseket hoznak létre.
2025. 12. 04. 11:30
Megosztás: