Ősszel megindulhat a sorozatgyártás a BMW debreceni gyárában
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be a BMW vezetőivel folytatott egyeztetését követően, hogy a német autóipari vállalat debreceni üzemének területén az összes szükséges épület megépült, és a gépek is megérkeztek, így minden akadály elhárult az elől, hogy az ősz folyamán a cég most először megkezdhesse a sorozatgyártását egy tisztán elektromos platformra épülő modelljének.
"Az egész BMW fókusza most minden túlzás nélkül Debrecenen van, hiszen a debreceni gyár sikere kritikus fontosságú az egész vállalatcsoport sikeressége szempontjából ebben a forradalmi autóipari időszakban, amikor gyakorlatilag minden arról szól, hogy az elektromos autózásra hogyan, milyen gyorsan tudnak átállni az egyes vállalatok"
- szögezte le, miután Milan Nedeljkoviccsal, a cég igazgatótanácsának gyártásért felelős tagjával és Hans-Peter Kemser debreceni gyárigazgatóval tárgyalt.
"Tehát idén ősszel a sorozatgyártás megindul a BMW debreceni gyárában. Ez természetesen egy hatalmas lökést fog adni a magyar gazdaságnak, és hatalmas lökést ad Debrecennek és a térségnek" - húzta alá.
Ennek kapcsán kitért a régió oktatási intézményeinek megújulására is, mondván, hogy "ott a világ szeme" a Debreceni Egyetemen és a helyi szakképzésen is, hogy a BMW számára a megfelelő munkaerőt biztosítani tudják.
Szijjártó Péter rámutatott, hogy a német vállalat már több mint kétezer embert foglalkoztat Magyarországon, és ahogy fut fel a termelés, az alkalmazotti létszám is úgy fog növekedni.
"A magyar kormány minden vállalását teljesítette, mindazok az infrastrukturális fejlesztések az energiaellátás, a közlekedés terén, amelyek szükségesek voltak a gyár beindításához, elvégzésre kerültek" - emelte ki.
Majd hozzátette, hogy ami folyamatban van még, az egy konténerterminál fejlesztése, de az szeptemberre az is készen lesz.
Továbbá megjegyezte, hogy a debreceni repülőtérre is nagyobb forgalom fog hárulni várhatóan.
A miniszter tájékoztatása szerint érintették a nemzetközi környezetet is, és megállapították, hogy az Európai Unió számos olyan döntést hozott a közelmúltban, amelyek rombolták a kontinens autóiparának versenyképességét.
Erre példaként említette a kínai elektromos autóiparral szemben kivetett vámokat, amelyek az európai gyártóknak is komoly nehézségeket, problémákat okoztak.
"Ezért Magyarország támogatja az autógyártó vállalatoknak azt a kezdeményezését, amely az Európai Bíróság előtt támadja meg az Európai Bizottságnak ezen vámkivetésekről szóló döntését" - erősítette meg.
Végül hangsúlyozta, hogy az új patrióta amerikai gazdaságpolitika teljesen új világgazdasági környezetet teremt, és ebben a helyzetben fontos lenne, hogy az EU vezetői "ne gyáva nyulakként viselkedjenek, hanem valamifajta kezdeményezésekkel lépjenek elő, olyan kezdeményezésekkel, amelyek az európai gazdaság számára végre egyszer pozitívak lennének".
"Magyarország és a BMW az elkövetkezendő időszakban is szorosan együttműködik minden olyan kérdésben, amelyek az európai autóipar versenyképességét érintik, hiszen Magyarország az európai autóipar egyik zászlóshajója, így a magyar gazdaság teljesítményét is nagymértékben meghatározza az autóipar teljesítménye" - összegzett.