Országos előadás-sorozaton segíti az adóhatóság és a kamara a vállalkozásokat az online ügyintézésben

A tájékoztatás szerint a közös országos előadás-sorozat első állomását a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) székházában tartották szerdán. A rendezvény célja az volt, hogy a vállalkozások közvetlenül kapjanak betekintést a NAV legújabb digitális szolgáltatásaiba, és visszajelzéseikkel aktívan alakíthassák azokat.
Kiemelték, hogy az online megoldások egyszerűbbé, biztonságosabbá és gyorsabbá teszik az adózási folyamatokat, ezáltal csökkentve az adminisztratív terheket, erősítve a jogkövetést. A digitális ügyintézés azonban csak akkor lehet sikeres, ha a fejlesztések érthetők, használhatók, és elérhetők minden vállalkozás számára
- hívta fel a figyelmet a NAV.
A közlemény szerint a helyszínen megjelent, illetve online bekapcsolódó vállalkozók minden részletre kiterjedő gyakorlatorientált bemutatót kaptak az Ügyfélportál (ÜPO), az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) legnépszerűbb menüpontjairól. Az eseményen a résztvevők gyakorlati példákon keresztül ismerhették meg a digitális ügyintézés lehetőségeit, köztük az ONYA és a gép-gép kapcsolatot biztosító M2M előnyeit, valamint az Ügyfélportál új funkcióit.
A sorozat további állomásain a NAV és az MKIK célja, hogy a vállalkozások széles köre számára elérhetővé tegye a digitális szolgáltatásokat - tájékoztatott az adóhivatal.