Szolnoki guinness rekorder vonattal készül berlini világpremierjeire a Stadler

A vasúti közlekedésben alkalmazott innovatív és fenntartható hajtástechnológiáinak világpremierjeit tartja a Stadler az idei InnoTrans vasúti szakkiálláson. A vállalatcsoport magyarországi érdekeltségeinek különleges szerepe lesz az idei vásáron, ugyanis a bemutatott hét járműkoncepció közül négy típus gyártásában a Stadler szolnoki üzeme is komoly részt vállal. A szeptemberben megrendezendő berlini vásáron a Stadler az amerikai személyszállításra szánt hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonat bemutatása mellett szemlére teszi a világrekordot felállító akkumulátoros FLIRT vonatot, az EURO9000 modellt, amely Európa legerősebb hibrid mozdonya, valamint a következő generációs TINA villamost. A Stadler standjainál a látogatók átfogó betekintést nyerhetnek a vállalat innovatív megoldásaiba a vasúti járműgyártás, a karbantartás és a vasútbiztonsági jelzéstechnológia területén is.

Szolnoki guinness rekorder vonattal készül berlini világpremierjeire a Stadler

Az éghajlatváltozás, a népességnövekedés és a digitalizáció alakítja napjaink és a jövő mobilitását. A Stadler hagyományosan olyan vasúti járműveket fejleszt, amelyeknél a megbízhatóság, a pontosság, az energiahatékonyság, az egészséges mobilitás, és az első osztályú karbantartás állnak a fókuszban. A jelzőrendszerek, a karbantartás és a digitalizáció területén kínált innovatív megoldásaival a Stadler biztosítja a vasútüzemeltetők számára a lehetőséget, hogy maximálisan fenntartható vasúti megoldásaikat egyetlen forrásból szerezhessék be, most és a jövőben egyaránt.

A Stadler nem kevesebb, mint hét fenntartható hajtásmegoldást alkalmazó járművet mutat be az InnoTrans 2022 szakvásáron, amelyből négy típus gyártásában, alumínium kocsiszekrények hegesztésével, fényezésével és immáron előszerelésével a Stadler szolnoki üzeme is komoly részt vállal. A Stadler magyarországi részlege olyan kiemelkedően fontos zöld koncepciók megvalósításában vehet részt, mint a Németország részére gyártott, 224 km-es akkumulátoros üzemmódban megtett távolsággal világrekorder FLIRT AKKU, az Amerikai Egyesült Államok részére gyártott hidrogén hajtású FLIRT H2 típus, a teljesen független hajtással is ellátott liverpooli METRO szerelvények, illetve a trimodális, azaz három üzemmódban is közlekedni képes FLIRT vonatok (villamos üzemmód felsővezeték alatt, akkumulátoros üzem, vagy dízel hibrid hajtás) az Egyesült Királyság részére. Mind a hét modellt először mutatják be a szakemberek és a nagyközönség számára. A Stadler járművei, amelyek a szabadtéri területen több mint 350 méter hosszú vasúti sínpályán lesznek kiállítva, új mércét állítanak fel az energiahatékonyság, a teljesítmény és az utasok kényelme tekintetében. Az összes jármű kívülről és belülről is megtekinthető lesz.

Idén első alkalommal a Stadler egy olyan dedikált standdal is jelen lesz, ahol kifejezetten a kiterjedt jelzéstechnológiával foglalkozó portfólióját fogja bemutatni. Ez magában foglalja az automatikus vonatüzem (ATO), a vonatbefolyásolás (ETCS), a vezető nélküli metrószerelvények (CBTC) és a vasúti biztonsági rendszerek területén alkalmazott megoldásokat. A svájci és németországi telephelyeken csak ezen a területen több mint 500 alkalmazottat foglalkoztató Stadler olyan személyre szabott vasútbiztonsági jelzőrendszer megoldásokat fejleszt és szállít, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára világszerte a hatékony, digitális és fenntartható vasúti üzemeltetést.

Bemutatott járművek leírása és a bemutatók időpontjai:

Hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonat a San Bernadino Megyei Közlekedési Hatóság számára, USA

A kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság (San Bernardino County Transportation Authority, SBCTA) részére szállított FLIRT H2 motorvonat az első hidrogénüzemű személyvonat az Egyesült Államokban, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az USA-ban. A FLIRT H2 motorvonat a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projekt keretében kerül beszerzésre. A Redlands Passenger Rail Project egy 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között. A FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy úgynevezett "PowerPack" néven ismert középső részből áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A "PowerPack" a hidrogént elektromos árammá alakítja át, amelyet egy a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. Az akkumulátor ezután a jármű hajtásendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket lát el energiával. Ebben a konfigurációban a vonat fékezéskor a mozgási energiát is vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra.

FLIRT H2 jármű bemutatása
T09/40-es vágány, 2022. szeptember 20.,
14.00 óra

FLIRT akkumulátoros motorvonat a NAH.SH számára, Németország

A Stadler kétrészes, akkumulátoros FLIRT járműve az első sorozatgyártású, akkumulátor hajtású motorvonat Németország első dekarbonizált, nem villamosított vasúthálózatához. A nem, vagy csak részben villamosított vonalakra tervezett akkumulátoros FLIRT jármű rendkívül sokoldalúan használható. Az akkumulátorok felsővezeték alatt közlekedve, valamint a villamosított megállókban is képesek a töltésre, amely továbbá szabványosított UIC előmelegítő eszközökkel is lehetséges. Ezenkívül a fékezéskor keletkezett mozgási energia is visszanyerhető. Ennek eredményeképpen ez a legújabb generációs akkumulátoros jármű sokkal rugalmasabban használható, mint a vasúti közlekedésben hagyományosan megszokott korábbi akkumulátoros megoldások. Egy pályateszt során a Stadler az akkumulátoros FLIRT prototípussal világrekordot állított fel azzal, hogy 224 kilométert tett meg kizárólag akkumulátoros üzemben. A 46 méter hosszú motorvonat 124 ülőhellyel, valamint két tágas és teljesen akadálymentes multifunkcionális zónával rendelkezik kerekesszékek, babakocsik és kerékpárok számára. A teljesen légkondicionált és lépcsőmentes regionális járművek világos, tágas utastérrel rendelkeznek, és kerekesszékkel megközelíthető WC-vel vannak felszerelve. A Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH) 2019-ben 55 darab akkumulátoros FLIRT motorvonatot rendelt Stadlertől Németország első alternatív hajtástechnológiájú vontatójárművekre kiírt nyílt technológiai pályázatán.

Akkumulátoros FLIRT jármű bemutatása
T08/40-es vágány, 2022. szeptember 20., 15.30 óra.

Legújabb generációs TINA villamos a HEAG Mobilo GmbH számára, Németország

A HEAG Mobilo GmbH 2020 januárjában 14 darab új generációs TINA villamost rendelt a Stadlertől, majd 2021-ben lehívta a további 11 járműre vonatkozó opcióját is. A TINA a teljesen integrált alacsonypadlós hajtás (Total Integrierter Niederflur-Antrieb) német rövidítése. Ez a megoldás először teszi lehetővé, hogy a hajtóművek felett elhelyezett lépcsők és ülőhelyek nélkül, egy teljesen új belső térkoncepciót alkalmazzanak, amely korábban ismeretlen szintű kényelmet kínál az utasoknak. A 43 méter hosszú, egyirányú, öt kocsiból álló jármű 272 utasnak kínál helyet, amelyek közül 101 ülőhely. Az optimalizált utastér lehetővé teszi, hogy az ülésekhez minden jármű ajtajából akadálytalanul hozzáférjenek. A nagy panorámaablakok tiszta kilátást biztosítanak, és a magas mennyezettel együtt a tágasság érzetét keltik. A villamos teljes mértékben modern HVAC-rendszerrel van felszerelve, amely természetes hűtőközeget, széndioxidot használ. Ez azt jelenti, hogy a lehető legalacsonyabb ózonlebontó potenciállal, valamint a legalacsonyabb globális felmelegedési potenciállal rendelkeznek. A közlekedési táblák felismerésével ellátott vezetőtámogató rendszer szintén növeli a jármű közlekedésbiztonságát. Az új villamosok 2023 őszén jelennek meg az utasforgalomban.

TINA járműbemutató
T09/50-es vágány, 2022. szeptember 21., 11.00 óra

Új EURO9000 mozdonycsalád a European Loc Pool (ELP) számára, Svájc

A Stadler az InnoTrans 2022 kiállításon mutatja be az európai vasúti áruszállítás legújabb és leginnovatívabb mozdonyát, az EURO9000 modellt. A hattengelyes mozdonyokat, amelyek megfelelnek az európai interoperabilitást elősegítő Átjárhatósági Műszaki Előírásoknak (ÁME, TSI) is, többáramnemű változatokban rendelték meg Németország, Ausztria, Svájc, Olaszország, Belgium és Hollandia számára (15 kV + 25 kV AC és 1,5 kV + 3 kV DC). A járműveket a fő európai vasúti folyosókon való használatra szánják, és alapfelszereltségként ETCS vonatbefolyásoló- és rádiós távvezérlő rendszerrel rendelkeznek. Az EURO9000 jármű moduláris felépítése lehetővé teszi akár három különböző meghajtási rendszer együttes telepítését: elektromos meghajtás, dízel meghajtás két energiatakarékos 950 kW-os motorral, valamint akkumulátorok, amelyek lehetővé teszik a környezetbarát üzemeltetést a nem villamosított útvonalakon. Az akár 9 MW-os teljesítménytartománynak és a kiemelkedő, akár 500 kN vonóerőnek köszönhetően számos olyan helyzetben is lehetséges lesz az üzemeltetés egyetlen járművel, ahol jelenleg két szabványos mozdonyra van szükség. A vasútüzemeltetők ennek eredményeként profitálhatnak a nagyobb hasznos teherbírásból és az alacsonyabb vontatási költségekből.

Az EURO9000 sokoldalú, gazdaságos és környezetbarát, továbbá az energiahatékonyság, a teljesítmény és a megbízhatóság kombinációjával optimális élettartamköltségeket eredményez, valamint növeli a vasúti üzemeltetés hosszú távú költséghatékonyságát is. Az ELP a Stadler első olyan ügyfele, amely az új EURO9000 modellt választotta, és 2019 májusa óta már összesen 30 db EURO9000 típusú villanymozdonyt rendelt a Stadlertől. A járművek a Stadler és az ELP közötti, legalább 100 mozdonyra vonatkozó keretmegállapodás részét képezik, és az ELP különböző országok vasúti árufuvarozó társaságainak adja őket bérbe. A kiállított mozdonyt a holland Rail Force One teherszállító vállalat üzemelteti, amely az első vasúttársaság aki EURO9000-es járművet lízingel az ELP-től.

EURO9000 jármű bemutatója:
04/19-es vágány, 2022. szeptember 21., 14.00 óra

FLIRT (trimodális) jármű a Transport for Wales számára, Nagy-Britannia

A brit Transport for Wales vasúttársaság 2019 januárjában 35 FLIRT motorvonatot rendelt a Stadlertől. Ezek közül 24 szerelvény trimodális meghajtással rendelkezik, azaz teljesen villamos üzemmódban üzemeltethető felsővezeték alatt vagy akkumulátorral, illetve hibrid üzemmódban, dízel meghajtással. A dízelhajtás csak kivételes használatra szolgál, a rendszeres üzemnek alapvetően elektromosnak kell lennie. A megrendelt trimodális FLIRT járműparkból 7 háromkocsis, 17 pedig négykocsis szerelvényből áll. A járművek megfelelnek a legújabb ÁME szabványoknak, és kifejezetten a Transport for Wales és a helyi infrastruktúra követelményeinek megfelelően lettek kialakítva. Az alacsonypadlós kialakítás minden ajtónál szintben lévő hozzáférést tesz lehetővé, így az utasok könnyebben és gyorsabban tudnak fel- és leszállni. Az ergonomikusan kialakított ülések növelik az utasok kényelmét, és mindegyik konnektorral van felszerelve. Minden vonatot légkondicionálóval, kerekesszékek, babakocsik és kerékpárok számára kialakított tárolóhelyekkel, valamint utastájékoztató rendszerrel és WiFi-vel láttak el. Az első trimodális FLIRT járművek jelenleg tesztutakat teljesítenek, és a tervek szerint még az év vége előtt megjelennek az utasforgalomban.

FLIRT (trimodális) jármű bemutatása
T08/50-es vágány, 2022. szeptember 22., 11.00 óra.

CITYLINK a Transport for Wales számára, Nagy-Britannia

2019 januárjában a Stadler megbízást kapott 36 CITYLINK villamosvonat (tram-train) gyártására és szállítására a Transport for Wales számára. A Stadler CITYLINK egy moduláris, akadálymentesített helyi érdekű vasúti rendszer, amely anélkül köti össze a városközpontokat a környező agglomerációkkal, hogy az utasoknak át kellene szállniuk. A járművel lehetséges villamosított vonalakon és nem villamosított vonalakon való üzemeltetés, utóbbi akkumulátorok használatával. A járműveket úgy tervezték, hogy azok a fővonali vasútvonalakon, valamint a metró- és közúti gyorsvasúti vonalakon is használhatók legyenek. A lítium-ionos hajtóakkumulátor-rendszernek köszönhetően a megrendelőnek nincs szüksége drága infrastrukturális beruházásokra. A CITYLINK jármű 40 méter hosszú, és 252 utas szállítására alkalmas. A magaspadlós jármű mindkét oldalán vezetőállással rendelkezik, és képes elérni a 100 km/órás sebességet. A világos, légkondicionált utastérben többfunkciós zónák is találhatók, amelyekben kerékpároknak, mozgáskorlátozottak számára kialakított üléseknek és két kerekesszéknek is helyet biztosítanak. A CITYLINK jármű lehetővé teszi, hogy az utasok biztonságosan és kényelmesen, átszállás nélkül utazhassanak.

CITYLINK jármű bemutatása
T10/70-es vágány, 2022. szeptember 22., 11.00 óra

METRO (IPEMU) a Liverpool City Region Combined Authority and Merseytravel számára, Nagy-Britannia

A 2017-ben aláírt, 52 db METRO jármű gyártására és szállítására vonatkozó szerződést követően a megrendelő Liverpool City Region 2021 szeptemberében felkérte a Stadlert hét db jármű független hajtással történő átalakítására. Az így kapott innovatív és környezetbarát IPEMU (independently powered electric multiple units) vonatok az eredeti 777-es osztályú METRO járműveken alapulnak, és lehetővé teszik az üzemeltetés kiterjesztését a nem villamosított útvonalakra is. A módosított járművekkel elkerülhetők az infrastrukturális fejlesztések, és az integrált utazási élménynek köszönhetően növelhető az utasok száma. Az IPEMU-k kiválthatják a dízelüzemű vonatokat, segítve a regionális és nemzeti hatóságokat a CO2-csökkentési célok elérésében. Ezenkívül az IPEMU-k megszüntetik a vonatváltás szükségességét, ami jobb utazási élményt és rövidebb menetidőt eredményez az utasok számára. Minden IPEMU akkumulátoros energiatároló rendszerrel van felszerelve, míg az új akkumulátoros vontatóberendezés az alvázban van elhelyezve. Amíg az IPEMU a villamosított hálózaton halad, az akkumulátorok a harmadik sín vagy a regeneratív fékezés révén töltődnek. A töltési idő kevesebb mint 15 perc, és egy akkumulátor több mint 10 000 töltési és kisütési ciklusra van tervezve. A teljesen elektromos meghajtásról az IPEMU meghajtásra való átállás zökkenőmentes, és az utasok számára menet közben nem észrevehető.

METRO (IPEMU) jármű bemutatása
T09/60-as vágány, 2022. szeptember 20., 14.00 óra

Hogyan szült válságból sikert a Bitcoin: így született meg a nigériai Obiex kriptotőzsde

Afrikában a kriptovalutákkal való kereskedés gyakran akadályokkal teli terep: lassú tranzakció-visszaigazolások, volatilis árfolyamok és a fejlettebb piacokra szabott platformok nehezítik a kereskedők dolgát. Ebben a zűrzavarban született meg a Obiex, egy nigériai kriptostartup, amely az egyszerűségre, sebességre és hatékonyságra építve alakította ki saját útját – méghozzá válság idején. Az alábbi történetből kiderül, hogyan lett egy technikai probléma a régió egyik legsikeresebb kriptovállalkozásának katalizátora.
2025. 11. 19. 20:30
Megosztás:

Új üzletet nyitott a Jysk áruházlánc

Folytatja terjeszkedését a Jysk dán lakberendezési áruházlánc, amely szerdán Törökszentmiklóson nyitotta meg 102. magyarországi üzletét - tájékoztatta a társaság az MTI-t.
2025. 11. 19. 20:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 19:30
Megosztás:

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a november 14-én záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 11. 19. 19:00
Megosztás:

Forradalom a DeFi-ben: A Hyperliquid HIP-3 új korszakot nyit a piaci létrehozásban

A decentralizált pénzügyi szektor (DeFi) új mérföldkőhöz érkezett: a Hyperliquid bejelentette legújabb fejlesztését, a HIP-3-at, amely lehetővé teszi az engedély nélküli örökös piacok létrehozását drasztikusan alacsony díjak mellett. A lépés nemcsak a technológiai újításokat gyorsítja, hanem alapjaiban formálhatja át a DeFi ökoszisztémát. De vajon elég ez ahhoz, hogy stabilizálja a HYPE token árfolyamát?
2025. 11. 19. 18:30
Megosztás:

Az idősebbek vezetik a visszaváltást Magyarországon

Bár Magyarország az európai élmezőnyben jár a visszaváltási rendszer használatában, a friss nemzetközi kutatás egy kevésbé látható különbségre is rávilágít: a támogatottság jóval magasabb az idősebb korosztályokban, mint a fiatalok körében. A Baby Boomerek 80 százaléka támogatja a DRS-t, míg a Gen Z esetében ez az arány csak 59 százalék.
2025. 11. 19. 18:00
Megosztás:

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban, a fejlesztésekhez mintegy 13,5 milliárd forint támogatási forrást nyert el a társaság - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 17:30
Megosztás:

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a BME

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) - közölte a SAP Hungary Kft. szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 17:00
Megosztás:

Tízezreket spórolhat több mint 100 ezer építőipari vállalkozás a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítás újrakötésével

Idén január 15-től minden hazai építőipari kivitelező és tervező vállalkozásnak és egyéni vállalkozónak – például az építészmérnököknek, kőműveseknek, tetőfedőknek, villanyszerelőknek, víz-, gáz-, fűtés- és klímaszerelőknek, festőknek és burkolóknak is – kötelező felelősségbiztosítást kell kötniük - ez összesen közel 150 ezer vállalkozást érint. Az a több mint 100 ezer vállalkozás, amely az előírt határidőig megkötötte a biztosítást, legkésőbb a jövő januári évforduló előtt 30 nappal, azaz idén december 15-ig mondhatja fel azt. A Pannon-Safe biztosításközvetítő jelenlegi kalkulációi alapján akár tízezreket is spórolhatnak az éves biztosítási díjon a vállalkozások, ha újrakötik a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítást, a cég ezért a következő hetekben több tízezer érdeklődőre számít. A biztosítóknak azonban nincs díjhirdetési kötelezettségük, így bármikor változtathatnak a díjakon, a jelenlegi kedvezőbb tarifák tehát akár magasabbak is lehetnek a következő hetekben - figyelmeztetnek a Pannon-Safe szakértői.
2025. 11. 19. 16:30
Megosztás:

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak az idei első kilenc hónapban, és fokozódott a lakáspiaci túlértékeltség - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ingatlanpiaci elemzések osztályának vezetője a szerdán megjelent novemberi lakáspiaci jelentést ismertetve a jegybank Youtube csatornáján.
2025. 11. 19. 16:00
Megosztás:

A webdesign új korszaka: a mesterséges intelligencia eszközei átalakítják a kreatív munkát

A mesterséges intelligencia (AI/MI) már nem a távoli, futurisztikus elképzelések része, hanem a mindennapi életünk valósága. Az AI szinte minden iparágat a feje tetejére állít. Ez alól a webdesign világa sem kivétel: az AI-alapú eszközök forradalmasítják a tervezési és fejlesztési folyamatokat, új távlatokat nyitva a kreativitás és a hatékonyság terén.
2025. 11. 19. 15:30
Megosztás:

Több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma tavaly óta

Több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma tavaly óta, a visszaesést a telefonos és a személyes kapcsolattartáshoz köthető pozícióknál figyelték meg, ugyanis a vállalatok igyekeznek az online felületeikre terelni az ügyfeleiket és automatizálással javítani hatékonyságukat - közölte saját adatai alapján a Profession.hu szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 15:00
Megosztás:

Kanada nyugdíjalapja beszállt a Bitcoin piacba – 127 millió dollár értékben vásároltak MicroStrategy részvényt

A világ egyik legnagyobb nyugdíjalapja, a kanadai CPP Fund most először fektetett a Bitcoin-szektor egyik legmeghatározóbb vállalatába, a MicroStrategy-be – épp akkor, amikor a cég újabb 8 178 BTC-t vásárolt, tovább növelve rekordméretű készletét. A tőzsdei grafikonok alapján pedig úgy tűnik, a részvény esése megtorpanhatott.
2025. 11. 19. 14:48
Megosztás:

Néhány év alatt közel 30%-kal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában

Az elmúlt öt évben drámai mértékben, akár 30%-kos mértékben is nőhetett a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO), derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből. A tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek.
2025. 11. 19. 14:00
Megosztás:

Nem figyelnek eléggé a cégek a környezeti, munkaegészségügyi és -biztonsági (EHS) ügyekre

Egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a vállalatoknak a munkaerő megtartásra, illetve tágabban a környezeti, munkaegészségügyi és -biztonsági (EHS) ügyekre. Bár ennek tudatában vannak a felsővezetők, az ilyen irányú beruházásokat mégsem építik be széleskörűen hosszú távú üzleti stratégiájukba, derül ki az EY idei EHS érettségi tanulmányából.
2025. 11. 19. 13:30
Megosztás:

Kiszámíthatóbb hozam, kevesebb kötelezettség – ezeket a befektetéseket keresik a magyarok

Közeledik az év vége, a legtöbb háztartás most hozza meg az idei adójóváírások maximalizálásával, a jövő évi terveikkel, vagy éppen az ünnepi kiadásokkal kapcsolatos pénzügyi döntéseket. A magyar lakosság háromnegyede a fix hozamú megtakarításokat keresi, és egyre fontosabb a befektetésnél jelentkező költségek minimalizálása – derült ki többek között a Groupama Biztosító országos reprezentatív kutatásából. Az SZJA-menteséggel érintett édesanyák többletjövedelmének közel 40 százalékából pedig új befektetés lehet.
2025. 11. 19. 13:30
Megosztás:

Fizetési módok áttekintése magyar játékosok számára: Melyek legálisak?

Az online kaszinózás ma már Magyarországon is elterjed és népszerű időtöltésnek számít, hasonlóan a világ más pontjaihoz. A magyar játékosok akár asztali számítógépről, akár telefonról több száz ilyen platformot érhetnek el, ahol a jól ismert kaszinó játékok mellett sportfogadásra, de akár élő show játékokkal való kikapcsolódásra is lehetőségük van.
2025. 11. 19. 13:29
Megosztás:

Az ASTER kriptovaluta áttörésre készül: 15%-os árfolyamugrás után jöhet az 1,50 dolláros célár?

Újabb altcoin került a reflektorfénybe: az ASTER token ára jelentős, 15%-os emelkedést mutatott, amivel új havi csúcsot ért el. A háttérben nagybefektetők fokozódó érdeklődése és technikai jelek egyaránt egy újabb ralira utalnak.
2025. 11. 19. 13:00
Megosztás:

Több mint egymilliárd forintot fizet az About You a magyaroknak

Megtévesztő módon akciózott és pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra az About You – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A népszerű online divatáru portál üzemeltetője elismerte a jogsértéseket és vállalta, hogy 1750 forint kompenzációt nyújt több százezer magyar fogyasztónak, akik 2022. december 31. és 2024. december 31. között vásároltak a weboldalon vagy az applikációban.
2025. 11. 19. 12:30
Megosztás:

Kinek jó az, hogy ilyen magas az MNB jegybanki alapkamat?

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) mai döntése, amely szerint változatlanul hagyta az irányadó kamatokat – az alapkamatot 6,50%-on, az egynapos betéti kamatot 5,50%-on, valamint az egynapos hitelkamatot 7,50%-on – a szigorú monetáris politika folytatását jelzi.
2025. 11. 19. 12:00
Megosztás: