Robbanás előtt a digitális ügyfélkiszolgálás, de szakadék tátong Budapest és vidék között

A telefonos és a személyes ügyintézés a leggyakoribb a magyarok körében, ugyanakkor nagy a nyitottság a digitális megoldások iránt – derül ki a FaceKom távoli ügyfélszolgálatok használatával kapcsolatos országos reprezentatív kutatásából. Miközben a megkérdezettek többsége még nem került kapcsolatba online ügyfélszolgálatokkal, 72 százalékuk a kényelem miatt egyértelműen előnyben részesítené ezt a típusú szolgáltatást. A részletes adatokból kiderül, hogy a fiatalok nagyobb arányban használják az online megoldásokat, ugyanakkor jól látható digitális szakadék húzódik a lakóhelytípusok és a jövedelmi kategóriák között is.

Robbanás előtt a digitális ügyfélkiszolgálás, de szakadék tátong Budapest és vidék között

A hazai háztartások internetelérése már 91 százalékos, és a legújabb technológiákkal a távoli ügyfélazonosítás is könnyen megoldható: ennek megfelelően a közigazgatás és a szolgáltató vállalatok közül sokan online felületeken (pl. honlapon, applikáción keresztül) is fogadják az ügyfelek megkeresését. A távoli, digitális megoldások fejlesztését a koronavírus-járvány miatti lezárások, így a személyes ügyfélszolgálatok kerülése, vagy korlátozott nyitvatartása tovább erősítették, ugyanakkor a magyarok többsége egyelőre leginkább telefonon és személyesen keresi az ügyfélszolgálatokat – derül ki a nagyvállalati ügyfélazonosítással foglalkozó, meghatározó piaci pozíciójú FaceKom országos reprezentatív kutatásából. Az eredmények azt mutatják ugyanakkor, hogy a válaszadók nyitottak a digitális megoldások iránt, és az ügyfélszolgálatok távoli elérése a jövőben várhatóan növekedni fog. A FaceKom felmérésének eredményei alapján jelenleg a magyarok négyötöde, 81 százaléka telefonos hanghívással vagy személyesen veszi fel a kapcsolatot különböző ügyfélszolgálatokkal, és 48 százalék jelezte, hogy online felületet is használt már ilyen célból. Egyelőre alacsony, bár látható azoknak az aránya (4,6%), akik például már több hazai banknál és a közigazgatásban is elérhető videóhívással keresték a szolgáltatót valamilyen ügyben.

Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője szerint a digitális ügyfélazonosítás ma már nemcsak egyszerűbb és kényelmesebb, hanem sok szempontból biztonságosabb is a hagyományos megoldásoknál. A szakértő szerint egyrészt az ismerethiánynak és megszokásnak, másrészt néhány szolgáltató lemaradásának köszönhető például az online felületek, vagy a videóhívás alapú kapcsolatfelvételi módok jelenleg még alacsony aránya. Bodnár Zsigmond szerint ugyanakkor a következő években nemcsak a technológia további fejlődésével, hanem a cégek és közigazgatási szolgáltatók felkészültségének növekedésével, valamint a lakossági személetváltással is számíthatunk az online és főként a videóhívás-alapú, arcazonosítással rendelkező ügyfélszolgálatok látogatottságának növekedésére.

Miközben a többség még nem használt online felületeket ügyfélszolgálatokkal történő kapcsolatfelvételre, az eredmények alapján nyitottak az ilyen típusú platformokra. Kiderül ez abból is, hogy a válaszadók közel háromnegyede (72%) jelezte: az utazással, várakozással járó személyeshez képest előnyben részesíti a kényelmes és gyors digitális távoli ügyintézést. A legújabb technológiai lehetőségekkel (arcfelismerés, digitális szerződéskötés) összhangban a kutatás kitért arra is, vajon mennyire fontos az élő személy jelenléte az online kapcsolat során. A válaszadók többsége szerint nem szükséges, hogy élő személlyel legyen kapcsolatban online ügyintézés esetén, amennyiben az ügyet az önkiszolgáló felületen maga is könnyen el tudja intézni.

A FaceKom távoli ügyfélszolgálatokat vizsgáló kutatásának eredményei alapján több olyan demográfiai jellemző is azonosítható, amelyek összefüggenek a digitális megoldások használatával. Az egyik ilyen az életkor: a fiatalabbak nagyobb arányban használják az online lehetőségeket. Amíg a 18-40 közöttieknek több mint fele (55%) jelezte, hogy intézett már ügyeket online felületen, az ennél idősebbeknél mindössze 42 százalék volt az így válaszolók aránya. A személyes ügyintézés tekintetében nem volt jelentős különbség, ugyanakkor a telefonos hívásokat a fiatalok sokkal kisebb arányban használják – elképzelhető, hogy bizonyos ügytípusokat ők már kizárólag a digitális felületek használatával intéznek, miközben az idősek átvándorlása erre a platformra még kisebb arányban történt meg.

A digitális ügyfélszolgálatok használatát meghatározó további demográfiai jellemzők a lakóhely, a végzettség és a jövedelem. Összességében elmondható, hogy a budapestiek többen használnak digitális ügyfélszolgálatokat, emellett pedig minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, és minél magasabb jövedelmi kategóriába tartozik, annál nagyobb valószínűséggel használ online felületen elérhető ügyfélszolgálatokat. Ez azt mutatja, hogy a digitális lehetőségek igénybevételének tekintetében továbbra is jól látható szakadék húzódik a társadalom különböző rétegei között, amelyet a technológia további fejlődése és elterjedése remélhetőleg szűkíteni fog a jövőben.

Ekkora hitelre futja a legutóbbi átlagfizetésből

Októberben a magyarországi bruttó átlagkereset már megközelítette a 700 ezer forintot, ami 8,7%-os emelkedést jelent év/év alapon. Ugyanakkor a nettó átlagkereset 482 400 forint, míg a nettó medián kereset 401 100 forint volt, ami 10%-os, illetve 10,3%-os emelkedést jelentett az előző év azonos időszakihoz képest. A reálkereset ennél jóval szerényebb mértékben, 5,5%-kal emelkedett egy év leforgása alatt. A fentiek fényében a Bank360 annak számolt utána, hogy mekkora lakáshitelre, illetve mekkora személyi hitelre elegendő az októberi átlag- és mediánbér.
2025. 12. 20. 04:00
Megosztás:

Vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek

A szakmai díjak jubileumi díjátadóján jelentették be a történelmi jelentőségű döntést.
2025. 12. 20. 03:00
Megosztás:

Ha a bruttó béred kisebb, mint 692.700 Ft, akkor rossz hírünk van számodra!

Magyarországon tovább nőttek a jövedelmek: októberben a bruttó átlagkereset elérte a 692 700 forintot, ami 8,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A nettó átlagbér ennél is nagyobb ütemben, egy év alatt már 10 százalékkal emelkedett. Mindez kedvező hír azoknak is, akik kölcsön felvételén gondolkodnak, mivel a magasabb fizetés lehetővé teszi nagyobb havi törlesztőrészlet vállalását. Miért fontos ezzel foglalkozni most?
2025. 12. 20. 02:00
Megosztás:

Itt a vége! Az EURÓ árfolyama már nem lesz olcsóbb

Nem várható további forint-erősödés: a gazdasági növekedés átmeneti felgyorsulására számítanak jövőre az OTP Bank elemzői.
2025. 12. 20. 01:00
Megosztás:

Dobáld ki a kukába a sárga csekkeket - itt van helyette a qvik

Mostantól az elektronikus közüzemi számlák is fizethetők qvik fizetéssel a Díjnet online felületén.
2025. 12. 20. 00:01
Megosztás:

Felbontja adásvételi megállapodását az MVM és az E.ON

Közös megegyezéssel megszűnik pénteken az MVM Csoportnak az E.ON Csoporttal 2024. december 16-án kötött adásvételi megállapodása, amely az E.ON Energie Románia 68 százalékos részesedésének, valamint az E.ON Asist Complet 98 százalékos részesedésének megvásárlásáról szól - tájékoztatta az MVM pénteken az MTI-t.
2025. 12. 19. 23:00
Megosztás:

Miért esik ma a piac? Szűkül a likviditás – A Digitap ($TAP) akár nyolcszorozhat, mint banki token, a legjobb kriptovaluta befektetés 2026-ra

A kriptopiac ma vörösen izzik, ahogy a likviditás szűkül, és a kockázati étvágy csökken a digitális eszközök körében. A Bitcoin kulcsfontosságú támaszszintek alá süllyedt, ami megrázta a főbb altcoinokat, például az Ethereumot, az XRP-t, a Solanát és a Cardanót, miközben a piacon félelem uralkodik: a Crypto Fear & Greed Index 22 pontra zuhant.
2025. 12. 19. 21:00
Megosztás:

A geotextília: értékes eszköz a kertészkedéshez

A kertészkedés sok eszközt igényel, de kevés olyan hasznos, mint a geotextília. Ez az anyag nemcsak esztétikai, hanem hőszigetelő és gyomirtó tulajdonságairól is híres. Miért olyan népszerű, és milyen előnyöket nyújthat?
2025. 12. 19. 20:00
Megosztás:

A Konecta és a SPEEEX stratégiai együttműködésre lép

A Konecta, a globális ügyfélélmény- (CX) és digitális szolgáltatások vezető szereplője bejelentette, hogy stratégiai partnerséget kötött a SPEEEX-szel, Koszovó egyik legnagyobb BPO vállalatával. A megállapodás célja, hogy innovatív, közeli kiszervezésű, többnyelvű ügyfélélmény- és digitális megoldásokat nyújtsanak a DACH régió és az európai piacok ügyfelei számára. A koszovói szolgáltatóközpont kulcsfontosságú szerepet tölt majd be: magas színvonalú német nyelvű szolgáltatásokat kínál, valamint angol, francia és olasz nyelvi kapacitással támogatja a komplex, technológia-alapú ügyfélműveleteket.
2025. 12. 19. 19:00
Megosztás:

Optimistább a növekedést illetően az EKB

Az Európai Központi Bank a várakozásunknak és a széleskörű piaci várakozásoknak is megfelelően 2,00%-on hagyta a betéti rátát - olvasható az MBH Bank friss elemzésében.
2025. 12. 19. 18:00
Megosztás:

Dagad a magyar lakossági tartozások, miközben készpénzt is egyre többen vesznek fel hitelkártyával

Közel nyolcéves csúcsra nőtt októberre a hitelkártya-követelések összege, miközben a harmadik negyedévben a megszokott volumen háromszorosára ugrott a hitelkártyás készpénzfelvételek értéke is – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Biztató ugyanakkor, hogy a hitelkártya-követelések nagyjából felét még a kamatmentes időszakban visszafizetik a kártyabirtokosok.
2025. 12. 19. 17:00
Megosztás:

Így támogatta a rászoruló családokat a Magyar Posta az adventi időszakban

Több mint 4 millió forinttal támogatta a rászoruló családokat a Magyar Posta az adventi időszakban - közölte a Magyar Posta Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 19. 16:00
Megosztás:

Alvó Ripple (XRP) aktiválása: Hogyan biztosít a FleetMining új növekedési lehetőségeket a tulajdonosoknak, 100 dolláros regisztrációs bónusszal?

Az XRP egy kriptovaluta, amelynek célja a pénzügyi tranzakciós folyamatok hatékonyabbá, gyorsabbá és olcsóbbá tétele. Úgy tervezték, hogy valós idejű fizetéseket és országon belüli átutalásokat tegyen lehetővé, különösen a pénzügyi intézmények felé.
2025. 12. 19. 14:45
Megosztás:

Beépíthető készülékek: A modern konyha titkos fegyverei

Te hogy látod, mennyire befolyásolja a konyhád hangulatát a háztartási gépek megjelenése? A beépíthető készülékek praktikus megoldásokkal szolgálnak a mindennapokban, ráadásul olyan esztétikai előnyöket kínálnak, amelyek révén a konyhai elemek és a gépek szinte egybeolvadnak. Ennek köszönhetően az elérhető hely is teljes mértékben kihasználható.
2025. 12. 19. 14:00
Megosztás:

Új illatok a mosásban

Gondolt már valaha arra, hogyan adhat hozzá egy friss illat is az Ön megjelenéséhez? Az öltözködés sokkal több, mint a színek és formák játéka, mivel a megfelelő illat csak fokozhatja az élményt. Az illatok hatása egyre nagyobb szerepet játszik a textíliák ápolásában, hiszen egy illatos ruhadarab az önbizalmat is fokozhatja. De hogyan változhat a mosás folyamata érzéki élménnyé?
2025. 12. 19. 12:30
Megosztás:

Karácsonyi logisztikai roham: nő a rendelésvolumen, csökken a kosárérték – nehéz szezon vár a webshopokra

A PwC 2025-ös karácsonyi felmérése szerint idén több magyar vásárló tervez online ajándékot rendelni, miközben az egy főre jutó költés visszaesett. Ez azt jelenti, hogy a webshopok a korábbi éveknél nagyobb rendelésvolumennel, ugyanakkor kisebb kosárértékekkel szembesülnek – a logisztikát pedig az ünnepi időszakban minden eddiginél nagyobb terhelés érheti. A kapacitáskezelés és a gyors kiszállítás a vásárlói elégedettség legfontosabb tényezőjévé válik, ami a fulfillment-szolgáltatók szerepét is felértékeli.
2025. 12. 19. 12:00
Megosztás:

Minden harminc év alatti édesanya szja-mentes januártól

Kedvezően változnak 2026. január 1-jétől a harminc év alatti édesanyák adómentességének szabályai. A kedvezmény jövőre már nemcsak az átlagbérig, hanem a kedvezmény alapját képező jövedelmek teljes összege után érvényesíthető, és a kedvezmény ettől az időponttól a 2023 előtt született gyermekek után is igénybe vehető - hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
2025. 12. 19. 11:00
Megosztás:

Jövőre 800+60 milliárd forint jut pályafelújításra

Jövőre 800+60 milliárd forint pályafelújításra, ez a MÁV vasúti infrastruktúráját érintő egyik legfontosabb hír a MÁV igazgatóságának múlt heti ülése után - írta pénteki bejegyzésében hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
2025. 12. 19. 10:30
Megosztás:

Ennyi volt a bruttó átlagkereset októberben

2025 októberében a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 692 700, a nettó átlagkereset 482 400 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,7, a nettó átlagkereset 10,0, a reálkereset pedig 5,5 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. 12. 19. 10:00
Megosztás:

Szilveszterkor tilos tűzijátékot, pirotechnikai terméket használni Budapest túlnyomó részén

A korábbi évektől eltérően idén szilveszterkor tilos tűzijátékot, pirotechnikai terméket használni Budapest túlnyomó részén - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) csütörtökön a police.hu oldalon.
2025. 12. 19. 09:30
Megosztás: