Több mint 50 Airbus repülőgépet vásárol a Qantas
A Qantas a Project Sunrise néven ismert program keretében vizsgálta az A350-1000-est, amellyel az ausztrál légicég a világ leghosszabb járatait fogja teljesíteni: Sydney-ből és Melborune-ből a forgalomba állás után a történelem során először megállás nélkül tudnak majd repülni New Yorkba és Londonba. A Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel felszerelt A350-esekkel azonban más útvonalakon is találkozhatnak majd az utasok.
A keskenytörzsűek körében a Qantas a Propject Winton névre keresztelt programban az A220-asok és a hosszú távú járatok teljesítésére is képes A321XLR-ek mellett döntött. Ezeket a típusokat többnyire azon belföldi járatokon használja majd a Qantas, amelyek időtartama meghaladja az öt órát, de új útvonalak nyitása is lehetővé vált a dél-kelet-ázsiai régióban. Mindkét típust a Pratt & Whitney GTF (áttételes) hajtóművével kérte az ausztrál vállalat. A megállapodás kiegészíti a Qantas Csoport diszkont taglégitársasága, a Jetstar korábbi megrendelését, amely 109 darab A320neo családba tartozó repülőgépre szól, köztük A321XLR-ekre.
Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója azt mondta: „Az Airbus A350-1000 új repülőgépek új lehetőségeket jelentenek számunkra, hiszen a Project Sunrise legfőbb eredménye, hogy a világ bármely városát közvetlenül össze tudjuk kötni Ausztráliával. Az A320-asok és A220-asok a belföldi flotta gerincét fogják alkotni a következő húsz évben, hatótávolságuk és hatékonyságuk új, közvetlen járatok nyitását teszi lehetővé. A beszerzés Ausztrália legnagyobb géprendelését jelenti”.
Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi vezetője és az Airbus International igazgatója azt mondta: „A Qantas ikonikus légitársaság, száz éves tradícióval. Megtisztelő számunkra, hogy a Qantas bizalmat szavazott az Airbusnak, hogy leszállíthassuk a légitársaságnak a világ egyik legmodernebb, leghatékonyabb és legfenntarthatóbb flottáját. A Qantas döntése ékes bizonyítéka, hogy az A350-es kulcsszereplő a szélestörzsű repülőgépek piacán.”
Az A220-as, A321XLR és az A350-es is vezető típusok a saját piaci szegmensükben. A lehető legnagyobb fokú kényelmet biztosítják az utasok számára, emellett az előző generációhoz képest 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és kibocsátás mellett üzemeltethetők, zajkibocsátásuk 50 százalékkal alacsonyabb.
Minden, légialkalmassági engedéllyel rendelkező Airbus típusban fele arányban használható fenntartható forrásból származó kerozin, de célunk, hogy 2030-ra ez az arány 100 százalékra változzon.