Teljesítette első repülését az Airbus A321XLR
A berepülés ideje alatt a személyzet a repülőgép irányító és biztonsági rendszereit, hajtóműveit tesztelte alacsony és nagy sebesség mellett.
Az Airbus A321XLR várhatóan 2024 év elején állhat kereskedelmi forgalomba.
Philippe Mhun, az Airbus alelnöke azt mondta: „Ez egy fontos mérföldkő az Airbus A320 család és az ügyfelek életében. Az A321XLR-rel és Airspace kabinelrendezésével a légitársaságok képesek lesznek egy szélestörzsű gép kényelmét biztosítani egy keskenytörzsű repülővel. Emellett a típus verhetetlen hatékonyságával és alacsony környezeti terhelésével új útvonalak megnyitását is lehetővé teszi”.
Az A321XLR a következő forradalmi lépés az A320neo család életében, a típussal a gyártó az ügyfelek nagyobb hatótávolságra és terhelhetőségére vonatkozó igényeit szolgálja ki. Emellett a légitársaságok számára még több értéket teremt azzal, hogy hatékony működésével hosszabb légi járatok üzemelését, indítását is lehetővé teszi.
Az új típus páratlan hatótávolságot biztosít a keskenytörzsű gépek között: akár 4700 tengeri mérföldet (8700 kilométert) is képes repülni, egy székre vetített üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kedvezőbb az előző generációs repülőgépekhez képest, emellett nitrogén-oxid- és zajkibocsátása is alacsonyabb.
Idén május végéig az A320neo családba tartozó repülőgépekből 130 ügyfél több mint 8 ezer példányt rendelt meg a világ minden tájáról, az A321XLR-ből több mint 20 légitársaság több mint 500 darab vételéről állapodott meg, a megrendelők között van a Wizz Air is.