Szolnoki guinness rekorder vonattal készül berlini világpremierjeire a Stadler

A vasúti közlekedésben alkalmazott innovatív és fenntartható hajtástechnológiáinak világpremierjeit tartja a Stadler az idei InnoTrans vasúti szakkiálláson. A vállalatcsoport magyarországi érdekeltségeinek különleges szerepe lesz az idei vásáron, ugyanis a bemutatott hét járműkoncepció közül négy típus gyártásában a Stadler szolnoki üzeme is komoly részt vállal. A szeptemberben megrendezendő berlini vásáron a Stadler az amerikai személyszállításra szánt hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonat bemutatása mellett szemlére teszi a világrekordot felállító akkumulátoros FLIRT vonatot, az EURO9000 modellt, amely Európa legerősebb hibrid mozdonya, valamint a következő generációs TINA villamost. A Stadler standjainál a látogatók átfogó betekintést nyerhetnek a vállalat innovatív megoldásaiba a vasúti járműgyártás, a karbantartás és a vasútbiztonsági jelzéstechnológia területén is.

Szolnoki guinness rekorder vonattal készül berlini világpremierjeire a Stadler

Az éghajlatváltozás, a népességnövekedés és a digitalizáció alakítja napjaink és a jövő mobilitását. A Stadler hagyományosan olyan vasúti járműveket fejleszt, amelyeknél a megbízhatóság, a pontosság, az energiahatékonyság, az egészséges mobilitás, és az első osztályú karbantartás állnak a fókuszban. A jelzőrendszerek, a karbantartás és a digitalizáció területén kínált innovatív megoldásaival a Stadler biztosítja a vasútüzemeltetők számára a lehetőséget, hogy maximálisan fenntartható vasúti megoldásaikat egyetlen forrásból szerezhessék be, most és a jövőben egyaránt.

A Stadler nem kevesebb, mint hét fenntartható hajtásmegoldást alkalmazó járművet mutat be az InnoTrans 2022 szakvásáron, amelyből négy típus gyártásában, alumínium kocsiszekrények hegesztésével, fényezésével és immáron előszerelésével a Stadler szolnoki üzeme is komoly részt vállal. A Stadler magyarországi részlege olyan kiemelkedően fontos zöld koncepciók megvalósításában vehet részt, mint a Németország részére gyártott, 224 km-es akkumulátoros üzemmódban megtett távolsággal világrekorder FLIRT AKKU, az Amerikai Egyesült Államok részére gyártott hidrogén hajtású FLIRT H2 típus, a teljesen független hajtással is ellátott liverpooli METRO szerelvények, illetve a trimodális, azaz három üzemmódban is közlekedni képes FLIRT vonatok (villamos üzemmód felsővezeték alatt, akkumulátoros üzem, vagy dízel hibrid hajtás) az Egyesült Királyság részére. Mind a hét modellt először mutatják be a szakemberek és a nagyközönség számára. A Stadler járművei, amelyek a szabadtéri területen több mint 350 méter hosszú vasúti sínpályán lesznek kiállítva, új mércét állítanak fel az energiahatékonyság, a teljesítmény és az utasok kényelme tekintetében. Az összes jármű kívülről és belülről is megtekinthető lesz.

Idén első alkalommal a Stadler egy olyan dedikált standdal is jelen lesz, ahol kifejezetten a kiterjedt jelzéstechnológiával foglalkozó portfólióját fogja bemutatni. Ez magában foglalja az automatikus vonatüzem (ATO), a vonatbefolyásolás (ETCS), a vezető nélküli metrószerelvények (CBTC) és a vasúti biztonsági rendszerek területén alkalmazott megoldásokat. A svájci és németországi telephelyeken csak ezen a területen több mint 500 alkalmazottat foglalkoztató Stadler olyan személyre szabott vasútbiztonsági jelzőrendszer megoldásokat fejleszt és szállít, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára világszerte a hatékony, digitális és fenntartható vasúti üzemeltetést.

Bemutatott járművek leírása és a bemutatók időpontjai:

Hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonat a San Bernadino Megyei Közlekedési Hatóság számára, USA

A kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság (San Bernardino County Transportation Authority, SBCTA) részére szállított FLIRT H2 motorvonat az első hidrogénüzemű személyvonat az Egyesült Államokban, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az USA-ban. A FLIRT H2 motorvonat a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projekt keretében kerül beszerzésre. A Redlands Passenger Rail Project egy 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között. A FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy úgynevezett "PowerPack" néven ismert középső részből áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A "PowerPack" a hidrogént elektromos árammá alakítja át, amelyet egy a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. Az akkumulátor ezután a jármű hajtásendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket lát el energiával. Ebben a konfigurációban a vonat fékezéskor a mozgási energiát is vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra.

FLIRT H2 jármű bemutatása
T09/40-es vágány, 2022. szeptember 20.,
14.00 óra

FLIRT akkumulátoros motorvonat a NAH.SH számára, Németország

A Stadler kétrészes, akkumulátoros FLIRT járműve az első sorozatgyártású, akkumulátor hajtású motorvonat Németország első dekarbonizált, nem villamosított vasúthálózatához. A nem, vagy csak részben villamosított vonalakra tervezett akkumulátoros FLIRT jármű rendkívül sokoldalúan használható. Az akkumulátorok felsővezeték alatt közlekedve, valamint a villamosított megállókban is képesek a töltésre, amely továbbá szabványosított UIC előmelegítő eszközökkel is lehetséges. Ezenkívül a fékezéskor keletkezett mozgási energia is visszanyerhető. Ennek eredményeképpen ez a legújabb generációs akkumulátoros jármű sokkal rugalmasabban használható, mint a vasúti közlekedésben hagyományosan megszokott korábbi akkumulátoros megoldások. Egy pályateszt során a Stadler az akkumulátoros FLIRT prototípussal világrekordot állított fel azzal, hogy 224 kilométert tett meg kizárólag akkumulátoros üzemben. A 46 méter hosszú motorvonat 124 ülőhellyel, valamint két tágas és teljesen akadálymentes multifunkcionális zónával rendelkezik kerekesszékek, babakocsik és kerékpárok számára. A teljesen légkondicionált és lépcsőmentes regionális járművek világos, tágas utastérrel rendelkeznek, és kerekesszékkel megközelíthető WC-vel vannak felszerelve. A Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH) 2019-ben 55 darab akkumulátoros FLIRT motorvonatot rendelt Stadlertől Németország első alternatív hajtástechnológiájú vontatójárművekre kiírt nyílt technológiai pályázatán.

Akkumulátoros FLIRT jármű bemutatása
T08/40-es vágány, 2022. szeptember 20., 15.30 óra.

Legújabb generációs TINA villamos a HEAG Mobilo GmbH számára, Németország

A HEAG Mobilo GmbH 2020 januárjában 14 darab új generációs TINA villamost rendelt a Stadlertől, majd 2021-ben lehívta a további 11 járműre vonatkozó opcióját is. A TINA a teljesen integrált alacsonypadlós hajtás (Total Integrierter Niederflur-Antrieb) német rövidítése. Ez a megoldás először teszi lehetővé, hogy a hajtóművek felett elhelyezett lépcsők és ülőhelyek nélkül, egy teljesen új belső térkoncepciót alkalmazzanak, amely korábban ismeretlen szintű kényelmet kínál az utasoknak. A 43 méter hosszú, egyirányú, öt kocsiból álló jármű 272 utasnak kínál helyet, amelyek közül 101 ülőhely. Az optimalizált utastér lehetővé teszi, hogy az ülésekhez minden jármű ajtajából akadálytalanul hozzáférjenek. A nagy panorámaablakok tiszta kilátást biztosítanak, és a magas mennyezettel együtt a tágasság érzetét keltik. A villamos teljes mértékben modern HVAC-rendszerrel van felszerelve, amely természetes hűtőközeget, széndioxidot használ. Ez azt jelenti, hogy a lehető legalacsonyabb ózonlebontó potenciállal, valamint a legalacsonyabb globális felmelegedési potenciállal rendelkeznek. A közlekedési táblák felismerésével ellátott vezetőtámogató rendszer szintén növeli a jármű közlekedésbiztonságát. Az új villamosok 2023 őszén jelennek meg az utasforgalomban.

TINA járműbemutató
T09/50-es vágány, 2022. szeptember 21., 11.00 óra

Új EURO9000 mozdonycsalád a European Loc Pool (ELP) számára, Svájc

A Stadler az InnoTrans 2022 kiállításon mutatja be az európai vasúti áruszállítás legújabb és leginnovatívabb mozdonyát, az EURO9000 modellt. A hattengelyes mozdonyokat, amelyek megfelelnek az európai interoperabilitást elősegítő Átjárhatósági Műszaki Előírásoknak (ÁME, TSI) is, többáramnemű változatokban rendelték meg Németország, Ausztria, Svájc, Olaszország, Belgium és Hollandia számára (15 kV + 25 kV AC és 1,5 kV + 3 kV DC). A járműveket a fő európai vasúti folyosókon való használatra szánják, és alapfelszereltségként ETCS vonatbefolyásoló- és rádiós távvezérlő rendszerrel rendelkeznek. Az EURO9000 jármű moduláris felépítése lehetővé teszi akár három különböző meghajtási rendszer együttes telepítését: elektromos meghajtás, dízel meghajtás két energiatakarékos 950 kW-os motorral, valamint akkumulátorok, amelyek lehetővé teszik a környezetbarát üzemeltetést a nem villamosított útvonalakon. Az akár 9 MW-os teljesítménytartománynak és a kiemelkedő, akár 500 kN vonóerőnek köszönhetően számos olyan helyzetben is lehetséges lesz az üzemeltetés egyetlen járművel, ahol jelenleg két szabványos mozdonyra van szükség. A vasútüzemeltetők ennek eredményeként profitálhatnak a nagyobb hasznos teherbírásból és az alacsonyabb vontatási költségekből.

Az EURO9000 sokoldalú, gazdaságos és környezetbarát, továbbá az energiahatékonyság, a teljesítmény és a megbízhatóság kombinációjával optimális élettartamköltségeket eredményez, valamint növeli a vasúti üzemeltetés hosszú távú költséghatékonyságát is. Az ELP a Stadler első olyan ügyfele, amely az új EURO9000 modellt választotta, és 2019 májusa óta már összesen 30 db EURO9000 típusú villanymozdonyt rendelt a Stadlertől. A járművek a Stadler és az ELP közötti, legalább 100 mozdonyra vonatkozó keretmegállapodás részét képezik, és az ELP különböző országok vasúti árufuvarozó társaságainak adja őket bérbe. A kiállított mozdonyt a holland Rail Force One teherszállító vállalat üzemelteti, amely az első vasúttársaság aki EURO9000-es járművet lízingel az ELP-től.

EURO9000 jármű bemutatója:
04/19-es vágány, 2022. szeptember 21., 14.00 óra

FLIRT (trimodális) jármű a Transport for Wales számára, Nagy-Britannia

A brit Transport for Wales vasúttársaság 2019 januárjában 35 FLIRT motorvonatot rendelt a Stadlertől. Ezek közül 24 szerelvény trimodális meghajtással rendelkezik, azaz teljesen villamos üzemmódban üzemeltethető felsővezeték alatt vagy akkumulátorral, illetve hibrid üzemmódban, dízel meghajtással. A dízelhajtás csak kivételes használatra szolgál, a rendszeres üzemnek alapvetően elektromosnak kell lennie. A megrendelt trimodális FLIRT járműparkból 7 háromkocsis, 17 pedig négykocsis szerelvényből áll. A járművek megfelelnek a legújabb ÁME szabványoknak, és kifejezetten a Transport for Wales és a helyi infrastruktúra követelményeinek megfelelően lettek kialakítva. Az alacsonypadlós kialakítás minden ajtónál szintben lévő hozzáférést tesz lehetővé, így az utasok könnyebben és gyorsabban tudnak fel- és leszállni. Az ergonomikusan kialakított ülések növelik az utasok kényelmét, és mindegyik konnektorral van felszerelve. Minden vonatot légkondicionálóval, kerekesszékek, babakocsik és kerékpárok számára kialakított tárolóhelyekkel, valamint utastájékoztató rendszerrel és WiFi-vel láttak el. Az első trimodális FLIRT járművek jelenleg tesztutakat teljesítenek, és a tervek szerint még az év vége előtt megjelennek az utasforgalomban.

FLIRT (trimodális) jármű bemutatása
T08/50-es vágány, 2022. szeptember 22., 11.00 óra.

CITYLINK a Transport for Wales számára, Nagy-Britannia

2019 januárjában a Stadler megbízást kapott 36 CITYLINK villamosvonat (tram-train) gyártására és szállítására a Transport for Wales számára. A Stadler CITYLINK egy moduláris, akadálymentesített helyi érdekű vasúti rendszer, amely anélkül köti össze a városközpontokat a környező agglomerációkkal, hogy az utasoknak át kellene szállniuk. A járművel lehetséges villamosított vonalakon és nem villamosított vonalakon való üzemeltetés, utóbbi akkumulátorok használatával. A járműveket úgy tervezték, hogy azok a fővonali vasútvonalakon, valamint a metró- és közúti gyorsvasúti vonalakon is használhatók legyenek. A lítium-ionos hajtóakkumulátor-rendszernek köszönhetően a megrendelőnek nincs szüksége drága infrastrukturális beruházásokra. A CITYLINK jármű 40 méter hosszú, és 252 utas szállítására alkalmas. A magaspadlós jármű mindkét oldalán vezetőállással rendelkezik, és képes elérni a 100 km/órás sebességet. A világos, légkondicionált utastérben többfunkciós zónák is találhatók, amelyekben kerékpároknak, mozgáskorlátozottak számára kialakított üléseknek és két kerekesszéknek is helyet biztosítanak. A CITYLINK jármű lehetővé teszi, hogy az utasok biztonságosan és kényelmesen, átszállás nélkül utazhassanak.

CITYLINK jármű bemutatása
T10/70-es vágány, 2022. szeptember 22., 11.00 óra

METRO (IPEMU) a Liverpool City Region Combined Authority and Merseytravel számára, Nagy-Britannia

A 2017-ben aláírt, 52 db METRO jármű gyártására és szállítására vonatkozó szerződést követően a megrendelő Liverpool City Region 2021 szeptemberében felkérte a Stadlert hét db jármű független hajtással történő átalakítására. Az így kapott innovatív és környezetbarát IPEMU (independently powered electric multiple units) vonatok az eredeti 777-es osztályú METRO járműveken alapulnak, és lehetővé teszik az üzemeltetés kiterjesztését a nem villamosított útvonalakra is. A módosított járművekkel elkerülhetők az infrastrukturális fejlesztések, és az integrált utazási élménynek köszönhetően növelhető az utasok száma. Az IPEMU-k kiválthatják a dízelüzemű vonatokat, segítve a regionális és nemzeti hatóságokat a CO2-csökkentési célok elérésében. Ezenkívül az IPEMU-k megszüntetik a vonatváltás szükségességét, ami jobb utazási élményt és rövidebb menetidőt eredményez az utasok számára. Minden IPEMU akkumulátoros energiatároló rendszerrel van felszerelve, míg az új akkumulátoros vontatóberendezés az alvázban van elhelyezve. Amíg az IPEMU a villamosított hálózaton halad, az akkumulátorok a harmadik sín vagy a regeneratív fékezés révén töltődnek. A töltési idő kevesebb mint 15 perc, és egy akkumulátor több mint 10 000 töltési és kisütési ciklusra van tervezve. A teljesen elektromos meghajtásról az IPEMU meghajtásra való átállás zökkenőmentes, és az utasok számára menet közben nem észrevehető.

METRO (IPEMU) jármű bemutatása
T09/60-as vágány, 2022. szeptember 20., 14.00 óra

Túl van az életveszélyen az építőipar, de még nem épült fel teljesen

Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján. Az ágazat éves összevetésben látványosan bővült, ugyanakkor havi alapon kisebb visszaesés tapasztalható, ami arra utal, hogy a kilábalás még nem mondható egyenletesnek. A Mapei Kft. szerint ez annak a jele, hogy az építőipar túl van a kritikus szakaszon, de a teljes felépüléshez még erősödő keresletre és időre van szükség.
2025. 12. 16. 14:00
Megosztás:

Kritikus szintet ért el az ipari energiaigény, áramszünetek bénítják a hazai üzemeket

A hazai ipar egyre súlyosabb következményekkel szembesül az áramszünetek miatt: már néhány másodperces kimaradások is órákra állíthatják le a termelést. A gyártósorok újraindítása időigényes, a kiesés gyakran milliós nagyságrendű veszteséget okoz – figyelmeztet Házi Ádám, a Wagner Solar Hungária Kft. stratégiai vezetője. A növekvő energiaigényekkel a hálózati kapacitás sok esetben nem tud lépést tartani. Ilyen helyzetekben az energiatárolók kiemelt szerephez jutnak: csúcsterheléskor automatikusan rásegítenek, áramszünet esetén pedig biztosítják az alapvető rendszerek működését.
2025. 12. 16. 13:30
Megosztás:

Már csak napok maradtak: december 31-ig több lakásfelújítási kedvezmény is lezárul

Már csak napok maradtak arra, hogy a háztartások kihasználják azokat az otthonfelújításhoz kapcsolódó lehetőségeket, amelyek kizárólag 2025 végéig állnak rendelkezésre. A jelenlegi szabályozás szerint december 31-gyel lezárul a SZÉP-kártyán lévő egyenlegek lakásfelújítási célú felhasználásának lehetősége, szintén eddig az időpontig kell benyújtani az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások lakáscélú elszámolásához szükséges dokumentumokat.
2025. 12. 16. 13:00
Megosztás:

Új zöld hitelprogramot indít az MFB a vállalkozások fenntartható megújulásának támogatására

Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB). A mintegy 30 milliárd forintos keretösszeggel induló, két termékből – beruházási hitelből és forgóeszközhitelből – álló program célja, hogy elősegítse a hazai vállalkozások és szervezetek fenntartható működésre való átállását, technológiai megújulását és versenyképességük erősítését. A program kiemelten fókuszál a körforgásos gazdálkodást és a zöld célú fejlesztéseket ösztönző beruházások finanszírozására.
2025. 12. 16. 12:30
Megosztás:

MNB: jogosulatlanul gyűjtött forrást a TheGroup One Zrt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re felügyeleti engedély nélküli forrásgyűjtés, valamint 27 millió forint bírságot egy magánszemélyre a tevékenységben való érdemi közreműködés miatt - közölte az MNB kedden az MTI-vel.
2025. 12. 16. 12:00
Megosztás:

A hajbeültetés új megközelítései: modern és hagyományos technikák

Az emberek sokszor a hajukat tartják megjelenésük egyik legfontosabb elemének. Azonban a hajritkulás vagy kopaszodás sokak számára okoz önbizalom-hiányt. A legújabb orvosi fejlesztések nagyban segíthetnek a hajbeültetési technikák tökéletesítésében. Ezek közé tartoznak a FUE, FUT és FUSS technikák, amelyek különböző igényekhez és elvárásokhoz nyújtanak megoldást.
2025. 12. 16. 11:30
Megosztás:

Üzleti helyiségek megújításának alapjai: a sikeres átalakítás titkai

Amikor egy üzlethelyiség vagy kávézó átalakítása kerül szóba, többről van szó, mint csupán a padlóburkolat cseréje vagy egy friss festékréteg felvitele. Az átalakítás célja olyan tér létrehozása, ami nemcsak esztétikai örömöt okoz, hanem üzleti szempontból is előnyös. Ezek az átalakított helyiségek gyakran jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalkozás növekedéséhez, és közvetlenül befolyásolhatják a vásárlói élményt is.
2025. 12. 16. 11:00
Megosztás:

Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem az ENSZ Iparfejlesztési szervezetével

A Szegedi Tudományegyetem Technológia Transzfervállalata (SZTE TTC Zrt.) történelmi jelentőségű partneri és együttműködési megállapodást kötött az ENSZ Iparfejlesztési Szervezetével (UNIDO) a 21. Global Industry Summit konferencián, Rijádban.
2025. 12. 16. 10:30
Megosztás:

Kártérítési pert indított Donald Trump a BBC ellen - tönkreteszi őket ezzel?

Ötmilliárd dollárra szóló kártérítési pert indított a BBC ellen Donald Trump amerikai elnök azon a címen, hogy a brit közszolgálati médiatársaság félrevezető változatban ismertette egyik beszédét.
2025. 12. 16. 10:00
Megosztás:

Ennyi háromgyerekes édesanya már idén érvényesítette a kedvezményt

2025 októberétől a háromgyerekes édesanyák nem fizetnek szja-t. 163 ezer anyuka már idén érvényesítette a kedvezményt, ők már az ősztől szja-mentesen kapják a fizetésüket. Nekik januárban nem kell újabb nyilatkozatot tenni, a munkáltató, kifizető automatikusan figyelembe veszi a 2025-ös dokumentumot - hívta fel a figyelmet kedden a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
2025. 12. 16. 09:30
Megosztás:

Donald Trump tömegpusztító fegyverré nyilvánította a fentanilt

Donald Trump amerikai elnök tömegpusztító fegyverré nyilvánította a törvénytelen úton előállított fentanilt és alapösszetevőit hétfőn.
2025. 12. 16. 08:30
Megosztás:

Salgótarján zöld város lesz

Salgótarján zöld város lesz, ahol a városközpontban a zöldfelületek nem elszigetelt pontokként, hanem összefüggő rendszerként működnek, ahol a terek nem üresek, hanem a mindennapi élet helyszínei lesznek - jelentette ki Lánszki Regő, az Építési és Közlekedési Minisztérium építészeti államtitkára hétfőn Salgótarjánban.
2025. 12. 16. 08:00
Megosztás:

Gyengült kissé kedd reggelre a forint

Gyengült kissé a forint kedd reggelre főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 16. 07:05
Megosztás:

Januártól igényelhető a mobilszolgáltatóknál a szűrt internetszolgáltatás

A kiskorúak online térben való hatékony védelme érdekében 2026. január 1-jétől a Magyar Telekom, a One Magyarország és a Yettel Magyarország szolgáltatóknál elérhető lesz a kiskorú felhasználókra tekintettel nyújtott biztonságos mobilinternet. A szolgáltatásnyújtás részleteit a mobilszolgáltatókkal történt egyeztetést követően a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szabályozta. Az egyéni előfizetők által ingyen igényelhető szolgáltatás használata esetén a Magyarországról leggyakrabban látogatott, kifejezetten pornográf tartalmak bemutatását célzó, meghatározott honlapok mobilhálózaton nem lesznek elérhetők a gyermekek számára.
2025. 12. 16. 06:00
Megosztás:

NAK: magyarok is részt vesznek az összeurópai gazdatüntetésen

Több mint 100 résztvevő indul a héten Magyarországról Brüsszelbe, a csütörtöki összeurópai gazdatüntetésre - közölte az MTI-vel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) hétfőn.
2025. 12. 16. 05:30
Megosztás:

A Deloitte a pénzügyi vezetők stratégiai és digitális transzformációs szerepének bővülésére hívja fel a figyelmet

A Deloitte friss kutatása alapján a pénzügyi vezetők szerepe jelentősen nőtt, és a hagyományos pénzügyi felügyeleten túl egyre hangsúlyosabban vesznek részt a vállalati stratégia, a költségoptimalizáció és a digitális transzformáció alakításában. A több mint 1300 globális pénzügyi vezető megkérdezésével készült, első alkalommal publikált Finance Trends 2026 tanulmány egyértelműen rámutat, hogy a technológia által vezérelt pénzügyi funkciók nélkülözhetetlenek a mai összetett üzleti környezetben.
2025. 12. 16. 05:00
Megosztás:

Újraindult az ivóvíz-szolgáltatás a Maros megyei Gyulakután

Hétfőtől ismét iható csapvízhez jutott a Maros megyei Gyulakuta község mintegy 4100, a vezetékes hálózatra csatlakozott lakosa, miután üzembe helyezték az új sótalanító és víztisztító berendezéseket - tudatta a Maszol.ro hírportál.
2025. 12. 16. 04:30
Megosztás:

Felsővezetők LinkedIn toplistája: a duplázás is kevés volt az elsőséghez

A legfelső üzleti vezetők prioritási listáján is előkelő helyre került az online közösségépítés: a releváns LinkedIn tartalmak publikálása egyre inkább elvárt az üzleti elittől. A LinkedIn népszerűsége az üzleti közösségben 2025-ben olyan robbanásszerűen nőtt, hogy Jelasity Radován, az Erste Bank vezérigazgatója még követőtáborát közel megduplázva is csupán egy helyet tudott előrelépni a LinkedIn TOP5 listáján. Az első helyet így idén is a Jabilt vezető Kékesi Sándor tartotta meg. Az ötven legnagyobb magyar vállalat felsővezetőjének LinkedIn toplistáját ötödik alkalommal készítette el az Uniomedia.
2025. 12. 16. 04:00
Megosztás:

Két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat

Két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat - jelentette be a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára a Facebookon hétfő este.
2025. 12. 16. 03:30
Megosztás:

Meddig kell feladni a csomagokat, hogy megérkezzenek karácsonyig?

Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek. A FOXPOST azt ajánlja, hogy a házhoz szállítandó csomagokat legkésőbb december 17-én, szerdán, a csomagautomatába vagy átvételi pontra szánt küldeményeket pedig december 19-ig, péntekig adják fel.
2025. 12. 16. 03:00
Megosztás: