Sikeres volt a Shopper Park Plus részvényeinek jegyzése
Ezzel lehetővé válik a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) első euróalapú bevezetése: a 18 kiskereskedelmi egységből álló ingatlanportfóliót tulajdonló szabályozott ingatlanbefektetési előtársaság (szie) részvényeivel várhatóan november második felétől lehet majd kereskedni a BÉT Prémium kategóriájában.
Sikeresen lezárult az SPP nyilvános részvénykibocsátása (IPO): ennek keretében a lakossági befektetők 1 669 029 darab részvényt jegyeztek le a 2023. október 9. és 20. közötti jegyzési időszakban. Az SPP a forgalmazókkal (Concorde Értékpapír Zrt., OTP Bank Nyrt.) történt előzetes egyeztetést követően a részvények kibocsátási árát a beérkezett intézményi ajánlatok alapján minden befektető számára egységesen 10,8 euróban határozta meg.
Az ársáv 11,5 eurós felső értéke és a 10,8 eurós végleges kibocsátási ár különbözete a lakossági befektetők részére a jegyzési eljárás lezártát követő hét napon belül visszatérítésre kerül a forgalmazóknál vezetett fizetési számlára.
Szintén eredményes volt a könyvépítés az intézményi befektetők körében: ebben a kategóriában 1 776 589 darab részvényre tettek ajánlatot az intézményi befektetők. Az SPP végül 3 445 618 darab új részvényt allokált, ami alapján 37,21 millió euró értékű tőkeemelést tervez végrehajtani.
„Mivel várhatóan az SPP a BÉT Prémium kategóriás tőzsdei megjelenés minden kritériumának eleget tesz, a sikeres jegyzéssel egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy a részvényeket már novemberben be lehessen vezetni a Budapesti Értéktőzsdére” – fogalmazott Bárány Kristóf, az SPP-ben egy leányvállalaton keresztül részesedéssel rendelkező befektetési alapot kezelő Adventum alapító partnere.
Szerinte a tőkepiaci megjelenés még átláthatóbbá teszi az SPP működését, miközben az elérni kívánt SZIT forma jelentős adóelőnyöket is hordoz a kibocsátó számára, illetve közvetetten a részvényeseknek. A jelenleg 4 csehországi és 14 magyarországi kiskereskedelmi ingatlanban összesen több mint 320 ezer m2 bruttó bérelhető területtel rendelkező, átlagosan 95 százalék fölötti kihasználtsági rátát felmutató SPP hosszabb távú célja, hogy a kelet-közép-európai régió jelentős retail park portfolió tulajdonosává és üzemeltetőjévé váljon.