Szívatja és bünteti a FB a magyar hirdetők sokaságát - Miért?

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a közösségimédia-óriás. A letiltott vállalkozások 55%-a semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt.

Szívatja és bünteti a FB a magyar hirdetők sokaságát - Miért?

A magyar kkv-k 83%-a használja a Facebookot hirdetésre, ami ezzel messze a leggyakoribb kkv-marketingeszköz. Bár egyre kevésbé bíznak benne, de szakítani nem tudnak vele, mert a bevételük jelentős része függ tőle – világít rá a Marketing Commando friss marketingeszköz-kutatása. Pedig a Facebookon céges oldalt, hirdetési fiókot vagy csoportot használó kkv-k hajszálnyira egyharmada, 32%-a már szenvedett el valamilyen letiltást. A letiltások az esetek felében (54%) kárt, azaz árbevétel-kiesést vagy pluszköltséget is okozott, és nem is keveset: az átlagos kár összege 1,2 millió forint.

„Ez döbbenetesen magas arány, melynek a nagysága minket is meglepett. Azt ugyan sejteni lehetett, hogy sokan érintettek a problémában, ezért is vizsgáltuk meg a kérdést, de ilyen arányú, tömeges letiltásokra még álmunkban sem gondoltunk” – jegyzi meg Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

A legtöbb esetben a hirdetési fiókot tiltotta le a Facebook (24%). Az üzleti profil az azt használók 11%-ánál került letiltásra, míg Facebook-csoport 3% esetén. A hirdetési fiókot minden esetben sikerült visszaállítani a válaszadóknak. Végleges letiltást a Facebook-használó válaszadók 1,5%-a kapott.

A fő kihívást az okozza, hogy a nehezen értelmezhető és folyamatosan változó Facebook felhasználói irányelvek alapján nehéz tudni, miért is történik a letiltás. A felmérésben részt vevők beszámolója alapján az esetek 55%-ában egyáltalán nem kaptak indokolást, hogy miért is tiltották le őket. A megkérdezettek 29%-a kapott valamilyen magyarázatot, és mindössze 9% kapott kielégítő indokolást.

„Nem lehet elégszer elismételni: az üzletben a legveszélyesebb szám az egy! Nem állhat stabilan egy cég marketingje sem egy lábon! Az a cég, amelyik a Facebookot használja egyetlen marketingeszközként, az szó szerint a létét kockáztatja” – foglalta össze a legfontosabb tanulságot Wolf Gábor.

Hozzátette: ahogy egy folyó akkor lesz nagy, ha sok forrás táplálja vízzel, úgy egy cég bevétele akkor lesz nagy, ha sok marketingeszköz táplálja vevőkkel. Érdemes tehát a marketing eszköztárából minél több eszközt, nem csak a Facebookot használni.

Oda a bizalom

Az átláthatatlan szabályok és letiltások hatására bizonytalanná váltak a kkv hirdetők, ami jelentősen lerontotta a Facebook megítélését. Már csak a válaszadók 43%-a bízik a Facebookban, mint hirdetési eszközben, ami 11 százalékpontos csökkenést jelent az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan csökkent a közösségi oldalon látható tartalmak hitelességének megítélése. A megkérdezett kkv-k 17%-a tartja hitelesnek a Facebookon látható tartalmakat, ami 3 százalékpontos csökkenés a tavalyi 20%-hoz képest.

A közösségimédia-óriás bizalomvesztése annak a tükrében különösen jelentős, hogy minden más terület bizalmi szintje stagnál. A Google-ben hirdetési eszközként a válaszadók 57%-a bízik, a keresési találatokat pedig 60% tartja hitelesnek. Alig változott, bár továbbra is alacsony a hagyományos média megítélése, melynek tartalmait 14% tartja hitelesnek. Mindössze a válaszadó kkv-k 11%-a tartja hitelesnek az influenszerek által készített tartalmakat.

Népszerű kkv marketing eszközök 10-es toplistája

1. Facebook (helyezés 2020: 1. Változás: –)

2. Honlap (helyezés 2020: 2. Változás: –)

3. Instagram (helyezés 2020: 3. Változás: –)

4. Ajánlás (helyezés 2020: 4. Változás: –)

5. Google (helyezés 2020: 5. Változás: –)

6. Hírlevél (helyezés 2020: 8. Változás: ↑2)

7. Keresőoptimalizálás (helyezés 2020: 7. Változás: –)

8. Blog (helyezés 2020: 6. Változás: ↓2)

9. Ajánlat készítése (helyezés 2020: 9. Változás: –)

10. YouTube (helyezés 2020: 10. Változás: –)

 A legnépszerűbb kkv-marketing eszközök tízes listáján idén is az online eszközök dominálnak, tíz eszközből nyolc ilyen. Első helyen a Facebook, második helyen a honlap áll, ami számottevően, 3 százalékponttal erősödött, vélhetően a koronavírus-járvány hatására. Harmadik az előző évhez hasonlóan az Instagram, negyedik az ajánlás, ötödik a Google.

Az előző évhez képest két helyet javítva, hatodik a hírlevél, melyet a keresőoptimalizálás követ. Nyolcadik a blog, ami két helyet rontott az előző évhez képest. Kilencedik az ajánlat készítése, tizedik a YouTube.

Az idei év nyertese a TikTok, mely ugyan nem került a top 10 közelébe, azonban ugrásszerűen, 4-ről 14%-ra nőtt a gyakorisága a kkv-k körében. „A TikTokkal megismétlődni látszik az Instagram sikertörténete. Ha ilyen ütemben nő a felhasználók száma, egy-két éven belül a top 10-be kerülhet” – véli Wolf Gábor.

Ugrásszerűen nőtt a hideghívás hatékonysága

Hatékonyság szempontjából vizsgálva az eszközöket, egészen eltérő a top 10-es lista. Az első helyen ez esetben is a Facebook áll, azonban a második az ajánlás. Harmadik a Google, ami egy helyet lépett előre, helyet cserélve a networkinggel, ami a negyedik. A honlap az ötödik, a webshop a hatodik, hetedik helyen egy helyet erősödve a hírlevél áll. A nyolcadik helyen, 17 helyet erősödve a hideghívás áll. Kilencedik a tévéhirdetés, mely két helyet erősödve, idén először került a top 10 leghatékonyabb eszközei közé. A tízes lista utolsó helyén az ár-összehasonlító oldalon való megjelenés szerepel, amely három helyet rontott az előző évhez képest.

Hatékony kkv marketing eszközök 10-es toplistája

1. Facebook (helyezés 2020: 1. Változás: –)

2. Ajánlás (helyezés 2020: 2. Változás: –)

3. Google (helyezés 2020: 4. Változás: ↑1)

4. Networking (helyezés 2020: 3. Változás: ↓1)

5. Honlap (helyezés 2020: 5. Változás: –)

6. Webshop (helyezés 2020: 6. Változás: –)

7.  Hírlevél (helyezés 2020: 9. Változás: ↑2)

8. Hideghívás (helyezés 2020: 25. Változás: ↑17)

9. Tévéhirdetés (helyezés 2020: 11. Változás: ↑2)

10. Árösszehasonlító (helyezés 2020: 7. Változás: ↓3)

A hideghívás hatékonyságának látványos erősödése azért is érdekes, mert a gyakorisága csökkent, a tavalyi 28. helyről a 33. helyre esett vissza. Wolf Gábor szerint az ellentétes mozgás a koronavírus hatásának tulajdonítható. A járvány miatt csökkent a hirdetők köre, így a kisebb reklámzaj, valamint mert tavaszig otthon volt karanténban a fél ország, javult a hatékonyság. Ez utóbbi látszik a tévé hatékonyságának erősödésében is, hiszen a karantén alatt a fél ország a tévé előtt ült.

Mélyen zsebbe kellett nyúlni idén a kkv-knak

Jelentősen nőtt a válaszadók marketingköltése. Az idei átlagos költés 4,9 millió forint körül alakul, ami 31%-os növekedés az előző évi 3,7 millió forinthoz képest. A legtöbben, 37% a Facebookon költöttek többet, míg 28% a Google, 20% az Instagram költéseit növelte.

A marketingköltést két tényező növelte a kkv-k körében. Egyrészt jelentősen nőttek a Facebook és Google hirdetések árai, melyek a legelterjedtebb marketingeszközök a kkv-k körében. Másrészről a koronavírus-járvány miatti digitalizációs kényszer tetemes extra kiadást eredményezett. Sokan most készítették el az első honlapjukat, webshopjukat, az első fizetett hirdetéseket – magyarázza Wolf Gábor.

Magyar diák is utazhat az Északi-sarkra a Roszatom nyári expedíciójával

Augusztusban indul útnak a Roszatom nemzetközi északi-sarki expedíciója, az atomjégtörő fedélzetén 21 ország középiskolás diákjai utaznak majd; Magyarországot a budapesti Könyves Kálmán Gimnázium tanulója, Dezséri Enikő képviseli - közölte az orosz atomenergetikai vállalat hétfőn az MTI-vel.
2025. 06. 24. 03:00
Megosztás:

A mesterséges intelligencia átalakítja a pénzügyi szektort: új korszak elé néznek a bankok is

A mesterséges intelligencia (AI) gyökeres változásokat hoz a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében, jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve. A Deloitte friss előrejelzése szerint az AI kulcsszerepet játszik az iparág jövőjének alakításában. A költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés mellett a szoftverfejlesztéstől a csalások elleni küzdelemig számos területen hozhat áttörést.
2025. 06. 24. 02:30
Megosztás:

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása és újabb légtérzárak miatt a Wizz Air azonnali hatállyal minden a térségbe tartó járatát visszafordította vagy kitérő repülőtérre irányította - közölte a légitársaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 06. 24. 02:00
Megosztás:

Az SZTE visszautasítja a Tisza EP-képviselőinek eljárását

A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és az általa fenntartott Dr. Bugyi István Szentesi Multidiszciplináris Centrum visszautasítja azt az eljárást, amellyel hétfőn Magyar Péter és Kulja András, a Tisza Párt európai parlamenti képviselői előzetes bejelentkezés nélkül, mintegy húszfős sajtós stábbal, a betegellátást és a betegbiztonságot veszélyeztetve megjelentek az intézményben - tájékoztatta a felsőoktatási intézmény az MTI-t.
2025. 06. 24. 01:30
Megosztás:

Az egészségügyről vitáztak a Fidesz és a Tisza Párt szakpolitikusai

Az egészségügy finanszírozásáról, az orvosok és ápolók béremeléséről, a gyógyintézmények állapotáról vitázott egymással Takács Péter, a Belügyminisztérium egészségügyért felelős államtitkára és Kulja András, a Tisza Párt egészségpolitikusa, EP-képviselője az ATV hétfő esti adásában.
2025. 06. 24. 01:00
Megosztás:

A Bitcoin Hyper nagyot robbanthat a 2. rétegű megoldások piacán

A Bitcoin blokkláncában rejlő lehetőségek kiaknázását már évek óta korlátozza a lassú tranzakció feldolgozás. Míg a gyorsabb blokkláncok, mint például a Solana és az Ethereum teljes decentralizált ökoszisztémákat hoztak létre, a Bitcoinra legtöbben egyszerű értékmegőrzőként tekintenek.
2025. 06. 24. 00:01
Megosztás:

Nehezebbé vált a recesszióból kivezető út

Számos bizonytalansági tényező nehezíti a német vállalatok számára a recesszióból kivezető utat a BDI német iparszövetség elnökének a berlini Ipar Napja megnyitóján kifejtett véleménye szerint.
2025. 06. 23. 23:30
Megosztás:

Az XRP alulértékeltnek tűnik, miközben az Angry Pepe Fork jobb kockázat-hozam arányt kínálhat ebben a ciklusban

Mi az az XRP? Az XRP kriptovaluta jelenleg 1,95 dollárba kerül, de sok szakértő szerint ennél többet érne, tekintve, hogy milyen mértékben használják. 1,95 dolláros áron az érme még mindig a korábbi csúcsa alatt van, piaci kapitalizációja azonban mintegy 130 milliárd dollár. Nagyvállalatok kezdték el kincstári eszközként kezelni, és szakértők rámutatnak arra, hogy az XRP-vel kapcsolatban ma már világos szabályozások vannak érvényben – még ha néhány részlet továbbra is tisztázatlan maradt.
2025. 06. 23. 23:00
Megosztás:

Harmadfokú riasztás lesz érvényben

Az országos tisztifőorvos a HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. előrejelzése alapján harmadfokú hőségriasztást ad ki az ország egész területére június 24-én (kedd) 00.00 órától június 26. (csütörtök) 24.00 óráig - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) Munkavédelmi Irányítási Főosztálya az mvff.munka.hu oldalon.
2025. 06. 23. 22:30
Megosztás:

Használtlakás-piac: pozitív meglepetést hozott május az USA-ban

A várt csökkenés helyett nőtt az eladott használt lakások száma májusban az előző havihoz képest az Egyesült Államokban az ingatlanforgalmazók képviseleti szervezete, a National Association of Realtors (NAR) hétfői jelentése alapján.
2025. 06. 23. 22:00
Megosztás:

Tiltakozik a szlovén Petrol: kedden egy órára bezárják a kutakat

Tiltakozásul a szlovén kormány új üzemanyagár-szabályozása ellen, a Petrol szlovén olajipari vállalat kedden egy órára bezárja a sztrádán kívüli töltőállomásait.
2025. 06. 23. 21:30
Megosztás:

A Mol-csoport stratégiai befektetőként vesz részt a Műegyetem fenntartásában

A Mol-csoport stratégiai befektetőként vesz részt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) fenntartásában, amelynek keretében a felsőoktatási intézmény új, magánegyetemi működési modellre tér át - tette közzé a Mol a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.
2025. 06. 23. 21:00
Megosztás:

Romániai kormányalakítás - Aláírták a koalíciós megállapodást

A 2028-as parlamenti választásokig tartó közös kormányzásról írt alá koalíciós megállapodást hétfőn a bukaresti parlamentben a legnagyobb frakcióval rendelkező Szociáldemokrata Párt (PSD), az európai néppárti tagsággal rendelkező Nemzeti Liberális Párt (PNL), az eddig ellenzékben politizáló, centrista Mentsétek Meg Romániát Szövetség (USR), a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) és a nemzeti kisebbségi frakció.
2025. 06. 23. 20:30
Megosztás:

Mikor válik elérhetővé a nulla jutalék a TRX hálózaton?

A TRX hálózat, más néven Tron, az egyik legolcsóbb és leggyorsabb blokkláncként vált ismertté a kriptovaluta világában. Nagy blokkkapacitásával és alacsony díjaival a Tron gyakran alternatívát kínál az Ethereumhoz és más 1. rétegű blokkláncokhoz képest. Bár a meglévő tranzakciók költségei már most is alacsonyak, a valódi kérdés így hangzik: mikor valósul meg a nulla jutalék a TRX hálózaton?
2025. 06. 23. 20:00
Megosztás:

Szerbia leállította teljes fegyverexportját

Szerbia leállította teljes fegyverexportját, és csak a saját kaszárnyáknak szállít fegyvereket - jelentette ki Aleksandar Vucic szerb köztársasági elnök a vezérkar hétfői ülését követően.
2025. 06. 23. 19:30
Megosztás:

Havi rendszerességű haszáltautó-statisztikát tesz közzé a KSH

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a Használtautó.hu Kft. együttműködésével hétfőtől havi rendszerességgel kísérleti használtautó-statisztikát tesz közzé – közölte a KSH hétfői sajtótájékoztatóján, Budapesten az intézmény elnökhelyettese.
2025. 06. 23. 18:30
Megosztás:

Ezt tedd a kerttel, ha drágábban akarok eladni a családi házad

A családi ház eladása során a legtöbb tulajdonos a belső terek felújítására, a festésre és a konyha modernizálására koncentrál, miközben hajlamos megfeledkezni a ház külső megjelenésének legmeghatározóbb eleméről: a kertről. Pedig a potenciális vevők első benyomását nem a nappali, hanem az utcafront és a kert látványa alakítja ki. Egy elhanyagolt, gazos, gondozatlan kert azonnal negatív érzéseket kelt, és azt sugallja, hogy a ház többi része is hasonlóan elhanyagolt állapotban lehet. Ezzel szemben egy rendezett, ápolt, hívogató kert már az első pillanatban növeli az ingatlan vonzerejét, pozitív érzelmi kapcsolatot teremt, és jelentősen megemelheti a ház piaci értékét, lehetővé téve, hogy magasabb áron add el.
2025. 06. 23. 18:00
Megosztás:

Értékesíti leányvállalatát a Graphisoft

Értékesíti leányvállalatát a Graphisoft Park SE, a tranzakció eredményeképpen a társaság a korábban becsült 7 millió euró pro forma eredmény helyett mintegy 18 millió euró pro forma eredményt vár 2025-re - tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.
2025. 06. 23. 17:30
Megosztás:

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe. S bár a társasági adó befizetésének határideje ezúttal június 2-ra esett, így is 238,4 milliárd forint adóbevétel érkezett be a hónap végéig erősítette meg az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének május végi helyzetéről hétfőn kiadott részletes tájékoztatójában a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 06. 23. 17:00
Megosztás:

Amerikai támadás Irán ellen: Olaj a tűzre, vagy i-re a pont?

Az amerikai légierő a hétvégén célzott támadást hajtott végre Irán nukleáris létesítményei ellen. Az akcióban több, mint 125 amerikai légiegység vett részt, köztük 7 darab B-2-es bombázó, mely 14 darab bunkerrobbantó bombával a munka dandárját végezte.
2025. 06. 23. 16:30
Megosztás: