Most kell autót venni? - Továbbra is szenved az autóipar
Estek a BMW eladásai is, míg az Audi az élénk kínai keresletnek köszönhetően növekedésről számolt be. A Daimler pénteki beszámolója szerint a Mercedes, az AMG, a smart és a Maybach márkákból összesen 93.900 darabot értékesítettek világszerte, ami 11 százalékkal kevesebb, mint egy éve.
Az alapmárka, a Mercedes-Benz eladásai 10 százalékkal, 83.500 darabra csökkentek. Az egyetlen növekvő piac Kína volt, ahol az eladások 34,9 százalékkal emelkedtek. Óriási volt hanyatlás a japán és az amerikai piacon, itt 28,6, illetve 24,2 százalékkal estek az eladások.
A válság hatására a bevezetett roncsprémium-akcióknak köszönhetően idén a vártnál jobb készpénzpozícióban, de nem jobb eredménnyel zárnak az európai autógyártók.
A válság előtti keresleti szint elérésére 2014-ig nincs is esély - áll a Calyon Banknak az MTI-hez eljuttatott elemzésében. A válság nyertese a Fiat és az agresszív üzletpolitikát folytató Volkswagen lehet. A Calyon Bank szakértője szerint a német roncsprémium keretében idén összesen mintegy másfél millió autót adnak el, a franciáknál ugyanez a szám 300 ezer. Mindent egybevetve a programok idén 2 millióval növelik az új autók értékesítését Európában, így az összes eladások "csak" 8,5 százalékkal esnek vissza tavalyhoz képest, összesen 12,4 millióra.
Kedvezőtlen hír, hogy az Opelre pályázó, kanadai autóalkatrész-gyártó Magna International Inc. 205 millió veszteséget szenvedett el a második negyedévben a gazdasági válság járműiparra gyakorolt hatása miatt. A Magna pénteki beszámolója szerint a veszteség részvényenként 1,83 dollár volt, míg egy évvel korábban még 227 millió dolláros nyereséget termelt, részvényenként 1,98 dollárt. A június 30-val végződő, második negyedévben az értékesítés árbevétele 45 százalékkal 3,71 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 6,71 milliárdról.