Növekvő vásárlóerővel és határozott elvárásokkal tör be az e-kereskedelembe a Z generáció

Nemcsak az aktív korú lakosság és az idősebbek körében egyre népszerűbb az online vásárlás, egyre jelentősebb ugyanis a Z generáció jelenléte is az e-kereskedelemben. A tinédzserek és a 20-as éveik elején járó fiatalok pedig magától értetődőnek tekintik a villámgyorsan bejárható vásárlói útvonalat, illetve a személyre szabott élményeket és a mobiloptimalizált szolgáltatásokat, ha pedig a webáruház nem áll ki a számukra fontos társadalmi értékek mellett, már lépnek is tovább. És ha már éppen megfejtenénk a mai 12-26 éves korosztály vásárlói döntéseinek hátterét, jönnek a legfiatalabbak: hamarosan már az Alfa generáció kedvében kell járniuk a kereskedőknek. Tetszik vagy sem, az e-commerce jövőjét már most a „digitális bennszülöttek” írják, erre pedig készülni kell – hívja fel a figyelmet a Stylers Group.

Növekvő vásárlóerővel és határozott elvárásokkal tör be az e-kereskedelembe a Z generáció

Az e-kereskedelembe is megérkezett a Z generáció, mely egyre nagyobb vásárlóerővel és még annál is határozottabb elvárásokkal szerzi be az online térben a vágyott terméket és szolgáltatásokat. A KSH adatai szerint csak Magyarországon több mint 1,5 millió 12-26 között fiatal él, akik számára teljesen természetes, hogy bárhol, bármikor előkapják a mobiltelefonjukat, hogy megvegyék a trendi ruházati (60%) vagy éppen szépségápolási kellékeket (41%). A Mastercard friss felmérése szerint ugyanis ezek a legnépszerűbb termékek a korosztály bevásárlólistáján, a megkérdezett fiatalok 76%-a pedig havi rendszerességgel vásárol online – számukra tehát teljesen természetes közeg az e-kereskedelem. Felmerülhet a kérdés, hogy a tinédzserek és fiatal 20-asok valóban akkora vásárlóértéket képviselnek-e, melyekről a fenti számok árulkodnak? Nos, egy amerikai kutatás szerint a szülők 70%-a megkérdezi Z generációs gyermekét a neki szánt termékek beszerzése előtt - tehát már ekkor komoly befolyással vannak a családi vásárlási döntésekre. 

Mobilon, bárhol, bármikor – de nem elég a felszínt kapargatni

Mi kell tehát ahhoz, hogy ezt a könnyen elcsábuló korosztályt is a visszatérő vásárlók között tudhassák a webáruházak? „Ha alaposabban a Z generáció vásárlási szokásai és a döntéseit motiváló tényezők mögé nézünk, kiderül, hogy elsősorban a vágyaikat és elképzeléseiket azonnal kiszolgáló megoldásokat keresik az online térben is, ahogy az élet minden más területén. Ezért sem túlzás azt mondani, hogy egy akadálymentes, gyors és mindenekelőtt mobiloptimalizált webshop nélkül ma már labdába sem rúghatnak a kereskedők, a vásárlói élményhez pedig elengedhetetlenek a profi mesterséges intelligencia-alapú ajánlórendszerek. Ezek megbízható üzemeltetéséhez azonban komoly technológiai háttér kell, mert nem egy példát láthattunk arra, hogy egy Black Friday-fiaskó vagy egy befuccsolt fizetési oldal miatt örökre elpártoltak a vásárlók akár egy nagyobb márkától is” – mondja Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.

A Z generáció tagjainak saját bevallása szerint (60%) is jellemző rájuk az impulzusvásárlás, melyet a gyors, személyre szabott, többcsatornás online vásárlói terek mellett az élményalapú megközelítéssel aknázhatnak ki az e-kereskedők. A különböző virtuális valóság-alapú megoldások, az élő videókban bemutatott, azonnal megvásárolható termékek vagy éppen az extra élményt nyújtó alkalmazások (például a virtuálisan felpróbálható ruhadarabok) mind-mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a fiatalok következő lépése a kosárhoz és a fizetési oldalhoz vezessen. Mielőtt azonban túlzottan felszínesnek és könnyen befolyásolhatónak könyvelnénk el a korosztályt, meg kell jegyezni azt is, hogy elődeiknél sokkal határozottabban állnak ki a számukra fontos értékek mellett, és ezt azoktól a márkáktól is elvárják, akiknél a pénzüket költik. Szívesen jótékonykodnak, önkénteskednek és kifejezetten aggódnak a bolygó jövője miatt, így azokkal a cégekkel tudnak leginkább azonosulni, akikre partnerként tekinthetnek ezen a téren is.

Fel kell pörögni: már jönnek az „alfák” is

Miközben a Z generáció folyamatos fejlesztésekre és új technológiai megoldásokra készteti az e-kereskedelmet, már a legfiatalabbak is kopogtatnak az ajtón: a 2010 után született gyerekek már szó szerint okostelefonnal a kezükben cseperednek, és korábban be fognak lépni a potenciális vásárlók körébe, mint gondolnánk. Úgy tűnik, hogy ez a korosztály éppen ellenkezőleg szocializálódik majd a webshopok világában, mint a Z-sek, hiszen gyakorlatilag az első naptól kezdve látják, hogyan vásárolnak az online térben szüleik, és valószínűleg ezeket a mintákat követik majd maguk is. Jelentős trendnek tűnik az alfák korából fakadóan a „gamifikáció”, vagyis a játékalapú információátadás, amely azért is lehet életképes megközelítés, mert a következő generációkból már nem váltják ki a kívánt hatást a hirdetések és reklámok, ráadásul sokkal rövidebb ideig lehet majd lekötni a figyelmüket – az ebbe az irányba mutató fejlesztéseken pedig már most érdemes elgondolkozni.

„Ha azt mondjuk a Z generáció tagjaira, hogy óriási gazdasági jelentőséggel bírnak, akkor ez az „alfákra” különösen igaz. Becslések szerint 2024 végére közel 2 milliárd lakos tartozik majd ebbe a korosztályba, vagyis várhatóan ez lesz a valaha élt legnépesebb generáció – felbecsülhetetlenül értékes vásárlóerővel. Természetesen egyelőre csak tapogathatjuk, mire is lesz majd igénye a jövő webshop-látogatóinak, de azt már most tudhatjuk, hogy a gyorsan átlátható, egyszerű, vizuális formában átadott üzenetek lesznek majd igazán hatékonyak. Az is biztosnak tűnik, hogy még fontosabb lesz a többcsatornás értékesítés, a közösségi platformok – főként a videómegosztók – közvetlen becsatornázására pedig mindenképpen szükség lesz. Ezek olyan stabil pontok, amelyeket már most magabiztosan követhetnek azok az e-kereskedők, akik a jövőben is sikeresek szeretnének lenni” – teszi hozzá Gönczy Gábor.

Az amerikai piacon is aktív Stylers Group jelentős fejlesztői tapasztalattal rendelkezik a globális e-kereskedelmi trendek terén is, a technológiai újdonságokkal és további hasznos tudnivalókkal pedig minden érdeklődő megismerkedhet az idén ősszel is gazdag programmal jelentkező Protechtor E-commerce online eseményein.

Figyeld az órádat, mert bezár a Penny Market mielőtt odaérnél Karácsonykor!

Az ünnepi nyitva tartással a vásárlók és a munkatársak igényeit hangolta össze a PENNY, az üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk.
2024. 12. 12. 01:00
Megosztás:

MÁV: megújítják az IC-flottát

A vasúttársaság megújítja az IC-flottát - írta Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója kedden, Facebook-bejegyzésében.
2024. 12. 12. 00:30
Megosztás:

Nőtt az infláció az USA-ban, mégis emelkednek a tőzsdék

Az Egyesült Államokban az éves inflációs ráta 2,6-ról 2,7 százalékra emelkedett novemberben.
2024. 12. 12. 00:05
Megosztás:

Az MNB 16,75 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Statosfera Bankszámlainformációs Szolgáltató Kft.-re

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 16,75 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Statosfera Bankszámlainformációs Szolgáltató Kft.-re és kötelezte a vásárlóknak járó pénzvisszatérítés, és az ahhoz kötődő nyilvántartás kapcsán feltárt üzleti, számviteli, vállalatirányítási, IT és adatszolgáltatási hiányosságok megszüntetésére - közölte az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében a a felügyeleti szerv.
2024. 12. 11. 23:00
Megosztás:

Kirobbanó sikerrel zárult és kimagasló rekordokat hozott a Kieselbach Galéria téli művészeti árverése

Nagy rekordokat ér el a napokban a hazai aukciós műtárgypiac, óriási sikerrel zárult a Kieselbach Galéria 2024. december 10-én megrendezett árverése is. A teltházas aukció kiemelkedő online jelenlét mellett zajlott. Jó pár kép esetében koppant a kalapács 100 millió forint körül (Perlrott Csaba Vilmos, Derkovits Gyula, Vaszary János, Kernstok Károly stb.). A kimagasló minőségű anyag múzeumi kvalitású főműve, Czóbel Béla Kislány ágy előtt című 1905-es remekműve 340 milliós leütési árával nemcsak életmű-rekordot jelent, hanem egyszersmind ez lett az esztendő eddigi legmagasabb áron eladott magyar műalkotása is.
2024. 12. 11. 22:00
Megosztás:

Nyolc jelölt indul a horvát elnökválasztáson

Nyolc jelölt indul Horvátországban az államfői tisztségért a december 29-ei választáson, köztük a jelenlegi elnök, Zoran Milanovic - jelentette be az országos választási bizottság (DIP) szerdán.
2024. 12. 11. 21:30
Megosztás:

Január 6-tól lehet benyújtani a hiteligényeket az EXIM új konstrukcióira

Öt finanszírozási konstrukciót indít az EXIM Magyarország, a Demján Sándor Program keretében, amelyek célja a fenntartható fejlődés, az exportképesség növelése és a magyar vállalkozások nemzetközi terjeszkedésének támogatása, külföldi befektetéseinek finanszírozása. Az EXIM hitelprogramjai a 2025-ös év során jelentősen közreműködhetnek az exporttevékenység növelésében és a külföldi terjeszkedésben. A bank korábbi sikeres termékeit összesen 350 milliárd forint értékben hirdeti meg.
2024. 12. 11. 21:00
Megosztás:

Ez a jövő: kvantumszámítógép, ami 10 mp alatt kiszámolja a világegyetemet háromszor

Hatalmasat, több mint 5 százalékot emelkedett az Alphabet árfolyama tegnap arra a hírre, hogy a cég jelentős lépést ért el az új fejlesztésű kvantum chip, a Willow fejlesztésében.
2024. 12. 11. 20:30
Megosztás:

A Mol húzta új történelmi csúcsra a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 190,57 pontos, 0,24 százalékos emelkedéssel, 80 530,65 ponton, új történelmi csúcson zárt szerdán.
2024. 12. 11. 20:00
Megosztás:

Idén karácsonykor is támogathatjuk a súlyosan és krónikusan beteg gyerekek gyógyulását segítő Mosoly Alapítványt

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén karácsonykor is bárki – minimum összeghatár nélkül, akár 100 forinttal is – hozzájárulhat a súlyos, hosszan tartó betegségben szenvedő gyermekek gyógyulását ingyenes mese- és művészetterápiával segítő Mosoly Alapítvány munkájához. Az adományozóknak ehhez annyit kell tenniük, hogy a Mosolyt támogató eMAG webáruházban vásárolnak, vagy a Goldenfood élelmiszereit választják.  
2024. 12. 11. 19:30
Megosztás:

A jövő legforróbb pénzkereseti iparága a kriptovalutákkal: akár napi 5000 dollárt is kereshetsz

Fedezd fel a KSD Miner lehetőségeit és előnyeit!
2024. 12. 11. 19:00
Megosztás:

Karácsony előtti nagyüzem a hortobágyi halgazdaságban

Javában tart a karácsony előtti nagyüzem a hortobágyi halgazdaságban: naponta több tíz mázsa halat szállítanak az üzletekbe, de az ünnephez közeledve ez eléri a napi száz mázsát is - közölte a társaság vezérigazgatója szerdán az MTI-vel.
2024. 12. 11. 18:30
Megosztás:

Nyugdíjbiztosítás: Aki decemberben szerződik, még igénybe veheti az idei adójóváírást is

Az idei harmadik negyedév végén az MNB adatai szerint már több mint 505 ezer adókedvezményes nyugdíjbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 6,2 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
2024. 12. 11. 18:00
Megosztás:

Átadták a Continental Dohányipari Csoport sátoraljaújhelyi raktárcsarnokát

Átadták a Continental Dohányipari Csoport 1200 négyzetméteres raktárcsarnokát a sátoraljaújhelyi Pataki úti iparterületen - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.
2024. 12. 11. 17:30
Megosztás:

Valamelyest csökkentek az albérleti díjak

Novemberben országosan 0,6, Budapesten 1,1 százalékkal csökkentek a kínálati lakbérek az előző hónaphoz viszonyítva, egy év alatt országosan 7,7, Budapesten 7,8 százalékos drágulás történt - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és az ingatlan.com lakbérindexéből.
2024. 12. 11. 17:00
Megosztás:

Megállapodtak a 2025-re vonatkozó halászati kvótákról

Az uniós tagállamok illetékes miniszterei Brüsszelben megállapodtak a 2025-re vonatkozó halászati kvótákról szóló rendeletről, amely lehetővé teszi a halállományok fenntartható szinten tartását és a tengeri környezet védelmét, miközben figyelembe veszi az ágazat életképességét is.
2024. 12. 11. 16:30
Megosztás:

Óriási siker: minden eddiginél több hazai éttermet ismert el a Michelin Guide

A világ vezető étteremkalauza, a Michelin Guide 2024. december 10-i magyarországi díjátadóján az őriszentpéteri Pajta újoncként nyerte el első Michelin-csillagát, miközben minden korábbi csillagos étterem újra kiérdemelte már kivívott elismeréseit.
2024. 12. 11. 16:00
Megosztás:

Az online rulett technológiai forradalma

Az online szerencsejátékok világában az egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb játék a rulett. Az évek során, ahogy az internet és a technológia folyamatosan fejlődött, az online rulett is hatalmas változásokon ment keresztül.
2024. 12. 11. 15:56
Megosztás:

Nőtt az Inditex profitja és bevétele

A számos márka, így például a Zara tulajdonosa, az Inditex növelte profitját és a bevételét az idei első kilenc hónapban éves összevetésben.
2024. 12. 11. 15:30
Megosztás:

Stabil a foglalkoztatási szint Magyarországon

A nehézségek ellenére stabil a foglalkoztatási szint, és számos olyan cég van Magyarországon, amely fejleszteni szeretne, ezért dolgozókat keres - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
2024. 12. 11. 15:00
Megosztás: