Pontozzák a munkahelyeket, elérhető cégek munkavállalói értékelése
A toborzás és az álláskeresés során is különösen fontos, hogy a munkáltatók és munkavállalók számára minél több releváns információ álljon rendelkezésre: így megalapozottabb döntést hozhatnak a felek, valamint jelentős mennyiségű időt és erőforrást takaríthatnak meg a felvételi folyamatok során. Magyarország leglátogatottabb tematikus állásportáljaként a Profession.hu küldetésének tartja, hogy olyan innovatív eszközök segítségével kösse össze a munkaadókat és az álláskeresőket, amelyek a lehető legtöbb minőségi információt biztosítják a szereplők számára.
A felületen keresztül azok a felhasználók adhatnak le a munkahelyekre vonatkozóan értékeléseket, akik a profiljuk alapján korábban ott dolgoztak, vagy jelenleg is munkaviszonyban állnak az adott céggel. A munkavállalók különböző szempontok szerint értékelhetik munkahelyeiket: minősíthetik a bérezést, juttatást, a munkakörnyezetet, a munka és magánélet egyensúlyának megvalósulását, sőt, még a főnököket is. Ezen felül nyilatkozhatnak arról is, hogy mennyire ajánlanák a vállalatot másoknak; az ott végzett munkára vonatkozóan is adhatnak le értékelést: változatos, izgalmas vagy éppen monoton, nagy felelősséget igénylő, rugalmas, szakmai kihívásokkal teli, illetve véleményezhetik a munkahely további adottságait is.
Jelenleg már több mint 37 000 ezer leadott értékelés érhető el az oldalon, amely több mint 26 000 egyedi munkavállalótól származik. A portálon szereplő összes aktív hirdetés 40 százalékánál szerepel a hirdető céghez tartozó értékelési információ.
Miért jó a cégeknek az értékelések megjelenése?
Az egyes kollégák értékelései összesítve jelennek meg az ún. cégoldalakon, így az álláskeresők a számukra releváns részleteket kaphatják az adott munkahelyről. Az összegyűjtött értékelések alapján a munkakeresők egy profilt látnak a munkahelyekről, olyan információkkal, amelyek segítségükre lehetnek a döntésben, hogy a számukra legideálisabb állásra jelentkezzenek. Ezáltal egyrészről a munkáltatóknak a felület egy ingyenes, közvetett kommunikációs platformmá válhat, másrészről pedig a munkaadói oldalon hatékonyabb lehet a toborzási folyamat. A munkáltatók szerkeszthetik is az állásportálon a felületeiket, megadhatnak plusz információkat, közösségi felületekre vezető linkeket vagy akár fotókat és videókat is a cégre vonatkozóan.
„Tapasztalataink alapján a munkahelykeresés esetében is igaz, hogy több részlet ismeretében jobb döntést hozhatunk: minél több információ áll az álláskereső rendelkezésére, annál megalapozottabb döntést tud hozni az elhelyezkedésnél, így megtalálhatja a számára legmegfelelőbb állást és céget – ezt kutatásaink is alátámasztják” – magyarázza Somogyi-Vass Eszter, a Profession.hu senior termékmenedzsere.