Robbanás előtt a digitális ügyfélkiszolgálás, de szakadék tátong Budapest és vidék között

A telefonos és a személyes ügyintézés a leggyakoribb a magyarok körében, ugyanakkor nagy a nyitottság a digitális megoldások iránt – derül ki a FaceKom távoli ügyfélszolgálatok használatával kapcsolatos országos reprezentatív kutatásából. Miközben a megkérdezettek többsége még nem került kapcsolatba online ügyfélszolgálatokkal, 72 százalékuk a kényelem miatt egyértelműen előnyben részesítené ezt a típusú szolgáltatást. A részletes adatokból kiderül, hogy a fiatalok nagyobb arányban használják az online megoldásokat, ugyanakkor jól látható digitális szakadék húzódik a lakóhelytípusok és a jövedelmi kategóriák között is.

Robbanás előtt a digitális ügyfélkiszolgálás, de szakadék tátong Budapest és vidék között

A hazai háztartások internetelérése már 91 százalékos, és a legújabb technológiákkal a távoli ügyfélazonosítás is könnyen megoldható: ennek megfelelően a közigazgatás és a szolgáltató vállalatok közül sokan online felületeken (pl. honlapon, applikáción keresztül) is fogadják az ügyfelek megkeresését. A távoli, digitális megoldások fejlesztését a koronavírus-járvány miatti lezárások, így a személyes ügyfélszolgálatok kerülése, vagy korlátozott nyitvatartása tovább erősítették, ugyanakkor a magyarok többsége egyelőre leginkább telefonon és személyesen keresi az ügyfélszolgálatokat – derül ki a nagyvállalati ügyfélazonosítással foglalkozó, meghatározó piaci pozíciójú FaceKom országos reprezentatív kutatásából. Az eredmények azt mutatják ugyanakkor, hogy a válaszadók nyitottak a digitális megoldások iránt, és az ügyfélszolgálatok távoli elérése a jövőben várhatóan növekedni fog. A FaceKom felmérésének eredményei alapján jelenleg a magyarok négyötöde, 81 százaléka telefonos hanghívással vagy személyesen veszi fel a kapcsolatot különböző ügyfélszolgálatokkal, és 48 százalék jelezte, hogy online felületet is használt már ilyen célból. Egyelőre alacsony, bár látható azoknak az aránya (4,6%), akik például már több hazai banknál és a közigazgatásban is elérhető videóhívással keresték a szolgáltatót valamilyen ügyben.

Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője szerint a digitális ügyfélazonosítás ma már nemcsak egyszerűbb és kényelmesebb, hanem sok szempontból biztonságosabb is a hagyományos megoldásoknál. A szakértő szerint egyrészt az ismerethiánynak és megszokásnak, másrészt néhány szolgáltató lemaradásának köszönhető például az online felületek, vagy a videóhívás alapú kapcsolatfelvételi módok jelenleg még alacsony aránya. Bodnár Zsigmond szerint ugyanakkor a következő években nemcsak a technológia további fejlődésével, hanem a cégek és közigazgatási szolgáltatók felkészültségének növekedésével, valamint a lakossági személetváltással is számíthatunk az online és főként a videóhívás-alapú, arcazonosítással rendelkező ügyfélszolgálatok látogatottságának növekedésére.

Miközben a többség még nem használt online felületeket ügyfélszolgálatokkal történő kapcsolatfelvételre, az eredmények alapján nyitottak az ilyen típusú platformokra. Kiderül ez abból is, hogy a válaszadók közel háromnegyede (72%) jelezte: az utazással, várakozással járó személyeshez képest előnyben részesíti a kényelmes és gyors digitális távoli ügyintézést. A legújabb technológiai lehetőségekkel (arcfelismerés, digitális szerződéskötés) összhangban a kutatás kitért arra is, vajon mennyire fontos az élő személy jelenléte az online kapcsolat során. A válaszadók többsége szerint nem szükséges, hogy élő személlyel legyen kapcsolatban online ügyintézés esetén, amennyiben az ügyet az önkiszolgáló felületen maga is könnyen el tudja intézni.

A FaceKom távoli ügyfélszolgálatokat vizsgáló kutatásának eredményei alapján több olyan demográfiai jellemző is azonosítható, amelyek összefüggenek a digitális megoldások használatával. Az egyik ilyen az életkor: a fiatalabbak nagyobb arányban használják az online lehetőségeket. Amíg a 18-40 közöttieknek több mint fele (55%) jelezte, hogy intézett már ügyeket online felületen, az ennél idősebbeknél mindössze 42 százalék volt az így válaszolók aránya. A személyes ügyintézés tekintetében nem volt jelentős különbség, ugyanakkor a telefonos hívásokat a fiatalok sokkal kisebb arányban használják – elképzelhető, hogy bizonyos ügytípusokat ők már kizárólag a digitális felületek használatával intéznek, miközben az idősek átvándorlása erre a platformra még kisebb arányban történt meg.

A digitális ügyfélszolgálatok használatát meghatározó további demográfiai jellemzők a lakóhely, a végzettség és a jövedelem. Összességében elmondható, hogy a budapestiek többen használnak digitális ügyfélszolgálatokat, emellett pedig minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, és minél magasabb jövedelmi kategóriába tartozik, annál nagyobb valószínűséggel használ online felületen elérhető ügyfélszolgálatokat. Ez azt mutatja, hogy a digitális lehetőségek igénybevételének tekintetében továbbra is jól látható szakadék húzódik a társadalom különböző rétegei között, amelyet a technológia további fejlődése és elterjedése remélhetőleg szűkíteni fog a jövőben.

Előadásokkal és bemutatókkal várja az érdeklődőket az Állatkert

Hét előadással és interaktív bemutatókkal várják a városligeti intézmény szakemberei az állatkerti szakmai munka és annak tudományos alapjai, az állatkertészet, valamint az állatkerti kulisszatitkok iránt érdeklődőket pénteken.
2022. 09. 29. 06:00
Megosztás:

A 4 millió tonnát is megközelítette a magyar takarmánygyártás 2021-ben

A Magyarországon működő keverőüzemek 2021-ben 3,956 millió tonna haszonállat-takarmánykeveréket állítottak elő, 2020-hoz képest 3,4 százalékkal többet - olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) honlapján közzétett összefoglalóban.
2022. 09. 29. 05:30
Megosztás:

Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli

A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat. Ennek következtében komplex, sok területet lefedő, integrált rendszerek és célrendszerek jelennek meg a vállalati IT-környezetben. A folyamatosan változó körülmények újabb és újabb alkalmazások megjelenését teszik szükségessé egészen addig, míg egy nagyon nehezen átlátható, egymással direkt és indirekt függőségi kapcsolatban lévő applikációhalmaz alakul ki a vállalaton belül. Ezek a különböző korú, komplexitású és gyártói támogatással rendelkező, vagy egyedi fejlesztésű rendszerek nem pusztán a mindennapi működésüket és működtetésüket tekintve okoznak egyre nagyobb fejfájást: sokszor válnak az innováció, a megújulás gátjává. A Deloitte szakértői összegyűjtötték, hogyan lehet elkerülni ezt a csapdahelyzetet.
2022. 09. 29. 05:00
Megosztás:

Hülye vagy?! Elolvasás nélkül alá ne írd!

Olvasd el, mielőtt aláírod! – halljuk a figyelmeztetést jogi szakemberektől, de laikusoktól is unos-untalan.
2022. 09. 29. 04:01
Megosztás:

Ezentúl sebészeti robottal is műtenek a pécsi klinikán

Átadták az első vidéki robotsebészeti eszközt a pécsi klinikán szerdán. A géppel a tervek szerint heteken belül műtéteket fognak végezni - közölte a Pécsi Tudományegyetem (PTE) az MTI-vel.
2022. 09. 29. 03:30
Megosztás:

Bemutatták a készenléti egységek vonulását segítő drónt

A Széchenyi István Egyetem (SZE) és a Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) kutatóinak közös közlekedés biztonsági fejlesztését, az Előfutár nevű drónt, az Országos Mentőszolgálat közreműködésével mutatták be Zalaegerszegen.
2022. 09. 29. 03:00
Megosztás:

Franciaország 2,1 milliárd euróval támogat tíz zöld hidrogénes beruházást

Élisabeth Borne francia miniszterelnök szerdán bejelentette, hogy a zöld hidrogént érintő fejlesztési stratégia keretében az állam 2,1 milliárd euróval támogat tíz nagy ipari beruházást. Emellett 3,2 milliárd eurónyi magántőke is érkezik az ágazatba.
2022. 09. 29. 02:30
Megosztás:

Az MVM Zrt. veszteséggel zárta az első fél évet

Az MVM Zrt. 81,1 milliárd forint veszteséggel zárta az idei első fél évet, míg a tavalyi azonos időszakban 28,3 milliárd forint adózás utáni nyeresége volt - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán közzétett konszolidált jelentésből.
2022. 09. 29. 02:00
Megosztás:

Mi a pálya Debrecen? - Kezdetét vette a fiatalok műszaki pályaválasztásának ösztönzését célzó rendezvénysorozat

Évek óta köztudott, hogy a műszaki területeken kiemelt szükség van a munkaerő növelésére, a kapcsolódó képzési területek támogatására és a hallgatók bevonzására. A szakember-utánpótlás a munkaadók szempontjából egyre égetőbb kérdéssé válik, a munkaerőpiaci trendek, a szektort érintő kihívások is azt vetítik előre, hogy a megnövekedett igény fokozódni fog a jövőben is.
2022. 09. 29. 01:30
Megosztás:

Az Európai Bizottság nyolcadik szankciócsomagra tett javaslatot Oroszországgal szemben

Az Európai Bizottság kereskedelmi korlátozásokat is tartalmazó nyolcadik szankciós csomag elfogadására tett javaslatot Oroszországgal szemben, tekintettel arra, hogy Oroszország "folytatja az Ukrajna elleni agressziót" - jelentette be Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke szerdán.
2022. 09. 29. 01:00
Megosztás:

A magyarok több mint fele heti 3 órát sem mozog

A magyarok több mint fele heti 3 órát sem mozog, és csak minden ötödik ember gondolja úgy, hogy tudatosan táplálkozik - derül ki a KOMETA megbízásából az Opinio Institute Kft. által készített reprezentatív felmérésből, melynek eredményét szerdán juttatták el az MTI-hez.
2022. 09. 29. 00:30
Megosztás:

A Budapest ONE minden üteme megkapta a használatbavételi engedélyt

Az Őrmezőn, hazánk legnagyobb multimodális közlekedés csomópontjánál fejlesztett Budapest ONE irodaház 2. és 3. üteme is megszerezte már a használatbavételi engedélyt. A Futureal energiahatékony, emberközpontú technológiákkal felszerelt irodaépületét választotta új irodaközpontjának többek között a Vodafone, a BT regionális szolgáltatóközpontja pedig már be is költözhetett az új irodába.
2022. 09. 29. 00:05
Megosztás:

Egyedülálló, a hazai műtárgyvásárlási szokásokat elemző kutatást készít a műtárgy.comés a Deloitte Magyarország

Hiánypótló, korábban nem létező kutatást indít a hazai műtárgyvásárlási szokásokról, döntési preferenciákról a műtárgy.com, a hazai műtárgypiac vezető információs portálja. A kutatás összeállításában, kiértékelésében és az eredmények megjelenítésében a Deloitte Magyarország is részt vesz. A kutatás eredményeit november 10-én, a Műtárgybefektetési Konferencián mutatják be.
2022. 09. 28. 23:30
Megosztás:

Üzletileg is felülteljesítők a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.
2022. 09. 28. 23:00
Megosztás:

Készülnek a magyarok a télre, ötszöröződött a lemezkandallók forgalma

A rezsicsökkentés módosításáról szóló júliusi kormánybejelentést követően szinte azonnal, már a nyári hőségben reagált a lakosság. A Praktiker áruházlánc országos adatai alapján gyorsan megindult, és azóta is folyamatosan tart a fűtéshez kapcsolódó termékek, köztük a szilárdtüzelésű alternatív fűtési eszközök, valamint a hozzájuk tartozó kiegészítőtermékek forgalmának növekedése. Lemezkandallót az előző év azonos időszakához képest ötször, csempekandallót pedig háromszor többen vásároltak az idei július-szeptemberi időszakban. Nyár végére az elektromos kiegészítő fűtőeszközök iránt is emelkedett a kereslet, valamint az energiahatékonyság növelése céljából sokan vásárolnak szigetelőanyagokat is. A szakértő szerint az alternatív fűtési eszköz is jó megoldás, de akár már néhány ügyes otthoni praktikával is jelentősen csökkenthetjük a rezsiszámlát.
2022. 09. 28. 22:30
Megosztás:

Valaki ma milliomos lett ezekkel a számokkal

A Szerencsejáték Zrt. honlapján olvasható tájékoztatás szerint a szeptember 28-án megtartott 39. heti Skandináv lottó sorsoláson a következő számokat húzták ki:
2022. 09. 28. 22:00
Megosztás:

Nehéz helyzetben is biztos kézzel – évet értékelt a pénztárszektor

Az elmúlt egy év során mind a nyugdíj, mind az egészségpénztárak növelni tudták taglétszámukat, ami igazolja, hogy a lakosság továbbra is fontosnak tartja a nyugdíj és egészségügyi célú öngondoskodást. Ugyanakkor a további növekedés és a jelenlegi tagok bizalmának megőrzése érdekében szükség lesz a szektor minden szakértelmére, valamint a szektor, a jogszabályalkotók és a munkáltatók együttműködésére – hangzott el az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének (ÖPOSZ) éves konferenciáján.
2022. 09. 28. 21:30
Megosztás:

A stream egyre többet kínál a zenerajongóknak, de a dalszerzőket nem tartja jól

Átláthatóbb, a dalszerzőket jobban bemutató, és nekik magasabb jövedelmet biztosító működésre lenne szükség a zenei streaming piacon – ezek a fő állításai a szerzői jogkezelőket tömörítő GESAC által megrendelt, független európai tanulmánynak.
2022. 09. 28. 21:00
Megosztás:

Jogsértő gyógyszerreklám miatt bírságolt a versenyhatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 28 milliós bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, amiért megsértette a gyógyszer-reklámozás szabályait.
2022. 09. 28. 20:30
Megosztás:

KSH-ingatlan.com lakbérindex: Már 3. hónapja lassul az albérletdrágulás üteme

Az országos albérletpiac ott folytatta, ahol korábban abbahagyta. Júliushoz hasonlóan augusztusban is jelentős lakbéremelkedés történt éves szinten, havi összevetésben azonban folytatódott a drágulás tempója - derül ki a KSH-ingatlan.com lakbérindexéhez készült elemzésből, amely a kínálati piacra szeptember végén jellemző átlagos bérleti díjakat is bemutatja.
2022. 09. 28. 20:00
Megosztás: