Robbanás előtt a digitális ügyfélkiszolgálás, de szakadék tátong Budapest és vidék között

A telefonos és a személyes ügyintézés a leggyakoribb a magyarok körében, ugyanakkor nagy a nyitottság a digitális megoldások iránt – derül ki a FaceKom távoli ügyfélszolgálatok használatával kapcsolatos országos reprezentatív kutatásából. Miközben a megkérdezettek többsége még nem került kapcsolatba online ügyfélszolgálatokkal, 72 százalékuk a kényelem miatt egyértelműen előnyben részesítené ezt a típusú szolgáltatást. A részletes adatokból kiderül, hogy a fiatalok nagyobb arányban használják az online megoldásokat, ugyanakkor jól látható digitális szakadék húzódik a lakóhelytípusok és a jövedelmi kategóriák között is.

Robbanás előtt a digitális ügyfélkiszolgálás, de szakadék tátong Budapest és vidék között

A hazai háztartások internetelérése már 91 százalékos, és a legújabb technológiákkal a távoli ügyfélazonosítás is könnyen megoldható: ennek megfelelően a közigazgatás és a szolgáltató vállalatok közül sokan online felületeken (pl. honlapon, applikáción keresztül) is fogadják az ügyfelek megkeresését. A távoli, digitális megoldások fejlesztését a koronavírus-járvány miatti lezárások, így a személyes ügyfélszolgálatok kerülése, vagy korlátozott nyitvatartása tovább erősítették, ugyanakkor a magyarok többsége egyelőre leginkább telefonon és személyesen keresi az ügyfélszolgálatokat – derül ki a nagyvállalati ügyfélazonosítással foglalkozó, meghatározó piaci pozíciójú FaceKom országos reprezentatív kutatásából. Az eredmények azt mutatják ugyanakkor, hogy a válaszadók nyitottak a digitális megoldások iránt, és az ügyfélszolgálatok távoli elérése a jövőben várhatóan növekedni fog. A FaceKom felmérésének eredményei alapján jelenleg a magyarok négyötöde, 81 százaléka telefonos hanghívással vagy személyesen veszi fel a kapcsolatot különböző ügyfélszolgálatokkal, és 48 százalék jelezte, hogy online felületet is használt már ilyen célból. Egyelőre alacsony, bár látható azoknak az aránya (4,6%), akik például már több hazai banknál és a közigazgatásban is elérhető videóhívással keresték a szolgáltatót valamilyen ügyben.

Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője szerint a digitális ügyfélazonosítás ma már nemcsak egyszerűbb és kényelmesebb, hanem sok szempontból biztonságosabb is a hagyományos megoldásoknál. A szakértő szerint egyrészt az ismerethiánynak és megszokásnak, másrészt néhány szolgáltató lemaradásának köszönhető például az online felületek, vagy a videóhívás alapú kapcsolatfelvételi módok jelenleg még alacsony aránya. Bodnár Zsigmond szerint ugyanakkor a következő években nemcsak a technológia további fejlődésével, hanem a cégek és közigazgatási szolgáltatók felkészültségének növekedésével, valamint a lakossági személetváltással is számíthatunk az online és főként a videóhívás-alapú, arcazonosítással rendelkező ügyfélszolgálatok látogatottságának növekedésére.

Miközben a többség még nem használt online felületeket ügyfélszolgálatokkal történő kapcsolatfelvételre, az eredmények alapján nyitottak az ilyen típusú platformokra. Kiderül ez abból is, hogy a válaszadók közel háromnegyede (72%) jelezte: az utazással, várakozással járó személyeshez képest előnyben részesíti a kényelmes és gyors digitális távoli ügyintézést. A legújabb technológiai lehetőségekkel (arcfelismerés, digitális szerződéskötés) összhangban a kutatás kitért arra is, vajon mennyire fontos az élő személy jelenléte az online kapcsolat során. A válaszadók többsége szerint nem szükséges, hogy élő személlyel legyen kapcsolatban online ügyintézés esetén, amennyiben az ügyet az önkiszolgáló felületen maga is könnyen el tudja intézni.

A FaceKom távoli ügyfélszolgálatokat vizsgáló kutatásának eredményei alapján több olyan demográfiai jellemző is azonosítható, amelyek összefüggenek a digitális megoldások használatával. Az egyik ilyen az életkor: a fiatalabbak nagyobb arányban használják az online lehetőségeket. Amíg a 18-40 közöttieknek több mint fele (55%) jelezte, hogy intézett már ügyeket online felületen, az ennél idősebbeknél mindössze 42 százalék volt az így válaszolók aránya. A személyes ügyintézés tekintetében nem volt jelentős különbség, ugyanakkor a telefonos hívásokat a fiatalok sokkal kisebb arányban használják – elképzelhető, hogy bizonyos ügytípusokat ők már kizárólag a digitális felületek használatával intéznek, miközben az idősek átvándorlása erre a platformra még kisebb arányban történt meg.

A digitális ügyfélszolgálatok használatát meghatározó további demográfiai jellemzők a lakóhely, a végzettség és a jövedelem. Összességében elmondható, hogy a budapestiek többen használnak digitális ügyfélszolgálatokat, emellett pedig minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, és minél magasabb jövedelmi kategóriába tartozik, annál nagyobb valószínűséggel használ online felületen elérhető ügyfélszolgálatokat. Ez azt mutatja, hogy a digitális lehetőségek igénybevételének tekintetében továbbra is jól látható szakadék húzódik a társadalom különböző rétegei között, amelyet a technológia további fejlődése és elterjedése remélhetőleg szűkíteni fog a jövőben.

Gyengült szerda reggelre a forint

Gyengült a forint szerda reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 17. 08:30
Megosztás:

Nagy-Britannia újból csatlakozik az Erasmus-programhoz

Nagy-Britannia újból csatlakozik az Európai Unió Erasmus-programjához, amelyből a brit EU-tagság öt évvel ezelőtti megszűnése (Brexit) után kilépett.
2025. 12. 17. 08:00
Megosztás:

Bővült az MNB előretekintő iránymutatása

A széleskörű várakozásoknak megfelelően decemberben is 6,50%-on tartotta az alapkamatot a Monetáris Tanács. Az EUR/HUF árfolyam reggel 385 alatt is járt. A sajtótájékoztató előtt erősödött a forint, 383,80 környékére csorgott le az EUR/HUF árfolyam, majd a sajtótájékoztató alatt 386,5-ig gyengült, majd kissé visszakorrigált.
2025. 12. 17. 07:30
Megosztás:

Rekordérdeklődés mellett zárult az MBH Bank pénzügyi vetélkedőjének első fordulója

Rekordrészvétellel zárult az MBH Bank és a DUE Médiahálózat közös pénzügyi vetélkedőjének első fordulója: a harmadik alkalommal meghirdetett MBH Nagy Diák Banktudós tesztre idén több mint 15 800 diák regisztrált, akik december 1-jéig összesen több mint 30 500 tesztet töltöttek ki. A fiatalok körében továbbra is kiemelt az érdeklődés a játék iránt, amit az is jelez, hogy a résztvevők átlagosan többször is próbára tették tudásukat, így a kérdéssoron keresztül még jobban elmélyíthették pénzügyi ismereteiket. Az MBH Bank számára kiemelt fontosságú a fiatalok hosszú távú pénzügyi edukációja és tudatosságának fejlesztése, amely a társadalmi felelősségvállalás egyik központi pillére.
2025. 12. 17. 06:30
Megosztás:

Felsővezetői kilátások 2026-ra: optimizmus, fegyelmezettség, rugalmasság és mesterséges intelligencia

Az International Workplace Group legfrissebb, felsővezetői körben végzett felmérése szerint a vezérigazgatók 95%-a optimistán tekint 2026-ra, és 84%-uk a globális gazdasági körülmények javulására számít az idei, volatilitással és óvatossággal jellemezhető év után*.
2025. 12. 17. 06:00
Megosztás:

Az EB intézkedési tervet mutatott be a lakhatási válság kezelésére

Az Európai Bizottság bemutatta az első európai "megfizethető lakhatási" tervet, amellyel az egyik legsürgetőbb társadalmi problémára, a megfizethető, fenntartható és jó minőségű lakhatás hiányára kíván választ adni - közölte az európai uniós javaslattevő és végrehajtó testület kedden Brüsszelben.
2025. 12. 17. 05:30
Megosztás:

Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán

Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók - forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán, hogy támogassa a nehéz helyzetben lévő európai autóipart.
2025. 12. 17. 05:00
Megosztás:

Hol, mennyit drágultak az ingatlanok az idei két áremelkedési hullám során?

Az idei év két szakaszban hozott drágulást az ingatlanpiacon, melyek korábban elképzelhetetlen szintre lökték az árakat őszre. Ekkor azonban el is érték a csúcsot az árak, novemberre már fordult az irány. De mekkora áremelkedésre került sor idén az egyes budapesti kerületekben, a Balatonnál és a Velencei-tónál?
2025. 12. 17. 04:30
Megosztás:

Közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten

Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség 2025. december 8-14. között összesen közel 23 ezer darab éves e-matricát vásárolt. Ezek közül több, mint 8,5 ezer darab az éves országos, közel 13 ezer darab a vármegyei, és megközelítőleg 1,5 ezer darab az M1 regionális jogosultság. Az új matricatermék kapcsán fontos tudnivalóra figyelmeztet Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója.
2025. 12. 17. 04:00
Megosztás:

160 millió forintot csalt ki egy férfi kedvező befektetés ígéretével

Több mint 160 millió forintot csalt ki egy győri férfi több embertől kedvező befektetési lehetőség ígéretével - közölte a Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság kedden a police.hu oldalon.
2025. 12. 17. 03:30
Megosztás:

Három új felsővezetővel erősít a Dreher Sörgyárak

Berkes Áron HR igazgatóként, Bartek Grzęda pénzügyi igazgatóként, Rácz András pedig integrált ellátási lánc igazgatóként csatlakozott a Dreher Sörgyárak vezetőségéhez, hogy folytassák a 2017-ben elindított, prémium termékekre épülő vállalati stratégia megvalósítását. Elődjeik mind az Asahi Europe & International nemzetközi csapatában folytatják karrierjüket.
2025. 12. 17. 03:00
Megosztás:

Nőtt az árvaellátásban részesülő gyerekek támogatása

Jelentősen nőtt az árvaellátásban részesülő gyerekek támogatása az elmúlt években - közölte az Egyszülős Központ kedden az MTI-vel.
2025. 12. 17. 02:30
Megosztás:

Őrizetbe vettek Romániában egy volt közlekedési minisztert

Őrizetbe vették kedden Romániában Razvan Cuc volt közlekedési minisztert, aki a korrupcióellenes ügyészség (DNA) szerint bűntársként játszott szerepet egy 1,38 millió lejes (több mint 100 millió forint) vesztegetési ügyben.
2025. 12. 17. 02:00
Megosztás:

Adófizetés a karácsonyi ajándékok után 2025-ben

Így adózz a karácsonyi ajándékok után 2025-ben: a karácsonyi időszakban számos vállalat dönt úgy, hogy ajándékkal köszöni meg munkavállalói vagy üzleti partnerei együttműködését. Az ajándékozás azonban nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival, amelyek az ajándékozott személyétől és az ajándék értékétől is függenek. A legfontosabb tudnivalókat a Niveus foglalta össze.
2025. 12. 17. 01:00
Megosztás:

London 600 millió font értékben vásárol légvédelmi eszközöket Ukrajnának

A brit kormány 600 millió font (265 milliárd forint) értékben vásárol új, magas technológiájú légvédelmi eszközöket Ukrajnának. A döntést John Healey brit védelmi miniszter jelentette be kedden az ukrajnai védelmi kontaktcsoport virtuális találkozóján.
2025. 12. 17. 00:30
Megosztás:

Varga Mihály: 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció - mondta a Magyar Nemzeti Banki (MNB) elnöke a keddi kamatdöntő ülést követő sajtótájékoztatón.
2025. 12. 16. 23:30
Megosztás:

Kettészakadt a karácsonyi fogyasztás: visszafogott éttermi fogyasztás, rekordhónap a prémium boltoknál

Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki – a karácsonyi szezon látványosan megmutatja, hogyan alkalmazkodnak a magyar fogyasztók a tartós költségnyomáshoz.
2025. 12. 16. 23:00
Megosztás:

Meddig emelkedhet a DOGE és az XRP árfolyama 2025 vége előtt? Ünnepi hype övezi a Digitapet – ez lehet a következő 10-szeres altcoin?

Ahogy közeledik 2025 vége, egyre több szó esik a Dogecoin és az XRP árfolyamának esetleges fellendüléséről. Mindkettő gyengélkedik a heti grafikonokon, de olyan ismert influencerek, mint Trader Tardigrade és Ali továbbra is optimisták. Szerintük a Dogecoin és a Ripple továbbra is erős altcoin vásárlási lehetőség, és még az év vége előtt jelentős emelkedés jöhet.
2025. 12. 16. 22:00
Megosztás:

A STRABAG nem vállal felelősséget a saját munkájáért

A STRABAG 2025. december 11-én készre jelentette az M30-as autópályán végzett garanciális munkákat, 2025. december 16-án került sor a javítások műszaki átadás-átvételére a STRABAG, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és az autópályát üzemeltető MKIF Zrt. részvételével - közölte az ÉKM kedden az MTI-vel.
2025. 12. 16. 21:30
Megosztás:

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar piacra, a NIO és a firefly modelljeit januártól értékesíti az első budapesti márkakereskedés - jelentette be a cég kedden Budapesten.
2025. 12. 16. 21:00
Megosztás: