Szolnoki guinness rekorder vonattal készül berlini világpremierjeire a Stadler

A vasúti közlekedésben alkalmazott innovatív és fenntartható hajtástechnológiáinak világpremierjeit tartja a Stadler az idei InnoTrans vasúti szakkiálláson. A vállalatcsoport magyarországi érdekeltségeinek különleges szerepe lesz az idei vásáron, ugyanis a bemutatott hét járműkoncepció közül négy típus gyártásában a Stadler szolnoki üzeme is komoly részt vállal. A szeptemberben megrendezendő berlini vásáron a Stadler az amerikai személyszállításra szánt hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonat bemutatása mellett szemlére teszi a világrekordot felállító akkumulátoros FLIRT vonatot, az EURO9000 modellt, amely Európa legerősebb hibrid mozdonya, valamint a következő generációs TINA villamost. A Stadler standjainál a látogatók átfogó betekintést nyerhetnek a vállalat innovatív megoldásaiba a vasúti járműgyártás, a karbantartás és a vasútbiztonsági jelzéstechnológia területén is.

Szolnoki guinness rekorder vonattal készül berlini világpremierjeire a Stadler

Az éghajlatváltozás, a népességnövekedés és a digitalizáció alakítja napjaink és a jövő mobilitását. A Stadler hagyományosan olyan vasúti járműveket fejleszt, amelyeknél a megbízhatóság, a pontosság, az energiahatékonyság, az egészséges mobilitás, és az első osztályú karbantartás állnak a fókuszban. A jelzőrendszerek, a karbantartás és a digitalizáció területén kínált innovatív megoldásaival a Stadler biztosítja a vasútüzemeltetők számára a lehetőséget, hogy maximálisan fenntartható vasúti megoldásaikat egyetlen forrásból szerezhessék be, most és a jövőben egyaránt.

A Stadler nem kevesebb, mint hét fenntartható hajtásmegoldást alkalmazó járművet mutat be az InnoTrans 2022 szakvásáron, amelyből négy típus gyártásában, alumínium kocsiszekrények hegesztésével, fényezésével és immáron előszerelésével a Stadler szolnoki üzeme is komoly részt vállal. A Stadler magyarországi részlege olyan kiemelkedően fontos zöld koncepciók megvalósításában vehet részt, mint a Németország részére gyártott, 224 km-es akkumulátoros üzemmódban megtett távolsággal világrekorder FLIRT AKKU, az Amerikai Egyesült Államok részére gyártott hidrogén hajtású FLIRT H2 típus, a teljesen független hajtással is ellátott liverpooli METRO szerelvények, illetve a trimodális, azaz három üzemmódban is közlekedni képes FLIRT vonatok (villamos üzemmód felsővezeték alatt, akkumulátoros üzem, vagy dízel hibrid hajtás) az Egyesült Királyság részére. Mind a hét modellt először mutatják be a szakemberek és a nagyközönség számára. A Stadler járművei, amelyek a szabadtéri területen több mint 350 méter hosszú vasúti sínpályán lesznek kiállítva, új mércét állítanak fel az energiahatékonyság, a teljesítmény és az utasok kényelme tekintetében. Az összes jármű kívülről és belülről is megtekinthető lesz.

Idén első alkalommal a Stadler egy olyan dedikált standdal is jelen lesz, ahol kifejezetten a kiterjedt jelzéstechnológiával foglalkozó portfólióját fogja bemutatni. Ez magában foglalja az automatikus vonatüzem (ATO), a vonatbefolyásolás (ETCS), a vezető nélküli metrószerelvények (CBTC) és a vasúti biztonsági rendszerek területén alkalmazott megoldásokat. A svájci és németországi telephelyeken csak ezen a területen több mint 500 alkalmazottat foglalkoztató Stadler olyan személyre szabott vasútbiztonsági jelzőrendszer megoldásokat fejleszt és szállít, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára világszerte a hatékony, digitális és fenntartható vasúti üzemeltetést.

Bemutatott járművek leírása és a bemutatók időpontjai:

Hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonat a San Bernadino Megyei Közlekedési Hatóság számára, USA

A kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság (San Bernardino County Transportation Authority, SBCTA) részére szállított FLIRT H2 motorvonat az első hidrogénüzemű személyvonat az Egyesült Államokban, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az USA-ban. A FLIRT H2 motorvonat a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projekt keretében kerül beszerzésre. A Redlands Passenger Rail Project egy 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között. A FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy úgynevezett "PowerPack" néven ismert középső részből áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A "PowerPack" a hidrogént elektromos árammá alakítja át, amelyet egy a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. Az akkumulátor ezután a jármű hajtásendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket lát el energiával. Ebben a konfigurációban a vonat fékezéskor a mozgási energiát is vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra.

FLIRT H2 jármű bemutatása
T09/40-es vágány, 2022. szeptember 20.,
14.00 óra

FLIRT akkumulátoros motorvonat a NAH.SH számára, Németország

A Stadler kétrészes, akkumulátoros FLIRT járműve az első sorozatgyártású, akkumulátor hajtású motorvonat Németország első dekarbonizált, nem villamosított vasúthálózatához. A nem, vagy csak részben villamosított vonalakra tervezett akkumulátoros FLIRT jármű rendkívül sokoldalúan használható. Az akkumulátorok felsővezeték alatt közlekedve, valamint a villamosított megállókban is képesek a töltésre, amely továbbá szabványosított UIC előmelegítő eszközökkel is lehetséges. Ezenkívül a fékezéskor keletkezett mozgási energia is visszanyerhető. Ennek eredményeképpen ez a legújabb generációs akkumulátoros jármű sokkal rugalmasabban használható, mint a vasúti közlekedésben hagyományosan megszokott korábbi akkumulátoros megoldások. Egy pályateszt során a Stadler az akkumulátoros FLIRT prototípussal világrekordot állított fel azzal, hogy 224 kilométert tett meg kizárólag akkumulátoros üzemben. A 46 méter hosszú motorvonat 124 ülőhellyel, valamint két tágas és teljesen akadálymentes multifunkcionális zónával rendelkezik kerekesszékek, babakocsik és kerékpárok számára. A teljesen légkondicionált és lépcsőmentes regionális járművek világos, tágas utastérrel rendelkeznek, és kerekesszékkel megközelíthető WC-vel vannak felszerelve. A Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH) 2019-ben 55 darab akkumulátoros FLIRT motorvonatot rendelt Stadlertől Németország első alternatív hajtástechnológiájú vontatójárművekre kiírt nyílt technológiai pályázatán.

Akkumulátoros FLIRT jármű bemutatása
T08/40-es vágány, 2022. szeptember 20., 15.30 óra.

Legújabb generációs TINA villamos a HEAG Mobilo GmbH számára, Németország

A HEAG Mobilo GmbH 2020 januárjában 14 darab új generációs TINA villamost rendelt a Stadlertől, majd 2021-ben lehívta a további 11 járműre vonatkozó opcióját is. A TINA a teljesen integrált alacsonypadlós hajtás (Total Integrierter Niederflur-Antrieb) német rövidítése. Ez a megoldás először teszi lehetővé, hogy a hajtóművek felett elhelyezett lépcsők és ülőhelyek nélkül, egy teljesen új belső térkoncepciót alkalmazzanak, amely korábban ismeretlen szintű kényelmet kínál az utasoknak. A 43 méter hosszú, egyirányú, öt kocsiból álló jármű 272 utasnak kínál helyet, amelyek közül 101 ülőhely. Az optimalizált utastér lehetővé teszi, hogy az ülésekhez minden jármű ajtajából akadálytalanul hozzáférjenek. A nagy panorámaablakok tiszta kilátást biztosítanak, és a magas mennyezettel együtt a tágasság érzetét keltik. A villamos teljes mértékben modern HVAC-rendszerrel van felszerelve, amely természetes hűtőközeget, széndioxidot használ. Ez azt jelenti, hogy a lehető legalacsonyabb ózonlebontó potenciállal, valamint a legalacsonyabb globális felmelegedési potenciállal rendelkeznek. A közlekedési táblák felismerésével ellátott vezetőtámogató rendszer szintén növeli a jármű közlekedésbiztonságát. Az új villamosok 2023 őszén jelennek meg az utasforgalomban.

TINA járműbemutató
T09/50-es vágány, 2022. szeptember 21., 11.00 óra

Új EURO9000 mozdonycsalád a European Loc Pool (ELP) számára, Svájc

A Stadler az InnoTrans 2022 kiállításon mutatja be az európai vasúti áruszállítás legújabb és leginnovatívabb mozdonyát, az EURO9000 modellt. A hattengelyes mozdonyokat, amelyek megfelelnek az európai interoperabilitást elősegítő Átjárhatósági Műszaki Előírásoknak (ÁME, TSI) is, többáramnemű változatokban rendelték meg Németország, Ausztria, Svájc, Olaszország, Belgium és Hollandia számára (15 kV + 25 kV AC és 1,5 kV + 3 kV DC). A járműveket a fő európai vasúti folyosókon való használatra szánják, és alapfelszereltségként ETCS vonatbefolyásoló- és rádiós távvezérlő rendszerrel rendelkeznek. Az EURO9000 jármű moduláris felépítése lehetővé teszi akár három különböző meghajtási rendszer együttes telepítését: elektromos meghajtás, dízel meghajtás két energiatakarékos 950 kW-os motorral, valamint akkumulátorok, amelyek lehetővé teszik a környezetbarát üzemeltetést a nem villamosított útvonalakon. Az akár 9 MW-os teljesítménytartománynak és a kiemelkedő, akár 500 kN vonóerőnek köszönhetően számos olyan helyzetben is lehetséges lesz az üzemeltetés egyetlen járművel, ahol jelenleg két szabványos mozdonyra van szükség. A vasútüzemeltetők ennek eredményeként profitálhatnak a nagyobb hasznos teherbírásból és az alacsonyabb vontatási költségekből.

Az EURO9000 sokoldalú, gazdaságos és környezetbarát, továbbá az energiahatékonyság, a teljesítmény és a megbízhatóság kombinációjával optimális élettartamköltségeket eredményez, valamint növeli a vasúti üzemeltetés hosszú távú költséghatékonyságát is. Az ELP a Stadler első olyan ügyfele, amely az új EURO9000 modellt választotta, és 2019 májusa óta már összesen 30 db EURO9000 típusú villanymozdonyt rendelt a Stadlertől. A járművek a Stadler és az ELP közötti, legalább 100 mozdonyra vonatkozó keretmegállapodás részét képezik, és az ELP különböző országok vasúti árufuvarozó társaságainak adja őket bérbe. A kiállított mozdonyt a holland Rail Force One teherszállító vállalat üzemelteti, amely az első vasúttársaság aki EURO9000-es járművet lízingel az ELP-től.

EURO9000 jármű bemutatója:
04/19-es vágány, 2022. szeptember 21., 14.00 óra

FLIRT (trimodális) jármű a Transport for Wales számára, Nagy-Britannia

A brit Transport for Wales vasúttársaság 2019 januárjában 35 FLIRT motorvonatot rendelt a Stadlertől. Ezek közül 24 szerelvény trimodális meghajtással rendelkezik, azaz teljesen villamos üzemmódban üzemeltethető felsővezeték alatt vagy akkumulátorral, illetve hibrid üzemmódban, dízel meghajtással. A dízelhajtás csak kivételes használatra szolgál, a rendszeres üzemnek alapvetően elektromosnak kell lennie. A megrendelt trimodális FLIRT járműparkból 7 háromkocsis, 17 pedig négykocsis szerelvényből áll. A járművek megfelelnek a legújabb ÁME szabványoknak, és kifejezetten a Transport for Wales és a helyi infrastruktúra követelményeinek megfelelően lettek kialakítva. Az alacsonypadlós kialakítás minden ajtónál szintben lévő hozzáférést tesz lehetővé, így az utasok könnyebben és gyorsabban tudnak fel- és leszállni. Az ergonomikusan kialakított ülések növelik az utasok kényelmét, és mindegyik konnektorral van felszerelve. Minden vonatot légkondicionálóval, kerekesszékek, babakocsik és kerékpárok számára kialakított tárolóhelyekkel, valamint utastájékoztató rendszerrel és WiFi-vel láttak el. Az első trimodális FLIRT járművek jelenleg tesztutakat teljesítenek, és a tervek szerint még az év vége előtt megjelennek az utasforgalomban.

FLIRT (trimodális) jármű bemutatása
T08/50-es vágány, 2022. szeptember 22., 11.00 óra.

CITYLINK a Transport for Wales számára, Nagy-Britannia

2019 januárjában a Stadler megbízást kapott 36 CITYLINK villamosvonat (tram-train) gyártására és szállítására a Transport for Wales számára. A Stadler CITYLINK egy moduláris, akadálymentesített helyi érdekű vasúti rendszer, amely anélkül köti össze a városközpontokat a környező agglomerációkkal, hogy az utasoknak át kellene szállniuk. A járművel lehetséges villamosított vonalakon és nem villamosított vonalakon való üzemeltetés, utóbbi akkumulátorok használatával. A járműveket úgy tervezték, hogy azok a fővonali vasútvonalakon, valamint a metró- és közúti gyorsvasúti vonalakon is használhatók legyenek. A lítium-ionos hajtóakkumulátor-rendszernek köszönhetően a megrendelőnek nincs szüksége drága infrastrukturális beruházásokra. A CITYLINK jármű 40 méter hosszú, és 252 utas szállítására alkalmas. A magaspadlós jármű mindkét oldalán vezetőállással rendelkezik, és képes elérni a 100 km/órás sebességet. A világos, légkondicionált utastérben többfunkciós zónák is találhatók, amelyekben kerékpároknak, mozgáskorlátozottak számára kialakított üléseknek és két kerekesszéknek is helyet biztosítanak. A CITYLINK jármű lehetővé teszi, hogy az utasok biztonságosan és kényelmesen, átszállás nélkül utazhassanak.

CITYLINK jármű bemutatása
T10/70-es vágány, 2022. szeptember 22., 11.00 óra

METRO (IPEMU) a Liverpool City Region Combined Authority and Merseytravel számára, Nagy-Britannia

A 2017-ben aláírt, 52 db METRO jármű gyártására és szállítására vonatkozó szerződést követően a megrendelő Liverpool City Region 2021 szeptemberében felkérte a Stadlert hét db jármű független hajtással történő átalakítására. Az így kapott innovatív és környezetbarát IPEMU (independently powered electric multiple units) vonatok az eredeti 777-es osztályú METRO járműveken alapulnak, és lehetővé teszik az üzemeltetés kiterjesztését a nem villamosított útvonalakra is. A módosított járművekkel elkerülhetők az infrastrukturális fejlesztések, és az integrált utazási élménynek köszönhetően növelhető az utasok száma. Az IPEMU-k kiválthatják a dízelüzemű vonatokat, segítve a regionális és nemzeti hatóságokat a CO2-csökkentési célok elérésében. Ezenkívül az IPEMU-k megszüntetik a vonatváltás szükségességét, ami jobb utazási élményt és rövidebb menetidőt eredményez az utasok számára. Minden IPEMU akkumulátoros energiatároló rendszerrel van felszerelve, míg az új akkumulátoros vontatóberendezés az alvázban van elhelyezve. Amíg az IPEMU a villamosított hálózaton halad, az akkumulátorok a harmadik sín vagy a regeneratív fékezés révén töltődnek. A töltési idő kevesebb mint 15 perc, és egy akkumulátor több mint 10 000 töltési és kisütési ciklusra van tervezve. A teljesen elektromos meghajtásról az IPEMU meghajtásra való átállás zökkenőmentes, és az utasok számára menet közben nem észrevehető.

METRO (IPEMU) jármű bemutatása
T09/60-as vágány, 2022. szeptember 20., 14.00 óra

Karácsonyi kriptóláz: A Z generáció inkább Bitcoint kér, mint cipőt vagy ajándékkártyát

Miközben a klasszikus karácsonyi ajándékok – telefonok, cipők vagy ajándékkártyák – továbbra is népszerűek, egy új trend kezd kibontakozni a fiatal felnőttek körében. Egy friss felmérés szerint a Z generáció egyre inkább kriptovalutára vágyik a fa alá – nem vicc, valódi digitális pénzt kérnek, nemcsak virtuális élményeket. De mi áll a jelenség mögött, és mit érdemes tudni, ha valakit kriptóval szeretnénk meglepni? Mutatjuk!
2025. 12. 25. 18:00
Megosztás:

Az Ericsson szerint 2031 végére a mobil-előfizetések mintegy kétharmada 5G lesz

Az 5G-előfizetések száma továbbra is rohamosan növekszik, és várhatóan 2025 végére eléri a 2,9 milliárdot, ami az összes mobil-előfizetés egyharmadát teszi ki, 2031 végére pedig már közel a kétharmadát - áll az Ericsson svéd távközlésiberendezés-gyártó honlapján.
2025. 12. 25. 17:00
Megosztás:

Ilyen idő várható az utolsó decemberi hétvégén

Jellemzően napos idő várható december utolsó hétvégéjén, de kisebb körzetekben tartósan megmaradhat az éjszaka képződő köd. A szél élénk, vasárnap egyes helyeken akár viharos is lehet. A hőmérséklet csúcsértéke 1 és 6 Celsius-fok között alakul és visszatérnek az éjszakai fagyok is - derül ki a HungaroMet Nonprofit Zrt. előrejelzéséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.
2025. 12. 25. 16:00
Megosztás:

December 24-én 179 tűzoltói beavatkozásra volt szükség

Országszerte 179 tűzoltói beavatkozásra volt szükség az idén december 24-én - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) csütörtökön a honlapján.
2025. 12. 25. 14:00
Megosztás:

Az arany ralija lehet a Bitcoin következő katalizátora – de a kockázatok továbbra is fennállnak

A Bitcoin árfolyama az elmúlt napokban bizonytalan képet mutatott, ami jól tükrözi a globális pénzpiacokon uralkodó vegyes hangulatot. Rövid távon a makrogazdasági környezet nem ad egyértelmű iránymutatást, ugyanakkor egy fontos jelzés most az arany piacáról érkezik, amely akár új lendületet is adhat a Bitcoin számára – feltéve, hogy a korábbi összefüggések továbbra is érvényesek maradnak.
2025. 12. 25. 13:00
Megosztás:

Karácsony előtti hidegzuhany a hazai kriptoszektorban: a Kriptomat is befejezi

Még fel sem ocsúdott a magyar kriptoközösség a Revolut és az eToro kivonulásából, máris újabb kellemetlen hír érkezett. Hiába jelent meg december 19-én az első magyarországi validátor (Caduceus Zrt. - szerk.), a Kriptomat bejelentette: december 26-án 23:00 órától leállítja szolgáltatásait Magyarországon - olvashatjuk a Revb.hu portálon.
2025. 12. 25. 11:00
Megosztás:

Kiemelkedő életműveket díjaz a Magyar Filmakadémia

Kiemelkedő életműveket díjaz a Magyar Filmakadémia: a szervezet aranyérmét Bergendy Péter, Dénes Zoltán, Mécs Mónika, Hábermann Jenő és Poós András veheti át január 16-án, a Kovács László–Zsigmond Vilmos Operatőr Díjak átadóján.
2025. 12. 25. 10:00
Megosztás:

Aláírta a szlovák államfő a büntető törvénykönyv módosítását

Aláírta Peter Pellegrini szlovák államfő kedden a büntető törvénykönyvnek (Btk.) azt a több újítást tartalmazó módosítását, amely egyebek mellett büntethetővé teszi a választási kampány "idegen hatalom" általi befolyásolását, valamint a második világháború utáni rendezésből következő viszonyok nyilvános tagadását is.
2025. 12. 25. 08:00
Megosztás:

Több mint 1600 gyermek karácsonyi kívánságait teljesítették a Máltai szeretetszolgálat kampánya során

Több mint 1600 hátrányos helyzetű, a legszegényebb hazai kistelepüléseken élő gyermek személyes kívánságát gyűjtötte össze a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kampánya során, a meghirdetett gyűjtésre magánadományozók és cégek egy listából választott konkrét ajándék beszerzésével segíthettek.
2025. 12. 25. 07:00
Megosztás:

Az Európai Bizottság elítélte, hogy Washington beutazási tilalmat rendelt el öt európai tisztségviselő ellen

Az Európai Bizottság elítélte, hogy az amerikai külügyminisztérium beutazási tilalmat rendelt el öt európai, köztük egy volt EU-s tisztségviselő ellen, az online tér "cenzúrázására" hivatkozva.
2025. 12. 25. 06:00
Megosztás:

A Binance Alpha bevezeti a ZKP-t: új korszak kezdődik a privát, korai fázisú kriptokereskedésben

A kriptokereskedelem egyik legérzékenyebb területén lépett nagyot előre a Binance ökoszisztémáján belül működő Binance Alpha. A platform integrálta a Zero-Knowledge Proof (ZKP) technológiát, amely jelentősen növeli az on-chain kereskedés adatvédelmét és biztonságát. Ez a fejlesztés különösen fontos az induló, korai fázisú kriptoprojektek kereskedői számára, ahol az információ valódi versenyelőnyt jelent.
2025. 12. 25. 04:00
Megosztás:

Stratégiai ébredés a kriptopiacon: így változtak a befektetői gondolkodásmódok 2025-ben

2025-ben a kriptovaluta-piac nem csupán árfolyamokban, hanem szemléletben is fordulóponthoz érkezett. A gyors meggazdagodás ígérete helyett egyre több befektető fordul a ciklusok megértése, a kockázatkezelés és az adatvezérelt döntéshozatal felé. A piac érettsége, a szabályozás erősödése és az intézményi tőke térnyerése új stratégiákat kényszerített ki.
2025. 12. 25. 03:00
Megosztás:

Nyugdíjsokk jöhet 2026-ban? Ezekről a változásokról sokan még nem is hallottak!

Emelkedő nyugdíjak, extra havi juttatások, változatlan korhatár – elsőre jól hangzik, de a részletekben komoly fordulatok rejtőznek. 2026-ban több olyan döntés lép életbe, amely érezhetően befolyásolhatja a nyugdíjasok mindennapjait, sőt a most aktív dolgozók jövőbeni ellátását is. A kérdés csak az: ki készül fel időben, és ki marad le?
2025. 12. 25. 02:00
Megosztás:

Ezt teszi a vérnyomásoddal, ha tojást eszel!

A tojás az egyik leggyakrabban vitatott élelmiszer: egyszer szuperélelmiszernek kiáltják ki, máskor a szív- és érrendszeri betegségek bűnbakjaként emlegetik. De mi az igazság a vérnyomás szempontjából? Valóban megemeli, vagy éppen ellenkezőleg: segíthet a normál értékek fenntartásában?
2025. 12. 25. 01:00
Megosztás:

Az NFT-k új korszaka: 2025-ben a hasznosság és a kultúra vette át a főszerepet az árrobbanások helyett

Az NFT-piac néhány évvel ezelőtt még rekordárakkal és látványos aukciókkal volt tele, mára azonban teljesen új irányt vett. 2025-ben a spekuláció háttérbe szorult, és egyre inkább azok a projektek maradnak talpon, amelyek valódi felhasználási értéket, kulturális jelentőséget vagy fizikai világhoz kötődő élményt kínálnak. Megnéztük, hogyan alakult át az NFT-ökoszisztéma, és mi hajtja most a piacot.
2025. 12. 25. 00:01
Megosztás:

Rászoruló gyerekek angyalkái – karácsonyi csodák önkéntesektől

Karácsony közeledtével különösen fontossá válik az a fajta figyelem és gondoskodás, amely képes reményt adni azoknak, akik a legnehezebb helyzetben vannak. A Szcientológia önkéntes lelkészek számára ez évek óta küldetés: ahol csak tudnak, és ahol szükség van segítségre, ott megjelennek.
2025. 12. 24. 23:00
Megosztás:

5 módszer arra, hogyan válhatnak a stabilcoinok valódi költőpénzzé — a Digitap ($TAP) a legtisztább, legjobb megvásárolható kriptóvá válik

A stabilcoinok egyre nagyobb arányt képviselnek a kripto-ökoszisztéma teljes tranzakciós volumenében, ugyanakkor ezen egyenlegek mindennapi költéssé alakítása a legtöbb felhasználó számára továbbra is széttagolt és nem hatékony.
2025. 12. 24. 22:00
Megosztás:

Óriási amerikai hajóflotta építését jelentette be Donald Trump

Soha nem látott méretű hadihajókból álló amerikai flotta építését jelentette be Donald Trump elnök hétfőn.
2025. 12. 24. 21:00
Megosztás:

Felülteljesíthetik-e az altcoinok a BTC-t 2026-ban? A 2020-as forgatókönyv szerint igen — a Digitap ($TAP) nyeri el a „legjobb kriptó 2026-ra” címet

A Bitcoin (BTC) a hónap feléig kétszer is 85 000 dollár alá esett, ami gyenge decemberi lendületére utal. Elemzők 2026-ra is medvés kilátásokat jeleznek a BTC számára, mivel az árfolyam akár 70 000 dollár alá is csökkenhet.
2025. 12. 24. 20:00
Megosztás:

Nagy szükség lenne a földeken a hóra és a hidegre

A földeken nagy szükség lenne a hóra és a hidegre, de a december őszi, borongós, enyhe időt hozott és még fagy is csak mutatóban volt - írta a HungaroMet Zrt. szerdai agrometeorológiai elemzésében.
2025. 12. 24. 19:00
Megosztás: